تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
اخبار ارز دیجیتال

ایلان ماسک دوج‌کوین را قوی‌ترین ارز دیجیتال برای پرداخت می‌داند

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل شرکت تسلا و حامی سرسخت رمز ارز دوج‌کوین، و مارک کیوبن (Mark Cuban)، مالک باشگاه دالاس موریکس (Dallas Mavericks)، معتقدند دوج‌کوین بیشتر از هر رمز ارز دیگری از ویژگی‌های روش پرداخت برخوردار است. کیوبن همچنین اظهار داشته دوج‌کوین به دلیل برخورداری از حمایت جامعه‌ طرفدارانش، قوی‌ترین ارز دیجیتال برای پرداخت هزینه کالا و خدمات است.

فشار بر پذیرش معامله‌گران دوج‌کوین

تیم بسکتبال دالاس ماوریکس، که توسط کیوبن در سال ۲۰۰۰ با مبلغ ۲۸۵ میلیون دلار خریداری شده بود، از مارس امسال پذیرش دوج‌کوین را برای فروش بلیط مسابقات و خدمات خود آغاز کرد. با هدف افزایش انگیزه طرفداران این میم‌کوین برای استفاده از آن در پرداخت کالا و خدمات، کیوبن اوایل هفته جاری اعلام کرد به افرادی که از دوج‌کوین برای پرداخت‌های خود استفاده کنند، قیمت ویژه‌ای برای خرید تابستانی ارائه می‌دهد. به‌دنبال این طرح، کیوبن به فروش قابل‌توجه این خدمات از طریق پرداخت دوج‌کوین اشاره کرد. در عین‌حال، او از بیت‌کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، که کل موجودی آن ۲۱ میلیون کوین است، به عنوان طلای دیجیتال یاد می‌کند.

در ماه جولای سال جاری نیز ایلان ماسک حمایت خود از دوج‌کوین را با تغییر عکس پروفایل خود به سگ شیبا اینو که نماینده دوج‌کوین است نشان داد. ماسک اخیرا به سرمایه‌گذاری در دوج‌کوین اعتراف کرد و گفت این ارز را نگه می‌دارد و نمی‌فروشد. نکته جالب توجه اینکه علاوه بر ماسک، پسر کوچک او هم مالک مقداری دوج‌کوین است.

در نظرسنجی که اخیرا توسط سایت تحلیلی فایندر (Finder) انجام شده است، گروهی از کارشناسان، قیمت دوج‌کوین تا سال ۲۰۲۵ را ۱.۲۱ دلار و تا سال ۲۰۳۰ قیمت آن را ۳.۶۰ دلار پیش‌بینی کرده‌اند.

در حالی که بسیاری از عرضه نامحدود دوج‌کوین اظهار تأسف می‌کنند، ایلان ماسک تورم را از مزیت‌های اصلی آن می‌داند، زیرا همین مسئله زمینه تبدیل دوج‌کوین به یک روش پرداخت مناسب را فراهم می‌کند.

ماسک به‌عنوان تاثیرگذارترین فرد در مسائل مربوط به دوج‌کوین، نقش اساسی در پیشبرد پذیرش آن دارد. در همین راستا هم مدتی پیش خبر پرتاب موشک DOGE-1 در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ به فضا منتشر و قرار شد تمام هزینه‌های این پروژه با استفاده از دوج‌کوین به اسپیس‌ایکس پرداخت شود.

چندی پیش از انتشار این خبر، ایلان ماسک در توییت خود گفته بود اسپیس‌ایکس سال آینده ماهواره دوج-۱ را به فضا پرتاب می‌کند. توییتی که موجب رشد چشمگیر دوج‌کوین شد و البته برخی آن را دروغ آوریل دانستند.

در اوایل ماه مه بود که ایلان ماسک با یک نظرسنجی در صفحه توییتر خود، از دنبال‌کنندگانش در فضای مجازی در خصوص اینکه آیا تسلا باید این میم‌کوین را بپذیرد یا خیر سوال کرد. این در حالی بود که این شرکت سازنده ماشین‌های برقی مدتی بعد از آن، پرداخت‌های بیت‌کوین را به دلیل نگرانی‌های مربوط به آب و هوا متوقف کرد، اما ماسک اخیراً اعلام کرد که این عملکرد به احتمال زیاد از سر گرفته می‌شود.

منبع: u.today

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا