بهترین کیف پول های ارز دیجیتال در سال 2023

معرفی بهترین کیف پول های ارز دیجیتال در سال 2023

اگر قصد دارید در حوزه‌ رمزارزها فعالیت کنید کیف پول ارز دیجیتال از مهم‌ترین مقوله‌ و ابزاری است که باید به آن توجه داشته باشید. اینکه چه کیف پولی بهترین و مناسب‌ترین کاربرد را دارد کاملاً به خود افراد و نحوه فعالیت آنها بستگی دارد. گزینه‌های انتخاب یک کیف پول مناسب برای هر شخص نسبت به سطح دانش و امکانات موردنیاز او می‌تواند متفاوت باشد. در این مقاله سعی کردیم ضمن معرفی انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال به بررسی و معرفی بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال در سال 2023 و نقاط قوت و ضعف هر یک از آنها بپردازیم. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

همانطور که برای نگهداری پول‌های کاغذی و فیزیکی نیاز به داشتن کیف پول هست برای ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال که جنبه فیزیکی ندارند و از ماهیت مجازی برخوردارند قطعا نیاز به یک کیف پول دیجیتال و مجازی دارید. کیف پول‌های مجازی به نرم‌ افزارهایی اطلاق می‌شود که دارای کلیدهای عمومی و خصوصی برای ارسال و دریافت داده‌های دیجیتالی هستند. نکته دیگر اینکه برای انجام هرگونه اقدام در رابطه با ارزهای دیجیتال باید از کیف پولی استفاده کرد که سازگار با آن ارز بوده و بتواند تمامی خواسته‌ها و نیازهایتان رو عملیاتی کند.

کیف پول‌های کریپتو ابزاری ضروری برای مبادله، فروش و خرید ارز دیجیتال هستند. معامله‌گران برای ذخیره و نگهداری ایمن رمزارزها و دارایی کریپتویی خود و همچنین محافظت و اعتبارسنجی اطلاعات تراکنش به این کیف پول‌ها نیاز دارند. این کیف پول‌ها که عموما در دو نوع سخت‌ افزاری یا نرم‌ افزاری موجود هستند، و به آن‌ها کیف پول سرد و گرم نیز گفته می‌شود، راه‌حل‌های اختصاصی را در مقایسه با صرافی‌های ارزهای دیجیتال به معامله‌گران ارائه می‌دهند.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

انواع کیف پول ارز دیجیتال

به‌طور کلی، کیف پول‌ ارز دیجیتال از سه نوع کاغذی، نرم افزاری، و سخت‌افزاری تشکیل شده‌اند. کیف پول‌های نرم‌ افزاری هم خود دارای سه دسته‌بندی بوده که قابل استفاده بر روی سیستم عامل‌های گوشی تلفن همراه، دسکتاپ و وب هستند.

کیف پول‌ کاغذی ارزهای دیجیتال

کیف پول کاغذی ارز دیجیتال همان کلید خصوصی است با این تفاوت که بر روی کاغذ چاپ می‌شود. در واقع کیف پول کاغذی به نوعی از کیف پول سرد (یا همان آفلاین) گفته می‌شود که از مکانیسم پیچیده و خاصی برخوردار است. به عبارتی دیگر، کیف پول کاغذی سندی است که حاوی تمام داده‌های لازم برای تولید هر تعداد کلید خصوصی هر ارز دیجیتال است و کیف پولی از کلیدها (آدرس‌ها به اضافه کلیدهای خصوصی) را تشکیل می‌دهد.

نحوه عملکرد این کیف پول به این صورت است که کلید خصوصی کلید عمومی را ایجاد کرده و این کلید عمومی به‌نوبه‌ خود تولیدکننده آدرس است.

در واقع افرادی که از کیف پول کاغذی استفاده می‌کنند هم به کلید خصوصی ارز دیجیتال و هم به آدرس آن دسترسی دارد. این فرایند با بکارگیری رو‌ش‌های پیچیده و الگوریتم‌های هوشمندانه‌ ریاضی انجام می‌شود. از دیگر ویژگی‌ای کیف پول کاغذی این است که دارنده آن این امکان را دارد تا کیف پول خود را به فرد دیگری بفروشد. نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که فرد خریدار باید به فروشنده اعتماد کامل داشته باشد. چراکه اگر فرد فروشنده یک کپی از این کاغذ را در اختیار داشته باشد هر زمان که اراده کند می‌تواند به دارایی‌های خریدار دسترسی داشته باشد.

کیف پول‌ کاغذی ارزهای دیجیتال چیست؟

کیف پول‌ نرم افزاری ارزهای دیجیتال

کیف پول‌های نرم‌ افزاری که به آن‌ها کیف پول گرم هم گفته می‌ شود اشکال مختلفی دارند که هر کدام دارای ویژگی‌ های منحصر به فرد خود هستند همه این کیف پول‌ها به صورت اپلیکیشن‌ ها یا نرم‌افزارهایی بوده که برای ذخیره رمز ارزها به اینترنت متصل می‌شوند. این دسته از کیف‌ پول‌ها با ذخیره اطلاعات مربوط به ارزهای دیجیتال مانند کلیدهای خصوصی و عمومی در دستیابی به آدرس رمزارها و تسهیل معاملات نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.

 کیف پول‌ نرم افزاری ارزهای دیجیتال

کیف پول‌های دسکتاپ

برنامه‌های رایانه‌ای هستند که ارزهای دیجیتال را روی رایانه شخصی ذخیره می‌کنند تا اطلاعات آن برای کسی غیر از کاربر که کلیدهای خصوصی او فقط روی دسکتاپ نگهداری می‌شود در دسترس نباشد. کیف پول دسکتاپی خود به دو دسته تقسیم می‌شوند: دسته اول کیف پول‌های هستند که مانند اپلیکیشن‌ها از قابلیت دانلود و نصب برخوردارند و دسته دوم را آن‌هایی تشکیل می‌دهند که به صورت افزونه (Extension) بر روی مرورگر سیستم دسکتاپ شما افزوده می‌شوند.

 کیف پول‌‌های دسکتاپ

کیف پول‌های موبایلی

در میان انواع کیف پول‌های نرم‌افزاری، این دسته از محبوبیت بیشتری در میان کاربران برخوردارند و دلیل اصلی آن سهولت و راحتی نصب آن بر روی گوشی‌های تلفن همراه است. با این نوع کیف پول کاربران قادر هستند در هر زمان و هر مکانی به معامله ارزهای دیجیتال خود بپردازند. با این حال، شایان ذکر است که دستگاه‌های تلفن همراه در برابر بدافزارهای مختلف آسیب‌پذیر هستند و می‌توانند به راحتی گم شوند.

 کیف پول‌های موبایلی

کیف پول‌های تحت وب (آنلاین)

کیف پول‌های تحت وب به نوعی از کیف پول گفته می‌شود که استفاده از آن در هر مکان و بر روی هر دستگاهی براحتی امکانپذیر است اما کلیدهای خصوصی به جای اینکه توسط خود کاربر ذخیره شود توسط صاحبان وب سایت ذخیره و نگهداری می‌شود.

یکی از دلایل اصلی که بسیاری از کاربران از استفاده از کیف پول‌های تحت وب خودداری می‌کنند و در مقایسه با سایر کیف پول‌ها از محبیوبیت کمتری برخوردارند این است که به دلیل آنلاین بودن خدمات کیف پول‌های تحت وب، ریسک هک شدن آن‌ها بالا است. به همین دلیل است که این نوع کیف پول‌ها به افرادی که قصد ذخیره و نگهداری طولانی‌مدت ارز دیجیتال را دارند توصیه نمی‌شود.

کیف پول‌ سخت افزاری ارزهای دیجیتال

کیف پول‌های سخت‌افزاری جزء کلیدی اکوسیستم بلاک‌چین هستند. این نوع از کیف پول‌ها که به کیف پول سرد هم معروف هستند هنگام تعامل با بلاک‌‌چین‌ها امنیت و سودمندی بیشتری را برای کاربر فراهم می‌کند. کیف پول‌های سخت‌افزاری از دارایی دیجیتال کابر در برابر حملات سایبری، سایت‌های فیشینگ و بدافزار حفاظت بیشتری می‌کند. کیف پول‌های سخت‌افزاری غالبا دارای باتری با قابلیت شارژ و بلوتوث هستند و از امنیت بالایی برخوردارند.

این کیف پول‌ها از کلیدهای خصوصی شما در محیطی امن و آفلاین نگهداری می‌کند. کیف‌پول‌های سخت‌افزاری همانند یک فلش مموری بوده که مجهز به صفحه نمایشگر است و دو دکمه روی آن تعبیه شده که کاربرد این دکمه‌ها در وارد کردن اطلاعات تراکنش شما است.

 کیف پول‌ سخت افزاری ارزهای دیجیتال چیست؟

بهترین کیف پول‌های کاغذی در سال 2023

بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال کاغذی عبارت اند از:

۱- کیف پول کاغذی بیت‌کوین

کیف پول کاغذی بیت‌کوین همان کلید خصوصی است که روی کاغذ چاپ شده است. همانطور که اشاره شد این روش یکی از بهترین راهکارها برای نگهداری طولانی مدت بیت‌کوین است، به‌شرطی که بتوانید از کلید خصوصی چاپ شده بر روی کاغذ به‌ خوبی مراقبت کنید. با این روش، به‌ معنای کلید خصوصی دارایی شما تنها در دستان خودتان خواهد بود و کسی به آن دسترسی نخواهد داشت.

ساخت کیف پول‌های کاغذی از دو طریق انجام می‌شود. هم خودتان می‌ةوانید کلید خصوصی یا کلمات بازیابی را روی کاغذ چاپ کنید و هم وب‌سایت‌هایی برای این کار وجود دارند. تنها چیزی که باید در نظر داشته باشید و متوجه آن باشید این است که اگر از یک وب‌سایت برای ساخت کیف پول کاغذی استفاده می‌کنید، حتماً از اعتبار آنها مطمئن شوید چراکه توسعه‌دهندگان اینگونه سایت‌ها به‌راحتی می‌توانند به دارایی کاربران خود دسترسی پیدا کنند.

 کیف پول کاغذی بیت‌کوین

برای ساخت کیف پول کاغذی بیت‌کوین می‌توانید از طریق وب‌سایت Bitaddress.org اقدام کنید. این وب‌سایت متن‌باز است و برای ساخت کیف پول کاغذی نیاز به اینترنت ندارد.

در این روش برای دریافت بیت‌کوین فقط کافی است که آدرس خود را به فرستنده داده و برای خرج‌کردن بیت‌کوین‌های موجود در کیف پول کاغذیتان هم باید کلید خصوصی خود را در یکی از نرم‌افزارهای معتبر کیف پول بیت‌کوین مثل کیف پول الکتروم (Electrum) که در ادامه مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت وارد کنید و یا با استفاده از کیف پول‌های موبایلی مثل مای‌سلیوم (Mycelum)، کیوآر کد (QR) آن را اسکن کنید.

مزایای کیف پول کاغذی بیت‌کوین

  • امنیت و حریم خصوصی کامل
  • مناسب برای سرمایه‌گذاری و نگهداری بلندمدت بیت‌کوین

معایب کیف پول کاغذی بیت‌کوین

  • خطر از بین رفتن و یا مفقود شدن کاغذ کلیدهای خصوصی در طول زمان
  • برای استفاده روزمره مناسب نیست

بهترین کیف پول‌های دسکتاپ در سال 2023

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال دسکتاپ عبارت اند از:

۱- کیف پول الکتروم (Electrum)

برخلاف ظاهر زشت و رابط کاربری غیردوستانه این کیف پول، الکتروم یکی از قوی‌ترین و ایمن‌ترین کیف پول‌های دسکتاپ محسوب می‌شود. یکی از نقاط قوت این کیف پول منبع باز بودن آن است و بدلیل کدنویسی آن توسط افراد زیاد، احتمال وجود کدهای مخرب در داخل نرم افزار بسیار کم است. الکتروم از معدود کیف پول‌هایی است که کاربر را قادر می سازد تا هزینه معامله را پیش از انجام آن تنظیم کردع و در صورت ناراضی بودن، آن را جایگزین کنید.

کیف پول الکتروم (Electrum)

مزایای کیف پول الکتروم

  • یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های بیت‌کوین
  • مناسب برای افرادی که می‌خواهند پرداخت‌های منظم با بیت‌کوین داشته باشند
  • استفاده راحت و آسان
  • مبتنی بر نرم‌افزار
  • امنیت بالا و احتمال هک پایین بدلیل حفاظت از رمز عبور و چند امضایی بودن کیف پول
  • عدم ذخیره اطلاعات در سرورهای شخص ثالث
  • متن باز بودن آن
  • قابلیت استفاده از احراز هویت دوعاملی
  • عدم تاخیر و روشن شدن فوری بدلیل دریافت اطلاعات از یک سرور

معایب کیف پول الکتروم

  • پشتیبانی تنها از بیت‌کوین
  • امکان نفوذ هکرها به کیف پول‌های الکتروم منفرد 

۲- کیف پول کوینومی (Coinomi)

کوینومی کیف پولی برای ذخیره‌سازی گرم ارزهای دیجیتال است. این کیف پول که یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال در میان کاربران استاز بیش از ۵۰۰ توکن پشتیبانی می‌کند.

در خصوص امنیت بالای کیف پول کوینومی هم باید گفت در این کیف پول از تکنیک تخصیص محدوده آی پی استفاده می‌شود. بدین معنی که آی‌پی کاربران هنگام انجام تراکنش در بلاک‌چین اشتراک‌گذاری نمی‌شود. 

کوینومی در ابتدا برای تلفن‌های همراه هوشمند طراحی شد اما در حال حاضر نسخه دسکتاپ آن هم در دسترس کاربران قرار دارد. آن دسته از کاربرانی که می‌خواهند بدون نیاز به ارسال ارزهای دیجیتال به صرافی‌ها به انجام معامله بپردازند،کوینوم این اجازه را به آنها داده تا به طور مستقیم و از طریق رابط کاربری، این کار را انجام بدهند.

کیف پول کوینومی (Coinomi)

مزایای کیف پول کوینومی

  • دانلود و نصب آسان
  • انجام معاملات در داخل کیف پول
  • پشتیبانی از زبان‌‌های مختلف
  • پشتیبانی از طیف پسیعی از رمز ارزها
  • کاربری آسان و محیط کاربرپسند

معایب کیف پول کوینومی

  • بروزرسانی زمانبر
  • استفاده از نسخه پشتیبان ۲۴ کلمه‌ای (غالبا این عبارت در سایر کیف پول‌ها ۱۲ کلمه است)
  • عدم متن باز بودن

۳- کیف پول اکسودوس (Exodus)

کیف پول اکسودوس از کیف پول‌های چند رمز ارزی بوده که در عین سادگی و راحتی استفاده، از امنیت بالایی برخوردار است و در آن کنترل دارایی‌هایتان فقط به دست خودتان است. به این معنی که تیم اکسودوس نسخه پشتیبانی از عبارت بازیابی شما تهیه نمی‌کند بنابراین حواستان باشد که این عبارت بازیابی را به‌خوبی و در جایی امن نگهداری و محافظت کنید. کیف پول اکسودوس قابل نصب بر روی سیستم عامل‌های لینوکس، مک و ویندوز است.

کیف پول اکسودوس (Exodus)

مزایای کیف پول اکسودوس

  • دانلود رایگان و استفاده از آن بدون نیاز به ثبت‌نام
  • پشتیبانی از طیف وسیعی از رمز ارزهاچ
  • قابلیت ذخیره کلیدهای خصوص روس دستگاه کاربر و امکان کنترل و مدیریت دارایی‌ها توسط خود کاربر
  • امکان اتصال کیف پول اکسودوس به کیف پول سخت افزاری ترزور
  • طراحی ساده و آسان برای استفاده افراد میتدی و غیر حرفه‌ای

معایب کیف پول اکسودوس

  • مسدود بودن سایت اصلی کیف پول برای کاربران ایرانی
  • متن باز نبودن
  • مجهزنبودن به امکانات امنیتی مثل تایید دومرحله‌ای یا ویژکی چندامضایی
  • عدم امکان فروش رمز ارز داخل کیف پول

۴- کیف پول بیت‌کوین کور (Bitcoin Core)

تفاوت اصلی این کیف پول با انواع مشابه خود مجهز بودن آن به نود یا گره کامل است. این بدان معناست که به محض دانلود کیف پول، کل بلاک‌چین آن هم در سیستم شما ذخیره می‌شود. به‌رغم زمانبر بودن و فضای بالایی که ممکن است بسته به اندازه بلاک‌چین تا چند صد گیگابایت باشد، معاملات در شبکه به طور مستقل بررسی خواهد شد و همین مسئله سبب افزایش امنیت معاملات شما می‌شود.

کیف پول بیت‌کوین کور (Bitcoin Core)

مزایای کیف پول بیت‌کوین کور

  • منبع باز بودن آن
  • دارای بهترین و امن‌ترین نود برای بیت‌کوین
  • تیم پشتیبانی قوی و همیشه در دسترس

معایب کیف پول بیت‌کوین کور

  • رمز یک مرحله‌ای
  • نیاز به فضای ذخیره‌سازی بسیار بالا (حدود ۲۰۰ گیگابایت) به‌دلیل فول نود بودن و نیاز به دانلود کل شبکه بلاک‌چین
  • این کیف پول به‌دلیل ارتباط با کل شبکه بیت‌کوین به زمان طولانی (حدود یک هفته) زمان برای همگام‌سازی نیاز دارد
  • پشتیبانی تنها از بیت‌کوین

۵- کیف پول اتمیک (Atomic)

یکی از کیف پول‌های شناخته‌شده در بازار رمز ارزها و در میان کیف پول‌های نرم‌افزاری کیف پول اتمیک است که به دلیل امنیت بالا و امکان پشتیبانی از بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتال محبوبیت خاصی در میان کاربران دارد. این کیف پول در عین سادگی از کارایی و عملکرد بالایی برخوردار است. از ویژگی‌های منحصر به فرد کیف پول اتمیک به امکان مبادلات همتا به همتا با استفاده از یک دفتر ثبت اطلاعات توزیع شده و همچنین اضافه‌کردن کلیه توکن‌های ERC-20 شبکه اتریوم به کیف پول توسط کاربر اشاره کرد.

کیف پول اتمیک (Atomic)

مزایای کیف پول اتمیک

  • استفاده و کاربری آسان و راحت حتی برای کاربران تازه‌کار و غیرحرفه‌ای
  • قابلیت پشتیبانی از بیش از ۵۰۰ رمز ارز
  • مجهز به اپلیکیشن با هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS
  • امنیت بالا

معایب کیف پول اتمیک

  • به اندازه کیف پول‌های سخت‌افزاری ایمن نیست
  • امکان تبدیل تعداد کمی از رمز ارزها در کیف پول
  • عدم پشتیبانی از کیف پول‌‌های سخت‌افزاری

۶- کیف پول کوپی (Copay)

این کیف پول توسط  یکی از بزرگترین ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت بیت کوین طراحی و ارائه شده است. کیف پول کوپی قابل استفاده در اکثر سیستم‌عامل‌های تلفن همراه و دسکتاپ بوده و یک کیف پول چند‌منظوره محسوب می‌شود.

کیف پول کوپی (Copay)

مزایای کیف پول کوپی

  • امکان ایجاد حساب چندگانه
  • متن باز بودن
  • کاربرپسند بودن و استفاده آسان
  • دانلود و استفاده رایگان
  • انعطاف‌پذیری و قابلیت استفاده بر روی سیستم‌عامل‌هایی چون اندروید، iOS، ویندوز، لینوکس و  MAC
  • استفاده از پروتکل پرداخت بیت‌کوین به منظور جلوگیری از از بین رفتن دارایی در صورت وارد کرد ن آدرس اشتباه
  • برخورداری از تنظیمات HD یا Hierarchical deterministic: با استفاده از این قابلیت کیف پول عبارت پیچیده‌ای با نام seed ‌را تولید کرده که این عبارت در واقع نسخه پشتیبان کیف پول شماست به این معنا که در صورت از دست رفتن و یا مفقود شدن کیف پول با استفاده از این عبارت می‌ةوانید به دارایی خود دسترسی داشته باشید. 

معایب کیف پول کوپی

  • عدم پشتیبانی از احراز هویت دوعاملی
  • لایت نود بودن کیف پول. به‌رغم سریعتر بودن و اشغال فضای کمتر کیف پول‌‌های لایت‌نود در مقایسه با فول نود، بسیاری معتقدند کیف پول‌های لایت نود از امنیت پایینتری برخوردارند
  • تیم پشتیبانی بسیار ضعیف

۷- کیف پول آرموری (Armory)

کیف پول آرموری یکی از امن‌ترین و مورد اعتمادترین کیف پول‌های دسکتاپ شناخته شده در بازار بوده که ‍دارای رابط کاربری قوی و کاربرپسند است.
کیف پول Armory دارای فضای ذخیره‌سازی سرد است که به شما امکان می‌دهد کلیدهای خصوصی را بصورت آفلاین ذخیره کنید.

کیف پول آرموری (Armory)

مزایای کیف پول آرموری

  • منبع باز بودن
  • امنیت بسیار بالا و پیچیده
  • ذخیره کلیدهای خصوصی توسط شخص کاربر
  • چندامضایی بودن و پشنیبانی از تنظیمات HD یا Hierarchical deterministic (با استفاده از این قابلیت کیف پول عبارت پیچیده‌ای با نام seed ‌را تولید کرده که این عبارت در واقع نسخه پشتیبان کیف پول شماست به این معنا که در صورت از دست رفتن و یا مفقود شدن کیف پول با استفاده از این عبارت می‌ةوانید به دارایی خود دسترسی داشته باشید.)
  • آفلاین بودن

معایب کیف پول آرموری

  • عدم پشتیبانی از احراز هویت دوعاملی
  • رابط کاربری پیچیده

بهترین کیف پول‌های موبایلی در سال 2023

۱- کیف پول تراست (Trust Wallet)

تراست والت یکی از بهترین نمونه‌های کیف پول موبایلی است که استفاده از آنحتی برای افرادی تازه‌کار و غیرحرفه‌ای بسیار آسان و راحت است. کاربران هر دو سیستم‌عامل ندروید و iOS می‌توانند این کیف پول را روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند. با در نظر گرفتن اینکه تراست ولت توسط بزرگترینصرافی ارزهای دیجیتال یعنی بایننس (Binance) توسعه یافته همین مسئله سبب جلب اعتماد و اطمینان خاطر بسیاری از کاربران می‌شود.

 کیف پول موبایلی تراست (Trust Wallet)

مزایای کیف پول تراست

  • دانلود و استفاده رایگان
  • امکان ذخیر کلیدهای خصوصی توسط خود کاربر
  • امکان استیکینگ و دریافت سود
  • قابل اجرا بر روی هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS
  • برخورداری از قابلیت‌های امنیتی متنوع مانند تعریف اثر انگشت، شناسایی چهره، پین‌کد، بک‌آپ
  • پشتیبانی از طیف وسیع و متنوعی از رمز ارزها
  • رابط کاربری آسان و قابل فهم

معایب کیف پول تراست

  • امنیت کمتر در مقایسه با کیف پول‌های سخت افزاری
  • عدم امکان نصب بر روی سیستم‌‌عامل‌های ویندوز، مک و …

۳- کیف پول متامسک (MetaMask)

کیف پول متامسک (MetaMask) نمونه‌ای از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است که بر بستر اتریوم فعالیت داشته و از بیش از یک ملیون کاربر برخوردار است. از مزایای اصلی این کیف پول برخورداری از نسخه‌های آیفون (iOS) و اندروید (APK) و همچنین افزونه مرورگر کروم و فایرفاکس است.

کیف پول رمزارز متامسک تنها از توکن‌های بر بستر اتریوم (ERC-20، ERC-721 و غیره) نظیر ETH, EOS ،Maker ،DAI و LINK پشتیبانی می‌کند. البته ذخیره بیت‌کوین هم در این کیف پول امکانپذیر بوده ولی لازم است در قالب‌های خاص مثل WBTC باشد.

مزایای کیف پول متامسک

  • متن باز: کلیه کدهای متامسک آنلاین بوده و دسترسی به آن‌ها رایگان است. از آنجاکه نرم‌افزار والت متن باز می‌تواند توسط جامعه نقد و بروزرسانی شود، کیف پول متامسک نیز امکان بهبود مستمر را دارد.
  • تنظیمات HD: تنظیمات HD یا همان سلسله مراتبی، به کاربران کمک می‌کند تا از حساب‌های خود پشتیبان تهیه کنند. کیف پول MetaMask نیز این کار را با ارائه لیستی از کلمات به کاربران به نام عبارات بازیابی انجام می‌دهد. از عبارات بازیابی می‌توان برای ریست کردن اطلاعات اکانت کاربری گمشده استفاده کرد.
  • رابط کاربری ساده: پس از نصب این کیف پول، استفاده و کار با آن بسیار راحت و آسان است. تمامی ویژگی‌های کیف پول MetaMask به صورت واضح و شفافی ارائه می‌شوند، بنابراین ارسال و دریافت ارز دیجیتال حتی برای تازه‌کاران نیز آسان است.
  • ذخیره‌سازی داخلی کلید: برخلاف برخی عرضه‌کنندگان کیف‌ پول که کلیدهای خصوصی را روی سرورهای خود ذخیره می‌کنند، کلیدهای کیف پول متاماسک تنها روی مرورگر کاربر ذخیره می‌شوند، نه هر گونه سرور از راه دوری. این موضوع باعث می‌شود که کاربران، کنترل بیشتری روی کلیدهای عمومی و خصوصی خود داشته باشند.
  • انجمن: متامسک، بخش مهمی از جامعه و انجمن اتریوم به شمار می‌رود. این کیف پول بیشتر از یک میلیون کاربر فعال و ۴۰ هزار فالورر در توییتر دارد.

معایب کیف پول متامسک

معایب کیف متامسک عبارت اند از:

آنلاین بودن و خطر هک

در زمان استفاده از یک کیف پول دیجیتال باید به اینترنت متصل شوید و همین مسئله کیف پول و دارایی‌های شما را در معرض خطر هک شدن قرار می‌دهد. بنابراین بهتر است زمانی کیف پول خود را از حالت قفل خارج کنید که قصد استفاده از آن را دارید.

پشتیبانی از ارزهای محدود

همانطور که اشاره کردیم متامسک تنها از توکن‌های بر بستر بلاک‌چین اتریوم پشتیبانی کرده و از دیگر بلاک چین‌ها پشتبانی نمی‌کند. برای آن که بتوانید از طریق متامسک با دیگر شبکه‌ها ارتباط برقرار کنید، باید خودتان هر شبکه‌ای که مد نظرتان هست را به لیست کیف پول اضافه کنید.

جمع آوری اطلاعات و دسترسی مرورگر

اگرچه کیف پول متامسک هیچ گونه دسترسی به اطلاعات شخصی شما ندارد، اما زمانی که از یک مرورگر برای استفاده از کیف پول خود استفاده می‌کنید، آن مرورگر به طور خودکار اطلاعات شما را ذخیره کرده و به آن‌ها دسترسی خواهد داشت. البته اطلاعاتی که در اختیار این مرورگرها قرار خواهد گرفت، شامل کدهای خصوصی و محرمانه شما نمی‌شود. آن‌ها تنها به اطلاعاتی همچون نحوه استفاده شما از اپ متامسک و زمان معاملاتتان را در اختیار خواهند داشت.

کیف پول متامسک (MetaMask)

۳- کیف پول اکسکوینو (Excoino)

اکسکوینو یک صرافی ایرانی ثبت شده دانش‌بنیان بوده که از مطمئن‌ترین سایت‌های داخلی در جهت تامین امنیت دارایی سرمایه‌گذارن به شمار می‌رود. با اتفاقات اخیر در صنعت رمز ارزها و تحریم کاربران ایرانی از سوی بسیاری از صرافی‌های خارجی، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند دارایی و سرمایه خود را در صرافی‌های امن ایرانی ذخیره و نگهداری کنند.

اکسکوینو با ارائه کیف پول‌ یکپارچه و مبتنی بر بلاک‌چین، تجربه رضایت‌بخشی برای کاربران خود رقم می‌زند. دارندگان کیف پول اکسکوینو‌ به راحتی می‌توانند طیف وسیعی از رمز ارزها را در محیطی امن خریداری کرده، به ارزهای دیگر تبدیل کنند و با معامله در این حوزه به کسب سود بپردازند.کاربران اکسکوینو بعد از ثبت نام در این سایت می‌توانند به بیش از ۷۰ ارز دیجیتال دنیا مثل بیت‌کوین، اتریوم، ترون، ریپل، دوج‌کوین، لایت‌کوین، تتر، شیبا اینو و بیت کوین‌کش دسترسی داشته باشند.

اکسکوینو دارای هر دو نسخه اندرویدی برای نصب بر روی گوشی‌های موبایل و هم نسخه تحت وب بوده که کاربران را قادر می‌سازد به‌راحتی در هر لحظه و هر جایی به موجودی ارزهای دیجیتال خود دسترسی داشته باشند یا تراکنش‌های دلخواهشان را انجام دهند.

 کبف پول اکسکوینو (Excoino)

۴- کیف پول بلو (BlueWallet)

این کیف پول یکی از انواع کیف پول‌های موبایلی است که اوج ویشرفت و رد آن در سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاد. یکی از ویژگی‌های کیف پول بلو که از نظر خیلیها یکی از معایب آن به نظر می‌رسد پشتیبانی تنها از ارز دیجیتال بیت‌کوین است. پشتیبانی از شبکه لایتنینگ در این کیف پول کاربران را قادر می‌سازد تا تراکنش‌های بیت‌کوین را سریع و در کمترین زمان ممکن انجام دهند.

کیف پول موبایلی بلو (BlueWallet)

مزایای کیف پول بلو

  • امنیت
  • متن باز بودن
  • رابط کاربری آسان
  • پشتیبانی از شبکه لایتنینگ

معایب کیف پول بلو

  • صرفا قابل استفاده از گوشی تفن همراه
  • تنها از ارز دیجیتال بیت‌کوین پشتیبانی می‌کند

۵- کیف پول مای‌سلیوم (My Celium)

مای‌سلیوم یکی از بهترین کیف پول‌های موبایلی برای نگهداری و ذخیره‌سازی ارز دیجیتال بیت‌کوین است. این اپلیکیشن در هر دو نسخه اندروید و iOS در دسترس کاربران است.

قدیمی بودن کیف پول مای‌سلیوم و نداشتن ظاهر زیبا در مقایسه با دیگر کیف پول‌های جدید موبایلی  باعث نشده تا امنیت و کارایی بالای این کیف پول نادیده گرفته شود و بدون شک کیف پول مای‌سلیوم یکی از امن‌ترین کیف پول‌های موبایلی محسوب می‌شود.

خبر خوب اینکه این کیف پول مدتی است که رمز ارز دوم برتر بازار یعنی اتریوم و توکن‌های مبتنی بر شبکه اتریوم را نیز به فهرست خود اضافه کرده است.

از بهترین و برجسته‌ترین وسژگی‌های این کیف پول به قابلیت اتصال راحت و آسان آن به کیف پول‌های سخت‌افزاری می‌توان اشاره کرد. این کیف پول همچنین ابزاری مناسب و کارامد در برای خرج‌کردن و انتقال دارایی‌های دیجیتال داخل کیف پول‌های کاغذی است.

کیف پول موبایلی مای‌سلیوم (My Celium)

مزایای کیف پول مای‌سلیوم 

  • امنیت بالا
  • امکان اتصال آسان به کیف پول‌های سخت افزاری
  • امکان خرج کردن دارایی کیف پول کاغذی
  • کنترل و مدیریت کامل کلیدهای خصوصی توسط خود کاربر
  • برخورداری از گزینه‌های امنیتی متنوع از جمله پین کد (PIN)

معایب کیف پول مای‌سلیوم

  • تنها دارای نسخه قایل نصب بر روی موبایل است
  • رابط کاربری ضعیف

بهترین کیف پول‌های تحت وب در سال 2023

بهترین کیف پول های تحت وب در سال 2023 عبارت اند از:

۱- کیف پول بلاک‌چین (Blockchain)

این کیف پول یکی از بهترین نمو‌نه‌های کیف پول ارز دیجیتال تحت وب یا آنلاین و از قدیمی‌ترین آنها محسوب می‌شود. کیف پول بلاک‌چین از نوامبر 2018 با 22 رمز ارز معتبر از جمله بیت‌کوین، بیت‌کوین‌کش و اتریوم کار خود را آغاز کرده است. هرچند این کیف پول تحت‌وب است و کلیدهای خصوصی بر روی سرورها ذخیره می‌شوند، شرکت توسعه‌دهنده اعلام و اثبات مرده که به کلیدهای خصوصی و گذرواژه‌ها و به این ترتیب به دارایی‌ها کاربران هیچگونه دسترسی ندارد.

کیف پول بلاک‌چین (Blockchain)

مزایای کیف پول بلاک‌چین

  • امنیت بالا
  • دارای اپلیکیشن موبایل
  • دسترسی آسان از طریق تمامی دستگاه‌ّا تنها با استفاده از مرورگر

معایب کیف پول بلاک‌چین

  • ذخیره کلیدهای خصوصی روی اینترنت
  • عملکرد ضعیف در تهیه نسخه پشتیبان

۲- کیف پول ماتر اتر ولت (MyEther Wallet)

مای اتر ولت یکی از شناخته‌ شده‌ ترین کیف پول‌های تحت وب اتریوم است. این کیف پول به لحاظ امنیتی کلیدهای خصوصی کاربران را در خود ذخیره نمی‌کند بلکه مدیریت و کنترل آن را به طور کامل به عهده خود کاربر گذاشته است. مای اتر یک کیف پول متن‌باز است که یکی از مزایای این کیف پول محسوب می‌شود چراکه سیستم‌ های متن‌ باز از شفافیت بسیار بالایی برخوردار هستند. کدهای آن در گیت‌هاب موجود است و برنامه‌نویسان می‌توانند جزئیات این کدها را مشاهده کرده و در صورت نیاز آن را تغییر دهند.

کیف پول ماتر اتر ولت (MyEther Wallet)

مزایای کیف پول مای اتر

  • رایگان بودن
  • کاربری آسان
  • برخورداری از ویژگی‌های منحصر به فردی که در بسیاری از کیف پول‌ های دیگر یافت نمی‌شود
  • پشتیبانی از توکن‌های ERC20
  • دارای اپلیکیشن موبایل برای هر دو نسخه اندروید و iOS

معایب کیف پول مای اتر

  • امنیت کمتر در مقایسه با کیف پول‌های سخت افزاری
  • پشتیبانی نکردن از ارزهایی مانند بیت‌کوین و لایت‌کوین و…

بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری در سال 2023

بهترین کیف پول های سخت افزاری عبارت اند از:

۱- کیف پول لجر (Ledger)

این کیف پول یکی از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری برای نگهداری ارزهای دیجیتال است. لجر نانو اس مجهز به یک صفحه نمایشگر اولد (OLED) است که از طریق این صفحه نمایشگر می‌توانید به کنترل تراکنش‌ها و کلیدهای خصوصی خود بپردازید. این کیف پول از ساختاری مجهز به دو چیپ امنیتی تشکیل شده که از مهمترین ویژگی‌های این کیف پول به‌شمار می‌رود زیرا کلیدهای بازیابی دیگر بر روی دستگاه‌های متصل به اینترنت نمایش داده نمی‌شود.

از طرفی دیگر زمانی که آفلاین هستید کیف پول ترون لجر نانو اس این قابلیت را دارد تا کلمات را به شما نمایش دهد. همین مسئله این اطمینان را به شما داده که کلمات بازیابی شما قابل دسترسی توسط هیچ نرم‌افزاری نیست.

کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger)

مزایای کیف پول لجر

  • امنیت بسیار بالا و دارای گواهینامه سطح اول امنیت (CSPN)
  • پشتیبانی از طیف متنوع و وسیعی از رمز ارزها
  • تیم توسعه‌دهنده و پشتیبانی فوق‌العاده قوی و حرفه‌ای

معایب کیف پول لجر

  • برای استفاده روزمره مناسب نیست

۲- کیف پول ترزور (Trezor)

از مطرح‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری، به کیف پول ترزور می‌توان اشاره کرد. این کیف پول توسط شرکت ساتوشی لبز (Satoshi Labs) مستقر در کشور چک است ساخته شده است. کیف پول سخت‌افزاری ترزور از دسته کیف پول‌هایی است که از بیش از ۱۰۰۰ رمز ارز پشتیبانی می‌کند. این کیف پول در مقایسه با کیف پول لجر دارای قیمت بهتری است.

کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)

مزایای کیف پول ترزور

  • امنیت بسیار بالا
  • پشتیبانی از بیش از ۱۰۰۰ رمز ارز متنوع
  • دارای قابلیت همگام‌سازی با بسیاری از کیف پول‌های نرم‌افزاری
  • دارای اندازه و وزن ایده‌ال

معایب کیف پول ترزور

  • برای استفاده روزمره مناسب نیست
  • بدنه ضعیف

۳- کیف پول کیپ‌کی (KeepKey)

تاریخچه ایجاد کیف پول کیپ‌کی به سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد. این کیف پول سخت‌افزاری وسیله‌ای مناسب برای نگهداری و ذخیره امن ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. کیف پول کیپ‌کی از بیش از ۴۰ ارز دیجیتال متنوع پشتیبانی می‌کند. هرچند نمی‌توان کیپ‌کی را از نظر کارایی و عملکرد با کیف پول‌های همنوع خود همچون لجر و ترزور مقایسه کرد. این کیف پول یک سال بعد از اینکه وارد بازار ارزهای دیجیتال شد همکاری خود را با صرافی شیپ‌شیفت (ShapeShift) آغاز کرد و در حال حاضر به یک صرافی داخلی مجهز است.

  کیف پول سخت افزاری کیپ‌کی (KeepKey)

مزایای کیف پول کیپ‌کی

  • امنیت بالا در برابر ویروس‌ها و بدافزارها و محافظت از کلیدهای خصوصی کاربر
  • صفحه نمایش اولد (OLED) زیبا و حرفه‌ای
  • قیمت مناسب
  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال برتر

معایب کیف پول کیپ‌کی

  • عدم برخورداری از کیف پول تحت وب انحصاری
  • بزرگ بودن دستگاه
  • به‌رغم نصب شده، کاربر نمی‌تواند پیشرفت نصب خود را ذخیره کند

۴- کیف پول کول والت پرو (CoolWallet Pro)

کیف پول کول والت پرو محصول شرکت کول‌بیت‌ایکس (CoolbitX) است که با الهام از کارت اعتباری طراحی شده است. این کیف پول مجهز به نمایشگر و یک کلید فیزیکی برای تأیید تراکنش‌ها است. در مقایسه با کیف پول کیپ‌کی این کیف پول از اندازه مناسب و کوچکی برخوردار بوده و به لطف این ویژگی کاربر می‌تواند براحتی آن را درون جیب خود حمل کند. باتری ۱۵ میلی‌آمپری این کیف پول استفاده از ان را تا دو هفته و به‌صورت میانگین روزی ۲ تراکنش پوشش می‌دهد. کول والت پرو بدنه‌ای از جنس پلاستیک دارد و در برابر نفوذ آب مقاوم است.

کیف پول سخت افزاری کول والت پرو (CoolWallet Pro)

مزایای کیف پول کول والت پرو

  • امنیت بالا به لطف جدیدترین تراشه امنیتی CC EAL6+
  • زیبایی ظاهری و کاربری آسان
  • پشتیبانی از رمز ارزهای مطرح و پیشتاز
  • استیکینگ امن رمز ارزهایی همچون Polkadot ، Tron و Cosmos
  • برخورداری از اپلیکیشن موبایلی و قابل نصب بر روی سیستم عامل‌های اندروید و iOS
  • دوام زیاد، ضد آب و ضد ضربه و در مقابل دما مقاوم است

معایب کیف پول کول والت پرو

  • نصب و راه‌اندازی نه چندان ساده برای کاربران مبتدی
  • عدم پشتیبانی از ارزهای دیجیتال به نسبت رقبای خود
  • عدم اتصال به USB
  • هزینه خرید بسیار بالا در مقایسه با دیگر کیف پول‌های سخت‌افزاری

نتیجه‌گیری

در این مقاله به معرفی انواع کیف پول‌های ارزهای دیجیتال و بهترین کیف پول‌های رمز ارزها در سال ۲۰۲۱ پرداختیم. اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که هر کدام از این کیف پول‌ها می‌تواند بسته به نیاز کاربر و قابلیت‌هایی که دارد برای آن‌ها مفید و قابل استفاده باشد. توجه داشته باشید برای انتخاب یک کیف پول مناسب با نیازهایتان ابتدا باید ببینید چه انتظاراتی از یک کیف پول دیجیتال دارید و نیازهای خود را با فاکتورهای موجود در آن کیف پول تطبیق دهید سپس به استفاده از آن بپردازید. این بدان معناست که هیچ فردی به‌طور قطع نمی تواند بگوید کدام کیف پول خوب و مفید است و کدام نیست بلکه خود کاربران باید از آن کیف پول استفاده کرده تا از کیفیت خوب آن متوجه شود.

2 نظرات

  1. چطور میشه از کیف پول اکسکوینو در سندباکس استفاده کرد؟

    • نفیسه محروقی

      سلام وقت بخیر. از کیف پول اکسکوینو نمیشه در سندباکس استفاده کرد و در این پلتفرم‌ها باید از کیف پول‌هایی که پشتیبانی میشه مثل متامسک استفاده کرد.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.