اخبار بیت کوین

اضافه شدن امکان تبدیل، خرید و فروش ۴ رمز ارز دیگر به اکسکوینو

در دومین بسته هدیه اکسکوینو به مناسبت دوازدهمین سالگرد انتشار وایت پیپر بیت کوین، امکان معامله ۴ ارز دیجیتال پر‌طرفدار تزوس (XTZ)، کوانتوم (Qtum)، دیکرد (DECERD) و نانو (NANO) فراهم شد. از این پس قادر خواهید بود این ۴ ارز را در کیف پول اکسکوینو تبدیل و معامله کرده و از دنیای هیجان‌انگیز رمز ارز‌ها لذت ببرید. در این مطلب، هر کدام از این ۴ رمز ارز را معرفی کرده‌ایم تا بتوانید با شناخت بهتری اقدام به سرمایه‌گذاری کنید.

تزوس (XTZ)

پلتفرم قراردادهای هوشمند تزوس، شبکه‌ای مشابه اتریوم بوده که امکان ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز را به کاربران می‌دهد، با این تفاوت که تزوس از الگوریتم اجماع اثبات سهام (POS) استفاده می‌کند. این پلتفرم غیرانحصاری، توزیع شده و خود اصلاحگر در تلاش است تا یک ساز‌و‌کار حاکمیتی درون زنجیره‌ای منحصر‌به‌فرد را فراهم آورد و عملکردی بهتر از شبکه‌هایی چون اتریوم داشته باشد.
توکن پلتفرم تزوس با نماد اختصاری XTZ شناخته می‌شود و در جایگاه 19 بازار ارز‌های دیجیتال قرار دارد. تزوس با 325.66 درصد بازگشت سرمایه، ارزش بازاری حدود 1.5 میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است. این ارز دیجیتال پر‌سر‌و‌صدا در حال حاضر در محدوده 2 دلار معامله می‌شود.

کوانتوم (Qtum)

کوانتوم پروژه‌ای بین‌المللی است که با هدف ایجاد پل ارتباطی بین کاربران بیت کوین و اتریوم، در دنیای بلاک چین فعالیت می‌کند. این پروژه ترکیبی از بیت کوین و اتریوم بوده و مدعی است که با به‌کار‌گیری بهترین ویژگی‌های این دو بلاک چین در تلاش است تا نسخه‌ کامل‌تری نسبت به هر دوی آن‌ها باشد.
ارز دیجیتال این پلتفرم QTUM نام داشته که در حال حاضر، حدود 97 میلیون واحد در گردش دارد. این رمز ارز با ارزش بازاری نزدیک به 200 میلیون دلار، از ساز‌و‌کار اثبات سهام (POS) پیروی می‌کند. با وجود این که QTUM در ابتدای سال 2018 توانست به قیمت 99 دلار نیز برسد، در حال حاضر در محدوده 2 دلار معامله می‌شود.

دیکرد (DCR)

ارز دیجیتال دیکرد، رمز ارزی متن‌باز بوده که به دارندگانش در جهت معاملات غیرمتمرکز با ارزهای دیگر استقلال کامل داده است. شبکه اصلی این رمز ارز، در سال 2016 راه‌اندازی شد که در طول فعالیت خود در تلاش است ضمن حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران، سیستم نظارتی بهتری نیز ارائه کند. دیکرد (Decred) مخفف عبارت Decentralised Credit یا اعتبار غیرمتمرکز بوده و با نماد DCR نشان داده می‌شود.
به طور کلی 21 میلیون واحد از دیکرد قابل عرضه بوده که در حال حاضر حدود 12 میلیون از این مقدار در گردش است. این ارز دیجیتال، حدود 1,195 درصد بازگشت سرمایه داشته و حجم بازاری بیش از 150 میلیون دلار را به خود اختصاص داده است. دیکرد در حال حاضر در محدوده 12 دلار معامله می‌شود و به دلیل داشتن ویژگی‌های فنی هوشمندانه از محبوبیت زیادی برخوردار است.

نانو (NANO)

نانو در اواسط سال 2017 وارد بازار ارز‌های دیجیتال شد و خیلی زود توانست به شهرت برسد. این رمز ارز در ابتدای آغاز به فعالیت خود با قیمتی کمتر از 0.01 دلار معامله می‌شد و توانست در کمتر از چندماه به قیمت 36 دلار دست یابد. این رمز ارز با 7,661.74 درصد بازگشت سرمایه، در رتبه 86 بازار قرار داشته و در حال حاضر در محدوده 0.7 دلار معامله می‌شود.
اصلی‌ترین تفاوت نانو با سایر رمز ارزها در این است که این ارز دیجیتال محبوب قصد دارد تکنولوژی بلاک چین را متحول ساخته و مشکلات بزرگی را حل کند. این پروژه در تلاش است که ضمن رفع مشکلات مقیاس‌پذیری و مسائل محاسباتی، مصرف انرژی شبکه را کاهش داده و نسبت به رقبای خود در جایگاه برتری قرار گیرد.

امکان معامله ۱۴ ارز محبوب دیگر نیز به زودی به سامانه اضافه خواهد شد. توجه داشته باشید که در صورت استفاده از نسخه قدیمی اپلیکیشن، برای معامله ارز‌های جدید، برنامه خود را به‌روز‌رسانی کنید.

بسته اول: کازماس (ATOM)، وی‌چین (VET)، کریپتو دات کام (CRM) و بیت کوین گلد (BTG)

بسته سوم: پولکادات (DOT)، لئو (LEO)، ویوز (WAVES) و آگر (REP)

بسته چهارم: یونی سواپ (UNI)، لیسک (LSK)، گلم (GNT)، هیوبی (HT) و بت (BAT)

بسته پنجم: نم (XEM)، میکر (MKR)، دیجی بایت (DGB)، اوکی‌بی (OKB) و زیلیکا (ZIL)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا