کیف پول

بهترین کیف پول‌ها برای نگهداری ارزهای دیجیتال کدامند؟

اگر شما هم این روزها قدم به دنیای جذاب ارزهای دیجیتال گذاشته و به جمع سرمایه گذاران زیرک و آگاه پیوسته‌اید، قطعا بعد از تحقیق درباره نوع ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری و خرید آن، اولین موضوعی که ذهن شما را به خود مشغول خواهد کرد روش نگهداری آن‌هاست. به دلیل اینکه ارزهای رمز نگاری شده ماهیت دیجیتالی دارند، نگهداری آن‌ها نیز با ارزهای سنتی متفاوت بوده و به صورت دیجیتالی صورت می‌گیرد. قطعا افرادی که از ارزهای سنتی استفاده می‌کنند تمام آن‌ها را در دست خود نگه نداشته و پول‌های خود را در کیف پول و یا در یک حساب بانکی ایمن ذخیره می‌کنند. این امکان برای دارندگان ارزهای دیجیتال نیز وجود دارد. از آن‌جایی که محل نگهداری ارزهای دیجیتال از جمله مهم‌ترین مواردی است که باید مورد توجه دارندگان و سرمایه گذاران قرار بگیرد، دارندگان رمز ارزها نیز دارایی خود را در کیف پول ارز دیجیتال که اصطلاحا آن را والت می‌نامند نگهداری می‌کنند. خوشبختانه با توجه به افزایش محبوبیت ارزهای رمزنگاری شده در سراسر دنیا، کیف پول‌های ارزهای دیجیتال نیز از تنوع بیشتری بهره مند شده و کمک شایانی به دارندگان ارزهای دیجیتال در جهت نگهداری امن دارایی خود کرده‌اند.

کیف پول دیجیتال

کیف پول دیجیتال چیست و چگونه کار می‌کند؟

یک کیف پول دیجیتال در واقع نرم افزاری است که کلیدهای عمومی و خصوصی مرتبط با بلاک چین را در خود نگه داشته و امکان ارسال و دریافت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند. در واقع تمام اطلاعات مربوط به موجودیت ارزهای دیجیتال بر روی بلاک چین ذخیره شده است و کیف پول‌های ارزهای دیجیتال نرم افزارهایی هستند که به منزله یک رابط بین شما و بلاک چین های مختلف عمل کرده و نقل و انتقالات آن‌ها را ممکن می‌کنند. هیچ یک از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال نیز مانند دارندگان حساب‌های بانکی از دو آدرس کیف پول شبیه به هم استفاده نخواهند کرد. اساسا هر کیف پول دارای یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی منحصر به فرد است که کلید عمومی به منزله شماره حساب در حساب های بانکی است و هر فرد می‌تواند برای ارسال یا دریافت بیت کوین یا ارز مورد نظر خود در اختیار طرف دیگر معامله قرار دهد، ولی محافظت از کلید خصوصی امری ضروری است و دسترسی به کلید خصوصی مربوط به کیف پول هر فرد، به معنی دسترسی به کل دارایی او خواهد بود. شاید در نگاه اول ظاهر کلید خصوصی و کلید عمومی مربوط به یک کیف پول کاملا متفاوت به نظر برسند ولی فناوری نرم افزاری به ارتباط ویژه بین آن‌ها پی می‌برد.

نمونه زیر آدرس یک کیف پول متعلق به بیت کوین است:

1A1zP1eP5QGefi2DMPTfTL5SLmv7DivfNa
همانطور که مشاهده می‌کنید آدرس کیف پول از ترکیبی از اعداد و حروف بزرگ و کوچک تشکیل شده است و به دلیل اینکه فناوری بلاک چین از شفافیت بسیار بالایی برخوردار است ردیابی یک آدرس کیف پول و دسترسی به تراکنش‌های انجام شده توسط مالک این کیف پول  بسیار ساده است. ولی از طرفی هویت دارنده کیف پول برای کسی آشکار نخواهد شد که این موضوع یکی از عوامل جذابیت‌ مربوط به فناوری بلاک چین است. در حال حاضر انواع مختلفی از کیف پول ارزهای دیجیتال در دسترس عموم قرار دارند که می‌توان آن‌ها را در سه دسته بندی کاغذی، نرم افزاری و سخت افزاری قرار داد و محبوب‌ترین آن‌ها عبارتند از: کیف پول دسکتاپ، کیف پول موبایلی، کیف پول اینترنتی یا آنلاین، کیف پول کاغذی و کیف پول سخت افزاری. بدیهی است که هر کدام از این کیف پول‌ها متناسب با نیازهای مختلف کاربران به وجود آمده‌اند.

کیف پول

چرا انتخاب یک کیف پول مطمئن اهمیت دارد؟

در نظر داشته باشید که کیف پول ارزهای دیجیتال نیز مانند تمام کیف پول‌های دیگری که با اینترنت در ارتباط است همواره در معرض خطرات مربوط به دنیای مجازی قرار دارند. به همین دلیل انتخاب کیف پول مناسب و محافظت از کلید خصوصی مربوط به کیف پول هر شخص از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بهترین کیف پول برای نگهداری ارزهای دیجیتال

اگر شما نیز ارزهای دیجیتال خود را در صرافی های خارجی از قبیل بایننس، بیت فیکس یا کوین پیمنتزنگهداری می‌کنید باید بدانید که در معرض جدی از دست دادن دارایی خود قرار دارید. به دلیل اعمال تحریم‌های جدی علیه کشور ایران و مشکلاتی که برای کاربران ایرانی در ساخت کیف پول مربوط به صرافی‌های خارجی وجود دارد، بهترین گزینه برای نگهداری ارزهای دیجیتال مردم ایران ثبت نام در سایت‌های داخلی مطمئن و ایمنی مانند اکسکوینو است که با بهره‌گیری از تیم پشتیبان فارسی زبان، در صورت بروز هر گونه مشکل احتمالی، کاربران را در امر نگهداری از دارایی‌هایشان کمک می‌کنند.

صرافی های خارجی بسیاری وجود دارند که به بهانه تحریم‌ها، دسترسی ایرانیان را به دارایی‌هایشان مسدود کرده و هیچ دلیل قانع کننده‌ای نیز برای اقدامات خود ارائه نکردند. این در حالی است که سایت اکسکوینو با ارائه کیف پول رایگان و بدون کارمزد برای نگهداری و انتقال مهم‌ترین ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، بیت کوین کش، ریپل، اتریوم، لایت کوین، تتر، ریال و… در طول فعالیت خود سعی در جلب رضایت کاربران این سایت داشته و امنیت تراکنش‌های آن‌ها را تامین کرده است.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.