ارز دیجیتال پکس گلد چیست

ارز دیجیتال پکس گلد (PAXG) چیست؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در سال‌های اخیر، سرمایه‌گذاری روی طلا همواره بیشترین سود را برای سرمایه‌گذاران داشته است. درواقع، رشد انس جهانی طلا و جهش دلار در ایران موجب شده است که خرید طلا به یکی از مطمئن‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها تبدیل شود!

این مسئله منجر به رشد تقاضای خرید طلا به صورت‌های مختلف شده است و اغلب مردم با روش‌هایی مانند خرید طلای زینتی، طلای بدون اجرت، طلای آب شده، انواع سکه بهار آزادی، خرید سکه در بورس و خرید صندوق طلای ETF تلاش می‌کنند تا از رشدهای طلا در آینده بهره‌مند شده و دارایی‌ها خود را در برابر تورم بیمه کنند. اما یک روش جذاب دیگر نیز برای سرمایه گذاری در طلا وجود دارد که می‌تواند بازدهی بالاتری نسبت به سایر روش‌ها داشته باشد و آن خرید ارز دیجیتال پکس گلد یا PAXG است.

حالا احتمالاً از خود سوال می‌کنید که منظور از ارز دیجیتال PAXG چیست؟! چه تفاوتی با سایر روش‌های سرمایه‌گذاری در طلا دارد؟ نحوه خرید آن چگونه است؟ ما در این مقاله به تمام این سوالات جواب دادیم.

ارز دیجیتال پکس گلد چیست؟

همان‌طور که گفتیم، جذابیت سرمایه‌گذاری در طلا سبب شده است تا شرکت‌های مختلف، ابزارهای گوناگونی را برای پاسخگویی به این نیاز معرفی کنند. شرکت Paxos Trust نیز در سال 2012 با همین هدف توسط چارلز کاسکاریلا و ریچارد تئو تاسیس شد. این شرکت با معرفی استیبل کوین PAXG توانست نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران طلا را به خود جلب کند. در حقیقت، پکس گلد مانند ارز دیجیتال تتر، یک استیبل کوین است؛ با این تفاوت که تتر بر مبنای دلار بوده اما PAXG بر مبنای شمش طلا ایجاد شده است.

بنابراین، پکس گلد یک ارز دیجیتال با پشتوانه طلا است و هر توکن آن با یک انس تروآ از شمش طلای 400 انسی Good Delivery London‌ برابری می‌کند. این شمش‌ها معمولاً در خزانه‌های مخصوص نگه‌داری می‌شود و قابل راستی آزمایی هستند. بنابراین می‌توان گفت که ارز دیجیتال PAX Gold به عنوان یک استیبل کوین قادر به تضمین دارایی‌های شما بر اساس نوسانات شمس طلا خواهد بود.

PAXG چگونه کار می‌کند؟

ارز دیجیتال پکس گلد بر روی بلاکچین اتریوم و بر اساس استاندارد ERC-20 طراحی شده است؛ به همین دلیل، در تمامی کیف پول‌های اتریوم قابل استفاده و خرید و فروش است. اکثر صرافی‌های بزرگ دنیا مانند بایننس نیز پشتیبانی پکس گلد را انجام می‌دهند و از این جهت مشکلی برای ترید و هولد آن وجود نخواهد داشت. در اینجا باید به این نکته هم اشاره کنیم که PAXG بر خلاف سایر ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین قابلیت استخراج ندارد؛ و توکن‌های آن در صورت فروش، توسط خزانه باطل خواهد شد.

در بخش قبلی به این موضوع اشاره کردیم که ارزش هر توکن PAXG با مقدار مشخصی از شمش طلا برابر است؛ اما سوال اینجاست که چگونه این برابری تضمین شده است؟ آیا هر زمان که بخواهیم قادر به دریافت فیزیکی شمش خود هستیم؟ در جواب باید بگوییم که معمولاً برابری توکن‌ها با میزان دارایی موجود در خزانه توسط شرکت‌های ثالث مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن نیز به صورت منظم منتشر می‌شود. بنابراین، با خیال راحت می‌توانید ارز دیجیتال پکس گلد را از صرافی‌های معتبر خرید کرده و یا از نوسانات آن سود ببرید.

پکس گلد چیست

مزایای استفاده از پکس گلد چیست؟

خب تا اینجای مقاله در مورد تاریخچه و نحوه شکل‌گیری ارز دیجیتال PAXG صحبت کردیم. در ادامه بهتر است مزایای استفاده از آن را نیز باهم مرور کنیم. از جمله مزایای خرید پکس گلد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- سرمایه‌گذاری مستقیم در طلا

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های خرید ارز دیجیتال PAXG، سرمایه‌گذاری مستقیم در طلا است. اگر دقت کرده باشید، خرید فیزیکی طلا علی‌رغم سوددهی مناسب، دارای ریسک‌های فراوانی مانند سرقت، تقلبی بودن و غیره است. این در حالی است که با معرفی ارز دیجیتال پکس گلد دیگر نباید نگران این موارد باشید و خرید خود را با خیال راحت انجام دهید.

2- نقدشوندگی بالا و در دسترس بودن

سرمایه‌گذاران حرفه‌ای همواره نقد شوندگی را جزء اولویت‌های خود قرار می‌دهند؛ زیرا سرمایه‌هایی که در مواقع اضطراری قابلیت نقد شوندگی بالاتری داشته باشند، جذابیت‌های بیشتری خواهند داشت. به‌طور کلی، خرید طلای فیزیکی نیز همیشه نقدشوندگی خاص خود را دارد اما ارز دیجیتال پکس گلد، نقد شوندگی را به اوج خود رسانده است! چراکه در 24 ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته امکان نقد کردن آن وجود دارد!

3- مطمئن‌ترین روش خرید طلا

تجربه ثابت کرده است که خرید طلا به‌صورت سنتی می‌تواند ریسک‌های زیادی داشته باشد. بسیاری از کلاهبرداران با سوء استفاده از عدم آگاهی مردم، انواع طلاهای تقلبی را به فروش می‌رسانند. علاوه بر آن، نگه‌داری طلا در منزل نیز چندان عاقلانه به‌نظر نمی‌رسد و احتمال سرقت آن بسیار زیاد است. در چنین شرایطی، مطمئن‌ترین روش سرمایه‌گذاری در طلا، خرید ارز دیجیتال PAXG خواهد بود.

4- قابلیت دریافت طلای فیزیکی در صورت نیاز

ما از همان اول هم گفتیم که ارز دیجیتال پکس گلد برای سرمایه‌گذاری مستقیم در شمش طلا به وجود آمده است؛ این یعنی شما با خرید PAXG صاحب شمش طلایی خواهید شد که در خزانه‌های معتبر نگه‌داری می‌شود و هر زمان که بخواهید می‌توانید آن را تحویل گرفته و یا مقادیر آن را از خرده فروشی‌ها دریافت نمایید. البته برای درخواست شمش کامل باید موجودی پکس گلد شما به همان میزان باشد و امکان دریافت مقادیر کم به صورت مستقیم از خزانه وجود ندارد.

5- امکان تبدیل پکس گلد به سایر ارزهای دیجیتال به‌صورت لحظه‌ای

یکی دیگر مزایای خرید PAXG این است که امکان خرید و فروش سریع آن در صرافی‌ ارز دیجیتال وجود دارد. در حقیقت، شما در کیف پول نرم افزاری یا سخت افزاری خود می‌توانید مقادیری از پکس گلد را خریداری کرده و هر زمان که خواستید، آن را به سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، ریپل و غیره تبدیل نمایید. با این کار، امکان بهر‌ه‌مندی از نوسانات ارز دیجیتال را نیز خواهید داشت.

6- کارمزدهای کم برای خرید و فروش

خرید و فروش طلا همیشه دارای کارمزد بوده است و حتی خرید طلای زینتی نیز کارمزد و اجرت ساخت سنگینی دارد. این در حالی است که کارمزد ارز دیجیتال پکس گلد بسیار ناچیز بوده و شما هر زمان که بخواهید می‌توانید خرید و فروش‌های خود را با استفاده از روش‌های موجود ثبت کنید.

تفاوت پکس گلد و صندوق ETF چیست؟

صندوق ETF نوعی صندوق قابل معامله در بورس است که مبتنی بر گواهی سکه و شمش طلاست. این صندوق‌ها همان‌طور که از نامشان پیداست، روی طلا سرمایه‌گذاری می‌کنند و در صورت رشد طلا می‌توانند سودهای مناسبی را نصیب سرمایه‌گذاران کنند. این توضیحات نشان می‌دهد که سازوکار صندوق طلای ETF با ارز دیجیتال PAXG تقریباً یکسان است و هردوی آن‌ها بر اساس نوسانات انس جهانی طلا و نرخ دلار می‌توانند سودده باشند. اما یک نکته مهم وجود دارد و آن مالکیت شمش طلا است!

در حقیقت، فرق پکس گلد با طلای ETF در این است که صندوق‌های طلای ETF مالکیت شما روی طلا را تضمین نمی‌کنند و فقط تغییرات قیمت انس طلا و دلار منجر به افزایش دارایی‌ها صندوق و در نتیجه بیشتر شدن سود شما خواهد شد. اما با خرید پکس گلد، شما مالک مقدار معینی از شمش طلا خواهید شد و هر زمان که بخواهید می‌توانید طلای خود را از خزانه دریافت کنید.

آینده پکس گلد

آینده پکس گلد چگونه پیش‌بینی می‌شود؟

با بررسی تغییرات قیمتی در گذشته به این نتیجه می‌رسیم که سرمایه‌گذاری روی طلا همواره جذابیت‌های خاص خود را داشته است. دقیقاً به همین دلیل است که شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری نیز بخشی از پرتفوی خود را به طلا و یا محصولات مبتنی بر آن اختصاص می‌دهند. تجربه نشان داده است که طلا به عنوان مطمئن‌ترین سرمایه‌گذاری در شرایط خطرناک می‌تواند پرتفوی ما را بیمه کرده و سودهای شیرینی را نصیب ما کند.

اما نکته اینجاست که آیا این روند همچنان هم ادامه دارد؟ آیا در سال‌های آینده هم خرید طلا می‌تواند مناسب باشد؟ در جواب این سوالات باید بگوییم که انس جهانی طلا هنوز هم راه زیادی تا قله پیش‌رو دارد و وضعیت تورم در ایران نیز منجر به افزایش نرخ دلار در آینده خواهد شد. بنابراین، انتظار می‌رود که سرمایه‌گذاری روی طلا از طریق خرید توکن پکس گلد، هنوز هم یک انتخاب هوشمندانه باشد!

حرف آخر…

ما در این مقاله یکی از منحصربه‌فردترین روش‌های سرمایه‌گذاری روی طلا را به شما معرفی کردیم.  ارز دیجیتال پکس گلد یا PAXG یک استیبل کوین مبتنی بر شمش طلا است که نوسانات انس جهانی طلا و نرخ تتر را پوشش می‌دهد. علاوه بر آن، امکان خرید و فروش سریع آن مانند سایر ارزهای دیجیتال نیز وجود دارد.

آیا تجربه خرید این ارز دیجیتال را داشته‌اید؟ به نظر شما چگونه می‌توان ریسک سرمایه‌گذاری روی طلا را کاهش داد؟ جواب‌های خودتان را برای ما کامنت کنید؛ منتظرتان هستیم.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.