قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در دنیای بلاک چین

چرا ترکیدن حباب بیت کوین برای دنیای کریپتو خوب است؟

چرا ترکیدن حباب بیت¬کوین برای دنیای کریپتو خوب است؟

با وجود رشد سرشار دنیای رمزارز­ها در سال 2017، حتی خوش‌­بین­‌ترین محققان و تحلیل­ گران نیز بیت­ کوین را نامساعد­ترین ارز دیجیتال برای سرمایه­ گذاری در سال 2018 دانسته­‌اند. بنابراین پس از کاهش 80% ارزش و از بین رفتن حباب قیمت بیت کوین ، سازمان­‌ها و موسسات در حال معرفی خدمات مبتنی بر کریپتو هستند.؛ حبابی که به گفته هر تریدر، از بین رفته، یا در حال از بین رفتن است.

آناتومی یک حباب بیت ­کوین

آناتومی یک حباب بیت کوین

در نگاه اول، این فراز و نشیب ها می­‌تواند گیج­ کننده باشد. مهم‌­ترین عامل تغییر قیمت خرید و فروش بیت­ کوین است. به صورت نرمال وقتی فردی کریپتو خود را به فروش می‌­رساند، فردی دیگر نسبت به خرید آن اقدام می‌­کند اما در موارد استثنایی پس از فروش، خریداری تمایل به دریافت ندارد.

هنگامی که چند سرمایه­ گذار اسست­ های (مجموعه ارز­های دیجیتال شامل بیت­ کوین و آلت­کوین­‌ها) خود را با قیمت بالا به فروش می­‌گذارند و فردی آن­‌ها را برنمی‌­دارد. دیگر سرمایه­ گذاران نیز با دیدن این اتفاق برای فروش هجوم برده و وحشت و کاهش قیمت با یکدیگر همراه شده تا فشار بیشتری برای افت قیمت بازار را موجب شود.

با افزایش عرضه و کاهش تقاضا، یک ضربه محکم بر هر محصول وارد خواهد آمد؛ در سال 2017 فروشندگان معدود و خریداران بی­‌شمار بودند. علت آن نیز مشاهده رشد یکباره و سنگین بیت کوین و دیگر کوین­ ها بود که این سوددهی در دراز مدت برای آن­ها به وجود آمده بود.
بنابراین خریداران به امید به دست آوردن سود سرشار در بازه­ای کوتاه یک هجمه بر بازار وارد کرده و افزایش قیمت را موجب شدند.

درست در همین سال ICO ها (عرضه اولیه سکه ­ها) جان دوباره‌­ای یافتند. ضمنا اخباری مبنی بر این­که پروژه­‌های مبتنی بر بلاک چین اتریوم، به پیشرفتی مانند مایکروسافت یا اپل تبدیل خواهد شد، انتشار یافت که اسست­ های دیجیتال برای تهیه بیت کوین به فروش رسید و با رشد سهم بازار، قیمت بیت کوین به ازای هر یک به  20.000$ دلار رسید.

سال 2018 سال سرخوردگی بیت کوین

اما در سال 2018 با سرخوردگی شدید قیمت، بسیاری از آی­‌سی‌­او­ها در چهار ماهه اول رونمایی­‌شان دچار شکست شدند. به گفته لئونارد کوستو وتسکی: ” (در این وضعیت) نهایت عمر سکه­‌های اولیه 6 ماه بوده و نهایت بازدهی آن­‌ها در ماه اول روی خواهد داد”.

همچنین بزرگ ترین خروج‌­ها از بیت کوین هنگام سرمایه‌­گذاری بر روی پروژه‌­های بلاک چین رخ داد که با کاهش شدید قیمت، برای عملیات نگه داری یا موارد دیگر به ارز ثابت (فیات) تبدیل شد و حباب را شکست.

بیت­ کوین؛ راهی دراز برای احیا

ترکیدن یک حباب، لزوما به معنای مرگ یک اسست اساسی نیست. صنعت اقتصادی پر از اتفاق ­های این­چنینی است که در افزایش ­های بیش از حد قیمت بازار در یک تصحیح بلندمدت کاهش روی می­دهد. بسیاری از سهام‌­ها درگیر این وضعیت بوده و هستند.

اگر یکی از بزرگ ترین حباب­‌های دنیای دیجیتال یعنی  [Dot[Com را در اواخر دهه 90 (دهه 70 شمسی) به یاد داشته باشید، اینترنت موج نوینی از شرکت‌­های فعال در این زمینه را به وجود آورد. قیمت های نجومی که برای هر یک دامنه قرار داده می‌­شد.

سایت نزدک (NASDAQ) که دومین سایت بزرگ سهام آمریکایی است، از جمله این استارت­ آپ­ ها بود که در ایندکس (جستجو­های اینترنتی) ، از رتبه 500 در دهه 90، در سال 2000 به رتبه 5000 ایندکس رسید و پس از آن، کاملا در ایندکس سرچ ­ها گم شد. سپس در سال 2015 به بازی بازگشت.

بازار کریپتو­ها نیز درست مانند بسیاری از این استارت­ آپ­‌ها در میلیون­ ها دلار گم شد و همچنان بیت­‌کوین به باور بسیاری از افراد، پیروز میدان است.

بیت کوین ماندگار خواهد بود همچون آمازون در دامنه دات کام

لو کرنر یک محقق ریسک سرمایه­‌گذاری در این­باره می­‌گوید:

” من بیت کوین را مانند آمازون در ارز­های دیجیتال می‌­دانم. همان­گونه که آمازون در بحبوحه دات.کام جان سالم به در برد، بیت­‌کوین هم چنین تجربه‌­ای را داشته است. می‌­توان کریپتو­های فراوان را به مثابه دامنه­‌های متعدد در نظر گرفت، که آمازون (بیت ­کوین) که بی­‌شک یکی از بزرگ­‌ترین شرکت­ ها در سراسر جهان است، طی 2 سال بیش از 95% ارزش خود را از دست داد.
کریپتو ارزش خود را از دست نداد، بلکه کمی با تغییر ناگهانی مواجه شد و افراد را کمی دلسرد کرد. {اما} من فکر می­کنم بیت­ کوین خود به تنهایی قرار است جایگاه طلا را از آن خود کند؛ با 8 تریلیون دلار سهم بازار {به زودی}. ”

اما بازار در سال 2019، نه تنها به صورت تئوری بسیار خوش­بینانه است، بلکه بسیاری از صرافی ­ها با قوانین و مقررات جدید در حال پیوستن به این جامعه هستند و کمیسیون امنیت و صرافی آمریکا (SEC) آن را به زودی به عنوان یک سهام خواهد پذیرفت که در صورت پذیرش، میلیارد­ها دلار سرمایه‌­گذاری وارد جو بیت ­کوین خواهد شد.

سلطه بیت­ کوین در حال افزایش

“سلطه بیت ­کوین” اصطلاحا به میزان “سهام این بازار در برابر دیگر ازرهای بازار کریپتوها­” اطلاق می­‌شود. حتی با وجود این­که یک شکست عظیم قیمت رخ داده است، سرمایه ­گذاران همچنان از بیت کوین روی برنگردانده‌­اند.

از ماه نوامبر (آذر ماه 1397) بیت ­کوین بیش از 50% بازار سهام کریپتوکارنسی را در دست دارد که احساس رضایت­‌مندی را به سرمایه ­گذاران القاء نموده است.

با زیرساخت ­های قدرتمند به کار رفته در بیت­ کوین، این ارز به زودی جایگاه خود را به نمایش خواهد گذاشت و با عنوان یک “پدیده” با ارزش در کنار طلا، یِن و دلار قرار خواهد گرفت. در آن زمان، با مشاهده پتانسیل زیرساختی و نقدینگی بالای این ارز، با هجمه شدید به این بازار، بلافاصله قیمت یک شتاب مجدد نیز خواهد داشت.

باید دید و به انتظار نشست! دیدگاه شما درباره بازار بیت­ کوین و در­کل کریپتوکارنسی در سال 2019 چیست؟

 

منبع : ccn

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.