چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
پروژه NFT آمازون در راهه!

پروژه NFT آمازون در راه است

وب‌سایت بلاک وورکس به نقل از چهار منبع آگاه از راه‌اندازی یک شرکت دارایی دیجیتال توسط آمازون خبر داده است. انتظار می‌رود ابتکار NFT این شرکت نیز در فصل بهار راه‌اندازی شود. گفتنی است آمازون بر روی پروژ‌های NFT و بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین تمرکز کرده است و قصد دارد به مشتریان خود امکان انجام بازی‌های کریپتویی و کسب NFTهای رایگان رو بدهد.
طبق گزارشات موجود در خصوص پروژه رمز ارزی آمازون، این شرکت ده‌ها شریک ابرقدرت نیز در این زمینه دارد که شامل بلاک‌چین‌های لایه ۱، استارتاپ‌های گیمینگ مبتنی بر بلاک‌چینی و صرافی‌های ارز دیجیتال می‌شود.
بلاک وورکس همچنین در ادامه گزارشات خود اضافه کرد:

«آمازون ضمن رهبری این پروژه قصد دارد در اقدامی مبتکرانه مشتریان فعلی خود را به بازی‌های وب3 همراه با پاداش جذب کند.»

به گفته منابع موجود، این هدف همچنان در حال توسعه است. به نظر می‌رسد این غول خرده‌فروشی جهان قرار است در ماه آوریل اهداف و جاه‌طلبی‌های خود در فضای ارزهای دیجیتال را عمومی کند. ورود آمازون به حوزه ارزهای دیجیتال اتفاق بزرگی است.

طبق گفته یکی از این منابع آگاه:

«احتمال این اتفاق و ورود آمازون به فضای کریپتو از قبل وجود داشت اما اکنون به نظر می‌رسد که واقعا در حال رخ دادن است. این جریان روی تمامی بازیکنان بزرگ این فضا نیز تاثیرگذار خواهد بود. تنها کافی است که آنها کار درست را انجام دهند و هوشمندانه رفتار کنند.»

یکی از منابع گفت که مدیران آمازون که رهبری این ابتکار را بر عهده داشتند در ماه‌های اخیر حداقل به یکی از دفاتر شرکت مراجعه کرده‌اند. همان منبع گفت که در زمان آغاز ایده رمز ارزی شرکت، انتشار حداقل یک NFT با یک هنرمند مدنظر بود. به نظر می‌رسد طرح وب ۳ آمازون از آن زمان به‌طور قابل‌توجهی تکامل‌ یافته است.

هنوز مشخص نشده که چه کسی ابتکار NFT آمازون را رهبری می‌کند. جزئیات مربوط به این پلتفرم، که شامل برخی ابتکارات بازی‌های NFT می‌شود، هنوز در حال آشکار شدن است. با این حال، دو منبع گفتند که پلتفرم آمازون به جای استفاده از سرویس وب شرکت (AWS) از خود آمازون استفاده خواهد کرد.

منبع دیگری گفت که آمازون اخیراً در حال بررسی تعدادی دیگر از ابتکارات حوزه Web3 بوده است. به گفته این منبع ناشناس، وقتی نوبت به این پلتفرم و تلاش‌های آن برای ورود به حوزه کریپتو آمازون می‌رسد، استخدام چند کارشناس آشنا با این حوزه دور از انتظار نخواهد بود.

اندی جاسی Andy Jassy، مدیرعامل آمازون، آوریل سال گذشته خطاب به سی‌ان‌بی‌سی گفت که به آینده ارزهای دیجیتال و بازی‌های ان‌اف‌تی امیدوار است. او همچنین افزود که آمازون به دنبال اضافه کردن شیوه‌های پرداخت کریپتویی نیست اما با گذشت زمان ارزهای دیجیتال با قدرت بیشتر از امروز ظاهر خواهند شد.

جاسی افزود:

«انتظار دارم که NFTها به رشد قابل توجه خود ادامه دهند. همچنین دور از ذهن نیست روزی آمازون اقدام به فروش این NFTها کند.»

او همچنین در گذشته اشاره کرده بود که:

«درهای آمازون به روی فروش NFTها باز است و این پلتفرم استفاده و ورود به دنیای کریپتو را رد نمی‌کند.»

شایان ذکر است میزان جاه طلبی‌ها و اهداف نهایی آمازون در فضای Web3 عهنوز مشخص نیست. اینکه آیا این شرکت قصد دارد با شرکت‌هایی مانند OpenSea و Rarible رقابت کند یا خیر، اما به نقل از منبع آگاه، هر دو این شرکت‌ها این راه‌اندازی موفق پروژه NFT آمازون را به چشم یک تهدید اساسی برای خود می‌بینند.

در همین راستا، یک منبع ناشناس گفت: «با تعداد مشتریانی که آمازون دارد، این شرکت می‌تواند در بازار NFT سروصدای زیادی به پا کند.

بر اساس داده‌های دون آنالیتیکس Dune Analytics، بیش از ۲.۵ میلیون کاربر تاکنون با OpenSea، بازار پیشرو NFT از نظر حجم معاملات تا به امروز، تعامل داشته‌اند. به جز OpenSea، در حال حاضر چندین مارکت معتبر دیگر نیز برای خرید و فروش NFT وجود دارد.

AWS اخیراً با آوا لبز Ava Labs، شرکت توسعه‌دهنده بلاک‌چین اولانچ Avalanche یک قرارداد همکاری امضا کرده است. اتفاقی که مدیرعامل آوا لبز، امین گون سیرر Emin Gün Sirer، آن را یک موهبت بزرگ برای هر دو شرکت و توسعه‌دهندگان آنها توصیف کرد. به‌واسطه این همکاری، توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود نودها و شبکه‌ها را در حوزه استحفاظی سرویس وب آمازون که برای آنها منطقی‌تر است، آزمایش کنند.

اخبار Coincast امروز:

  • ظهور بیش از ۴۴ هزار میلیونر جدید بیت کوین، با بهبود بازار رمزارزها
  • ریسک رکود اقتصادی، در عین بهبود تورم و مشاغل
  • سم بنکمن فرید به دنبال انتقال رمزارزهای FTX است
  • استفاده از تزوس برای دیجیتالی کردن سیستم مدیریت خودرو در کالیفرنیا

شرح کامل این اخبار را در کوین‌کست امروز اکسکوینو گوش کنید.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.