اخبار ارز دیجیتال

اپل هم به سوءاستفاده‌گران از کریپتو، می‌پیوندد؟

گاس بیلیراکیس و یان شاکوفسکی، نمایندگان کمیته تجارت مجلس آمریکا، نامه‌ای به تیم کوک، مدیر عامل اپل، ارسال کرده‌اند که در آن اطلاعات و اسنادی را در مورد سیاست‌های اپل استور iOS در مورد بلاک چین، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و فناوری‌های دفتر کل توزیع‌شده می‌خواهند. نمایندگان بر این باورند که سیاست‌های اپل ممکن است «نوآوری و رهبری فناوری آمریکا را در حوزه کریپتو محدود کند».

همانطور که می‌دانید، اپل در دسامبر ۲۰۲۳ سیاست‌هایی روی تراکنش‌های NFT اعمال کرد که خوشایند کاربران نبود؛ از جمله این سیاست‌ها، دریافت کمیسیون ۳۰ درصدی روی معاملات NFT بود و همچنین اپل افراد را ملزم به پرداخت هزینه‌های بلاک چین از طریق سیستم درون‌برنامه‌ای خود می‌کرد. باتوجه به این مسئله، نمایندگان کمیته تجارت مجلس آمریکا نامه‌ای به مدیر عامل اپل ارسال کرده و نگرانی‌های خود را در آن ابراز کردند.

علاوه‌بر این، آن‌ها همچنین اظهار می‌کنند که به نظر می‌رسد اپل از دستورالعمل‌های اپ استور خود برای افزایش سود خود و کاهش کاربرد برنامه‌ها در بلاک چین، NFT و سایر فناوری‌های مرتبط با بلاک چین استفاده کرده است.

مقاومت کوین بیس در برابر قانون جدید اپل

در دسامبر ۲۰۲۳، کیف پول کوین بیس این قانون را به دلیل مشکلات اعتبارسنجی رد کرد و اعلام کرد:
«برای هر کسی که می‌داند NFTها و بلاک چین‌ها چگونه کار می‌کنند، این امر به وضوح امکان‌پذیر نیست. سیستم خرید درون‌برنامه اختصاصی اپل از کریپتو پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین حتی اگر تلاش می‌کردیم، نمی‌توانستیم از آن پیروی کنیم.»

این کمیسیون ۳۰ درصدی بخشی از نبرد حقوقی بین اپل و اپیک گیمز بود، زمانی که اپل سعی کرد با ارائه خرید مستقیم V-bucks Fortnite، توکن رسمی بازی، از طریق روش‌هایی متفاوت از سیستم اپل، از پرداخت این هزینه چشم‌پوشی کند. موضوع این قوانین همچنان در حال رسیدگی است.

نمایندگان همچنین روی مورد اکسی اینفینیتی، یک بازی محبوب بازی برای کسب درآمد که باید نسخه محدودی از برنامه خود را در Ios راه‌اندازی می‌کرد، صحبت کردند. این نسخه «لایت» عملکرد اصلی NFT را حذف کرد و هنوز برای کاربران مستقر در ایالات متحده در دسترس نیست.

در نهایت بیلیراکیس و شاکووسکی بیان کردند:
«ضروری است که کنگره، دستورالعمل‌های App Store و میزان محدودیت‌های این دستورالعمل‌ها را روی نوآوری و فناوری آمریکا کاملاً درک کند. ما می‌خواهیم زمین بازی برابر در این صنعت ایجاد کنیم تا نبوغ آمریکایی بتواند به رشد خود ادامه دهد».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا