تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
اخبار ارز دیجیتال

کاهش تمایل بانک مرکزی سوئیس برای صدور ارز دیجیتال

رئیس هیئت مدیره‎‌‏ی بانک ملی سوئیس گفت که تمایل بانک مرکزی برای صدور ارز دیجیتال کاهش یافته است.

دیدیگاه دولت سوئیس به ارزهای دیجیتال

بر اساس گزارش منتشر شده در ” Business Insider “، آقای Thomas Moser، به عنوان رئیس هیئت مدیره‏ در بانک ملی سوئیس ( SNB )، اعتقاد دارد که علاقه‏ و تمایل بانک مرکزی در توسعه‏‌ی ارزهای دیجیتال صادر شده از بانک ( CBDCs ) کاهش یافته است.

آقای Thomas Moser، در راستای کنفرانس این هفته‌‏ی ” Zug Crypto Valley ” در مصاحبه‌‏ای با Business Insider، این چنین بیان نمود که : ” هر چند که در بین بانک‏‌های مرکزی یک علاقه‏ و تمایل اولیه نسبت به صادر کردن CBDCها و ارز بین المللی وجود داشت ولی این علاقه و تمایل به خاطر پیامدهای احتمالی که ممکن است بر روی ثبات اقتصادی داشته باشد، به طرز قابل توجهی کاهش یافته است.

” ایشان در راستای صحبت‏‌های خود این چنین ادامه دادند که : ” همه‌‏ی این مقوله‌‏ی فنی که باعث هیجان همه می‏‌شد به خاطر موضوعات سیاسی در جایگاه دوم و حاشیه قرار گرفته است و فعلاً کاری در این راستا صورت نمی‏‌گیرد. یعنی شرایط به گونه‌‏ای است که همه در حال مشاهده‌‏ی وضعیت بوده و برخی در این باره تحقیق کرده و در کل می‏‌توان گفت که اکثراً منتظر قدمی از دیگران هستند که دیگران کار را شروع کنند و سپس خود آن‏‌ها نسبت به شروع کار اقدام نمایند. ”

استفاده از فناوری بلاک چین

در طی کنفرانس، آقای Thomas Moser، تأکید کرد که تکنولوژی پشت پرده‏‌ی ارزهای دیجیتال یعنی بلاک چین از درجه‏‌ی اهمیت بالایی برای دولت سوئیس در راستای صدور یک ارز دیجیتال ( e – franc ) برخوردار است. همچنین ایشان گفتند که بانک‌‏های مرکزی نسبت به مقوله‌‏ی صدور ارزهای دیجیتال مخصوص ارز کشورشان، به خاطر پیامدهای بزرگ احتمالی آن، نامطمئن هستند.

همچنین آقای Thomas Moser، صحبت‏‌های خود را بدین گونه ادامه دادند که : ” این که مردم همه‌‏ی پول خود را به صورت فیزیکی ( کاغذی ) در دست داشته باشند، کمی اذیت کننده هست، پس آن‌‏ها پول خود را در یک حساب بانک ملی سوئیس نگهداری می‌‏کنند و این روش مناسب‌‏تری می‌‏باشد و در راستای بحث ارزهای دیجیتال، این مقوله باید مدیریت شود که مردم در زمان‌‏های خوب اقتصادی، پول خود را در بانک نگه می‌‏دارند تا به سود دست یابند و در نقطه‌‏ی مقابل در زمان‌‏های بد اقتصادی، پول خود را در کیف پول‏‌های ارز دیجیتال نگه‌داری می‌‏کنند که در نوع خود مسئله‏‌ای است که باید تأمل زیاد در موردش صورت گیرد.

” ایشان همچنین افزودند که ” بانک ملی سوئیس نسبت به ارزهای دیجیتال موضع خاصی ندارد بدین صورت که هیچ گونه نگرانی‏‌ای شامل حال ما نمی‌‏شود و ما فقط منتظر شرایط مناسب هستیم ” و در ابتدای کنفرانس ” Money 20 / 20 ” در ماه ژوئن، آقای Thomas Moser، تأکید کرد که : ” تا زمانی که بانک‌‏های مرکزی کار خود را به خوبی انجام می‏‌دهند دلیلی بر کاهش فعالیت آن‎‏ها و روی آوردن به زمینه‌‏های دیگر نمی‏‌باشد. ”

این شرایط و گفته‌‏ها در حالی اتفاق می‌‏افتد که سوئیس در ماه‏‌های اخیر نشان داده که یکی از حامیان ارزهای دیجیتال در دنیا می‌‏باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا