تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
اخبار ارز دیجیتال

سیر تکاملی فناوری بلاک چین در سوئیس

سیر تکاملی فناوری بلاک چین در قالب بانک‌داری و سیستم رای‌گیری در سوئیس

استقبال دولت سوئیس از ارزهای دیجیتال

در دنیای تجارت و تکنولوژی، برخی از افراد اعتقاد به نوآوری و پیشرفت دارند و همواره از وجود و توسعه‏‌ی تکنولوژی‏‌های نوین حمایت می‏‌کنند ولی در این بین افراد دیگر نیز با تغییرات مخالف بوده و اعتقاد دارند که حفظ شرایط فعلی بهترین گزینه برای رسیدن به نتایج مناسب در کارها و فعالیت‌‏ها می‌‏باشد. یکی از این تکنولوژی‌‏ها و فناوری‏‌های جدید، تکنولوژی بلاک چین می‌‏باشد که در حال حاضر از محبوبیت رو به رشدی در بین کشورها و دنیای تجارت برخوردار است. کاربرد و مطرح شدن این تکنولوژی همراه با ارزهای دیجیتال، دلیلی شد تا این تکنولوژی بیش‏تر مورد توجه قرار گرفته و توسط افراد و شرکت‏‌های بیش‏تری شناخته شود. در حال حاضر کشورهای زیادی از این فناوری استقبال نموده‎اند که در رأس این کشورها، کشور صنعتی و مدرن سوئیس قرار دارد.

استقبال دولت سوئیس از ارز دیجیتال

کشور سوئیس به عنوان یکی از پیشرفته‌‏ترین کشورهای اروپا و دنیای تجارت شناخته می‏‌شود که در قلب اروپا قرار داشته و بسیاری از فعالیت‏‌های تجاری و صنعتی نوین در این کشور شروع به کار می‌‏نمایند. در این راستا اخیراً این کشور شرایط و محیطی را فراهم کرده است تا رشد و توسعه‌‏ی تکنولوژی بلاک چین در آن بیش از پیش صورت گیرد. در این راستا مسئولان این کشور محیطی را مخصوص توسعه‏‌ی تکنولوژی بلاک چین در داخل مرزهای کشور سوئیس برای توسعه دهندگان و شرکت‌‏ها در نظر گرفته‌‏اند و امکانات و خدمات کاملی را در اختیار علاقه‎مندان و سرمایه‌گذاران این زمینه قرار داده‏‌اند تا با آسودگی دست به ایجاد و توسعه‏‌ی پروژه‌‏های بلاک چین خود بزنند.

از جمله فعالیت‌‏های کشور سوئیس در راستای توسعه‌‏ی ارزهای دیجیتال، مربوط به بخش و زمینه‌‏ی بانکداری می‌‏باشد. کشور سوئیس از جمله اولین کشورهایی است که برای شرکت‏‌ها و پروژه‌‏های دخیل در امر ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین حساب بانکی اختصاص داده است. این درحالی است که در بسیاری از کشورهای دیگر شاهد مخالفت شدید با فعالیت‏‌های تجاری و بانکی این چنین شرکت‏‌هایی بوده‏‌ایم ولی در سوئیس رفتار کامل مثبتی با شرکت‌‏ها و کسب و کارهای مرتبط با ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاک چین صورت می‌‏گیرد. حمایت از از ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاک چین توسط نظام بانک‌داری سوئیس که از جمله امن‏‌ترین نظام‏‌های بانک‌داری در دنیا به شمار می‌‏رود، می‌‏تواند باعث ایجاد تغییر نگرش برخی از کشورهای مخالف در زمینه‌‏ی برخورد با ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین باشد.

حمایت از فناوری بلاک چین و ارز دیجیتال

علاوه بر حمایت بانکی از فناوری بلاک چین ، اخیراً در منطقه‌ ” Zug ” از سوئیس که به عنوان منطقه‏ اختصاصی توسعه‏‌ی فناوری بلاک چین در این کشور به شمار می‌‏رود، رای‎گیری‏‌ای با استفاده از تکنولوژی بلاک چین صورت گرفته است. این در حالی است که در کشور سوئیس اکثر تصمیم‌‏گیری‌‏ها و انتخاب‌‏های مهم به صورت رفراندوم و با رأی‌گیری عمومی در بین مردم صورت می‏‌گیرد که در یکی از این موارد تصمیم به استفاده‎ی تستی و آزمایشی از تکنولوژی بلاک چین در راستای برگزاری رأی گیری شد که در نهایت برگزاری رأی گیری عمومی توسط این روش با موفقیت کامل صورت گرفت و توانست نمره‌‏ی قبولی را از مقامات مسئول بگیرد.

این رأی گیری را می‏‌توان قدمی بزرگ در راستای استفاده و کاربرد تکنولوژی بلاک چین دانست چرا که به عنوان یکی از اولین موارد کاربرد در این چنین سطحی به شمار می‏‌رود و می‎تواند باعث افزایش اعتبار تکنولوژی بلاک چین گردد.

در کل می‏‌توان فعالیت‌‏های کشور سوئیس را به عنوان سیر تکاملی تکنولوژی بلاک چین در این روزها دانست و در آینده‌‏ی نزدیک نیز شاهد موارد کاربرد و استفاده بیش‏تری از تکنولوژی بلاک چین بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا