هند خواستار چارچوب تبادل خودکار اطلاعات جهانی رمزارزها شد

وزیر اقتصاد و دارایی هند، نیرمالا سیتارامان Nirmala Sitharaman، روز جمعه در جریان نشست وزیران گروه جی‌ ۲۰ (G20) درخواست کرده تا یک چارچوب جهانی برای تبادل خودکار اطلاعات رمزارزها مشخص شود تا به این وسیله از فرار مالیاتی جهانی جلوگیری شود.

او ضمن اشاره به اینکه «شفافیت مالیاتی» حوزه‌ای است که در آن «پیشرفت قابل‌توجهی با تبادل خودکار اطلاعات در رابطه با حساب‌های مالی حاصل شده است»، توضیح داد: «تحقیقات ما نشان داده است که لایه‌های متعددی از نهادها اغلب به واسطه فرارهای مالیاتی ایجاد می‌شوند تا دارایی‌های حساب‌نشده خود را پنهان کنند.»

سیتارامان افزود: اگرچه «چارچوب تبادل خودکار اطلاعات، بررسی حساب‌های مالی را برای حوزه‌‌های مختلف قضایی فراهم می‌کند، متخلفان باهوش فرار مالیاتی، راه‌‌های دیگری را برای انتقال ثروت حساب‌ نشده خود از طریق سرمایه‌‌گذاری در دارایی‌های غیرمالی بررسی می‌کنند». وزیر دارایی با تاکید بر اینکه این حوزه نقطه عمل گروه ۲۰ است، تصریح کرد:

در حالی که توسعه چارچوب گزارش‌دهی دارایی‌های رمزارز در حال انجام است، من از گروه جی ۲۰ می‌خواهم امکان تبادل خودکار اطلاعات را در رابطه با سایر دارایی‌های غیرمالی فراتر از دارایی‌های تحت پوشش سی آر اس CRS مانند املاک غیرمنقول را بررسی کند.

هدف تبادل خودکار اطلاعات، کاهش فرار مالیاتی جهانی است. استاندارد گزارشگری مشترک یک استاندارد اطلاعاتی برای تبادل خودکار اطلاعات است. این برنامه در پاسخ به درخواست گروه جی‌ ۲۰ توسعه یافت و در جولای ۲۰۱۴ توسط شورای همکاری اقتصادی و توسعه، تصویب شده است.

این شورا توضیح داد که سی آر اس از حوزه های قضایی می‌خواهد تا اطلاعات را از مؤسسات مالی خود به دست آورند و به طور خودکار آن اطلاعات را با سایر حوزه‌های قضایی به صورت سالیانه مبادله کنند.

بیش از ۱۰۰ کشور به استاندارد گزارشگری مشترک (CRS) متعهد شده‌اند

وزیر دارایی هند ادامه داد: بیش از ۱۰۰ کشور متعهد به تبادل اطلاعات حساب‌های مالی تحت استانداردهای گزارشگری مشترک هستند. با این حال، وی اشاره کرد که بعضی از حوزه‌های قضایی هنوز مبادله اطلاعات را تحت این چارچوب آغاز نکرده‌اند.

سیتارامان تاکید کرد: آن‌ها باید وارد شوند. یک دستور کار برای گروه جی‌ ۲۰ در آنجا قرار دارد. او گفت:

من فکر می‌کنم این برای گروه جی‌ ۲۰ است که نقش یک محرک را در تشویق این حوزه‌ های قضایی برای تبدیل شدن به بخشی از تبادل خودکار اطلاعات و این مکانیسم ایفا کند، زیرا می‌‌تواند تلاش‌‌های جهانی علیه فرار مالیاتی و جلوگیری از خروج ارز در کشور را تقویت کند.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.