ماشین حساب استخراج بیت کوین

ماشین حساب استخراج بیت کوین

ماشین حساب استخراج بیت کوین باعث می شود بتوانید مشخص کنید که از یک استخراج گر ( دستگاه ماینینگ ) بیت کوین چقدر سود خواهید داشت. یکی از بزرگترین مزایای این ماشین حساب این است که تمام هزینه های مربوط به سخت افزار، برق و کارمزدها را حساب می کند. برای آشنایی بیشتر با ماشین حساب استخراج بیت کوین در این مقاله با ما همراه باشید.

مفاهیم ساده در استخراج بیت کوین

در ادامه مقاله در مورد یک سری مفاهیم ساده ای که در استخراج بیت کوین استفاده می شود و ممکن است معانی آن را ندانید، بیشتر توضیح می دهیم.

ماشین حساب استخراج بیت کوین
  • نحوه محاسبه سودآوری با استخراج بیتکوین
  • هزینه های سخت افزار
  • کارایی سخت افزار
  • هزینه های برق
  • سختی استخراج بیت کوین
  • قدرت هش شبکه
  • قیمت بیت کوین
  • پاداش بلاک

یکی از سوالاتی که همیشه مطرح است این است که چطور میتوان سودآوری استخراج بیت کوین را محاسبه کنیم؟ استخراج بیت کوین باعث ایمن شدن شبکه بیتکوین است. بدون استخراج گران، کسی برای آپدیت کردن دفتر کل بیت کوین وجود نخواهد داشت. در دنیای ارز دیجیتال این دفتر کل، بلاک چین نامیده می شود. هرچه استخراج گران بیشتری وجود داشته باشد، شبکه بیشتر غیر متمرکز و ایمن خواهد بود. به همین خاطر نقش استخراج گران در شبکه مهم است و به عنوان یک سیستم انگیزه بخش طراحی شده است تا به استخراج گران برای سرویس هایی که تامین کرده اند، پاداش تعلق گیرد.

هر بلاکی که به واسطه استخراج گران استخراج می شود، یک پاداش بلاک دارد. این پاداش یک مقدار ثابت از بیت کوین است که به کسی که بلاک را استخراج کرده است، داده می شود. استخراج امروزه یک امر کاملا رقابتی است ولی شما می توانید با یک برنامه ریزی دقیق به موفقیت و در نهایت سودآوری دست پیدا کنید. در مقاله بعد می خواهیم عوامل زیادی که در سودآوری نقش دارند را بیان کنیم و هر کدام مورد بررسی دقیق قرار دهیم.

نحوه استفاده از ماشین حساب استخراج بیت کوین

در ابتدای کار میزان هش سخت افزار استخراج بیت کوین خود را وارد کنید. اطلاعات اضافی مثل کارمزد هایی که برای استخر لازم است، هزینه های برق و… را وارد کنید. ممکن است این فیلدها اجباری نباشند اما هر چقدر که اطلاعات بیشتری وارد کنید، نتیجه به دست آمده دقیق تر است. نتیجه به صورت خودکار و بر اساس واحد پولی دلار محاسبه خواهد شد. برای این که جزییات را مشاهده کنید، می توانید روی گزینه show details کلیک کنید.

توجه به موارد زیر مهم است:

مقادیری مثل نرخ صرافی به صورت خودکار آپدیت می شود و در واقع باید بر اساس آخرین آمار باشد. با توجه به این موضوع می توانید هر مقدار را به صورت دستی وارد کنید تا سناریوهای احتمالی را شبیه سازی کنید. درآمد بر اساس دلار و بر اساس نرخ اخیر صرافی نشان داده می شود و مطمئنا نرخ صرافی ارز دیجیتال در هر لحظه می تواند تغییر کند. بر اساس سختی ای که حال حاضر برای استخراج بیت کوین وجود دارد، درآمد تعیین می شود. سختی استخراج می تواند قابل تغییر باشد. بر اساس تجربیاتی که در گذشته وجود داشت، این سختی به تدریج زیاد می شود. به طور متوسط این سختی در هر روز ۰.۴ درصد بالا می رود. درآمدی که محاسبه می شود در واقع سود خالص شما نیست. باید به هزینه هایی که بایت استخراج می شود توجه کرد. هزینه های استخراج مانند هزینه سخت افزار استخراج، برقی که برای راه اندازی لازم است و برقی که برای خنک سازی دستگاه استفاده می شود.

محاسبه گر استخراج بیت کوین چیست؟

محاسبه گر استخراج بیت کوین (Bitcoin Mining Calculator) به سرویس یا دستگاهی گفته می‌­شود که به شما اجازه تشخیص سود و زیان ماینینگ بیت کوین (یا آلت کوین) را می‌­دهد. این اطلاعات دربرگیرنده تمامی هزینه­‌ها شامل سخت افزار، الکتریسیته و قبض‌­ها (متناسب با کشور زندگی) است.

مراحل استفاده از محاسبه‌گر استخراج بیت کوین

  • نرخ هش سخت افزار استخراج بیت کوین را وارد نمایید. (قدرت پردازش گرافیکی)
  • اطلاعات اضافی نظیر هزینه عضویت در استخر استخراج (مجموعه­‌هایی که امکان همکاری ماینر ها کوچک را برای رسیدن به یک بلوک کامل بیت کوین همراه با پاداش فراهم می­‌کنند). هزینه برق و سایر موارد (با وجود الزامی نبودن، هر چه اطلاعات دقیق‌ ­تر باشند، دقت بالاتری از بابت هزینه سود و زیان وجود خواهد داشت).
  • هزینه­‌ها به صورت خودکار به ارز دلار آمریکا نمایش داده خواهند شد.

در ذهن داشته باشید:

  • برخی مقادیر به صورت خودکار آپدیت می‌شود و در صورت نیاز می‌توانید به صورت دستی آن‌­ها را (نظیر نرخ تبادل مخصوصا این روز­ها!) وارد نمایید.
  • درآمد مبتنی بر میزان سختی استخراج (Mining Difficulty) تعیین می‌­شود. به صورت میانگین هر روز 0.4% به آن افزوده می­‌گردد که شامل افزوده شدن تقاضا (دستگاه­‌های متعدد و قدرتمند) برای این عرصه می­‌باشد.
  • درآمد به معنای سوددهی نیست. هزینه­‌هایی نظیر استخراج ارز از کیف پول، سخت افزار استخراج و هزینه الکتریسیته از جمله مواردی است که باید پیش از خرج نمودن ابتدا آن‌­ها را تسویه نمود.
  • محاسبه سوددهی استخراج بیت کوین
    با استخراج بیت کوین، شبکه بیت کوین ایمن‌­تر می‌­شود، بدون ماینر­ها هیچ آپدیت لجر بیت کوینی امکان­‌پذیر نبوده و سامانه­ای به نام بلاک چین دیگر مستحکم نخواهد بود. هر چه استخراج­‌گران بیشتری باشند، شبکه غیرمتمرکزتر و ایمن­تر خواهد شد. با توجه به نقش اساسی ماینر ها، سیستم انگیزش پاداش، روشی برای جبران نمودن هزینه­‌های این افراد در ازای خدمت رسانی­‌شان بوجود خواهد آمد.
    هر بلاک استخراج شده توسط استخراج­‌گران، یک بلوک پاداش خواهد داد. میزان معین از بیت کوین که به استخراج­‌کنندگان با توجه به سهم ماینینگ­‌شان تخصیص داده می‌­شود.
    در حالی که امروزه، ماینر­ها بسیار رقابتی عمل می­‌کنند، اما همچنان فرصت عملیات استخراج سودده و موفق وجود دارد. در ادامه برخی از این عوامل را برای شما بیان می­‌کند:

۱) هزینه سخت افزار

اولین و مهم‌­ترین هزینه، سخت افزاری است که عملیات استخراج را انجام می‌­دهد. درست مانند رایانه­‌ها که با توجه به امکانات­‌شان هزینه متفاوتی دارند، سخت افزار استخراج مناسب نیز گران می­‌باشد. ضمنا سه عامل مهم وجود دارد که بدین وسیله، دستگاه‌­ها با هم مقایسه می­‌شوند:
TH/s : میزان هش ریت بر حسب ترابایت که هر چه این مقدار بالاتر باشد، سخت افزار قدرتمندتر، و سوددهی بالا بیشتر است.
گرما و برق: ماینر­ها با استخراج نمودن گرما ایجاد می­‌کنند که این مسئله با الکتریسیته همتاست. همزمان با آماده نمودن خود برای پرداخت قبض­‌های برق، نیاز به تجهیزات الکتریکی کمکی و سوپرخنک کننده‌­ها نیز وجود دارد.

هزینه سخت افزار در عملیات استخراج بیت کوین

۲) کارایی سخت افزاری

قدرت هش به تنهایی برای تشخیص کیفیت یک ماینر کافی نیست، درست مانند خودرو­ها که مصرف سوخت xلیتر/100 کیلومتر اهمیت ویژه­‌ای دارد، مقدار بیت کوین استخراج شده در ازای برق مصرف شده اهمیت دارد.
دلیل این­ که ماینر ها مصرف بالایی از برق و در نتیجه هزینه سرسام آوری را دارند، این است که در زمانی کوتاه با قدرت هش بالا، کارایی الکتریسیته و استخراج بالایی را داشته باشند.
واحد W/Gh (وات بر گیگاهش) واحد نوینی برای اندازه گیری کارایی است. هزینه این مقدار پایین­‌تر باشد، کارایی دستگاه بالاتر خواهد بود.

۳) هزینه برق

با وجود این ­که هزینه الکتریسیته می‌­تواند موجب ادامه یا شکست یک پروژه استخراج شود، اما در ایران استخراج‌­گران زیاد مسئله نگران کننده‌­ای را تجربه نمی‌کنند. اما در دیگر کشور­های جهان قبض­‌های خدمات رفاهی بسیار بالا هستند. همین طور در برخی نقاط از انرژی­‌های خورشیدی و آب­ پایه استفاده می‌­شود و هزینه را بسیار کاهش می­‌دهد.

۴) دشواری استخراج بیت کوین و قدرت هش شبکه

میزان سختی استخراج (Mining Difficulty) مسئله مهمی است که از استخراج بلاک‌­های کامل بیت کوین اطمینان می‌­یابد و به طور میانگین هر 10 دقیقه یک عدد ماین می‌­شود. سختی بیشتر به معنای وجود قدرت هش بالاتر در شبکه است ( ماینر های قدرتمندی وجود دارند). هر چه این فاکتور بالاتر باشد، به معنای این ست که ماینر های کنونی از درصد پایین­‌تری از یک بلاک سهم می­‌برند.

دشواری استخراج بیت کوین و قدرت هش شبکه

۵) قیمت بیت کوین

برای مدتی طولانی قیمت بیت کوین به شدت نوسانی شده است و به نوعی امکان پیش ­بینی آن وجود ندارد. ممکن است سود را برای امروز با فاکتور x حساب نموده و قیمت آن فردا به y برسد. این مسئله بسیاری ریسکی بوده و ممکن است فردا سود برده یا ضرر هنگفتی ببینید (البته در ایران با این قیمت دلار نگران چیزی نباشید!).

۶) پاداش بلوک

برخلاف قیمت این ارز دیجیتال، پاداش استخراج بیت کوین مشخص است؛ هر چهار سال، بیت کوین­‌های پاداشی به نصف تقلیل می‌­یابد. برای مثال در سال ۲۰۱۲، در ازای هر بلاک ۵۰ بیت کوین و پس از آن ۲۵ بیت کوین و اکنون در ازای هر بلاک کامل شده ۱۲.۵ بیت کوین پاداش داده می­‌شود. در سال ۲۰۲۰ این مقدار به ۶.۲۵ بیت کوین در ازای هر بلاک کاهش پیدا خواهد کرد.
توجه داشته باشید با وجود نصف شدن پاداش ماینر­ها، افزایش درخواست­‌ها برای استخراج و خرید بیت کوین موجب افزایش قیمت آن خواهد شد. بنابراین به صورت کلی، بیت کوین یک ارز دیجیتال مفید و سودده خواهد بود.

نتیجه‌گیری

یک محاسبه گر استخراج بیت کوین آینده را پیش­ بینی می­‌کند. در پایان، این محاسبه کننده ایده و اطلاعات بهتری را برای پتانسیل عملیاتی ماینینگ بیت کوین در اختیار شما قرار می‌­دهد. به یاد داشته باشید با این حال برخی عوامل مانند قیمت ارز دیجیتال بیت کوین و سختی استخراج هر روزه تغییر پیدا کرده و ممکن است تغییرات دراماتیک بر روی استخراج و سوددهی آن داشته باشد.

همچنین ببینید

انواع تتر

انواع تتر و شبکه‌های آن (معماری، عملکرد و قابلیت‌ها)

در این سال‌ها بازار کریپتوکارنسی حسابی داغ شده است! دیگر کمتر کسی را می‌توان پیدا …

همه‌چیز در مورد نوآوری‌های ارز دیجیتال کسپا (KASPA)

این روزها کمتر کسی است که به بازار رمزارزها علاقه داشته باشد و حداقل یک‌بار …

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

معرفی ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا، توکن‌های با پشتوانه طلا یا رمزارزهای با پشتوانه طلا، گروهی …

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.