چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
کیف پول ترون چیست
کیف پول ترون چیست

لیست بهترین کیف پول های ترون 2021 به همراه لینک دانلود

فهرست مطالب با دسترسی سریع

کیف پول ترون چیست؟

همانطور که برای نگهداری پول‌های کاغذی و فیزیکی نیاز به داشتن کیف پول هست برای ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال که جنبه فیزیکی ندارند و از ماهیت مجازی برخوردارند قطعا نیاز به یک کیف پول دیجیتال و مجازی دارید. کیف پول‌های مجازی به نرم‌افزارهایی اطلاق می‌شود که دارای کلیدهای عمومی و خصوصی برای ارسال و دریافت داده‌های دیجیتالی هستند.

نکته دیگر اینکه برای انجام هرگونه اقدام در رابطه با ارزهای دیجیتال باید از کیف پولی استفاده کرد که سازگار با آن ارز بوده و بتواند تمامی خواسته‌ها و نیازهایتان رو عملیاتی کند.

در خصوص رمز ارز ترون هم این مسئله صدق می‌کند. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که کیف پول‌های دیجیتال صرفا برای ذخیره و نگهداری یک رمز ارز خاص طراحی و ایجاد نمی‌شوند بلکه کیف پول‌هایی هستند که به‌طور همزمان از چندین ارز دیجیتال پشتیبانی کرده و شما را قارد می‌سازد تا ارزهای متنوع خود را در آن نگهداری کنید یا به معامله آن‌ها بپردازید.

در ادامه این مقاله شما را با انواع کیف پول‌های قابل استفاده برای نگهداری ارز دیجیتال ترون و در واقع بهترین آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

کیف پول ترون چیست؟
کیف پول ترون چیست؟

انواع کیف پول های ترون

ترون در حال حاضر یکی از رمز ارزهایی است که از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و از نظر ارزش و حجم بازار در میان ۲۰ ارز دیجیتال برتر جهان قرار دارد. گستردگی شبکه ترون تا حدی است که اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز زیادی بر روی بلاک‌چین آن ساخته شده و در حال اجرا هستند.

توکن ترون که ترونیکس نام دارد و با علامت اختصاری TRX نمایش داده می‌شود کاربرد گسترده‌ای در شبکه بلاک‌چین ترون دارد. این ارز دیجیتال در ابتدای کار خود به‌صورت توکن ERC-20 بر روی شبکه اتریوم ارائه شد اما در ژوئن ۲۰۱۸ شبکه انحصاری خود را راه‌اندازی کرد و از شبکه اتریوم به شبکه خود ترون منتقل شد.

به‌طور کلی، کیف پول‌های رمز ارز ترون و در کل کیف پول‌های تمامی ارزهای دیجیتال از سه نوع کیف پول‌های کاغذی، نرم افزاری، و سخت‌افزاری تشکیل شده‌اند. کیف پول‌های نرم‌افزاری هم خود دارای سه دسته‌بندی بوده که قابل استفاده بر روی سیستم عامل‌های گوشی تلفن همراه، دسکتاپ و وب هستند.

انواع کیف پول های ترون
انواع کیف پول های ترون

کیف پول کاغذی ترون

همانطور که اشاره کردیم کیف پول‌های کاغذی امن‌ترین روش برای ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال به‌شمار می‌روند زیرا کلیه مراحل نصب و استفاده از آن به صورت آفلاین است. به همین ترتیب کلیدهای خصوصی شما در فضای ابری پخش نشده و حتی با استفاده از ابزارها و روش‌های گوناگون هک، امکان هک و دسترسی به اطلاعات شما در این کیف پول وجود ندارد.

برای داشتن این کیف پول کافی است فایل‌های لازم برای کیف پول کاغذی ترون را دانلود کنید و بعد از آن با ورود با سایت‌های مربوطه و بدون نیاز به اتصال به اینترنت کیف پول کاغذی خودتان را بسازید.

بعد از به پایان رساندن این مراحل، چند نسخه کپی از آن تهیه کنید و کاغذهای پرینت شده را در مکان‌های امن مختلفی نگهدارید. به این ترتیب از دست رفتن و یا سرقت توکن‌های ترونیکس شما امری بعید و غیرممکن خواهد بود.

 کیف پول کاغذی ترون
کیف پول کاغذی ترون

بهترین کیف پول های موبایلی ترون

در میان انواع کیف پول‌های نرم‌افزاری ترون، این دسته از محبوبیت بیشتری در میان کاربران برخوردارند و دلیل اصلی آن سهولت و راحتی نصب آن بر روی گوشی های تلفن همراه است.

با این نوع کیف پول کاربران قادر هستند در هر زمان و هر مکانی به استفاده از آن و معامله ارزهای دیجیتال خود بپردازند. از بهترین و کاربردیترین کیف پول‌های موبایلی که از رمز ارز ترون پشتیبانی می‌کنند به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

کیف پول تراست (Trust)

تراست یکی از محبوب‌ترین و جامع‌ترین کیف پول‌هایی است که امروزه مورد توجه بسیاری از کاربران ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. همانطور که از نام آن پیداست کیف پول تراست از امنیت بالایی برخوردار است و قابل اعتماد بودن آن از مزیت‌های اصلی این کیف پول محسوب می‌شود.

این کیف پول برخلاف بسیاری از کیف پول‌هایی که حفظ امنیت آن را صرفا به خود کاربر واگذار کرده، راهی را برای بازیابی کیف پول برای آن دسته از افرادی که به هر دلیلی ممکن است نتوانند وارد کیف پول تراست خود شوند فراهم کرده است.

کیف پول تراست قابل نصب بر روی هر دو سیستم عامل اندروید و iOS بوده و با نصب آن نه تنها می‌توانید توکن‌های ترون خود را مدیریت کنید بلکه این کیف پول از ارزهایی همچون بیت‌کوین، اتریوم، توکن‌های ERC-20 و ERC-223 نیز پشتیبانی می‌کند.

 کیف پول تراست (Trust)
کیف پول تراست (Trust)

کیف پول کوینومی (Coinomi)

کیف پول کوینومی یکی از کیف پول‌های محبوب و شناخته‌شده در میان کاربران است که از امنیت بالایی برخوردار است. کوینومی یک کیف پول چند ارزی بوده که علاوه بر ارز دیجیتال ترون از بیش از ۵۰۰ رمز ارز دیگر نیز پشتیبانی می‌کند.

با این کیف پول کاربران این امکان را دارند تا ارز‌ها و دارایی‌های دیجیتال خود را از داخل کیف پول به ارزهای دیگر تبدیل کنید. همچنین نصب و راه اندازی این کیف پول برای تمامی افراد با هر سطحی از دانش بسیار سریع و آسان است.

در حال حاضر کیف پول کوینومی نه تنها قابل نصب بر روی هر دو نسخه اندروید و iOS است بلکه افرادی که تمایل دارند از نسخه‌های دسکتاپی آن استفاده کنند کوینومی این امکان را نیز برای آنها فراهم ساخته است.

  کیف پول ترون چیست؟
کیف پول ترون چیست؟

کیف پول wallet.io

این کیف پول که توسط صرافی گیت دات آی‌او (Gate.io) ساخته شده در مقایسه با بسیاری از کیف پول‌های همرده خود کارایی و امنیت کمتری داشته و آسیب‌پذیری بیشتری در مقابل حملات سایبری و هک دارد.

عموما آن دسته از افراد و کاربرانی که حوصله نگهداری کلیدهای خصوصی و عبارت بازیابی خود را ندارند ترجیح به استفاده از این کیف پول می‌دهند.

با وجود تمامی این مسائل، از جمله مزیت‌های اصلی و وجه تمایز این کیف پول با سایر کیف پول‌ها اهدای سود به کاربران در قبال نگهداری ارزهای دیجیتال است. ارز دیجیتال بیشتر سود بیشتر!

همچنین کاربرانی که دارای حساب کاربری در صرافی Gate.io هستند از طریق این کیف پول می‌توانند به طور مستقیم وارد حساب خود شوند.

خبر خوب اینکه کیف پول wallet.io قابل نصب بر روی هر دو سیستم عامل اندروید و iOS است.

 کیف پول wallet.io
کیف پول wallet.io

کیف پول بیت‌ پای Bitpie

ممکن است اسم کیف پول بیت‌پای (Bitpie) برای بسیاری از افراد ناشناس و غریب باشد دلیل آن هم این است که این کیف پول به تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده است. گفتنی است این کیف پول به لطف ویژگی‌ها و امکاناتی که دارد به یکی از بهترین و منحصر به فردترین گزینه‌ها برای افرادی تبدیل شده که می‌خواهند ارز دیجیتال ترون خود را ذخیره و یا معامله کنند.

این کیف پول به دلیل اینکه از توکن‌های TRC10 و TRC20 پشتیبانی می‌کند گزینه مناسبی برای نگهداری ارزهایی چون تتر یا بیت تورنت که روی شبکه ترون اجرا می‌شوند محسوب می‌شود.

علاوه‌براین کیف پول بیت‌پای سهولت استفاده از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز شبکه ترون را برای کاربران فراهم آورده است.

 کیف پول Bitpie
کیف پول Bitpie

کیف پول ترون لینک (Link)

همانگونه که گفتیم جدا شدن ارز دیجیتال ترون از شبکه اتریوم و انتقال توکن‌های آن به بستر خود ترون، تغییراتی را نیز در نحوه نگهداری این توکن‌ها بوجود آورد. کیف پول ترون لینک از جمله کیف هایی است که برای ذخیره ترون و کلیه توکن‌های TRC10 و همچنین TRC20 استفاده می‌شود.

اگر نام این کیف پول را به دو صورت ترون لینک و ترون لینک پرو شنیدید باید بدانید این تفاوت نام بخاطر دو نسخه اندرویدی و iOS این کیف پول است.

به این معنا که نسخه iOS آن، ترون لینک نام داشته و به نسخه اندرویدی آن ترون لینک پرو می‌گویند. از مزیت‌های اصلی و مورد توجه این کیف پول به اهدای جایزه ۳۰۰ امتیازی آن در قبال دعوت از دوستان می‌توان اشاره کرد.

این امتیاز در ابتدا به صورت ارز ترون نبوده و صرفا جنبه امتیاز دارد ولی بعد از گذشت یک ماه امتیاز شما به توکن TRX تبدیل شده و می‌توانید در صورت تمایل آن را برداشت و یا تبدیل کنید. کیف پول ترون لینک همچنین به صورت اکستنشن یا همان افزونه مرورگر هم قابل دسترسی است.

کیف پول ترون لینک (Link)
کیف پول ترون لینک (Link)

کیف پول ترون ولت (tronwallet)

در میان ارزهای دیجیتال ارزهایی وجود دارند که کیف پول منحصر به‌فرد خود را داشته و به همین جهت هم بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند از کیف پول مختص به خود آن ارز استفاده کنند. یکی از این ارزها ترون است.

ترون ولت کیف پول انحصاری و مختص به رمز ارز ترون بوده که علاوه بر ترون از تعدادی از ارزهای دیگر نیز پشتیبانی می‌کند. این کیف پول قابلیت نصب روی هر دو سیستم عامل اندروید و iOS را نیز دارا می‌باشد.

 کیف پول ترون ولت (tronwallet)
کیف پول ترون ولت (tronwallet)

کیف پول ترون نسخه اندروید

کیف پول اندرویدی ترون دارای رابط کاربری بسیار ساده بوده و کلیه اطلاعات خصوصی را برای شما بوسیله پسوردی رمزنگاری می‌کند. اگر می‌خواهید خیالتان راحت‌تر باشد تا در زمان مفقودی و گم شدن گوشیتان باز هم بتوانید به‌راحتی به اطلاعاتتان دسترسی داشته باشید این کیف پول امکان انتخاب عبارت ۲۴ کلمه‌ای را برای شما فراهم ساخته تا در مواقع لزوم بتوانید اطلاعات خود را بازیابی کنید.

کیف پول ترون نسخه iOS

دغدغه بسیاری از کاربرانی که دارای گوشی موبایل با سیستم عامل iOS هستند یافتن کیف پولی مناسب و امن برای ذخیره ارز دیجیتال ترون است. کیف پول ترون نسخه iOS نه تنها از کوین‌های ترون شما پشتیبانی کرده بلکه با استفاده از آن می‌توانید هر توکن دیگری که روی شبکه ترون اجرا می‌شود را مدیریت کنید.

توجه داشته باشید این کیف پول تنها امکان ذخیر‌سازی رمز ارز ترون و ارزهای تحت این شبکه را دارد بنابراین اگر می‌خواهید سایر ارزهای دیجیتال خود را نیز مدیریت کنید بهتر است کیف پول مناسب دیگری را انتخاب کنید.

بیت‌کوین، ترون، بیت‌‌تورنت، وینک، کلیه توکن‌های TRC10 و TRC20 و سایر توکن‌های مبتنی بر بلاک‌چین ترون از ارزهای دیجیتالی هستند که کیف پول ترون ولت از آنها پشتیبانی می‌کند.

کیف پول کوبو (cobo)

کیف پول موبایل کوبو یکی از تازه‌واردان در میان کیف پول‌های ارزهای دیجیتال به‌شمار می‌رود ولی با این وجود به دلیل چند ارزی بودن آن و امنیت بالایی که دارد از کیف پول‌های محبوب در میان کاربران است.

امنیت کوبو تا حدی بالاست که با سیستم‌های بانکی قابل قیاس است و شخص ثالثی وجود ندارد که دارایی‌های شما را کنترل کند. احراز هویت دو عاملی، اعتبارسنجی رمز عبور در هر برداشتو محدودیت برداشت از جمله مواردی است که امنیت این کیف پول را اثبات می‌کنند.

از دیگر ویزگی‌های اصلی این کیف پول به استفاده از الگوریتم گواهی اثبات سهام (PoS) و استخر استخراج (Mining Pool) آن می‌توان اشاره کرد.

 کیف پول کوبو (cobo)
کیف پول کوبو (cobo)

کیف پول اکسکوینو (Excoino)

اکسکوینو یک صرافی ایرانی ثبت شده دانش‌بنیان بوده که از مطمئن‌ترین سایت‌های داخلی در جهت تامین امنیت دارایی سرمایه‌گذارن به شمار می‌رود. این سامانه با ارائه کیف پول‌ یکپارچه و مبتنی بر بلاک‌چین، تجربه رضایت‌بخشی برای کاربران خود رقم می‌زند. دارندگان کیف پول اکسکوینو‌ به راحتی می‌توانند طیف وسیعی از رمز ارزها را در محیطی امن خریداری کرده، به ارزهای دیگر تبدیل کنند و با معامله در این حوزه به کسب سود بپردازند.

کاربران اکسکوینو بعد از ثبت نام در این سایت می‌توانند به بیش از ۷۰ ارز دیجیتال دنیا مثل بیت‌کوین، اتریوم، ترون، ریپل، دوج‌کوین، لایت‌کوین، تتر، شیبا اینو و بیت کوین‌کش دسترسی داشته باشند.

اکسکوینو دارای هر دو نسخه اندرویدی برای نصب بر روی گوشی‌های موبایل و هم نسخه تحت وب بوده که کاربران را قادر می‌سازد به‌راحتی در هر لحظه و هر جایی به موجودی ارزهای دیجیتال خود دسترسی داشته باشند یا تراکنش‌های دلخواهشان را انجام دهند.

 کبف پول اکسکوینو (Excoino)
کبف پول اکسکوینو (Excoino)

کیف پول گواردا (Guarda)

این کیف‌پول از جمله کیف پول‌های چند ارزی بوده که علاوه بر نگهداری مطمئن ارز دیجیتال ترون، امکان ذخیره‌سازی رمز ارزهای دیگری همچون بیت‌کوین، بیت‌کوین‌کش، لایت‌کوین، اتریوم، ریپل، اتریوم کلاسیک، و زی‌کش را برای کاربران فراهم می‌سازد.

کیف پول نرم افزاری گواردا در دو نسخه اندروید و iOS قابل دسترس بوده و همچنین می‌توانید آن را بر روی سیستم کامپیوتر خود با سیستم عامل‌های مک و ویندوز نصب و اجر کنید.

 کیف پول گواردا (Guarda)
کیف پول گواردا (Guarda)

کیف پول اتمیک (Atomic)

کیف پول اتمیک یکی از شناخته‌شده‌ترین کیف پول‌های نرم‌افزاری است که به دلیل امنیت بالا و امکان پشتیبانی از بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتال محبوبیت خاصی در میان کاربران دارد. این کیف پول در عین سادگی از کارایی و عملکرد بالایی برخوردار است. به این معنا که کاربران با هر سطحی از دانش و اطلاعات به‌راحتی می‌توانند از این کیف پول برای ذخیره ارزهای دیجیتال خود و یا مبادله آنها استفاده کنند.

از ویژگی‌های منحصر به فرد کیف پول اتمیک به امکان مبادلات همتا به همتا با استفاده از یک دفتر ثبت اطلاعات توزیع شده و همچنین اضافه‌کردن کلیه توکن‌های ERC-20 شبکه اتریوم به کیف پول توسط کاربر اشاره کرد.

 کیف پول اتمیک (Atomic)
کیف پول اتمیک (Atomic)

بهترین کیف پول دسکتاپ ترون

کیف پول اکسودوس (Exodus)

کیف پول نرم‌افزاری اکسودوس (Exodus) هم از دسته کیف پول‌هایی است که از قابلیت پشتیبانی همزمان از چند ارز برخوردار است. این کیف پول در عین سادگی و راحتی استفاده، از امنیت بالایی برخوردار است و در آن کنترل دارایی‌هایتان فقط به دست خودتان است.

به این معنی که تیم اکسودوس نسخه پشتیبانی از عبارت بازیابی شما تهیه نمی‌کند بنابراین حواستان باشد که این عبارت بازیابی را به‌خوبی و در جایی امن نگهداری و محافظت کنید. کیف پول اکسودوس قابل نصب بر روی سیستم عامل‌های لینوکس، مک و ویندوز است.

 کیف پول اکسودوس (Exodus)
کیف پول اکسودوس (Exodus)

بهترین کیف پول تحت وب ترون

کیف پول ترون اسکن (Tron Scan)

یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای ذخیره TRX استفاده از کیف پول ترون اسکن یا وب ترون است. مراحل ثبت‌نام در این کیف پول بسیار راحت و ساده بوده و بعد از ثبت نام، یک کپی از کلیدهای خصوصی ایجاد می‌شود و در اختیار کاربر قرار می گیرد تا در مواقع لزوم بتواند از آن برای بازیابی اطلاعات و دارایی‌‌های کیف پول خود استفاده کند.

کیف پول ترون اسکن (Tron Scan)
کیف پول ترون اسکن (Tron Scan)

بهترین کیف پول‌های سخت‌‌افزاری ترون

کیف پول لجر نانو اس

کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S) نمونه‌ای از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری برای نگهداری ارزهای دیجیتال و همچنین ارز دیجیتال ترون است. همچنین برنامه ترون اسکن (Tronscan) این امکان را برای شما فراهم ساخته تا کوین‌های ترونیکس (TRX) خود را از داخل کیف پول مدیریت و ذخیره کنید.

لجر نانو اس مجهز به یک صفحه نمایشگر اولد (OLED) است. از طریق این صفحه نمایشگر می‌توانید به کنترل تراکنش‌ها و کلیدهای خصوصی خود بپردازید. همانطور که پیشتر اشاره کردیم این نوع کیف پول‌ها به دلیل آفلاین بودن از امنیت بالایی برخوردار هستند.

لجر نانو اس از ساختاری مجهز به دو چیپ امنیتی تشکیل شده است. این از مهمترین ویژگی‌های این کیف پول به‌شمار رفته زیرا کلیدهای بازیابی دیگر بر روی دستگاه‌های متصل به اینترنت نمایش داده نمی‌شود.

از طرفی دیگر زمانی که آفلاین هستید کیف پول ترون لجر نانو اس این قابلیت را دارد تا کلمات را به شما نمایش دهد. همین مسئله این اطمینان را به شما داده که کلمات بازیابی شما قابل دسترسی توسط هیچ نرم‌افزاری نیست.

 کیف پول لجر نانو اس
کیف پول لجر نانو اس

کیف پول لجر نانو ایکس

کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) همان لجر نانو اس است با این تفاوت که امکانات جدیدی به آن اضافه شده است. باتری قابل شارژ و فناوری بلوتوث که امکان اتصال به گوشی‌ موبایل را بدون نیاز به کابل USB یا OTG را فراهم می‌کند از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد این کیف پول محسوب می‌شود.

اگر لجر نانو ایکس و لجر نانو اس را از نزدیک ببینید حتما متوجه خواهید شد که کیف پول لجر نانو ایکس دارای طراحی بسیار شیک‌تر از لجر نانو اس است. یکی از تفاوت‌های عمده در کارایی این دو کیف پول، تعداد ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌شده در آن‌هاست.

در لجر نانو اس شما می‌توانید ۷۰۰ ارز دیجیتال را به‌طور همزمان کنترل و مدیریت کنید این در حالی است که کیف پول لجر نانو ایکس از بیش از ۱۰۰۰ ارز دیجیتال مختلف از جمله ترون پشتیبانی می‌کند. اما نکته قابل توجه اینکه هر دو کیف پول از لحاظ امنیتی در سطح یکسانی قرار دارند.

 کیف پول لجر نانو ایکس
کیف پول لجر نانو ایکس

کیف پول ترزور (Trezor)

از مطرح‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری که از توکن‌های TRX پشتیبانی می‌کند، به کیف پول ترزور می‌توان اشاره کرد. این کیف پول توسط شرکت ساتوشی لبز (Satoshi Labs) که در کشور چک مستقر است ساخته شده است.  

کیف پول سخت‌افزاری ترزور از دسته کیف پول‌هایی است که علاوه بر ترون از بیشتر از ۷۰۰ رمز ارز دیگر نیز پشتیبانی می‌کند. کیف پول ترزور در مقایسه با دو کیف پول دیگر یعنی لجر نانو ایکس و نانو اس از قیمت کمتری برخوردار است.

 کیف پول ترزور (Trezor)
کیف پول ترزور (Trezor)

نتیجه‌گیری

در این مقاله به معرفی کیف پول‌های متنوع با قابلیت پشتیبانی از ارز دیجیتال ترون پرداختیم، اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که هر کدام از این کیف پول‌ها می‌تواند بسته به نیاز کاربر و قابلیت‌هایی که دارد برای آن‌ها مفید و قابل استفاده باشد.

توجه داشته باشید برای انتخاب یک کیف پول مناسب با نیازهایتان ابتدا باید ببینید چه انتظاراتی از یک کیف پول دیجیتال دارید و نیازهای خود را با فاکتورهای موجود در آن کیف پول تطبیق دهید سپس به استفاده از آن بپردازید.

این بدان معناست که هیچ فردی به‌طور قطع نمی تواند بگوید کدام کیف پول خوب و مفید است و کدام نیست بلکه خود کاربران باید از آن کیف پول استفاده کرده تا از کیفیت خوب آن متوجه شود.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.