نوسان کم قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین به‌رغم اخبار موجود، به روند خنثی خود ادامه می‌دهد

جدیدترین داده‌های اقتصادی ایالات متحده نتوانسته است تاثیر چندانی روی نوسانات قیمت بیت کوین داشته باشد. داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهد رمز ارز برتر بازار روز گذشته (۲۳ دسامبر) با باز شدن بازارهای مالی وال استریت و انتشار آخرین داده‌های تورم ایالات متحده برای مدت کوتاهی تا محدوده ۱۶،۷۵۰ دلار ریزش کرد ولی دوباره توانست به روند خنثی خود برگردد.

نمودار کندل یک ساعته قیمت بیت‌کوین / منبع: تریدینگ‌ویو

قیمت بیت کوین شاهد نوسانات بسیار کم پس از انتشار PCE بود

با وجود نقش کلیدی داده‌های مربوط به شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی نوامبر ایالات متحده (PCE) در سیاست‌گذاری‌های فدرال رزرو، انتشار این داده‌ها حتی در فضای کم حجم و کم نوسان کنونی بیت‌کوین نیز نتوانست تاثیر زیادی بر قیمت ارزهای دیجیتال و در راس آن‌ها بیت‌کوین داشته باشد.

حساب کاربری بیزانتین جنرال Byzantine General، یکی از تحلیلگران مطرح بازار، در توییتر درباره این نوسان بسیار کم بیت‌کوین نوشت:

«امیدوار است سرمایه‌گذاران این بازار از این نوسان کم بیت‌کوین لذت برده باشند چرا که به احتمال زیاد آخرین حرکت نوسانی بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ باشد.»

شاخص PCE برای ماه نوامبر عدد ۴.۷٪ را نشان می‌دهد که حاکی از عقب‌نشینی تورم است. با این حال همچنان نشانه‌های حرکت صعودی برای دارایی‌های ریسکی را نشان نمی‌دهد.

مایکل ون د پاپ Michaël van de Poppe، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت تجاری Eight، در بخشی از تحلیل خود در مورد نوسان اخیر بیت‌کوین در توییتر نوشت:

«شاهد واکنش قوی در ناحیه ۱۶،۷۵۰ دلاری بودیم.»

او در ادامه اشاره کرد با شکست این سطح، احتمال رسیدن به سطوح ۱۶،۹۰۰ و ۱۷،۰۰۰ دلار افزایش پیدا می‌کند و سطح ۱۷،۴۵۰ دلار، هدف نهایی خواهد بود. در غیر این صورت شاهد ریزش تا سطح ۱۶،۴۵۰ دلاری خواهیم بود.

این در حالی است که تحلیل‌گر دیگر مطرح بازار، ایل کاپو Il Capo، معتقد است که بازار رمز ارزها نزولی باقی خواهد ماند و به نظر او «ناتوانی بیت‌کوین در شکست سطح ۱۷،۰۰۰، گویای همه چیز است.»

در همین حال، داده‌های به دست آمده از سایت تحلیل آن‌چین متریال اندیکاتور Material Indicators نیز حاکی از این است که سفارشات زیادی برای ورود به بازار در محدوده ۱۶،۵۰۰ دلار ایجاد شده است.

داده‌ها حاکی از کاهش فروش ماینرها است

گزارش پلتفرم تحلیلی کریپتوکوانت CryptoQuant، کاهش حجم تراکنش‌های ماینرهای بیت‌کوین را همزمان با تغییر رفتار در روند کلی بازار، نشان می‌دهد.

وومینکیو Woominkyu، یکی از تحلیل‌گران این پلتفرم، در پست اخیر خود آورده:

«کف‌های کلان در فعالیت ماینرها از نظر تاریخی «معمولا» با کف قیمتی بیت‌کوین تلاقی داشته است.»

او افزود:

تراکنش‌های ماینرها در همه صرافی‌ها، به وضوح نشان می‌دهد که فشار فروش از سوی ماینرها از اواخر سال ۲۰۲۱ تاکنون کاهش یافته است. نکته قابل توجه این که این تراکنش‌ها در زمان اوج قیمتی بیت کوین بسیار بالا بوده است.»

با این حال، چنین چیزی به این معنی نیست که ماینرها در حال حاضر نمی‌توانند بیت‌کوین بیشتری بفروشند. اما مهم است که چه زمانی تراکنش‌های آنها به عنوان آخرین چرخه نزولی بسیار کاهش می‌یابد. چرا که چنین حرکتی می‌تواند نشان‌دهنده کف قیمتی بیت‌کوین نیز باشد.»

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.