قانون افزایش بار مالیاتی برای ماینرهای کریپتو

قاسم جومارت توکایف Kassym-Jomart Tokayev، رئیس جمهور قزاقستان، لایحه‌ای را امضا کرده است که قانون مالیات این کشور را برای اعمال نرخ‌های مالیاتی بالاتر بر استخراج کنندگان کریپتو اصلاح می‌کند. این مالیات به مقدار و میانگین قیمت برق مصرفی در استخراج ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین بستگی دارد.

ماینرهای رمزارز در قزاقستان باید مالیات بیشتری پرداخت کنند

رئیس جمهور قزاقستان یک قانون جدید را امضا کرده است که تغییراتی را در قانون این کشور درباره مالیات و سایر پرداخت‌های اجباری به بودجه و قانون تکمیلی برای افزایش اجرای قانون مالیات اعمال می‌کند. این اصلاحیه‌ها نرخ‌های مالیات متفاوتی را برای استخراج ارزهای دیجیتال معرفی می‌کند.

عوارض دقیق بر اساس میانگین قیمت برق مصرفی برای ضرب کوین در یک دوره مالیاتی مشخص تعیین می‌شود. آن‌ها از ۱ تنگه قزاقستانی (تقریبا ۰.۰۰۲ دلار در زمان نگارش) در هر کیلووات ساعت شروع می‌شوند، زمانی که یک ماینر ۲۵ تنگه یا بیشتر (۰.۰۵۳ دلار) در هر کیلووات ساعت پرداخت می‌کند و در صورت تعرفه برق می‌تواند به ۱۰ تنگه برسد. در محدوده ۵ تا ۱۰ تنگه (۰.۰۱۱ – ۰.۰۲۱ دلار) بود.

فارم‌های کریپتو که از انرژی الکتریکی تولید‌شده از منابع تجدیدپذیر استفاده می‌کنند، صرف نظر از هزینه آن، کمترین نرخ مالیات را با ۱ تنگه در هر کیلووات ساعت پرداخت خواهند کرد. این هزینه اضافی در ۱ ژانویه ۲۰۲۲، پس از آنکه کشور آسیای مرکزی شاهد کسری فزاینده برق در طول سال گذشته بود، اعمال شد. علت این کمبود، هجوم ماینرهای رمزارز است که به دنبال تصمیم چین برای سرکوب این صنعت در می ۲۰۲۱ صورت گرفت.

دولت، نرخ‌های مالیاتی جدید جهت کاهش بار مالیاتی روی شبکه برق کشور را اعلام می‌کند

قزاقستان تلاش کرد استخراج ارزهای دیجیتال را نیز محدود کند و محدودیت‌هایی را برای تامین برق در ماه‌های سرد زمستان اعمال کرد و تاسیسات ضرب کوین را در سراسر مناطق خود تعطیل کرد. این اقدامات برخی از شرکت‌ها را مجبور کرد به نقاط مهم معدنی دیگر نقل مکان کنند یا بخش قابل‌توجهی از تجهیزات خود را به خارج از کشور منتقل کنند.

در فوریه، رئیس جمهور توکایف به مقامات مربوطه دستور داد تا تمام ماینرهای فعال در قزاقستان را شناسایی کرده و مالیات خود را افزایش دهند. در ماه آوریل، حسابرسان ایالتی مشاغل معدنی را که ظاهرا از مزایای مالیاتی بهره‌برداری می‌کردند، دنبال کردند.

در آن ماه، دولت نورسلطان اعلام کرد که در حال آماده شدن برای افزایش بار مالیاتی برای ماینرها است و یکی از پیشنهادات اولیه این بود که نرخ جدید را با ارزش ارز دیجیتال ضرب شده مرتبط کند. بر اساس اظهارات رسمی، انتظار می‌رود قوانین مالیاتی جدید بار شبکه برق را یکسان کرده و از مصرف برق تولید داخل برای معدن جلوگیری کند.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.