چشم‌انداز قیمت بیت‌کوین در ۲۰۲۱ و پیش‌بینی ارزش آن تا ۲۰۵۰

گروهی از متخصصان ارزهای دیجیتال به‌تازگی پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت بیت‌کوین تا دسامبر ۲۰۲۵ به ۳۱۸،۴۱۷ دلار خواهد رسید. اگرچه در این میان، نظارت متفاوت و متعددی وجود دارد اما ۵۴٪ تحلیلگران بازار بر این باور هستند که بالاترین و صعودی‌ترین قیمت بیت‌کوین تا سال ۲۰۵۰ اتفاق خواهد افتاد.

مارتین فرهلر (Martin Fröhler) مدیر عامل شرکت مورفر (Morpher)، یکی از افرادی است که بیشترین نگرانی را در مورد قیمت بیت‌کوین داشته است. وی با پیش‌بینی ۱۶۰،۰۰۰ دلاری بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۱ گفت:

«پذیرش شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران سازمانی به همراه یک سیاست پولی بی پایه و اساس و همچنین نرخ بالای تورم، قیمت بیت‌کوین را به عددی ۶ رقمی تا پایان سال جاری خواهد رساند. در چرخه بعدی شاهد افزایش پذیرش بیت‌کوین به عنوان یک وسیله قانونی برای کشورهای در حال توسعه خواهیم بوپ و تا سال ۲۰۳۰، بیت‌کوین جایگزین طلا و اوراق قرضه خواهد شد.»

فایندر (Finder)، وب‌سایت شناخته‌شده مقایسه محصولات، مطالعه‌ای را در خصوص چشم‌انداز بیت‌کوین انجام داده است. در این وب‌سایت آمده عنوان شده، با افزایش دانش و اگاهی افراد روی ارزهای دیجیتال، همه نگاه‌ها به قیمت بیت‌کوین معطوف شده است. در همین خصوص، نظرسنجی از ۴۲ کارشناس و متخصص حوزه ارزهای دیجیتال درباره قیمت بیت‌کوین در پایان سال و چند سال دیگر و اینکه چه چیزی در انتظار این ارز است انجام شد. این متخصصان شامل مدیران دارایی رمز ‌ارزها، مدیران تبادلات رمز ارزی و سایر ارائه‌دهندگان خدمات ارز دیجیتال، تحلیلگران این حوزه، اساتید و مدرسین دانشگاه‌ها بودند. نتایج به‌دست‌آمده از این نظرسنجی حاکی از این بود با وجود نوسانات قیمت رمز ارزها در میان مدت، اکثریت به‌اتفاق در این هیئت ۴۲ نفره قیمت بیت‌کوین را تا دسامبر ۲۰۲۵ چیزی حدود ۳۱۸،۴۱۷ دلار پیش‌بینی کردند.

فایندر افزود: «این میزان قیمت پیش‌بینی شده، ۶۱٪ بالاتر از چیزی بود که در دسامبر سال ۲۰۲۰ عنوان شده بود، اما در عین‌حال این عدد ۱۲٪ پایینتر از پیش‌بینی‌های انجام شده در ماه آوریل همان سال بود. علاوه‌براین، پیش‌بینی که این گروه از کارشناسان از قیمت بیت‌کوین تا دسامبر ۲۰۳۰ ارائه دادند، رقم بزرگی برابر با ۴،۲۸۷،۵۹۱ دلار برای هر بیت‌کوین بود.»

این وب‌سایت همچنین متوسط قیمت پیش‌بینی شده برای هر بیت‌کوین را در سال ۲۰۳۰ چهارصد و هفتاد هزار دلار عنوان کرد.

در ادامه بحث، اکثر اعضای این هیئت (۶۱٪) گفتند که بیت‌کوین در حال حاضر رشد چشمگیری نداشته و ارزش آن کم است اما انتظار دارند که متوسط قیمت آن تا پایان ۲۰۲۱ به ۶۶،۲۸۴ دلار در هر سکه برسد.

پیش‌بینی‌های انجام شده از قیمت آینده بیت‌کوین

در میان این افراد، جاستین چوه (Justin Chuh)، معامله‌گر بزرگ ویو فایننشال (Wave Financial)، پیش‌بینی خود را از قیمت بیت‌کوین تا پایان سال جاری، ۵۶ هزار دلار عنوان کرد. با این وجود، چوه اطمینان خود را به بیت‌کوین به عنوان یک “پناهگاه امن و امتحان‌شده” واقعی برای دارایی‌های دیجیتال بیان کرد. این معامله‌گر قیمت بیت‌کوین را در یک روند صعودی می‌بیند و پیش‌بینی کرده هر بیت‌کوین در سال ۲۰۲۵ به ۲۱۰ هزار دلار و در سال ۲۰۳۰ به ۴۰۰ هزار دلار برسد. اگرچه وی با اشاره به این مسئله که این اعداد با کاهش وقایع منفی و تورم، افزایش خواهند یافت گفت:

«کاهش وقایع و اتفاقات منفی در این بازار و تورم در طی سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۳۰،  احتمالاً حرکت‌های صعودی بزرگتری را به‌وجود خواهد آورد. قیمت‌ها به طور مداوم با عرضه و تقاضا و دسترسی اندک برای گروه گسترده‌تری از کاربران، تعیین می شود.»

با این‌حال، همه اعضای هیئت مذکور معتقد به روند صعودی قیمت بیت‌کوین نبودند. جان هاوکینز (John Hawkins)، استاد ارشد دانشگاه کانبرا (Canberra)، از جمله افرادی بود که بیشترین تاکید را بر نزولی بودن قیمت این ارز می‌دانست. پیش‌بینی هاوکینز برای پایان سال جاری، ۲۰هزار دلار به ازای هر بیت‌کوین بود. این استاد دانشگاه همچنین معتقد است کشورهایی که از بیت‌کوین استفاده می‌کنند در حقیقت تأثیر منفی بر قیمت آن دارند.

در این گردهمایی، همچنین درباره اوج قیمت و بالاترین پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین نیز صحبت‌هایی شد.

۵۴٪ از اعضای این گروه، پیش‌بینی کردند بالاترین قیمت بیت‌کوین، یا به اصطلاح تخصصی آن (hyperbitcoinization)، تا سال ۲۰۵۰ اتفاق خواهد افتاد. در این میان، ۲۹٪ بر این باور بودند که این امر زودتر از این و در سال ۲۰۳۵ و با یک افزایش ۲۰‌درصدی در سال ۲۰۴۰ رخ می‌دهد.

مدتی پیش در ۳۰ ژوئن، شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) اعلام کرد پس از سقوط کم سابقه اخیر ارزهای دیجیتال، بسیاری از کارشناسان معتقدند که روزهای خوب بازار در راهند. جان بولینگر (John Bollinger)، تریدر برجسته کریپتو، از جمله افرادی است که می‌گوید زمانی که قیمت بیت‌کوین به زیر ۳۰ هزار دلار رسید، کف قیمتی خود را به ثبت رسانده و اکنون در حال حرکت به سمت هدف های بالاتر است.

با وجود ریزش‌های سنگین ارزهای دیجیتالی در روزهای اخیر، برخی از فعالان و معامله‌گران این حوزه عقیده دارند روزهای خوب در انتظار بازار هستند. الکس ماشینسکی (Alex Mashinsky)، بنیانگذار پلتفرم ارزهای دیجیتالی سلسیوس (Celsius)، از پیش‌بینی خود درباره قیمت بیت‌کوین و بازگشتن آن به قله قبلی ۶۳ هزار دلاری می‌گوید. او خاطرشنان کرده: «ما هنوز به قله قیمتی ۲۰۲۱ نرسیده‌ایم و رسیدن به قیمت ۱۶۰ هزار دلاری برای بیت‌کوین کاملا محتمل است.» 

سامانتا یاپ (Samantha Yap)، بنیانگذار و مدیرعامل یاپ گلوبال (YAP Global)، یکی از منتقدین این حوزه است که پیش‌بینی کرده بیت‌کوین سال ۲۰۲۱ را با قیمت ۱۰۰ هزار دلار به پایان می‌رساند. وی معتقد است پذیرش نهادی همچنان این بازار گاوی را به جلو حرکت خواهد داد.

یاپ در ادامه صحبتهایش گفت: «جنبش پذیرش بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال توسط شرکت‌ها و نهادها که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ شاهد آن بودیم حاکی از این واقعیت است که دیدن قیمت صد هزار دلاری بیت‌کوین  امری غیرمعمول نیست و با توجه به نرخ رشد صنعت ارزهای دیجیتال طی چند ماه گذشته، این امر بسیار امکان‌پذیر است.»

پیش‌بینی شما از قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۵ چیست؟ فکر می‌کنید بیت کوین تا چه سالی به بالاترین قیمت خود خواهد رسید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.