تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
آموزش ارز دیجیتال

وال ها چگونه بازار ارز دیجیتال را تحت کنترل خود در می‌‏آورند؟

بازار ارزهای دیجیتال

چگونگی تحت تاثیر قرار گرفتن بازار ارز دیجیتال توسط وال ها

همان طور که در بازارهای مختلف، افرادی به عنوان نماد قدرت شناخته می‌‏شوند و جریان‌‏های درون بازار را کنترل می‌‏کنند، بازار ارزهای دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نبوده و افراد و گروه‌‏هایی قدرتمند در درون آن مشغول به فعالیت هستند. با سوددهی بالای بازار ارز دیجیتال این بخش به عنوان یکی از جذاب‌‏ترین محیط‏‌ها برای سرمایه‏‌گذاران تبدیل شد که همه روزه افراد بسیاری با رویای پولدار شدن وارد این بازار می‌‏شوند.

در این بین از جمله گروه‏‎های قدرتمند بازار، وال‏‌ها می‌‏باشند. از آن جایی که بازار ارز دیجیتال یک بخش تقریباً تازه تأسیس می‌‏باشد، هنوز نتوانسته به ثبات قابل قبولی در نوسانات قیمتی ارزهای موجود در خود برسد و همواره شاهد نوسانات شدید رو به بالا و پایین در این بازار هستیم که این شرایط و عدم وجود ثبات، شرایط جذابی را برای فعالیت وال‌‏ها در این عرصه فراهم نموده است. ولی وال‏‌ها چگونه بازار ارز دیجیتال را تحت کنترل خود در می‌‏آورند؟ و از این طریق شرایط و عملکرد بازار را تحت تأثیر قرار می‏‌دهند.

استراتژی وال ها برای ایجاد تغییرات در قیمت ارزهای دیجیتال

وال‏‌ها از طریق خرید و فروش‏‌های با حجم بالا، جریان نوسان قیمتی بازار را تحت کنترل خود در می‌‏آورند و در زمان‌‏هایی که علاقه‌‏مند به افزایش قیمت ارزی مشخص هستند، نسبت به خرید با حجم بالای آن ارز اقدام می‌‏کنند و در زمان‌‏هایی نیز که قصد دارند قیمت یک ارز مشخص را کاهش دهند، این ارز موجود در دست خود را در حجم بالایی به فروش رسانده و وارد بازار می‌‏کنند. در این بین هر چقدر که یک ارز در بازار کم‏یاب‌‏تر باشد، در نتیجه شاهد افزایش قیمت آن خواهیم بود و در شرایط برعکس نیز هر چقدر که تعداد زیادی از سهام یک ارز در بازار موجود باشد، به همان نسبت نیز، ارزش و قیمت آن ارز کاهش خواهد یافت.

پس می‌‏توان گفت که استراتژی وال‌‏ها برای ایجاد تغییرات در قیمت ارزهای دیجیتال، می‏‌تواند به عنوان یک استراتژی موفق در بازار تلقی شود چرا که در حال حاضر، بازار توان مقابله با این حرکت‌‏ها را ندارد و به راحتی در برابر چنین حمله‏‌هایی تسلیم می‌‏شود.

وال‏‌ها دقیقاً چه کسانی هستند؟

در این بین به بررسی این نکته می‌‏پردازیم که وال‏‌ها دقیقاً چه کسانی هستند و یا می‏‌توانند باشند؟ وال‎ها هم می‏‌توانند گروهی از افراد بوده و هم این که یک شخص به تنهایی باشند که دارای سرمایه‌‏ی قابل توجهی هستند که از سرمایه‏‌ی خود برای خرید و فروش‏‌های در حجم بالا استفاده می‌‏کنند. ممکن است فردی به شخصه دارای سرمایه‎ی قابل توجهی باشد و با حرکت‌‏های انفرادی شرایط بازار را تغییر داده و در جهت مورد نظر خود هدایت کند و یا این که ممکن است گروهی از افراد، سرمایه‏‌های خود را در کنار هم جمع کرده و با اتخاذ تصمیم‌‏های گروهی نسبت به تغییر شرایط بازار اقدام نمایند. در استراتژی گروهی هر فردی که از سرمایه‌‏ی بیش‏تری برخوردار باشد، قدرت برتر گروه بوده و می‏‌تواند به نوعی تصمیمات خود را به سایر اعضای گروه تحمیل نماید.

در حال حاضر، راهی که بتوان با فعالیت وال‌‏ها مقابله کرد، وجود ندارد و این گونه از افراد از طریق راه‏‌های معمول به تغییر شرایط بازار ادامه می‌‏دهند و باید منتظر ماند و دید که بازار ارزهای دیجیتال چه زمانی به ثبات خواهد رسید که در نتیجه‏‌ی آن، با چنین حرکت‏‌هایی مقابله خواهد شد که نیازمند گرفتن برخی از تصمیمات گروهی و عمومی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا