بازی متاورسی

معرفی ده بازی متاورسی برتر در سال 2022

کسب درآمد در سال‌های اخیر نسبت به گذشته تغییر کرده و در چند وقت اخیر با گسترش مفهوم متاورس و ورود تکنولوژی بلاک چین به دنیای بازی‌سازی مفهوم کسب درآمد با بازی‌ نیز در میان علاقمندان این فضا به شدت فراگیر شده است.

به جای کار کردن در یک محیط کاری سخت می‌توان با بازی کردن درآمد داشت؛ رویای شیرینی است!

در این مقاله ما به معرفی بهترین بازی‌های متاورسی حال حاضر می‌پردازیم و با هم نقاط ضعف و قوت آن‌ها را نیز بررسی می‌کنیم. اگر در این فضا تازه کار هستید و به دنبال کسب درآمد رمزارزی هستید این مقاله را از دست ندهید.

بازی متاورسی چیست؟

یک بازی‌ متاورسی در اصل یک بازی‌ ویدیویی‌ سنتی است که در ساختار خود تفاوت‌هایی با آن دارد.

استفاده از فناوری بلاک چین، رمزارزها، توکن‌های غیرمثلی NFT و ویژگی‌هایی چون کسب در‌آمد در فضایی خارج از دنیای واقعی از تفاوت‌های عمده این بازی‌ها با بازی‌های ویدیوی قدیمی هستند.

همانطور که گفته شد استفاده از رمزارزها در بدنه این نوع بازی‌ها طبیعتا کسب درآمد و جوایز حاصله از این بازی‌ها نیز رمزارزی خواهند بود.

نکته‌ای که باید حتما به آن توجه کرد این است که باز‌ی‌های متاورسی چیزی فراتر از بازی‌هایی ویدیویی معمولی هستند. نوع تجربه درگیر کننده این بازی‌ها به قدری متفاوت است که در نگاه اول متوجه این اختلاف‌ها خواهید شد.

بازی متاورس
بازی متاورسی
متاورس
metaverse
مفهوم متاورس و بازی

در کنار سبک متفاوت،‌ هر بازی یک سیاست اقتصادی متفاوت با یک رمزارز مخصوص به خود دارد که تمام عملکردهای بازی به آن وابسته است.

اگرچه مفهوم پشت بازی‌های متاورس حتی برای خیلی از گیمرها تازگی دارد اما این نوع بازی‌ها ارزش امتحان کردن، خواهند داشت.

اگر با مفهوم متاورس آشنا نیستید بد نیست ابتدا مقاله پایین را بخوانید:

بهترین بازی‌های متاورسی حال حاضر

در ادامه این مقاله به معرفی چند مورد از بهترین بازی‌های متاورسی حال حاضر می‌پردازیم. فقط توجه داشته باشید که ترتیب هر بازی متاورسی نوشته شده بر اساس رتبه یا کیفیت آن‌ها نیست.

بازی متاورس
بازی متاورسی
متاورس
metaverse
بازی‌های متاورسی برتر سال ۲۰۲۲

سندباکس Sandbox

سندباکس یکی از معروف‌ترین بازی‌های متاورسی با سبک بازی برای کسب درآمد Play-to-Earn فعال در بازار است.

در دنیای مجازی سندباکس کاربران می‌توانند زمین، املاک یا آواتارهای خودشان را بسازند و هر عملکردی که دوست دارند را در این دنیای خیالی قابل شخصی‌سازی پیاده کنند یا آن‌ها را با هم معامله کنند.

این پروژه از ابتدا بر بستر بلاک‌‌چین اتریوم ساخته شده است. نکته جالبی که باید درباره سندباکس در نظر داشت این است که کاربران این بازی متاورسی می‌توانند با خرید و فروش دارایی‌های درون بازی به واسطه توکن بومی این پروژه یعنی ارز دیجیتال SAND درآمدزایی کنند.

سندباکس توسط شرکت پیکسول Pixowl طراحی و پیاده‌سازی شده و قصد دارد صنعت بازی‌های ویدیویی سنتی را متحول کند.

در سندباکس، هر کاربر کنترل کامل بازی و دارایی‌های خود را در اختیار دارد و سازندگان بازی دخالت آن‌چنانی در روند ندارند.

بازی متاورس
بازی متاورسی
متاورس
metaverse
sandbox
سندباکس
بازی سندباکس

علیرغم اینکه این پروژه همچنان در مراحل اولیه توسعه قرار دارد و نسخه نهایی آن منتشر نشده است، توانسته تا بازیکنان زیادی را به خود جلب کند.

سندباکس به لطف ویژگی‌ها جذاب خود چون ارائه مالکیت واقعی به تولیدکنندگان محتوا از طریق توکن‌های غیرمثلی، توانسته است کاربران فعالی زیادی را از بازی‌‌های معروف مانند ماینکرافت Minecraft و رابلاکس Roblox به خود جذب کند.

مهم‌ترین و بارزترین ویژگی سندباکس قابلیت شخصی‌سازی و توسعه مینی بازی‌ها در این بازی است. در کنار این قابلیت، ویژگی پشتیبانی از قراردادهای هوشمند و بلاک چین تجربه‌ای خالصی به کاربران ارائه می‌دهد.

نقاط قوت

  • وجود یک پروتکل غیرمتمرکز جهت تسهیل در خرید، فروش و ترید دارایی‌های مختلف درون بازی
  • ارائه طیف وسیعی از محصولات برای کمک ایجاد حس تجربه خاص در کاربران
  • وجود حاکمیت آزاد به واسطه هولد کردن توکن بومی پروژه SAND
  • جامعه کاربری آگاه

نقاط ضعف

  • توکنومیک ضعیف ارز دیجیتال SAND
  • مخاطبین هدف محدود
  • عدم ارائه نسخه کامل بعد از گذشت زمان زیاد از انتشار نسخه آلفا

اکسی اینفینیتی Axie Infinity

اکسی اینفینیتی شاید جذاب‌ترین و پرحاشیه‌ترین بازی‌ متاورسی حال حاضر باشد. اکسی اینفینیتی را می‌توان تقابل و تجمیع فناوری رمزارزها و بازی‌های ویدیویی در یک بستر دانست که تجربه و لذت بی‌نظیری از جنگ هیولاهای کوچکی را در یک فضای محدود برای هر کاربری فراهم می‌کند.

این بازی نیز با توجه به متاورسی بودن و بنا شدن با فناوری بلاک چین قابلیت کسب درآمد دارد.

با اینکه این پروژه از سال ۲۰۱۸ شروع به فعالیت کرده است اما با همه‌گیری کرونا و داغ شدن موضوع متاورس شهرت زیادی کسب کرد تا جایی که توکن بومی این بازی در سال گذشته ۲۵ هزار درصد رشد کرد. البته پس از ریزش بازار در چند ماه گذشته و در کنار آن هک بریج رونین توکن بومی این شبکه یعنی ارز دیجیتال AXS شاهد ریزش قیمتی بود.

بازی متاورس
بازی متاورسی
متاورس
metaverse
اکسی اینفینیتی
Axie Infinity
بازی اکسی اینفینیتی

پس از شروع همه‌گیری کرونا در فیلیپین خیلی از مردم این کشور مشاغل خودشان را از دست دادند و این امر، فرصتی برای ورود به یک بازی متاورسی برای کسب درآمد شد. ورودی که برای مردم فیلیپین سوددهی خوبی در پی داشت.

اکسی اینفینیتی از نظر ساختار و نوع بازی شباهت زیادی به بازی پوکمون Pokemon دارد که در آن باید شخصیت‌های خیالی به اسم اکسی را جمع‌آوری کرد و بعد از پرورش آن‌ها به مبارزه با دیگر افراد پرداخت.

کاربران می‌توانند با ایجاد یک تیم متشکل از اکسی‌ها به مبارزه با دیگر اکسی‌ها بپردازند و پس از برد در هر مبارزه از بازی جایزه‌های رمزارزی کسب کنند. این جوایز به دو بخش توکن بومی بازی و توکن‌های غیرمثلی مختص اکسی تقسیم می‌شود.

نقاط قوت

  • هر اکسی یک NFT محسوب می‌شود
  • اکوسیستم و توکنومیک قوی
  • قابلیت اجرا هم بر روی رایانه و بر روی موبایل
  • بروزرسانی‌های پی در پی

نقاط ضعف

  • ضعف امنیتی در شبکه رونین
  • ارزش‌گذاری بیش از حد هر اکسی
  • محدودیت در درآمدزایی

دینسترالند Decentraland

اگر در سال گذشته کمی درباره مفهوم متاورس و توکن‌های غیرمثلی تحقیق کرده باشید، حتما اسم دیسنترالند به گوشتان خورده است.

پادشاه متاورس‌ لقبی است که خیلی از کارشناس‌ها به این بازی متاورسی داده‌اند چرا که نزدیک‌ترین تجربه به مفهوم اصلی متاورس را به کاربران ارائه می‌دهد.

دیسنترالند اولین بازی متاورسی بود که به مردم اجازه خرید زمین و مستغلات متاورسی را می‌داد. کاربران می‌توانند با استفاده از اتریوم در بستر اوپن سی یا توکن بومی خود شبکه یعنی ارز دیجیتال MANA از طریق فروشگاه درون بازی زمین‌های این پروژه را خریداری کنند و در آن هر چیزی که دوس دارند، بسازند.

یکی از مهم‌ترین دلایلی محبوبیت این بازی در بین جامع گیمرها پیچیده نبودن روش‌های کسب درآمد از این بازی است. هر کاربر با کمی خلاقیت و ایجاد بازی‌های کوچک درون بازی یا حتی خلق توکن‌های غیرمثلی خاص برای استفاده در آواتارها می‌تواند کسب درآمدزایی کند.

بازی متاورس
بازی متاورسی
متاورس
metaverse
decentraland
دیسنترالند
دنیای دیسنترالند

استفاده از فناوری بلاک چین برای قدرت بخشیدن به همه چیز از خرید زمین گرفته تا انجام معاملات بر بستر این پلتفرم و غیرمتمرکز بودن این پروژه از نکات حائز اهمیت این بازی است که نباید آن را فراموش کرد.

هدف اصلی دیسنترالند ساخت یک شبکه منبع باز برای کاربران است تا بدون هیچ محدودیتی خلاقیت خود را به نمایش بگذارند و محتوای بصری جدید تولید کنند.

اگر وارد دنیای دیسنترالند شدید، فراموش نکنید که به ساختمان اکسکوینو در این دنیا نیز سر بزنید.

نقاط قوت

  • کاربردها زیاد توکن بومی شبکه یعنی ارز دیجیتال MANA
  • آسان بودن روش‌های کسب درآمد
  • بروزرسانی‌های مرتبط
  • قابلیت تعامل راحت با دیگر کاربران
  • غیرمتمرکز بودن

نقاط ضعف

  • نبود محتوای جذاب
  • کاهش پایگاه کاربری در یک سال گذشته

سوریر Sorare

اگر عاشق ورزش هستید یا در زمان بازی کردن بیشتر وقت خود را صرف بازی‌های ورزشی و فوتبالی مانند فیفا FIFA یا پی‌ای‌اس PES می‌کنید سوریر گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

یک بازی متاورسی با قابلیت کسب درآمد که در زمره بازی‌های فوتبالی قرار می‌گیرد. کاربران می‌توانند با ساخت تیم‌های فوتبال فانتزی خود در این بازی درآمدزایی خوبی داشته باشند.

در ابتدا شما باید یک دسته از کارت‌های بازی را خریداری کنید که عموما متشکل از بازیکن‌های فوتبال واقعی است. سوریر از بیش از ۲۰۰ باشگاه فوتبالی از سراسر جهان پشتیبانی می‌کند و گزینه‌های زیادی را برای انتخاب در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

بازی متاورس
بازی متاورسی
متاورس
metaverse
سوریر
sorare
سوریر؛ بزرگ‌ترین بازی متاورسی فوتبالی

هر کارت درون بازی سوریر یک توکن غیرمثلی به حساب می‌آید و طبیعتا بسته به بازیکن منتسب به هر کارت سطح کمیاب بودن آن متفاوت خواهد بود.

اگر با مفهوم فوتبال فانتزی آشنا هستید پس می‌دانید که عملکرد هر کارت و هر بازیکن در بازی نیز به عملکرد بازیکن در دنیای واقعی بستگی دارد و نسبت به آن در بازی امتیاز کسب می‌کند.

به همین منوال خرید کارت یک بازیکن ستاره مانند کارت لیونل مسی یا کریستیانو رونالدو به واسطه کمیاب بودن کارت‌های آن‌ها بسیار دشوار است و پیدا کردن این کارت‌ها واقعا به شانس زیادی نیاز دارد.

نقاط قوت

  • فوتبالیس‌تهای معروفی این بازی را تایید کرده‌اند
  • به واسطه پیاده‌سازی بر بستر اتریوم عملکردی خوب و در سطح جهانی دارد
  • کاربرد واقعی هر توکن غیرمثلی NFT را تضمین شده است

نقاط ضعف

  • برداشت ها فقط رمزنگاری هستند.
  • نمی توانید کارت ها را از طریق کارت های اعتباری یا نقدی خریداری کنید

ایلین وردز Alien Worlds

ایلین وردز یا دنیاهای بیگانه‌ مورد بعدی در لیست بهترین بازی‌های متاورسی اکسکوینو است. این بازی در اصل یک بازی اکتشافی در فضای لایتناهی است که کاربران می‌توانند با کشف سیاره‌های ناشناخته و استخراج مواد معدنی این سیارات به کسب درآمد بپردازند.

طبیعتا مانند هر دنیای استثمارگرانه دیگر نیز کاربران می‌توانند با دیگر کاربران به مبارزه بپردازند و به شرط پیروزی به درآمد بیشتری برسند.

این بازی متاورسی بر روی بلاک چین وکس WAX ساخته شده است که به بازیکنان اجازه می‌دهد با استخراج ارز دیجیتال TLM یا همان تریلیوم به درآمد برسند. کاربران برای استخراج این توکن به ابزار استخراج خاصی نیاز دارند که به صورت NFT از طرف خود بازی به آن‌ها داده می‌شود.

چندین ابزار مختلف برای استخراج از سیارات مختلف وجود داره که کاربران برای ارتقا سطح استخراج و بهینه کردن این فرایند می‌توانند این دست از ابزارها که به صورت توکن‌های غیرمثلی به فروش می‌رسد، تهیه کنند؛ هر چه کیفیت ابزارها بیشتر باشد طبیعتا می‌توان تریلیوم بیشتری استخراج کرد.

یکی از مزایای بزرگ ایلین وردز این است که برای شروع بازی نیازی به سرمایه اولیه ندارد.

بازی متاورس
بازی متاورسی
متاورس
metaverse
ایلین وردز
alien worlds
ایلین وردز و استخراج دنیای بیگانه

البته یک نکته را نباید از یاد برد چرا که برای استخراج شما به یک سیاره و طبیعا یک زمین نیاز دارید که این مکان‌ها بله صورت رایگان به کاربران داده نمی‌شود. گاهی ارزش هر یک از این زمین‌ها به بیش از ۸ هزار دلار می‌رسد که اصلا عدد کمی نیست.

کاربرانی که توان خرید این زمین‌های این بازی را ندارند، می‌توانند در زمین کاربران دیگر به استخراج TLM بپردازند و مقداری از منابع استخراج شده را با صاحب زمین به عنوان اجاره بها به اشتراک بگذارند.

در حال حاضر بازی ایلین ورد به پر بیننده‌ترین بازی متاورسی شبکه توییچ twitch (بزرگترین پلتفرم پخش زنده بازی‌های ویدیویی) تبدیل شده است و به طور روزافزون به کاربران آن نیز افزوده می‌شود.

نقاط قوت

  • عدم نیاز به سرمایه اولیه
  • کسب درآمد راحت
  • دسترسی آسان به بازی
  • پایگاه کاربری عظیم

نقاط ضعف

  • درآمدزایی بالا نیاز به سرمایه اولیه زیادی دارد
  • سبک بازی برای همه جذابیت ندارد

کریپتوکیتیز Cryptokitties

اگر به دنبال یک بازی متاورسی بوده‌اید حتما اسم بازی کریپتوکیتیز به گوشتان خورده است؛ اولین بازی متاورسی NFT محور که بر بستر بلاک چین اتریوم راه‌اندازی شد.

این بازی توسط دپر لبز Dapper Labs در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد و به واسطه قدرت گرفتن از شبکه اتریوم به سرعت محبوبیت بالایی کسب کرد.

در این بازی که شاید نتوان آن را واقعا یک بازی متاورسی نامید کاربران می‌توانند گربه‌های دیجیتالی را بخرند، بفروشند و حتی آن‌ها را پرورش دهند.

هر بچه گربه در دنیای کریپتوکیتیز یک توکن غیرمثلی است که هر یک به واسطه ویژگی‌ها منحصر به فرد خود ارزشی متفاوت نسبت به دیگر گربه‌ها دارد.

کاربران می‌توانند با خرید و پرورش گربه‌های جدید آن‌ها را در فروشگاه‌های توکن‌های غیرمثلی مانند اوپن سی‌ OpenSea به فروش برسانند.

بازی متاورس
بازی متاورسی
متاورس
metaverse
کریپتوکیتیز Cryptokitties
دنیای بچه‌ها گربه‌های دوست‌داشتنی کریپتوکیتیز

شاید زمان خواندن این مقاله این بازی به نظر شما سرگرم‌کننده به نظر نرسد اما تا به امروز این بازی جز محبوب‌ترین بازی‌های متاورسی قرار دارد و کاربران زیادی مشغول به بزرگ کردن این بچه گربه‌های دیجیتالی هستند.

برای بدست آوردن این بچه‌ گربه‌ها شما دو راه پیش رو دارید. راه اول این است که به یک فروشگاه NFT مانند اوپن‌سی سر بزنید و هر کدام از این بچه گربه‌های دیجیتالی را که دوست داشتید، بخرید. روش دیگر پرورش و زاد و ولد گربه‌های جدید از دو گربه بالغ است.

ایجاد یک دسته از گربه‌ها در دنیای کریپتوکیتیز برای شما پاداش‌های اضافی را تضمین می‌کند. پس از پرورش یک دسته از این گربه‌ها می‌توانید در مبارزات گربه‌ای این بازی متاورسی شرکت کنید و در صورت برنده شدن پاداش درآمد بیشتری کسب کنید.

کاربران در این بازی می‌توانند معماهای خاص بازی را با یکدیگر حل کنند تا جوایز بیشتری بدست بیاورند. این امر کلید اصلی تبدیل شدن کریپتوکیتیز به یک بازی متاورسی است چرا که ایجاد تعامل مهم‌ترین رکن یک متاورس واقعی است.

نقاط قوت

  • گیم‌پلی جذاب و دوست‌داشتنی
  • پایگاه کاربری گسترده
  • امکان زاد و ولد گربه‌ها و ایجاد NFTهای جدید وجود دارد

نقاط ضعف

  • کاهش قیمت بعضی از NFTها در کمتر از یک روز
  • هزینه زیاد گربه‌ها نر مولد

همسایه من آلیس My Neighbor Alice

در سالیان اخیر بازی‌های شبیه‌ساز مزرعه‌داری مثل انیمال کراسینگ Animal Crossing و فارم‌ویل FarmVille در قلب بسیاری از گیمرها جا خوش کرده‌اند. فضای روستایی و جذابی که برای کودکان شهرنشین امروزی قابل درک نیست.

بازی همسایه من آلیس اولین بازی متاورسی با این حس و حال خاص است که با قدرت گرفتن از بلاک چین اتریوم و توکن‌های غیرمثلی کسب درآمد از این سبک بازی را میسر کرده است.

در دنیای همسایه من آلیس بازیکنان می‌توانند جزیزه‌های مجازی خود را بسازند، به تکمیل چالش‌های روزانه بپردازند، کسب درآمد داشته باشند و با همسایگان خود در این دنیا تعامل داشته باشند.

بازیکنان همچنین می‌توانند با انجام چالش‌ها و وظایف خود در بازی ارز دیجیتال ALICE را که توکن بومی این پروژه است، به دست آورند و از آن برای خرید کالا، زمین و دیگر آیتم‌های درون بازی استفاده کنند.

همسایه من آلیس My Neighbor Alice
بازی متاورس
بازی متاورسی
متاورس
metaverse
مزرعه‌داری متاورس در دنیای آلیس

این بازی فقط بر روی رایانه‌های شخصی نصب می‌شود و برای دسترسی به آن باید پلتفرم شبیه‌ساز استیم Steam را نصب کنید و از آن‌جا این بازی را بارگیری نمایید.

همسایه من آلیس عناصر مالی غیرمتمرکزی دارد که آن را به پروژه‌ای با پتانسیل بسیار زیاد برای تسهیل پذیرش رمزارزها و توکن کاربردی آن یعنی ALICE تبدیل می‌کند.

بازیکنان در این بازی می‌توانند یک قطعه کوچک زمین خریداری کنند و با پیشرفت روزانه به یک جهان کامل برسند. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است تمام دارایی‌های درون بازی NFT هستند که کاربران می‌توانند با خرید و فروش آن‌ها درآمدزایی داشته باشند. ارزش این دارایی‌ها با کمیاب بودن آن‌ها رابطه مستقیم دارد.

نقاط قوت

  • توکنومیک قوی ارز بومی پروژه
  • شریکان و سرمایه‌گذاران تجاری قوی
  • کسب درآمد از طریق بازی کردن و استیک توکن ALICE
  • پایگاه کاربری میلیونی

نقاط ضعف

  • کارمزد بالای تراکنش NFTها به واسطه فعالیت بر روی بلاک چین اتریوم
  • ضعف اجرایی و فنی نسبت به رقبا

استار اطلس Star Atlas

کشف آسمان‌ها و فضا یکی از علایق قدیمی انسان‌ها است و تا به الان فیلم‌ها و بازی‌های زیادی با محوریت اکتشاف فضا ساخته شده است. پروژه استار اطلس نیز یک بازی متاورسی دیگر با محوریت اکتشاف، توسعه و استخراج از فضا میان کهشکشانی بی‌کران است.

بازیکنان در این دنیا می‌توانند با کمک فضاپیماهای میان ستاره‌ای و خدمه خود در فضا به گشت و گذار بپردزاند و با تکمیل چالش‌ها و ساخت آیتم‌های ارزشمند درون بازی به درآمدزایی برسند.

این بازی بر روی بلاک چین فوق‌العاده سریع سولانا ساخته شده که به همین واسطه سرعت بالا و کارمزد بسیار کم هر تراکنش امکان‌پذیر شده است.

بازی متاورس
بازی متاورسی
متاورس
metaverse
استار اطلس Star Atlas
دنیای میان ستاره‌ای با استار اطلس

تمامی آیتم‌های موجود در بازی استار اطلس به شکل NFT در بلاک چین سولانا ثبت شده‌اند که به بازیکنان اجازه مبادله این دارایی‌ها را با سرعت بالا و کارمزد کم می‌دهد.

بازی اصلی استار اطلس قرار است تا آخر سال ۲۰۲۲ به واسطه موتور گرافیکی فوق‌العاده واقع‌گرایانه آنریل انجین ۵ به بازار عرضه شود که آن را به یکی از موردانتظارترین و جذاب‌ترین بازی‌های موجود در دنیای متاورس تبدیل می‌کند.

نقاط قوت

  • استفاده از موتور گرافیکی بسیار قوی
  • حاکمیت آزاد پروژه
  • گیم‌پلی فوق‌العاده
  • عملکرد خوب توکن بومی پروژه ATLAS

نقاط ضعف

  • نسخه اصلی هنوز منتشر نشده است
  • بلاک چین سولانا مشکلات امنیتی دارد و گاهی از کار می‌افتد

ایلوویوم illuvium

 ایلوویوم بازی متاورسی بعدی این لیست است که با اینکه هنوز نسخه‌ای از آن منتشر نشده است، سر و صدای زیادی به پا کرده است. خیلی از کارشناسان این حوزه ایلوویوم را سه‌بعدی‌ترین و فوق‌العاده‌ترین بازی بلاک چینی توصیف می‌کنند.

در این بازی بازیکنان در یک دنیای بیگانه به شکار موجوداتی خداگونه به نام ایلوویال‌ها برای اهداف مختلف می‌پردازند. هر بازیکن می‌تواند با استفاده از این موجودات با سایر بازیکنان و هیولاهای بازی به مبارزه بپردازد و از این طریق کسب درآمد کند.

موجودات این بازی متاورسی نیز مانند هر بازی دیگر به شکل توکن‌های غیرمثلی در بلاک چین اتریوم ثبت می‌شوند. باز هم هر ایلوویال به واسطه قدرت‌ها و ویژگی‌های خاص خودش ارزش به خصوصی دارد.

گیم‌پلی این بازی نیز مانند بازی اکسی اینفینیتی تا حدودی از بازی پوکمون‌ها الهام گرفته است و در ساختار گرافیکی خود از موتور انریل انجین ۴ استفاده می‌کند.

ایلوویوم illuvium
بازی متاورس
بازی متاورسی
متاورس
metaverse
جنگ در دنیای بیگانه‌های ایلوویوم

هر ایلوویالی که رام شود به یک NFT تبدیل می‌شود و در کیف پول یا حساب کاربری بازیکن می‌نشیند. اگر کاربری سه ایلوویال یکسان داشته باشد، می‌تواند آن‌ها را با هم ترکیب کند و به یک موجود قوی‌تر و با ارزش‌تر دست یابد.

همانطور که گفته شد این بازی بر روی بلاک چین اتریوم ساخته می‌شود و از پروتکل ایمیوتیبل ایکس Immutable X (یک پروتکل لایه ۲ با اثبات دانش صفر ZK Rollup) استفاده می‌کند تا در عین بهر‌ه‌مندی از امنیت شبکه اتریوم کارمزدهای صفر را برای کاربرانش به ارمغان بیاورد.

بازیکنان می‌توانند با زره و سلاح‌های خود در این دنیای متاورسی به همراه ایلوویال‌ها به مبارزه بپردازند و در صورت پیروزی در این مسابقات، جوایزی رمزارزی (توکن بومی پروژه ILV نام دارد) به دست آورند و سپس ILV خود را در ایلووی‌دکس IlluviDEX مبادله کنند.

نقاط قوت

  • استفاده و کسب درآمد راحت
  • امنیت بالا به واسطه استفاده از بلاک چین اتریوم
  • کارمزد صفر تراکنش‌ها
  • استفاده از موتور گرافیکی قوی

نقاط ضعف

  • منتشر نشدن نسخه اصلی بازی
  • تیم توسعه‌دهنده تازه‌کار
  • طرح‌های هنری و مفهومی بازی که همه‌پسند نیست

گادز آنچیند Gods Unchained

گادز آنچیند یک بازی متاورسی با سبک و سیاق بازی‌های کارتی استراتژیک سنتی است. محوریت بازی بر حول رقابت بین بازیکنان و تبیین استراتژی‌های مبارزاتی برای پیشی گرفتن از حریفان شکل گرفته است.

هر کاربر با ایجاد یک دسته کارت مخصوص خود با توجه به تاکتیک‌هایی مختلفی که در ذهن دارد به مبارزه با دیگر شرکت‌کنندگان می‌پردازد تا برنده شود.

هر کارت‌ بازی یک توکن غیرمثلی در بلاک چین اتریوم است که می‌توان آن‌ها را از فروشگاه درون بازی یا فروشگاه‌های شخص ثالث تهیه کرد.

گادز آنچین یک بازی رایگان رایانه‌ای است و به سخت‌افزار خاصی برای اجرا نیاز ندارد. با این وجود گرافیک شگفت‌انگیز و افکت‌های پس‌زمینه بازی شما را متعجب خواهد کرد.

بازی متاورس
بازی متاورسی
متاورس
metaverse
گادز آنچیند Gods Unchained

با برنده شدن در هر مبارزه بازیکن‌ها به کارت‌های جدیدی دست پیدا می‌کنند که می‌توان از آن‌ها برای شرکت در مبارزات بیشتر استفاده کرد یا در ازای پول واقعی در فروشگاه‌های توکن‌های غیرمثلی به مبادله آن‌ها پرداخت.

تیم توسعه دهنده این بازی تجربه بسیار قوی در دنیای بازی‌های بلاکچینی دارند و در این حوزه کاملا شناخته شده‌اند. برای پیشبرد تمامی اهداف تجاری و کسب درآمد از این بازی کاربران باید از توکن بومی پروژه یعنی رمزارز GODS استفاده کنند.

نقاط قوت

  • سبک بازی به صورت بازی‌های کارتی سنتی است
  • جلوه‌های صوتی و بصری زیبا
  • سیستم حاکمیت غیرمتمرکز
  • بهبود عملکرد با راه‌حل لایه ۲
  • رایگان بودن

نقاط قوت

  • بعضی از جنبه‌های بازی نیاز به بهبود دارند
  • عدم تضمین در سودآوری
  • فقط بر روی رایانه در دسترس است

سخن نهایی

صنعت بازی‌سازی یکی از پردرآمدترین و پرمشتری‌ترین صنایع حال حاضر دنیاست که برای شرکت‌های پیشگام در این زمین سودآوری سرسام‌آوری دارد. با ورود بلاک چین به این صنعت و پررنگ شدن مفهوم متاورس در چند وقت اخیر بازار بازی‌های متاورسی نیز به شدت داغ شده‌ است و شاهد رشد روزافزون این سبک از بازی‌ها بوده‌ایم.

شاید هیچ‌کدام یک از بازی‌های بالا پاسخی جامع به تعریف آکادمیک متاورس نباشند و تا رسیدن به یک متاورس ایده‌آل راه زیادی باقی مانده باشد اما در حال حاضر استقبال زیادی از این بازی‌ها شده است.

چه کاری بهتر از بازی کردن و پول درآوردن؟ اما در آخر باید به یاد داشته باشید هیچ بازی متاورسی برای شما سودآوری صد در صدی نخواهد داشت و به آن‌ها فقط با دید سرگرمی باید نگاه کرد.

سوالات متداول

بازی متاورسی چیست؟

یک بازی متاورسی معمولا یک بازی جهان باز است که هر کاربر می‌تواند مالکیت آیتم‌های درون بازی را به واسطه توکن‌های غیرمثلی که در اختیار دارد، اثبات کند. استفاده از فناوری بلاک چین، وجود یک رمزارز بومی برای پیشبرد اهداف اقتصادی و امکان تعامل با دیگر کاربران از مولفه‌های مهم یک بازی متاورسی هستند.

بهترین بازی متاورسی چیست؟

هیچ پاسخ مستقیمی برای این سوال وجود ندارد زیرا انتخاب یک بازی بسیار سلیقه‌ای است و پارامترهای شخصی زیادی بستگی دارد.

چگونه می‌توان یک بازی متاورسی را بازی کرد؟

بعد از پیدا کردن بازی مورد نظرتان باید ۳ پارامتر مهم را در نظر بگیرید. اول از همه شما به یک اینترنت پایدار برای اتصال نیازمندید. بسته به نوع بازی نیز به رایانه شخصی، تلفن هوشمند یا هدست واقعیت مجازی نیاز خواهید داشت. در آخر نیز وجود یک کیف پول که از رمزارزها و توکن‌های غیرمثلی بلاک چین مورد استفاده بازی پشتیانی کند، الزامی است.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.