ریزش بیت‌کوین

اپیزود 173 – 5 دلیل برای ریزش بیت‌کوین به زیر ۴۰ هزار دلار

در چند روز اخیر ریزش بازار رمزارزها به رهبری بیت کوین، ترس رو به جون سرمایه گذارها انداخته.

حمایت 40 هزار دلاری بیت کوین سطح مهمی بود که به راحتی از دست رفت.
در این قسمت از رادیو اکسکوینو درباره 5 دلیلی که باعث شد بیت کوین این حمایت مهم رو از دست بده صحبت می‌کنیم.

این قسمت جذاب رو اصلا از دست ندید

شاید حال خیلیا الان خراب باشه. بازار کریپتو به شکل وحشتناکی سقوط کرده و همه کسایی که سرمایه‌شون در این بازاره الان در شوک بزرگی هستن که حالشون برای کمتر کسی قابل درکه. اما واقعا دلیل ریزش شدید بازار چیه؟

اکسکوینویی‌ها سلام. عصر یکشنبه 3 بهمن ماهتون بخیر . من ساحل اختری هستم و همراه شمام با اپیزود 173 از رادیو اکسکوینو

مقدمه

بازارهای مالی هیچ وقت قابل پیش‌بینی نیستن. بعضی مواقع جوری بالا میرن که همه، جا میمونن و بعضی مواقع طوری ریزش میکنن که خیلی از کاربرای فیوچرز لیکوئید میشن. امروز میخوایم به پنج دلیل مهم ریزش بیت‌کوین به زیر ۴۰ هزار دلار اشاره کنیم.

اما قبلش باید تاکید کنم که این پادکست به هیچ عنوان یه توصیه مالی نیست و شما باید قبل از هر اقدامی نسبت به خرید یا فروش خودتون مطالعه کنید و بعد اقدام کنید .

حالتونو خوب میکنیم

اول از همه میخوام بهتون بگم در این اپیزود نکاتی هست که حتما حالتونو خوب میکنه. اینجوری بگم که اصلا نگران وضعیت بازار نباشید. فقط کافیه به نکاتی که بهتون میگم خوب دقت کنید. ضمنا، اکسکوینو یه سورپرایز ویژه برای روز سه‌شنبه داره که اگه میخواید ازش جا نمونید باید حواستون حسابی جمع باشه.

دلیل تکنیکال

بازار کریپتو نکات و ظرایف خاص خودشو داره. اکسکوینو یه لایو عالی رو هر شب به دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرامش ارائه میده که اسمش تریدرشو هست. حدود یه ماه پیش دکتر دستغیب در همین تریدرشو گفته بود که بیت‌کوین یه اصلاح به سمت ۲۸ هزار دلار داره و همین ظرفیت پرایس اکشن که کاملا تکنیکال بود مورد استفاده فیوچر بازا قرارگرفت. دلایل بعدی که میاریم همگی از این ظرفیت تکنیکال استفاده کردن.

بیاید مروری کنیم به نظرات دکتر دستغیب:

با این اوصاف هر عقل سلیمی میگه که باید همراه با ریزش بازار، پلکانی خرید کنیم. پس اگه الان خرید نکردیم و بعدا حسرت سود خوبه بقیه رو داشتیم، نباید کسی رو مقصر بدونیم. دانش بازار کریپتو میگه الان اصلن وقت فروش نیست. ولی تصمیم نهایی همیشه با خود شماست. ما داریم تنها در مورد اصول سرمایه‌گذاری صحبت میکنیم.

یه نکته طلایی دیگه: اگه میخواید با تحلیل تکنیکال های خوب برنامه تریدرشو از بازار جلو بیوفتید و بدونید چه زمانی ریزش داریم و چه موقع وقت خریده، هر شب ساعت ده به پیج اینستاگرامی اکسکوینو بیاید و این برنامه لایو رو تماشا کنین.

تصمیم بانک مرکزی آمریکا

حالا که گفتیم پرایس اکشن بیت‌کوین از لحاظ تکنیکال ظرفیت یه اصلاح حسابی رو داشت، میریم سراغ دلایل تکمیلی دیگه: منبع کریپتویی یو‌تودی در مقاله‌ایی به قلم آرمان شیرینیان سه دلیل برای ریزش اخیر آورده و اولین دلیلی که مطرح میکنه به فدرال رزرو یا همون بانک مرکزی آمریکا اشاره داره.

همونطور که تورم در آمریکا منجر به استقبال از بیت‌کوین میشه، برعکسش، وقتی اقتصاد به سمت ضدتورمی میره، استقبال از بیت‌کوین هم کاهش پیدا میکنه. در واقع بیت‌کوین همیشه به عنوان یه پوشش در برابر تورم در آمریکا جا افتاده و هر موقع وضعیت ضدتورمی پیش بره، اون وقت استقبال از بیت‌کوین هم کم میشه.

تصمیم دولت آمریکا برای تغییر در نرخ بهره با هدف کاهش تورم، خبری بود که کمی علیه بیت‌کوین عمل کرد. بعضی از کارشناسا معتقدن همین موضوع باعث شده تا بیت‌کوین دچار روند نزولی بشه.

تردید در همه بازارها

دلیل دومی که در این مقاله مطرح شده، افزایش سفارشات شورت در بازارهای فیوچرز هست. نویسنده معتقده شرایط کلی بازار طوریه که اکثر تریدرها امیدی به برگشتن وضع موجود ندارن و بیشتر سفارشات شورت ثبت میکنن. یه مقداری از این حس کلی بازار برمیگرده به افزایش هش‌ریت و پتانسیل فشار فروشی که از سوی ماینرهای بیت‌کوین به بازار تحمیل میشه.

اما یادتون باشه، این هم باز یه دلیله در کنار سایر دلایل و نمیشه فقط یه فاکتور رو به منزله عامل حتمی درنظر گرفت.

قوانین

دلیل سومی که یو‌تودی بهش میپردازه به رگلاتوری ضد کریپتو در روسیه اشاره داره. در حالی که حجم بازاری که روسیه به کریپتو داده خیلی کمتر از کشورهایی مثل آمریکاست، با این حال، ممنوعیت کامل استفاده و استخراج رمزارزها در این کشور یه ضربه کوچولو به کریپتو زده و در کنار سایر عوامل به ریزش اخیر منجر شده.

قراردادهای آتی

اما چیزی که در مقاله یوتودی نیومده: (مکث کوتاه) همونطور که قبلا در اپیزود مربوط به دستکاری بازار بهتون گفته بودیم، الان حجم معاملات آتی در کریپتو حداقل ده‌برابر معاملات اسپات هست و همین موضوع باعث میشه تا نهنگ‌های فیوچرز با داشتن بهانه‌هایی مثل دلایلی که بهتون گفتم سریع در جهت عکس توقع بازار حرکت کنن.

پس تا مادامی که احساس کلی بازار به برگشتن و احیای قیمت‌ها باشه، نهنگ‌ها به غافلگیری ادامه میدن و تنها زمانی که هیچ‌کس امیدی نداره و همه به این نتیجه رسیدن که بازار کرش کرده، اون وقت باید منتظر تغییر جهت بزرگ باشیم.

پایان‌بندی

خب دوستان ممنون از همراهیتون در این اپیزود از رادیو اکسکوینو. امیدوارم تونسته باشیم در این اپیزود بهتون یه تصویر کلی از شرایط فعلی بازار داده باشیم. اگه خوب گوش داده باشید متوجه شدید که اولا الان مسلما وقت خریده. دوما حرکت بعدی بازار رو در لایو تریدرشو دنبال کنید و سوما سه‌شنبه منتظر یه خبر خیلی خوب از طرف ما باشید.

در انتها هم مثل همیشه یادآوری میکنم که اگه میخواید در مورد کریپتو، بلاک‌چین و انواع تحلیل بیشتر بدونید، حتما به وبلاگ ما به آدرس اکسکوینو دات‌کام اسلش بلاگ سر برنید. ضمنا، اپیزودهای جدید رادیو اکسکوینو رو میتونید در همه پلتفرم‌های پادگیر مثل ناملیک، کست‌باکس و دنبال کنید. با رادیو اکسکوینو همراه بمونید.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.