بلاک چین بر پایه اینترنت اشیا

چالش‌های بلاک چین اینترنت اشیایی

اگر به یاد داشته باشید در نوشته پیشین به ادغام بلاک چین و اینترنت اشیا با یکدیگر پرداخته و پی بردیم که این امر چقدر می‌­تواند به مدیریت امور به صورت اتوماسیون کمک کرده و دارای امنیت فوق العاده‌­ای باشد. در این نوشته قصد داریم تا با چالش‌هایی که در زمینه ادغام بلاک چین و اینترنت اشیا وجود دارد بحث کنیم. با این که این ادغام می‌تواند تحول بزرگی در زمینه فناوری ایجاد کند، اما چالش‌هایی هم دارد.

چالش‌­های بلاک چین بر پایه اینترنت اشیا

با وجود این­ که تا کنون گام‌های بزرگی برای توسعه در این عرصه برداشته شده، اما برنامه­‌های بلاک چین در اینترنت اشیا همچنان از تکامل نهایی فاصله زیادی داشته و چندین چالش کلیدی وجود دارد که باید بر آن مستولی شود.

مقایس پذیری

آیا شبکه بلاک چین می‌­تواند با مقدار خالی از داده­‌ای که تا سال 2030 بدان نیاز دارد، از اکنون مقابله نماید و با کاهش سرعت مواجه نشود؟ آیوتا به صورت ویژه این مسئله را با استفاده ننمودن از شبکه غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین و استفاده از پلتفرم تنگل آدرس ­دهی می­‌کند. اما این تنها یک پروژه است، بلاک چین­‌های دیگر نظیر اتریوم و بیت کوین از مسئله مقیاس ­پذیری رنج می‌­برند و برای مقادیر دستگاه­‌های داده­‌ای اینترنت اشیا مناسب نیستند.

امنیت

شبکه غیرمتمرکز بلاک چین یک سطح بالای امنیتی ایجاد می­‌کند، اما پرسش اینجاست که دستگاه­‌ها هنگام متصل شدن به شبکه چه سطح ضعف امنیتی را و در کجا تجربه می­‌کنند؟ نکته اینجاست که خود این دستگاه­‌ها نیز باید به درستی ایمن شده باشند تا از هکر­ها برای نفوذ به آنان جلوگیری به عمل آید.

بلاک چین و اینترنت اشیا

توانایی اجرایی

برای تامین نیاز منفعت یابی از دستگاه‌­های مرتبط هوشمند باید میزان ظرفیت کراس چین آدرس دهی شده و بهبود یابد. در غیر این صورت نیاز است تا دستگاه‌­های مرتبط، هر کدام یک شبکه ایزوله غیرمتمرکز ایجاد نموده و برای هدف خود طراحی شوند. این بدین معنی است که آن­‌ها نمی‌­توانند لزوما با یکدیگر ارتباط مستقیم برقرار کنند.

قانون، سازگاری و ضوابط

تخصیص مسئولیت این کار نیاز به بررسی نزدیک دارد.  همچنین تصریح عملیات قرارداد­های هوشمند باید جهان خارج از بلاک چین هم مورد بحث قرار بگیرد. برای مثال فردی که مسئولیت یک دستگاه پزشکی متصل به آی­او­تی را پذیرفته و در داخل بدن بیمار ایمپلنت می­‌کند، آن را بر حسب قرارداد هوشمند با اطمینان از آسیب نرساندن به بیمار می‌­پذیرد؟ آیا این مسئولیت برعهده سازنده خواهد بود یا پلتفرم اینترنت اشیا؟ اگر پلتفرم بر حسب بلاک چین باشد، می­‌تواند بدون یک واحد کنترل، غیرمتمرکز شود بنابراین تعیین دقیق یک شخص قطعی می‌­تواند مشکل ساز باشد.

 

منبع: cointelegraph

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.