ویدیو / آشنایی با جذاب‌ترین متاورس تاریخ، Otherside

هفته‌ای که گذشت همه صحبتا راجع به دنیا متاورس Otherside بود . متاورسی که تیم توکن‌های غیرمثلی Bored Ape اون رو راه‌اندازی کردن. یکشنبه‌ای که گذشت فروش زمین‌های این دنیا آغاز شد و اونقدر استقبال از اونا زیاد بود که شبکه اتریوم کاملا بهم ریخت !!!

توی این قسمت از رادیو اکسکوینو میخوایم Otherside رو بهتون معرفی کنیم و ببینیم آیا ارزش این همه سر و صدا رو داره یا نه؟

این ویدیو آموزشی و جذاب رو از دست ندید !

تو هفته‌ای که گذشت همه اخبار حوزه متاورس به پلتفرم Otherside که توسط تیم کالکشن NFT بورد ایپ یات کلاب ساخته شده، مربوط میشد. یه پلتفرم که NFTهای این کالکشن بلاخره یه خودی توش نشون میدن! ما تو این قسمت راجع به این متاورس جدید و پرحاشیه با هم صحبت کنیم و ببینیم اصلا ادرساید چیه! برای آشنایی بیشتر با ادامه این اپیزود همراه باشید.

اکسکوینویی‌ها سلام. امیدوارم روزهای زیبایی رو پشت سر بذارید . من ساحل اختری هستم و امروز قراره در 5 شنبه های متاورسیمون که هر هفته پنجشنبه ها از اکسکوینو پخش میشه، متاروس پلتفرم Otherside رو بررسی کنیم.

فروش زمینهای ادرساید

فروش زمینهای ادرساید یکشنبه شروع شد و تو همین مدت کم همه زمینها ، با ارزشی بیش از ۳۰۰ میلیون‌دلار توکن ApeCoin فروخته شد. جالبیه داستان اینه که تقاضا برای خرید اینقدر زیاد بود که گس فی شبکه اتریوم حتی تا ۵۰۰۰ دلار بالا رفت. البته این گس فی زیاد الکی نبوده و الان قیمت هر زمین حداقل ۳ برابر شده! یعنی بیشتر از ده هزار دلار سود کمتر از ۲ روز!
خب شاید اونایی که همیشه شبکه اتریوم رو نقد میکنن بگن بازم اتریوم از خودش ضعف نشون داد اما خیلی از کارشناسا دلیل این افزایش هزینه گس رو یه مشکل فنی تو قراردادهای ادرساید میدونن که باعث تراکنش‌های ناموفق شده! فرض کن ۵۰۰۰ دلار پول کارمزد بدی و هیچی!!!!

خب حالا نوبته اینه بدونیم که ادرساید دقیقا چیه!

تیم ادرساید این پلتفرم رو یه بازی متاورسی تعامل پذیر در حال توسعه توصیف می‌کنن. یه بازی بر بستر وب ۳ که یه تجربه باحال از بازی‌های MMORPG بتون میده. اگه اهل بازی باشید میدونید این سبک چقدر طرفدار داره یه بازی آنلاین که تعداد زیادی پلیر داره و تو این مورد خاص ۱۰۰۰۰ نفر میتونن همزمان با هم بازی کنن و با هم تعامل داشته باشن.

با فیزیک پیشرفته، هوش‌مصنوعی و تعامل با بسیاری از اجزای بازی می‌تونید یه تجربه اجتماعی رو که تا به حال حس نکردید، تجربه کنید.

کارکترهای bored ape yacht club در متاورس Otherside

راستی هر کدوم از NFTهای کالکشن‌های بورد ایپ یات کلاب و موتانت ایپ یات کلاب رو میتونید به عنوان یه کارکتر قابل بازی توی این دنیا استفاده کنید. البته نکات جالب این بازی فقط به همینجا ختم نمیشه و شما میتونید هر NFT ، از هر کالکشنی رو وارد این دنیا کنید!
تازه شما میتونید با کیت خود بازی کلی لباس، ابزار، سازه و کلی چیز دیگه بسازید تا هر لحظه تجربه بهتری از بازی داشته باشید.

Otherdeed

خب اگه درباره بازی یکم بیشتر خونده باشید احتمالا کلمه آدردید رو زیاد شنیدید. Otherdeed در اصل زمین‌های این پلتفرمه. هر کدوم از این زمین‌ها ویژگی‌ها خاص خودش رو داره که با یه زمین دیگه یکی نیست. یه سری زمینا منابع غنی دارن، یه سریا بهتون قدرت عجیبی میدن و تو بعضی از زمین‌های کمیاب هم میتونید موجودی به اسم کودا پیدا کنید. ادردید رو در حال حاضر فقط میتونید از OpenSea بخرید.

یه نکته خیلی جالبم که بعد از این فروش اتفاق افتاد سقوط قیمت ApeCoin بود که قیمت هر توکن از 24.86 دلار به 16.73 دلار رسید. شاید به نظرتون این اتفاق یکم غیرقابل درک باشه چونکه با خرید این زمینا نزدیک ۳۰۰ میلیون دلار ApeCoin توی یه قرارداد هوشمند قفل شده و تعداد توکن‌های در گردش رو کم کرده.
اما خیلیا دلایل این سقوط رو اختلال ایجاد شده تو شبکه اتریوم میدونن که به واسطه مینت کردن NFTهای Otherdeed ایجاد شد. این اختلال باعث عدم تایید خیلی از تراکنش‌ها و ایجاد مشکلاتی تو عملکرد سرویس‌های زیادی مثل یونی سواپ شد. با این حال تیم پروژه امیدواره با بازپرداخت این کارمزدها این مشکل رو حل کنه.

حرف آخر !

به عنوان حرف آخرم میشه گفت با اینکه به صورت رسمی این بازی هنوز لانچ نشده و ما فقط یه تریلر ازین بازی دیدیم، اینده خوبی در انتظار این پروژست.
از تیم قوی پروژه که با کالکشن‌های nft خودشون عملکرد خوبشون رو نشون دادن… تا همکاری با سندباکس که یکی از بزرگترین پلتفرم‌های متاورسیه موجوده.


حالااا الان فقط باید منتظر این شاهکار متاورسی موند تا ببینیم چی دقیقا در انتظارشه ! البته که اخبار تگمیلی رو به زودی به اطلاعتون میرسونیم . به پایان ویدیو متاورسی این هفته رسیدیم . امیدوارم که این اطلاعات برای طرفداران ایپ مفید بوده باشه . با مجموعه ویدیوهای رادیو اکسکوینو همراه باشید.

2 نظرات

  1. مگه فروش زمین های متاورس کلاهبرداری نبود؟

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.