تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
آموزش ارز دیجیتال

مشکلات سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بیت کوین

همه ما داستان‌های زیادی درباره تغییر یک شبه زندگی برخی از  سرمایه گذاران به واسطه حضور آن‌ها در بازار ارزهای دیجیتال شنیده‌ایم. سرمایه گذاران ناشناس بسیاری توانسته‌اند یک شبه ره صد ساله را پیموده و بوسیله جو اغوا کننده بازار ارزهای دیجیتال به سرمایه های هنگفتی دست پیدا کنند.

آیا سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال سریع‌ترین و ایمن‌ترین روش برای پولدار شدن است؟ پس شغل خود را رها کرده و معامله در ارزهای دیجیتال را شروع کنید. بدیهی است که این موضوع بسیار جذاب است ولی بدون یادگیری مفاهیم پایه و مدیریت ریسک، پایان خوشی در انتظار شما نخواهد بود.

معامله در هر نوع بازار مالی دشواری خاص خود را دارد. جالب است بدانید 95 درصد از کل سرمایه گذاران در چند ماه اولیه سرمایه گذاری خود با شکست مواجه می‌شوند. بر خلاف باور عموم مردم، سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال اصلا آسان نیست.

این بازار تعطیلی ندارد

معامله گران این بازار بصورت شبانه روزی به معامله می‌پردازند. این مسئله باعث بروز خستگی و ایجاد فومو بین تریدرهای احساساتی می‌شود. طبیعتا دنبال کردن تغییرات بازار به صورت شبانه روزی برای برخی افراد بسیار دشوار است. بعضی مواقع وارد شدن به دنیای رمزنگاری شده می‌تواند به زندگی خصوصی و مالی این  افراد صدمه بزند.

بازار بدون اصول؟

می‌توان گفت بازار ارزهای دیجیتال از اصول و قواعد خاصی پیروی نمی‌کند. یک تریدر هنگام خرید یک سهام در بازارهای مالی مثل بورس اوراق بهادار، به بررسی عواملی مثل درآمد سه ماهه این سهم، گزارشات فروش، رودمپ ( Road map ) شرکت، و سایر موارد می‌پردازد. از همه مهم‌تر  شرکت‌های شرکت کننده در بورس اوراق بهادار دارای قوانین و مقررات خاص و از شفافیت خاصی برخوردار هستند و شما عموما  بر سهم خریداری شده خود علم کافی دارید. اصولا قدرت تیم یا پروژه برای محقق شدن مقاصد یک تریدر در بازار ارزهای دیجیتال مفهوم خاصی ندارد. معامله گران این بازار خرید و فروش خود را بر اساس تحلیل‌های تکنیکال و نمودارها انجام می‌دهند که درک نمودارها و روابط بین آن‌ها برای تازه واردان آسان نیست.

انجام معاملات با ضریب اهرمی

معاملات با ضریب اهرمی بین تازه کاران بسیار معمول است. این شاخص تنها توسط تجار با سابقه و قدیمی بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد. احتمال از دست رفتن سرمایه برای مبتدیان به دلیل عدم تجربه کافی بسیار بالاست.

عمل به تمام توصیه های اینترنتی

در حالی که افراد با تجربه زیادی در رسانه‌های اجتماعی وجود دارند، از طرفی مبتدیان زیادی هم هستند که اطلاعات خود را با تقلید از سایر کسانی که آن‌ها را نمیشناسند به دست ‌آورده‌اند. کسب مشاوره مالی از افراد از طریق اینترنت سنگ بنای دنیای رمز نگاری شده است. هرگز توصیه های مالی افرادی را که شناخت کافی درباره آن‌ها ندارید به عنوان توصیه مالی نپذیرید.

بیت کوین بخرم یا آلت کوین

بازار آلت کوین‌ها نیازمند تجربه و صبوری بیشتری هستند. در مقایسه با بیت کوین، اولین فرض این است که با افزایش قیمت بیت کوین ارزش آلت کوین‌ها کم می‌شوند. این فرضیه همیشه صحیح نیست. در اکثر موارد با کاهش قیمت بیت کوین، قیمت آلت کوین‌ها هم کاهش می‌یابد.

تعیین حد ضرر

در بیشتر مواقع شما می‌توانید تعیین کنید وقتی قیمت ارز دیجیتال مورد نظر شما به مبلغ خاصی رسید، صرافی مربوطه اقدام به فروش ارز دیجیتال شما کند. البته این موضوع به صورت دستی نیز امکان پذیر است. این کار در معامله بسیار حائز اهمیت است زیرا در صورت سقوط قیمت ارز دیجیتال شما، تنها کاری که می‌توانید انجام دهید امیدوار بودن برای رشد قیمت دارایی شماست. توجه داشته باشید که شما سرمایه گذار طولانی مدت نیستید و قصد دارید با استفاده از نوسانات بازار ارز دیجیتال مورد نظر خود، دارایی خود را افزایش دهید.

برای تعیین حد ضرر یا استاپ لاس باید نمودارها را به درستی بررسی کنید. توجه داشته باشید که استاپ لاس همیشه باعث سود شما نمی‌شود. هدف اول در ترید کردن همیشه بر مبنای جلوگیری از ضرر است، کسب سود در مرحله بعدی قرار دارد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا