پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

سرمایه‌گذاری بزرگترین بانک بریتانیا در شرکت رمزارزی

با اینکه موج ورشکستگی‌ها همچنان بازار ارزهای دیجیتال را آشفته کرده، بزرگ‌ترین بانک در بریتانیا بنام بارکلیز Barclays، تصمیم به خرید سهام کاپر Copper، یکی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌ها در صنعت کریپتو گرفته است.

خبر این سرمایه‌گذاری در گزارشی از اسکای نیوز Sky News در روز یکشنبه، ۲۴ جولای ۲۰۲۲ به دست آمد. در این گزارش آمده است که این بانک در بریتانیا از سرمایه‌گذاران جدیدی است که به دور تامین مالی کاپر می پیوندند. به گفته منابع، بارکلیز سرمایه‌‌گذاری قابل‌توجهی، در حد میلیون‌‌ها دلار به عنوان بخشی از فرآیند جمع‌‌آوری سرمایه انجام خواهد داد که ظرف چند روز آینده به پایان می‌‌رسد.

طبق گزارش بلومبرگ Bloomberg، شرکت کاپر قصد داشت در نوامبر گذشته سرمایه‌‌ای را جمع‌‌آوری کند که ارزش آن حدود ۳ میلیارد دلار باشد. این شرکت فیلیپ هاموند Philip Hammond، صدراعظم سابق خزانه‌داری بریتانیا را به عنوان مشاور ارشد استخدام کرد. سرمایه‌گذاران دیگری همچون تایگر گلوبال Tiger Global، سافت‌بنک گروپ SoftBank Group و اکسل Accel در این سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری، شرکت خواهند کرد.

شایان ذکر است که کاپر به سرمایه‌‌گذاران نهادی در دارایی‌های دیجیتال، خدمات مختلفی از جمله نگه‌داری، کارگزاری اولیه و تسویه حساب را ارائه می‌‌دهد. دیمیتری توکارف Dmitry Tokarev، این شرکت را در سال ۲۰۱۸ تاسیس کرد و قبلا در بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر جهانی از جمله ام ام سی ونچرز MMC Ventures، لوکال گلوب LocalGlobe و دان کپیتال Dawn Capital، سرمایه‌گذاری کرده است.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.