تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
اخبار بیت کوین

ماجرای توقف برداشت بیت کوین توسط بایننس

روز گذشته صرافی مشهور بایننس، بعد از شلوغی بی‌سابقه شبکه بیت کوین و بالا رفتن میزان تراکنش‌های تایید نشده،‌ تراکنش‌های برداشت بیت کوین را به حالت تعلیق درآورد. 

در روزهای گذشته؛ ۳ تغییر موجودی قابل توجه در شبکه بایننس اتفاق افتاد؛ اولین مورد خروج ۱۱۷۳۵۹ بیت‌کوین، بعد از آن ورود ۱۰۰۳۶ بیت‌کوین و خروج ۴۰۱۸۴ بیت‌کوین.

بایننس به دنبال افزایش تراکنش‌ها، درخواست‌های برداشت BTC را به مدت دو ساعت معلق کرد. بعد از دو ساعت همه‌چیز به حالت عادی بازگشت اما بایننس برای بار دوم نیز تراکنش‌های برداشت بیت کوین را برای بیش‌تر از ۲ ساعت معلق کرد.

بایننس در توییتر خود نیز در این‌باره نوشت:‌ «برای جلوگیری از تکرار اتفاقات مشابه در آینده، کارمزدها تعدیل شدند. هم‌چنان فعالیت‌های آن‌-چین را درنظر خواهیم داشت و اگر لازم شود، دوباره کارمزدها را تعدیل می‌کنیم. هم‌چنین تیم ما، درحال کار روی اجرای امکان برداشت بیت‌کوین از طریق شبکه لایتینگ است که می‌تواند به حل این دست مشکلات کمک کند.»

بعد از این بایننس در توییت دیگری نوشت: «تراکنش‌های برداشت بیت کوین معلق شده، با کارمزد تراکنش بالاتر پردازش خواهند شد و  زمانی که تمام تراکنش‌های معلق پردازش شوند، به‌روزرسانی دیگری ارسال می‌کنیم.»

تعداد تراکنش‌ها در اولین تعلیق، چیزی حدود ۴۰۰.۰۰۰ تراکنش بود و در زمان تعلیق دوم به ۵۰۰.۰۰۰ تراکنش نیز رسید. 

به‌نظر می‌رسد که علت اصلی ازدحام در شبکه، افزایش تراکنش‌های BRC-20 و انجام معاملات میم‌کوین‌هایی مانند PEPE است. کارمزد شبکه بیت کوین در ساعات گذشته به بالاترین حد دو سال اخیر خود رسید.

طبق اعلام رسمی بایننس در توییتر، این صرافی برای کنترل این شرایط و ازدحام تراکنش‌ها، از پیاده‌سازی راهکار شبکه لایتنینگ، که یک پروتکل لایه دوم بیت کوین است استفاده کرد.

درحال‌حاضر تمامی تراکنش‌های برداشت بیت کوین روی بایننس از حالت تعلیق درآمده و با روند عادی انجام می‌شوند.

قیمت بیت کوین نیز در ۲۴ ساعت گذشته کاهش داشته و در زمان نگارش این مطلب، به ۲۷.۶۳۸ دلار رسیده است.

شما می‌توانید تحلیل بیت کوین را به‌صورت روزانه، در وبلاگ صرافی اکسکوینو مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا