تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
آموزش ارز دیجیتال

هنگام سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال به این موارد توجه کنید. (قسمت دوم)

کورکورانه سرمایه‌گذاری نکنید

متاسفانه در این دنیا کسانی وجود دارند که بی وقفه به دنبال سواستفاده از افراد ضعیف هستند و این افراد مانند تمام جوامع تجاری، در دنیای ارزهای دیجیتال هم وجود دارند. آنها دنبال موقعیت مناسب می‌گردند تا از سرمایه گذاران ناآگاه و تازه وارد به این عرصه، حداکثر سواستفاده را انجام دهند. ممکن است آن‌ها با ادعاهای دروغین و تبیلغ یک سکه شما را وادار به خرید آن کنند و در نتیجه باعث بالا رفتن قیمت سکه‌های بی ارزش خود شوند و به محض سرمایه گذاری های انجام شده، سرمایه خود را خارج کنند. در این موقعیت شما می‌مانید و مشتی سکه بی ارزش! اطلاعات ارائه شده توسط بهترین سرمایه گذار هم در بهترین حالت، چیزی به غیر از اطلاعات نیست و هیچ کس به طور قطع موفق به پیش بینی آینده قیمت ارزهای دیجیتال نشده است.

دچار FOMO نشوید

. این دقیقا همان نقطه‌ای است که اکثر افراد از ترس از دست دادن سرمایه ، اقدام به فروش آن می‌کنند. در ماه دسامبر گذشته عوامل فاندامنتال زیادی دست به دست هم دادند و قیمت بیت کوین را از 10,000 دلار به سمت 20,000 دلار هدایت کردند از آن زمان به بعد،  بیت کوین روند نزولی خود را آغاز کرد تا اینکه چند روز پیش دوباره از مرز 11000 دلار گذشت.

با نگاهی به گذشته ممکن است این فکر به ذهن شما خطور کند که اگر ماه پیش مقدار بیت کوین مورد نظر خود را خریداری کرده بودم،حتما مقدار بیت کوین بیشتری به دست می‌آوردم. لازم به ذکر است حتی در دنیای عجیب ارزهای دیجیتال هم، هر افزایش قیمت چشمگیر، یک تصحیح قیمت را در پی خواهد داشت. وقتی شما ارز دیجیتال مورد نظر خود را هنگام رالی افزایش قیمت تهیه می‌کنید در واقع مانند این است که قصد سوار شدن به قطار سریع‌السیر در حال حرکت را دارید و این کار فقط در فیلم‌های مربوط به جیمزباند اتفاق می‌افتد! بنابراین تا تصحیح قیمت بعدی صبور باشید.

چشم انداز بلند مدت خود را حفظ کنید

سرمایه گذاری خود را افزایش دهید و چشم انداز بلند مدت خود را حفظ کنید. هنگامی که تحقیقات اولیه برای شروع سرمایه گذاری خود را انجام می‌دهید، ممکن است برخی از سکه‌ها به دلیل داشتن تیم خوب، چشم انداز روشن و آینده درخشان، نظر شما را جلب کنند. در این صورت شما باید سکه مورد نظر را خریداری کنید و تا زمانی که خط روند دلخواه خود را در نمودار این ارز دیجیتال مشاهده نکرده‌اید آن را نگه‌داری کنید.

اگر سکه شما افت قیمت پیدا کرد، سریع با دستپاچگی آن را نفروشید، همواره آمادگی پذیرش موج‌های مختلف شکل گرفته در بازار را داشته باشید. این موج‌ها در سرمایه گذاری طولانی مدت شما تاثیر زیادی نخواهند داشت و به احتمال زیاد این سکه به قیمت مورد نظر شما خواهد برگشت. به عنوان مثال بسیاری از افراد اقدام به خرید ارز دیجیتال بایننس کوین )  BNB ) کردند. این ارز دیجیتال کاهش قیمت 20  درصدی را تجربه کرد که در پی آن بسیاری از افراد سکه های خریداری شده خود را فروختند و پس از گذشت فقط یک هفته،  این ارز دیجیتال توانست قیمت خود را تا سه برابر قیمت اولیه افزایش دهد.

همیشه از اشتباهات خود درس بگیرید

گاهی اوقات علت وقوع اشتباهات را ارزیابی کنید و این تجربه را به عنوان سرمایه برای معامله‌های بعدی خود نگه دارید. همه ما از اولین روز ورود خود به بازار، به علت تازه‌کار بودن اشتباهات زیادی را مرتکب شده‌ایم. همچنین بعضی از افراد در اولین ورود خود به بازار سرمایه زیادی از دست داده‌اند. هیچ کس کامل نیست. اجازه ندهید ترس‌هایتان شما را از ادامه مسیر بازدارند. در حقیقت اشتباهات شما و خسارت‌های به بار آمده، شما را به معامله‌گران حرفه ای تبدیل خواهند کرد، اگر از آن‌ها درس بگیرید و در موارد آینده استفاده کنید.

اگر در بازار فعالیت می‌کنید نقاط حد ضرر را بشناسید

برای هر نوع سرمایه گذاری اعم از کوتاه مدت و بلند مدت، حد ضرر خود را تعیین کنید. شما با تعیین حد ضرر، می‌توانید مقدار ضرر خود را در سرمایه گذاری ها به حداقل ممکن برسانید از همه مهمتر می‌توانید در مقدار مشخصی از ضرر از ادامه خسارت وارد شده جلوگیری کنید. گاهی اوقات هنگام کاهش قیمت آلت کوین ها شما می‌توانید با تعیین حد ضرر و فروش فوری و ورود به بازار در زمان مناسب دیگر، سرمایه خود را تا جایی که می‌توانید حفظ کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا