دزدی برق برای تولید ارز دیجیتال بیت کوین

دستگیری یک تولید کننده ارز‌ دیجیتال

پلیس چین، یک تولید کننده ارز‌دیجیتال را به خاطر دزدی 150 مگا‌وات برق دستگیر نمود.

دزدی برق برای تولید ارز دیجیتال

بعد از خرید و فروش ارز‌ دیجیتال در بازار ارز دیجیتال و صرافی‏‌های آنلاین، عمل mining به عنوان یکی از محبوب‏‌ترین روش‌‏های تولید و به دست آوردن ارز‌ دیجیتال به شمار می‌‏رود. محبوبیت و صرفه‌‏ی اقتصادی عمل mining زمانی مشخص می‌‏شود که قیمت ارز‌ دیجیتال تولید شده از هزینه‏‌ی صرف‌شده برای تولید ارز دیجیتال بیش‏تر باشد تا تولید کننده ارز دیجیتال بتواند با فروش ارز دیجیتال تولید شده به سود و در نتیجه کسب درآمد برسد. هزینه‏‌ی صرف شده برای عمل mining بیش‏تر در قالب برق مصرفی و هزینه‏‌ی سخت‌افزار مناسب این کار می‌‏باشد که هزینه‌‏‏ی سخت‌افزار را فرد یک‌بار می‏‌پردازد ولی مجبور است تا هزینه‏‌ی انرژی و برق مورد نیاز برای عمل mining را برای همیشه بپردازد که از جمله عوامل تأثیر گذار در روند mining می‌‏باشد.

قیمت بیت کوین و اتریوم در بازار ارز دیجیتال

در ماه‏‌های اخیر شاهد کاهش ارزش و قیمت ارز دیجیتال به خصوص بیت کوین در بازار ارز دیجیتال بوده ایم که افراد و سرمایه گذاران بسیاری را دچار مشکل نموده است که از جمله‏‌ی این افراد تولید‌کنندگان ارزهای دیجیتال می‌‏باشند. چرا که با کاهش قیمت و ارزش ارز دیجیتال ، دیگر تولید این ارزها در مقایسه با هزینه‏‌ی صرف‌شده برای برق مصرفی miner اصلاً به صرفه نبوده و افراد تولید‌کننده با ضرر مالی مواجه می‏‌شوند. این شرایط سخت برخی از تولید‌کنندگان را مجاب کرده تا از روش‏‌های غیر‌قانونی نسبت به تأمین انرژی برق مصرفی برای عمل mining اقدام نمایند. این افراد با دزدیدن برق سعی در تولید ارز دیجیتال مورد نظر خود دارند که اخیراً گزارش‌‏ها و اخبار زیادی در این باره از سراسر دنیا به گوش می‏‌رسد.

در یکی از آخرین اخبار منتشر شده در این زمینه، پلیس چین توانست یک نفر تولید‌کننده ارز‌ دیجیتال را که اقدام به دزدی برق مصرفی miner کرده بود، دستگیر نماید. این گزارش توسط خبرگزاری Xinhua در 22 ژوئن منتشر شد. در این خبر فرد خلافکار متهم به تولید ارزهای بیت کوین و اتریوم از طریق 200 سیستم کامپیوتری در ایالت Anhui چین بود. بر اساس محاسبات انجام گرفته، مشخص شد که این فرد در حدود 150 مگا وات برق را دزدی نموده‌است. بر اساس خبر منتشر شده فقط اسم این فرد برای آشنایی عموم منتشر شده و ” Ma ” می‌‏باشد. آقای Ma با سخت‌افزاری که برای عمل mining در دست داشت روزانه در حدود 930 دلار برق مصرف می‏‌کرد که بنابر گفته‏‌ی خودش، متوجه مقدار برق مصرفی در عمل mining نبود.

دزدی برق برای تولید ارز دیجیتال

اداره‏‌ی برق منطقه از طریق مشاهده‌‏ی برخی نوسانات و آمار غیر عادی در برق مصرف شده، متوجه این دزدی شده بودند که برای بررسی و تحقیق در این باره، نیروهایی به محل مصرف برق غیر عادی فرستاده شده بود که در نهایت با Ma و سیستم‏‌های کامپیوتری در حال mining رو به رو شده بودند.

البته این تنها گزارش منتشر شده در زمینه‌‏ی دزدی برق مصرفی برای عمل mining نمی‌‏باشد و روزانه گزارش‏‌های بسیاری در این زمینه شنیده می‏‌شود. دلیل افزایش دزدی را می‌‏توان در کاهش قیمت ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت کوین در بازارهای جهانی دانست.

 

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.