سه‌شنبه 28 فروردین 1403
قیمت ارز دیجیتال بیت کوین و استخراج آن

جی­‌پی مورگان ؛ ماینر­ها در آستانه توقف استخراج

جی‌پی مورگان ؛ ماینر ها در آستانه توقف استخراج

J.P Morgan یک بانک و موسسه سرویس­‌های اقتصادی که در نیویورک واقع شده و این روز­ها بسیار خبرساز شده می‌­گوید قیمت بیت کوین حتی به پای هزینه‌­های ماینینگ آن هم نمی‌­رسد!

حتی اگر این گفته صحیح باشد، این مشکل دامن­‌گیر شرکت‌­های ماینینگ با مقیاس بالاست؛ زیرا نیاز به سرمایه­ گذاری عظیم برای استخراج اسِت­‌های دیجیتال دارد اما تولید­کنندگان خرد به هیچ وجه با این مسئله مواجه نیستند.

 بیت کوین یک ارز هزینه بر

در زمان نگارش این نوشته، قیمت بیت کوین در حدود 3,599.31 $ است و این درحالیست که این موسسه می­‌گوید قیمت استخراج یک بیت کوین 4060 دلار است. اما باید توجه داشت این مسئله برای افراد با مقیاس کوچک‌تر و مزرعه­‌های استخراج در کشور­های ارزان قیمت نظیر چین آنقدر مهم محسوب نمی‌­شود.

“افت قیمت از 6.500$ به زیر 4000$ در ماه اکتبر (مهر) اکنون موجب ضرر­های گسترده برای تمامی ماینر­ها به جز چینی‌­ها (و ایرانی‌ها) شده است.”

هزینه استخراج وابسته به بهای الکتریسیته

به­‌علاوه، برق مهم‌­ترین شاخصه هزینه‌­ها برای ماینر­هاست. سخت افزار پیچیده و پردازش بالای دستگاه‌­های استخراج این عرصه را در تنگنا قرار می­‌دهد. این مسئله برای کشور­های گران، ماینر­ها را در شرایط اسف­‌بار و منتهی به استخراج با مقیاس پایین‌­تر نموده است.

چالش استفاده از بیت کوین برای پرداخت

به عقیده جی­پی مورگان انتخاب بیت کوین به عنوان یک راه حل پرداختی یک تیغ دو لبه و تقریبا غیرممکن است. مقام رسمی این شرکت همچنین اضافه می‌­کند موسسات اقتصادی طی 6 ماه گذشته کم‌ترین میزان سرمایه گذاری در ارز­های دیجیتال را داشته‌­اند. این روی­‌برگرداندن نیز به علت افت شدید قیمت بیت کوین (و به تبع آن دیگر است­‌ها) و استفاده از آن برای عملیات غیرقانونی است.

برخلاف این عقاید، مدیرعامل شرکت Circle که یک شرکت واسطه پرداخت P2P ارز­های فیات است باور دارد میزان دگرگونی کریپتوکارنسی­‌ها بار­ها بیشتر از تاثیرگزاری اینترنت است. به گفته او جامعه برای حیات در عصر دیجیتال نیاز به کریپتو دارد با این تفاوت که دارای زیرساخت انعطاف پذیر، ضدضربه و غیرمتمرکز می­‌باشد.

نظر شما در این باره چیست ؟ آیا اقتصاد آزاد و مبادلات جهانی بدون دخالت سیاست ها و دولت ها لازمه ی دنیای آزاد امروزی نیست؟!

منبع: btcnn

همچنین در این باره بخوانید :

درآمد دلاری داشته باشیم ؛ ایران مقصد اول ماینرهای جهان !

تا اتمام استخراج ۱۲۰ سال باقیست!

جذب سرمایه در بازار ارز دیجیتال با استفاده از استخرهای استخراج

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.