پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

معرفی کامل ارز دیجیتال دیتالینک VIDT datalink

پلتفرم وی‌ آی‌‌ دی‌ تی دیتالینک یک بستر اعتبار‌سنجی داده با استفاده از بلاک چین است. هدف این پروژه تضمین و ایمنی کلیه دارایی‌های دیجیتال است، بنابراین تقلب و اشتباهات دیگر مانع نوآوری‌های دیجیتالی نمی‌شوند. در ادامه به بررسی این پلتفرم، توکن آن، تیم پروژه، توکنومیک، صرافی‌ها، کیف‌پول‌‌ها و آینده آن می‌پردازیم.

فهرست مطالب با دسترسی سریع

پلتفرم دیتالینک VIDT Datalink چیست؟

وی‌ آی‌‌ دی‌ تی دیتالینک یک پلتفرم ایجاد ان‌اف‌تی NFT و بلاک چین هیبریدی است که ترکیبی از بلاک‌چین خصوصی و عمومی است. این فناوری مبتنی بر یک فرمول ساده و قوی است که با استفاده از هر رویکرد ابری به هر زنجیره، دارای ناشران متعددی است که از وی‌ آی‌‌ دی‌ تی برای ایمن کردن دارایی‌های دیجیتال مانند گواهی‌ها، ان‌ اف‌ تی، داده‌های حسگر، فریمور Firmware یا سفت‌افزار استفاده می‌کنند.

سازمان‌هایی مانند ام‌اسپک AmSpec، آی‌بی‌ام IBM و ان‌ اف‌ تی‌ کلیم NFT Claim از پلتفرم وی‌ آی‌‌ دی‌ تی دیتالینک برای تایید و ایمن کردن اسناد دیجیتالی مانند گواهی‌ها، فاکتورها و داده‌های حسگر استفاده می‌کنند.

پلتفرم وی‌آی‌‌دی‌تی دیتالینک VIDT Datalink چیست؟
پلتفرم وی‌آی‌‌دی‌تی دیتالینک VIDT Datalink چیست؟

هر کاربر می‌تواند فایلی را در بستر وی‌ آی‌‌ دی‌ تی دیتالینک ثبت کند که یک هش متناسب با این فایل خاص ایجاد می‌کند، سپس آن را در زنجیره بلوکی با انتخاب شخصی ذخیره کند. از آنجا که هرگونه تغییر در پرونده، هش آن را بسیار متفاوت خواهد کرد، پلتفرم وی‌ آی‌‌ دی‌ تی دیتالینک به راحتی می‌تواند هرگونه دستکاری در پرونده را از طرف کاربر تشخیص دهد.

وی‌ آی‌‌ دی‌ تی دیتالینک برای ذخیره داده‌ها در بلاک چین اتریوم و برای پردازش پرداخت‌های خرد که نیاز به احراز هویت با آدرس کیف پول دارند، صادر شده است. مفهومی که در پشت این فناوری وجود دارد وقتی خلاصه شود از نظر فنی بسیار ساده است.

وی‌ آی‌‌ دی‌ تی در حال حاضر بر اساس ارزش بازار در بین ۳۰۰ شرکت برتر بلاک چین در سطح جهان قرار دارد و جوامع بزرگی را از طریق مجموعه‌ای از مشارکت‌ها و کمپین‌های برجسته با سازمان‌هایی مانند سازمان ملل متحد، آی‌ بی‌ ام IBM و غیره ایجاد کرده است.

توکن وی‌ آی‌‌ دی‌ تی VIDT

توکن وی‌ آی‌‌ دی‌ تی می‌تواند به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از هر فرآیند اعتبار‌سنجی استفاده شود. این توکن به عنوان وسیله پرداخت در بستر وی‌ آی‌‌ دی‌ تی دیتالینک استفاده می‌شود که می‌تواند برای صدور تراکنش‌هایی استفاده شود که هش پرونده، آدرس کیف پول شخصی و شرکتی را ضبط می‌کند. در این دنیای دیجیتالی، همه داده‌ها در میلیون‌ها دستگاه توزیع می‌شوند. داده‌های ما ممکن است به سرقت رفته یا هک شوند و این می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند.

برای محافظت از داده‌ها، وی‌ آی‌ دی‌ تی یک راه حل مفید را با خدمات صدور گواهی مبتنی بر فناوری بلاک چین را راه اندازی کرد. بلاک چین در حال حاضر تقاضای زیادی برای حفظ حریم خصوصی و امنیت آنلاین دارد. وی‌ آی‌ دی‌ تی متعهد است که از فایل‌های دیجیتال در برابر فعالیت‌های غیرقانونی محافظت کند. همچنین با استفاده از وی‌ آی‌‌ دی‌ تی ای‌پی‌آی VIDT API به سازمان‌های مختلف کمک می‌کند تا از داده‌های دیجیتال محافظت کنند. توکن وی‌ آی‌‌ دی‌ تی یک توکن ERC-20 است که به عنوان وسیله پرداخت در شناسه وی-پلتفرم V-Platform استفاده می‌شود.

توکن وی‌آی‌‌دی‌تی VIDT
توکن وی‌ آی‌‌ دی‌ تی VIDT

این توکن اعتبارسنجی در شبکه را فعال می‌کند. توکن وی‌ آی‌‌ دی‌ تی کیف پول‌هایی را برای سازمان‌های صادرکننده با موجودی این توکن انتخاب می‌کند. هر بار که یک سازمان یک فایل را تایید می‌کند، یک تراکنش وی‌ آی‌‌ دی‌ تی ایجاد می‌شود که تمام جزئیات لازم از جمله نوع فایل، محل اعتبارسنجی، مهر زمانی و هویت را ثبت می‌کند.

هر بار که یک ناشر روی یک فایل، مهر زمانی می‌گذارد یا یک ان‌ اف‌ تی ایجاد می‌شود و یک تراکنش وی‌ آی‌‌ دی‌ تی انجام می‌شود که تمام جزئیات لازم را در چندین بلاک چین ثبت می‌کند. این امر، وی‌ آی‌‌ دی‌ تی را به بخش جدایی‌ناپذیر از فرآیند اعتبارسنجی وی‌ آی‌‌ دی‌ تی دیتا‌لینک تبدیل می‌کند.

دلایل استفاده از توکن دیتالینک

فناوری بلاک چین به ناشران پیشنهاد می‌کند از یک یا چند بلاک چین برای امنیت بیشتر استفاده کنند. این بلاک چین‌ها در حال حاضر شامل بیت کوین، اتریوم، شبکه ال‌تی‌او، زنجیره هوشمند بایننس، اف‌ تی‌ ام FTM و آی‌بی‌ام هایپرلجر IBM Hyperledger هستند. دلایل اصلی استفاده از توکن وی‌ آی‌‌ دی‌ تی عبارتند از:

۱. کیف پول مشتری

پس از فرآیند احراز هویت، کیف پول‌های هر کاربر صادر می‌شود. هر تراکنش از آن کیف پول به معنای تایید یک فایل از آن مشتری شناسایی شده است. تراکنش‌های توکن برای شناسایی و تایید هویت طرف انتشاردهنده، مهم هستند.

۲. سهولت استفاده

برای اینکه پلتفرم وی‌ آی‌‌ دی‌ تی دیتالینک و فناوری بلاک چین به طور کلی توسط مشاغل، مورد استفاده قرار گیرد، این فرآیند باید تا حد امکان در دسترس باشد. ناشران، نیازی ندارند که بدانند چگونه کیف پول‌های رمزارزی متعدد را با نرخ تراکنش‌هایی که دائما در حال تغییر هستند مانند هزینه گس و سایر موارد فنی مرتبط با کریپتو را مدیریت کنند. بنابراین، برای اعتبارسنجی فایل‌ها، پلتفرم وی‌ آی‌‌ دی‌ تی یک ای‌پی‌آی API و برای حجم‌های پایین‌تر، یک رابط کشیدن و رها کردن، ارائه می‌کند.

۳. کنترل

توکن وی‌ آی‌‌ دی‌ تی، ابزاری را برای کنترل قیمت‌ها برای اعتبارسنجی‌ها فراهم می‌کند که به جبران نوسانات ثابت نرخ ارز و کارمزد تراکنش‌ها که با بلاک‌چین‌های مختلف استفاده می‌شود، کمک می‌کند.

۴. شفافیت

با استفاده از یک توکن، همه تراکنش‌های عمومی، قابل ردیابی و شفاف هستند.

تیم پروژه

تیم وی‌ آی‌‌ دی‌ تی دیتالینک شامل یک تیم حرفه‌ای از متخصصان با ماموریت افزایش پذیرش فناوری بلاک چین، ایجاد حاکمیت غیرمتمرکز و حمایت از یکپارچگی داده‌ها است. بنیانگذاران این پروژه مارنیکس ون ‌دن‌ برگ Marnix van den Berg، پیم ووتز  Pim Voets و سیسیل ون‌هلدن Ceciel van Helden هستند که از سال ۲۰۰۳ برروی نرم‌افزار کار کرده‌اند. شروع پروژه وی‌ آی‌‌ دی‌ تی در سال ۲۰۱۸، نتیجه تقاضای بالای کاربران برای امنیت بهتر و تایید اسناد آفلاین بود.

به لطف حمایت از شرکت‌های بزرگی مانند ایرباس دیفنس و اسپیس Airbus Defense & Space، ام اسپک AmSpec و همچنین همکاری با شرکت آی‌بی‌ام IBM، سی‌ام اس‌لا CMS Law و دیجی‌بایت DigiByte، توکن وی‌ آی‌‌ دی‌ تی، محبوبیت قابل توجهی در بازار به‌دست آورده است. علاقه مخاطبان به این توکن باعث شده است که قیمت آن اخیرا به بالاترین رکورد قبلی خود برسد.

توکنومیک

طبق وبسایت کوین مارکت کپ، سهم توکن وی‌ آی‌‌ دی‌ تی، کمتر از ۰.۰۱ درصد از کل بازار است و در رتبه ۷۷۲ بازار قرار گرفته است.

توکنومیک
توکنومیک

کل عرضه در گردش این توکن حدودا ۴۹.۴۲۸ میلیون و عرضه کل آن حدودا ۵۷.۳۸۶ میلیون واحد است و حداکثر ۵۸.۵۰۱ میلیون وی‌ آی‌‌ دی‌ تی، توکن دارد.

توکن وی‌ آی‌‌ دی‌ تی را از کجا بخریم؟

محبوب‌ترین صرافی‌هایی که در آن ارز دیجیتال وی‌ آی‌‌ دی‌ تی، خرید و فروش می‌شود، عبارت‌اند از:

  • بایننس Binance
  • کوکوین KuCoin
  • بیت‌گت Bitget
  • هات‌ بیت Hotbit
  • پیونکس Pionex
  • هیت‌ بی‌ تی‌ سی HitBTC
توکن وی‌ آی‌‌ دی‌ تی را از کجا بخریم؟
توکن وی‌ آی‌‌ دی‌ تی را از کجا بخریم؟

البته کاربران ایرانی به علت وجود تحریم‌ها نمی‌توانند در این صرافی‌ها فعالیت کنند. جهت جلوگیری از این موضوع می‌توانید از پلتفرم معاملاتی اکسکوینو استفاده کنید که از رمزارزهای متعددی پشتیبانی می‌کند.

کیف پول‌های دیتالینک

پس از خرید توکن وی‌ آی‌‌ دی‌ تی به مکانی امن برای ذخیره آن نیاز خواهید داشت. برای نگهداری این توکن دو روش کلی وجود دارد:

استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند لجر Ledger و کیف پول‌های نرم‌افزاری آنلاین و آفلاین مانند تراست والت Trust Wallet. سایر کیف پول‌هایی که برای نگه‌داری از این رمزارز استفاده می‌شود عبارتند از:

  • متاماسک MetaMask
  • بایننس‌ چین والت Binance Chain Wallet
  • انجین والت Enjin Wallet
  • کول والت Cool Wallet
  • کیپ‌‌کی والت KeepKey Wallet
کیف پول‌های وی‌ آی‌‌ دی‌ تی
کیف پول‌های وی‌ آی‌‌ د ی‌تی

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که قصد نگه‌داری یا معامله ارز دیجیتال وی‌آی‌‌دی‌تی را دارید، باید کیف‌پول امنی را انتخاب کنید. کیف پول اکسکوینو امنیت بالا را برای ارزهای شما تامین می‌کند و با نگه‌داری دارایی خود در این کیف پول می‌توانید در هزینه‌ها و کارمزدهای خود صرفه‌جویی کنید.

از طرفی به دلیل مسائل مربوط به تحریم‌ها بسیاری از کیف پول‌های موجود به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهند اما کیف‌پول اکسکوینو خطر تحریم شدن را برای کاربران نخواهد داشت. اگر قصد استفاده از این کیف‌پول را دارید، مقاله آموزش جامع استفاده از کیف‌پول اکسکوینو را مطالعه کنید.

مزایا و معایب

مزایا

  • عملکرد مناسب اعتبارسنجی مبتنی بر بلاک چین

فرآیند اعتبارسنجی وی‌ آی‌‌ دی‌ تی دیتالینک نیازمند استخراج اثر انگشت فایل‌ها و ذخیره آن‌ها برروی بلاک چین است.

  • بازیابی داده‌ها اطلاعات فایل برروی وی-‌آی‌دی V-ID، پلتفرم اعتبارسنجی مبتنی بر بلاک چین، ذخیره می‌شود.

اثر انگشت دیجیتال روی بلاک چین ذخیره می‌شود. برای تأیید اعتبار فایل توسط بلاک چین، شرایط خاصی لازم است.

معایب

نمی‌توان آن را به‌عنوان یک سرمایه‌‌گذاری بلند‌مدت درنظر گرفت.

از آنجایی که بیشتر مشتریان به دنبال یک ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری هستند، ممکن است این مسئله به عنوان یک نقطه ضعف در نظر گرفته شود.

بررسی قیمت و آینده وی‌ آی‌‌ دی‌ تی دیتالینک

در حال حاضر، قیمت توکن وی‌ آی‌‌ دی‌ تی در یک کانال صعودی قرار دارد. شاخص‌های فعلی در نمودار قیمت روزانه نشان‌دهنده روند صعودی پیوسته است. میانگین‌های متحرک نیز صعودی هستند.

در مورد پیش‌بینی قیمت وی‌ آی‌‌ دی‌ تی نظرات متفاوتی برای سال ۲۰۲۲ و بعد از آن وجود دارد. کارشناسان، روند صعودی این رمزارز را ۰.۵۶۱۲۶ دلار تخمین می‌زنند. وبسایت والت‌اینوستر WalletInvestor پیش‌بینی می‌کند که قیمت این توکن تا پایان سال ۲۰۲۲ به قیمت ۰.۹۱۴ دلار برسد.

بررسی قیمت و آینده وی‌ آی‌‌ دی‌ تی دیتالینک
بررسی قیمت و آینده وی‌ آی‌‌ دی‌ تی دیتالینک

وی‌ آی‌‌ دی‌ تی و سایر ارزهای رمزپایه بسیار بی‌ثبات هستند و هرگز نمی‌دانید امروز تا پایان روز یا فردا به چه سمتی حرکت خواهند کرد. بسیاری از پلتفرم‌ها و تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که قیمت این توکن در سه سال آینده به رشد خود ادامه خواهد داد و تا پایان سال ۲۰۲۵ از مرز ۱.۷۵ دلار عبور خواهد کرد.

کارشناسان نظرات متفاوتی در مورد آینده توکن وی‌ آی‌‌ دی‌ تی دارند. با در نظرگرفتن پیش‌بینی‌های به اشتراک گذاشته شده توسط وبسایت پرایس پردیکشن دات‌نت PricePrediction.net، قیمت توکن وی‌ آی‌‌ دی‌ تی ممکن است تا پایان سال ۲۰۳۰ به ۶.۸۳ دلار برسد.

پیش‌بینی قیمت فعلی این توکن، نزولی است. بسیاری از کارشناسان موافق‌اند که وی‌ آی‌‌ دی‌ تی ممکن است سرمایه‌گذاری مناسبی در سال ۲۰۲۲ نباشد. با این حال، مهم است که تاریخچه قیمت توکن وی‌ آی‌‌ دی‌ تی، فعالیت زنجیره‌ای و سایر عوامل اساسی را قبل از تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا باید در توکن وی‌ آی‌‌ دی‌ تی سرمایه‌گذاری کنید یا خیر را در نظر بگیرید.

سخن نهایی

پیش‌بینی‌های قیمت وی‌ آی‌‌ دی‌ تی نسبتا متناقض هستند و یک نظر واحد در مورد تغییرات قیمت این توکن به شکل مثبت یا منفی وجود ندارد. رشد آتی قیمت وی‌ آی‌‌ دی‌ تی به عواملی مانند فضای رمزارزها، راه‌حل‌های جدید فناوری و غیره بستگی دارد. وی‌ آی‌‌ دی‌ تی یک شرکت با پتانسیل بسیار زیاد است.

با این فناوری، سالانه می‌توان از صدمات میلیاردی زیادی جلوگیری کرد. تا به امروز، وی‌ آی‌‌ دی‌ تی به تنهایی بیش از ۴۰ مشتری دارد که از خدمات آن‌ها استفاده می‌کنند. با این حال، این تیم به طور فعال به دنبال شرکت‌های دیگری برای ارائه تکنیک وی‌ آی‌‌ دی‌ تی دیتالینک به بازار است.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.