پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
سوالات متداول اکسکوینو

سوالات متداول

1-اکسکوینو چیست؟

اکسکوینو، پلتفرم جامع خدمات رمز ارزها است که به عنوان نخستین شرکت دانش‌بنیان ارائه‌دهنده کیف پول رمز ارز در ایران با مجوز معاونت علمی ریاست جمهوری از سال ۱۳۹۶ در حال فعالیت است. اکسکوینو با استفاده از دانش متخصصان بومی، همواره زیرساخت‌های فنی خود را ارتقا می‌دهد تا امنیت دارایی کاربران همیشه در بالاترین سطح باشد.

2-اکسکوین چیست و چه کاربردی در اکسکوینو دارد؟

اکسکوین یک اعتبار داخلی جهت اعطای هدیه و امتیاز وفاداری به کاربران سامانه اکسکوینو است. کاربران اکسکوینو می‌توانند اکسکوین‌های خودشان را به رمز ارزهای موجود در این پلتفرم یا ریال تبدیل کنند.
ارزشی که برای هر اکسکوین در نظر گرفته شده، برابر با یک فرانک سوئیس است. کاربران لازم نیست که برای دریافت اکسکوین هزینه‌ای پرداخت کنند و می‌توانند این امتیاز را به صورت رایگان و به شکل جایزه دریافت کنند.

3-از کجا شروع کنیم؟

تنها کافی است وارد سایت اکسکوینو شوید و روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. پس از وارد کردن اطلاعات فردی و تعیین رمز عبور، گزینه ادامه را انتخاب کنید. حالا شما یکی از کاربران اکسکوینو هستید و می‌توانید ده‌ها رمز ارز محبوب بازار را معامله کنید.

4-چگونه باید در اکسکوینو ثبت‌نام کرد؟

مرحله اول: پس از ورود به صفحه اصلی سایت، گزینه ثبت نام در بالای سایت را کلیک کنید تا به صفحه ثبت نام منتقل شوید.
مرحله دوم: وارد صفحه ثبت نام می‌شوید. در کادر اول شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید. سپس در کادر دوم یک رمز عبور مناسب بر اساس توضیحات را انتخاب و وارد کنید. در کادر سوم هم یکبار دیگر رمز عبور انتخابی را وارد کنید تا تایید شود.
مرحله سوم: با کلیک روی گزینه قوانین و شرایط اکسکوینو، موافقت خود را اعلام کرده و گزینه ادامه را کلیک می‌کنید.
مرحله چهارم: وارد صفحه تایید ثبت نام می‌شوید و یک کادر برای شما نمایش داده می‌شود. از شما خواسته می‌شود تا کد ارسال شده به ایمیل‌تان را در این کادر وارد کنید. پس از ثبت کد، می‌توانید گزینه ثبت‌ نام و ورود را کلیک کنید. در صورت ورود کد صحیح، پیام «ثبت‌نام شما با موفقیت انجام شد» ظاهر می‌شود. حالا شما یکی از کاربران اکسکوینو هستید.

5-چگونه با پشتیبانی اکسکوینو تماس بگیریم؟

کاربران می‌توانند به دو صورت با تیم پشتیبانی اکسکوینو تماس بگیرند و هرگونه مشکل احتمالی را با آن‌ها در میان بگذارند. دسترسی به پشتیبانی از دو طریق ممکن است:
در روش اول کاربران می‌توانند از بخش ثبت تیکت در سایت، مشکل خود را برای کارشناسان ما بنویسند تا در کوتاه‌ترین زمان برطرف شود.
روش دوم، تماس مستقیم با تیم پشتیبانی اکسکوینو است که به‌صورت شبانه‌روزی آماده هستند تا به سوالات شما پاسخ دهند یا مشکلات احتمالی را برطرف سازند.
راه‌های ارتباط با واحد پشتیبانی:
شماره تماس اکسکوینو: 28111400-021
ایمیل: support@excoino.com
تلگرام: https://t.me/excoino
اینستاگرام: Excoino_com

6-آیا به احراز هویت نیاز داریم؟

کاربران اکسکوینو پس از ثبت نام، می‌توانند بدون احراز هویت از خدمات کیف پول برای برداشت و واریز رمز ارزهای خود استفاده کنند.
توجه داشته باشید که اگر قصد واریز و برداشت ریالی در اکسکوینو دارید، احراز هویت الزامی است. همچنین برای اینکه بتوانید از همه امکانات خرید و فروش رمز ارزها در اکسکوینو استفاده کنید، به احراز هویت نیاز دارید. انجام احراز هویت، به منظور جلوگیری از سواستفاده از مدارک، کارت بانکی و اطلاعات شخصی کاربران، الزامی است.

7-چگونه در اکسکوینو احراز هویت کنیم؟

اگر تازه در اکسکوینو ثبت نام کرده‌اید، زمانی که وادر پنل کاربری می‌شوید در گوشه سمت چپ بالای سایت (بخش پروفایل)، پیام «وضعیت احراز هویت نشده» نمایش داده می‌شود.
مرحله اول: در پنل کاربری وارد پروفایل خودتان شوید و به قسمت تنظیمات حساب بروید.
مرحله دوم: در پروفایل باید گزینه اطلاعات هویتی را انتخاب کنید. در این قسمت، پیامی به شما نشان داده می‌شود که هنوز احراز هویت نکرده‌اید.
مرحله سوم: در این مرحله، سه کادر برای شما نمایش داده می‌شود. در کادر اول که مربوط به اطلاعات فردی است، باید نام، نام خانوادگی، کد ملی و تاریخ تولد خود را وارد کرده و ثبت کنید.
مرحله چهارم: در کادر بعدی باید عکس مناسب را برای احراز هویت بارگذاری و دکمه ثبت را بزنید.
مرحله پنجم: در عکسی که بارگذاری می‌کنید باید تصویر یک کارت شناسایی معتبر مثل کارت ملی، شناسنامه یا پاسپورت را در یک دست و متن دست نویس را در یک دست دیگر نگه دارید. متن شما باید اینگونه باشد:
«جهت احراز هویت در سایت اکسکوینو
اینجانب قوانین سایت را مطالعه کرده و مسئولیت تمامی خرید و فروش‌ها را از حساب کاربری می‌پذیرم و حساب کاربری و کارت بانکی خود را در اختیار فرد دیگر قرار نمی‌دهم.
»
حالا باید منتظر بمانید تا از کارشناسان پشتیبانی صحت عکس شما را بررسی کنند تا احراز هویت انجام شود. در صورت درست بودن عکس، احراز هویت ظرف یک هفته تا 10 روز انجام می‌شود.
اگر تصویرتان مطابق با توضیحات بالا نباشد، با این پیام رد شدن درخواست احراز هویت مواجه می‌شوید.
مرحله ششم: در این مرحله باید کادر مربوط به اطلاعات تماس مثل شماره تلفن، شماره ثابت منزل و ایمیل را پر کنید.

8-چگونه اطلاعات بانکی خود را در سایت اکسکوینو وارد کنیم؟

باید برای واریز و برداشت ریالی در سایت اکسکوینو، اطلاعات بانکی خود را وارد کنید.
مرحله اول: در پروفایل خود به بخش تنظیمات حساب بروید و روی گزینه اطلاعات بانکی کلیک کنید.
مرحله دوم: حالا کادرهای «افزودن کارت‌ها» و «آدرس‌های شبا» به شما نمایش داده می‌شود.
مرحله سوم: ابتدا در بخش کارت‌های بانکی، کارت‌های بانکی خود را تا سقف 8 عدد وارد کنید.
مرحله چهارم: باید شماره شبا کارت‌های بانکی خود را در این قسمت وارد کنید.
پس از تایید احراز هویت شما در سایت اکسکوینو، می‌توانید واریز یا برداشت‌های ریالی را انجام دهید.

9-چگونه در اکسکوینو واریز و برداشت ریالی انجام دهیم؟

برای واریز ریال در سایت اکسکوینو باید مراحل زیر را طی کنید.
مرحله اول: پس از ورود به پنل کاربری، در سمت راست صفحه، روی گزینه واریز کلیک کنید.
مرحله دوم: حالا به صفحه جدیدی منتقل شده‌اید. در کادر مشخص شده، مبلغ واریز ریالی دلخواه‌تان را وارد کنید. پس از ثبت مبلغ موردنظر، یکی از درگاه‌های بانکی را ثبت کرده و گزینه ادامه فرایند واریز ریالی را انتخاب کنید.
توجه نمایید که با هر کارت می‌توانید تا 50 میلیون تومان واریز ریالی داشته باشید. البته نکته مهم این است که برخی از بانک‌ها از بانک‌های دیگر استعلام می‌گیرند که سقف واریز با درگاه آنلاین افراد، بیشتر از 100 میلیون تومان در روز نشود. بنابراین ممکن است با دو کارت از برخی بانک‌ها بتوانید فقط تا سقف 100 میلیون تومان واریز ریالی داشته باشید، اما با کارت بانک‌های دیگر دچار چنین مشکلی نشوید.
سیاست روشنی از جانب بانک‌ها در مورد سقف واریز آنلاین روزانه وجود ندارد و بانک‌های مختلف، سیاست خود را اعمال می‌کنند.
ضمن اینکه برای مبالغ بیشتر (از 100 میلیون تا 999 میلیون) باید واریز آفلاین انجام شود.
برای واریز آفلاین در اکسکوینو به نکات به زیر توجه داشته باشید:
باید با حساب بانکی که اطلاعات آن را در سایت اکسکوینو ثبت کرده‌اید، واریز آفلاین (از طریق شبا) انجام شود. پیش از این کار، ابتدا لازم است از سایت اکسکوینو شناسه واریز دریافت کنید. برای این کار باید روی گزینه واریز آفلاین کلیک کنید، علاوه بر شماره شبا، یک شناسانه واریز را به شما داده می‌شود که مختص به هر کاربر است.
حالا باید شماره شبا و شناسه واریز را در قبض واریزی خود وارد کنید. پس از واریز، اطلاعاتی مثل پرینت حساب، نام بانک و دیگر موارد درخواستی را در بخش واریز آفلاین سایت وارد کرده و حتما تصویر قبض را در سایت بارگذاری کنید. حتما به این موضوع توجه داشته باشید که شناسه را ابتدا دریافت کرده و در هنگام واریز آفلاین، آن را وارد کنید. در غیر این صورت، مبلغ برگشت می‌خورد و حساب شما شارژ نخواهد شد.
مرحله سوم: حالا وارد درگاه بانکی شده‌اید و با ورود اطلاعات کارت خود، پرداخت را انجام دهید. مقدار ریالی که واریز کرده‌اید، در کیف پول و در کادر ریال قابل مشاهده خواهد بود. توجه کنید که اگر این مبلغ در بخش ریال نمایش داده نشد، حتما گزینه به‌روز رسانی را بزنید.
برای برداشت ریالی هم باید مراحل زیر را طی کنید:
مرحله اول
: در پنل کاربری و از سمت راست صفحه، گزینه برداشت را بزنید.
مرحله دوم: در این صفحه، مبلغی که می‌خواهید برداشت کنید را ثبت کنید. سقف برداشت از درگاه‌های پرداخت آنلاین در هر تراکنش، روزانه تا 200 میلیون تومان است. البته کاربران می‌توانند برای برداشت‌های بیشتر، تراکنش‌های بیشتری هم انجام دهند. شماره شبا بانکی که قصد دارید پول به آن واریز شود را باید در همین قسمت وارد کنید. سپس گزینه ادامه فرایند برداشت ریالی را بزنید. سپس باید تایید سفارش را بزنید. در نهایت هم کدی برای تلفن شما ارسال می‌شود که باید آن کد را وارد کرده تا تراکنش شما تکمیل و نهایی شود.

10-چگونه در اکسکوینو رمز ارز خریداری کنیم؟

پس از گذراندن مراحل ثبت‌نام و احراز هویت، می‌توانید حساب خود را به صورت ریالی و از درگاه‌های بانکی شارژ کنید. حالا می‌توانید هر یک از رمز ارزهای موجود در اکسکوینو را خریداری کنید یا آن‌‌ها را بفروشید.
برای خرید ارز از اکسکیونو باید مراحل زیر را طی کنید.
مرحله اول: ابتدا باید با ثبت نام کاربری و رمز عبور خود، وارد پنل کاربری شوید.
مرحله دوم: در پنل کاربری، از سمت راست صفحه، گزینه کیف پول را انتخاب می‌کنید.
مرحله سوم: در صفحه کیف پول نام همه رمزارزها قابل مشاهده است. روبه‌روی هر ارمزارز، سه گزینه واریز، تبدیل و برداشت وجود دارد.
مرحله چهارم: ارز ریال را انتخاب کنید و دکمه تبدیل را بزنید. سپس یک کادر نمایش داده می‌شود. در این کادر دو بخش وجود دارد. از بخش بالا، ارز ریال را انتخاب و مقداری که می‌خواهید با آن رمزارز بخرید را انتخاب و وارد کنید. در بخش پایین هم نوع رمزارزی که قصد خریدش را دارید انتخاب کنید. سپس گزینه ثبت سفارش را بزنید.
مرحله پنجم: در این مرحله پیامی به شما نمایش داده می‌شود که در آن جزئیات تراکنش نوشته شده است. پس از مطالعه، گزینه تایید سفارش را بزنید. حالا، همان مقدار ارز در بخش آن ارز در کیف پول نمایش داده می‌شود.

11-در اکسکوینو چه تعداد رمز ارز قابل معامله است؟

در حال حاضر، کاربران اکسکوینو می‌توانند 70 رمز ارز محبوب بازار را خرید و فروش کنند که به‌زودی، این عدد افزایش خواهد یافت.

12-اضافه شدن ارزهای جدید در اکسکوینو با چه سازوکاری انجام می‌شود؟

اکسکوینو تلاش می‌کند تا ارزهایی که بیشترین تقاضا را از سوی کاربران دارند، در کمترین زمان به سایت اضافه کند. بنابراین، اینکه کدام ارزها به اکسکوینو اضافه می‌شوند، بر اساس میزان تقاضای کاربران تعیین می‌شود.

13-آیا امکان لغو یا ویرایش سفارش‌ها وجود دارد؟

کاربران باید به این نکته توجه کنند که پس از تایید و ثبت سفارش معاملات، امکان لغو آن وجود نخواهد داشت. پس فقط زمانی که اطمینان دارید، سفارش‌تان را ثبت کنید.

14-چرا انجام تراکنش‌ها ممکن است طول بکشد؟

دقت داشته باشید که تراکنش‌ها به صورت سیستمی و بر اساس اولویت انجام می‌شوند. بنابراین، ممکن است تکمیل تراکنش‌ها طول بکشد.

15-کارمزد تبدیل در اکسکوینو چقدر است؟

در پلتفرم اکسکوینو، کارمزد تبدیل هر رمز ارز به رمز ارز دیگر 0.2 درصد است.

16-انتقال ارز در اکسکوینو چگونه است؟

واریز رمزارزها از کیف پول‌های دیگر به کیف پول اکسکوینو به شکل زیر صورت می‌گیرد:
مرحله اول: در ابتدا باید از داشبورد، باید وارد کیف پول شوید.
مرحله دوم: هر رمزارزی که می‌خواهید به اکسکوینو واریز کنید را انتخاب کنید و در کادر آن، گزینه واریز را بزنید.
مرحله سوم: حالا وارد صفحه واریز رمزارز مورد نظر شده‌اید. حتما توجه داشته باشید که آدرس شبکه‌ای که در قسمت بالای کادر نشان داده شده، با آدرسی که در کیف پول مبدا انتخاب می‌کنید یکسان باشد. مثلا اگر قرار است تتر را از کیف پول دیگری به اکسکوینو انتقال دهید، حتما دقت کنید که شبکه یکسان را در دو کیف پول مبدا و مقصد انتخاب کنید. برای مثال، اکسکوینو از شبکه‌های انتقال ترون (trc-20) و اتریوم (erc-20) پشتیبانی می‌کند. پس هر کدام از این دو شبکه را در اکسکوینو انتخاب کردید، باید در کیف پول مبدا هم همین شبکه را انتخاب کنید.
توجه داشته باشید که اکسکوینو فعلا از شبکه بایننس پشتیبانی نمی‌کند. پس اگر می‌خواهید ارزی را به اکسکوینو انتقال دهید، نباید شبکه بایننس را استفاده کنید.
مرحله چهارم: پس از اطمینان از یکسان بودن شبکه انتقال در کیف پول مبدا و کیف پول اکسکوینو، آدرس کیف پول اکسکوینوی خودتان را کپی کنید و در کیف پول مبدا وارد کنید. به این صورت، مقدار ارزی که در پلتفرم مبدا انتخاب کرده‌اید، به آدرس کیف پول‌تان در اکسکوینو انتقال می یابد. با مراجعه به لیست رمز ارزها در صفحه کیف پول، مقدار ارز انتقال شده در کادر همان ارز نمایش داده می‌شود.
انتقال ارزها از اکسکوینو به کیف پول‌های دیگر به شکل زیر انجام می‌شود:
مرحله اول
: وارد کیف پول در پنل کاربری شوید.
مرحله دوم: هر رمزارزی که می‌خواهید از اکسکوینو به کیف پول‌های دیگر انتقال دهید را انتخاب کنید و در کادر آن ارز، گزینه برداشت را بزنید.
مرحله سوم: شبکه انتقال یکسان را در سایت اکسکوینو و سایت مقصد انتخاب کنید. مثلا برای انتقال بیت کوین از اکسکوینو، شبکه بیت کوین را در هر دو طرف انتخاب کنید. برای تتر هم توجه داشته کنید که در اکسکوینو فقط با شبکه‌های trc-20 و erc-20 می‌توانید تتر انتقال دهید، پس در کیف پول مقصد هم همین شبکه‌ها را انتخاب کنید.
مرحله چهارم: حالا آدرس کیف پول مقصد خود را کپی کنید و در بخش آدرس انتقال اکسکوینو وارد کنید. پس از تایید تراکنش، ارز مورد نظر به کیف پول مقصد انتقال می‌یابد.

17-انتقال رمزارزها از سایت اکسکوینو به کیف پول‌های دیگر چقدر طول می‌کشد؟

انتقال رمز ارزها از سایت اکسکوینو حداکثر بین 45 دقیقه تا 2 ساعت انجام می‌شود. اما در برخی مواقع به دلیل اختلال در سایت یا شبکه بلاکچین رمز ارز، ممکن است زمان انتقال ارزها بیشتر شود.
توجه داشته باشید که تنها تراکنش‌های قبل از 12 شب در این مدت زمان انجام خواهند شد. از ساعت 12 شب تا 9 صبح، انتقال ارزها از سایت اکسکوینو انجام نمی‌شود و بعد از ساعت 9 صبح، تراکنش‌ها بر اساس اولویت انجام خواهند شد.
برای مثال، اگر فردی ساعت یک بامداد انتقال ارز را انجام دهد، انجام این تراکنش به بعد از ساعت 9 موکول خواهد شد.

18-چگونه مطمئن شویم رمز ارزهای واریزی وارد حساب کاربری اکسکوینو شده است؟

مرحله اول: پس از اطمینان از برداشت رمز ارز از پلتفرم‌های دیگر، به محض ورود ارزهای کاربران، پیام تایید آن به ایمیل ثبت‌شده در اکسکوینو ارسال می‌شود. بعد از این، رمز ارزها وارد حساب کاربران می‌شود. شما می‌توانید با ورود به بخش کیف پول و انتخاب گزینه رمز ارز مورد نظر، واریزی خود را مشاهده کنید.
مرحله دوم: توجه داشته باشید که اگر مقدار این واریزی مشخص نبود، حتما گزینه به‌روز رسانی را کلیک کنید تا موجودی ارزها نمایش داده است. اگر در این صورت هم موجودی قابل مشاهده نبود، می‌توانید با پشتیبانی اکسکوینو تماس بگیرید.

19-حداقل میزان خرید و فروش رمز ارزها چقدر است؟

مقداری که برای حداقل و حداکثر خرید رمز ارزها وجود دارد، در هر مورد متفاوت است. مثلا اگر در زمان خرید یک رمز ارز، مبلغی که وارد کرده‌اید از حداقل مقدار لازم کمتر باشد، خطای ثبت سفارش به شما نشان داده می‌شود.
حالا اگر سفارش بالایی برای خرید یک رمز ارز داشته باشید که از موجودی آن ارز در اکسکوینو بیشتر باشد، باز هم پیام لازم را قبل از تایید سفارش دریافت می‌کنید.

20-چگونه در اکسکوینو سفارش‌گذاری کنیم؟

مرحله اول: ابتدا از منوی سمت راست در پنل کاربری خود، روی گزینه سفارش‌گذاری کلیک کنید.
مرحله دوم: در این بخش وارد صفحه سفارش‌گذاری شده‌اید. اولین کاری که باید انجام دهید، این است که نوع ارز پایه را به‌عنوان معیاری برای قیمت‌گذاری انتخاب کنید. در نوار بالا و سمت چپ، چهار نوع ارز پایه دای، تتر، بیت‌کوین و ریال وجود دارد. در نظر داشته باشید که با انتخاب هر ارز پایه، همه اطلاعات در بخش سفارش‌گذاری بر اساس همان ارز نمایش داده می‌شود.
مثلا اگر ریال را انتخاب کنید همه قیمت‌ها بر اساس ریال و اگر تتر (برابر 1 دلار آمریکا) را انتخاب کنید، همه قیمت‌ها بر اساس آخرین قیمت جهانی نشان داده می‌شود.
بنابراین، اگر می‌خواهید ریال، تتر، بیت‌کوین یا دای را به‌عنوان ارز پایه انتخاب کنید، باید این ارزها را در کیف پول خودتان داشته باشید.
مرحله سوم: حالا که ارز پایه دلخواه‌تان را انتخاب کردید، می‌توانید از ستون ارزها در سمت راست صفحه، ارزی که می‌خواهید روی آن سفارش‌گذاری انجام دهید را انتخاب کنید. در بالای باکس سفارش‌گذاری که سمت چپ تصویر است، دو گزینه خرید و فروش وجود دارد که می‌توانید هریک را انتخاب کنید.
مرحله چهارم: در کادرهای مقدار و و جمع کل، به سادگی می‌توانید درصد میزان سفارش را تعیین کنید. سپس مبلغ مورد نظر و یا درصد نوسان (درصد افزایش قیمت برای فروش و درصد کاهش قیمت برای خرید) مورد نظر را مشخص می‌کنید و پس از تعیین مدت زمان اعتبار سفارش، سفارش خود را ثبت می‌کنید.
توجه: از زمانی که قابلیت سفارش‌گذاری را در اکسکوینو فعال می‌کنید، این سفارش تا 8 ساعت ادامه دارد. مقدار قیمتی که در سفارش‌گذاری تعیین می‌کند، در نهایت می‌تواند 30 درصد با قیمت لحظه‌ای ارز مورد نظر تفاوت داشته باشد. برای آشنایی با جزئیات بیشتر از امکان سفارش‌گذاری، این مطلب را بخوانید.

21-انتقال ارز از سایت اکسکوینو داشته‌ایم اما هنوز وارد کیف پول مقصد نشده است؟

حتما به این نکته توجه کنید که انتقال برخی از ارزها مستلزم این است که ممو یا تگ را در کیف پول مقصد وارد نمایید.
در مواردی ممکن است که بعد از تایید ارسال ارز از سایت، تراکنش‌ برگشت می‌خورد. در این صورت، ابتدا از صحت اطلاعات اطمینان حاصل کنید و سپس با پشتیبانی تماس گرفته و مشکل‌تان را مطرح کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت مشکل شما را برطرف می‌کنند.

22-حداکثر برداشت ریالی روزانه از اکسکوینو چقدر است؟

سامانه اکسکونیو هیچ محدودیتی را در مورد برداشت ریالی اعمال نکرده، اما به دلیل محدودیت‌های بانکی، هر فرد می‌تواند روزانه در هر تراکنش مبلغ 200 میلیون تومان برداشت کند.

23-سقف واریز ریالی در اکسکوینو چقدر است؟

سقف واریز ریالی آنلاین در هر روز، 50 میلیون تومان با هر کارت بانکی ثبت‌شده در سایت است. از آنجا که می‌توانید تا 8 کارت بانکی را ثبت کنید، هشت تراکنش 50 میلیون تومانی در روز را انجام دهید. پس هر کاربر می‌تواند روزانه تا سقف 400 میلیون تومان با هشت واریز ریالی آنلاین در اکسکوینو داشته باشد. وجود این سقف برای واریز آنلاین به دلیل محدودیت‌های بانکی است.
توجه داشته باشید که کاربران می‌توانند از طریق واریز آفلاین (از طریق شما شبا) به‌صورت نامحدود، حساب اکسکوینو خود را شارژ کنند.

24-چقدر طول می‌کشد تا تراکنش برداشت ریالی از سایت تکمیل و به حساب بانکی واریز شود؟

ممکن است پس از تکمیل شدن تراکنش برداشت ریال، واریز پول به حساب بانکی افراد با تاخیر انجام شود. دلیل این تاخیر، صرفا به سیستم بانکی برمی‌گردد و برداشت‌ها پس از دریافت ایمیل تایید نهایی، از سمت اکسکوینو انجام شده‌اند.

25-چرا در زمان ثبت کارت بانکی، با پیام خطا مواجه می‌شویم؟

در صورت ثبت ناقص نام و نام خانوادگی در حساب کاربری، در زمان ثبت کارت‌های بانکی هم با مشکل مواجه خواهید شد. همچنین، در مورادی ممکن است در زمان افتتاح حساب، متصدی بانک، نام و نام خانوادگی شما را برعکس در سیستم وارد کرده باشد. مثلا علی محمدی را محمدی علی ثبت کرده باشد. پس اگر نام کارت ملی شما با نام ثبت شده شما در سیستم بانکی متفاوت باشد، شما در زمان ثبت کارت در سایت اکسکوینو با پیام خطا مواجه می‌شوید.
برای رفع این مشکل باید به بانک مراجعه کنید و این مشکل را در آنجا بر طرف کنید.

26-آیا می‌توانیم بعد از انجام تراکنش، کارت بانکی را ثبت کنیم؟

اگر خودتان مالک کارت باشید، مشکلی ایجاد نمی‌شود. اما اگر کارت به نام خودتان نیست یا متعلق به یکی از وابستگان شماست، باید از طریق تیکت نام صاحب حساب و شماره شبا حساب بانکی را برای پشتیبانی اکسکوینو ارسال کنید.

27-هدایای اکسکوینو شامل چه مواردی است؟

در اکسکوینو، اگر حداقل مانده کیف پول هر کدام از رمز ارزها معادل 50 دلار باشد، هر روز به کاربران پاداش داده می‌شود. جایزه هر کیف پول معادل 3 درصد در سال است که البته به صورت روزشمار به حساب کاربران اضافه می‌شود. این جایزه به صورت امتیاز وفاداری اکسکوین در کیف پول کاربران اضافه می‌شود و هر زمان که بخواهند می‌توانند آن را به ریال یا ارزهای دیگر تبدیل کنند.
اگر مانده کیف پول به صورت اکسکوین هم حداقل معادل 50 دلار باشد، جایزه 6 درصدی سالانه و روزشمار به حساب کاربران اضافه خواهد شد.

28-پاداش معرفی دوستان در اکسکوینو چگونه است؟

کاربران اکسکوینو می‌توانند با دریافت کد ریفرال (معرفی) از سایت و ارائه آن به دوستان برای ثبت‌نام در اکسکوینو، پاداش دریافت کنند. کاربران برای دریافت این کد باید در کمتر از 30 روز، اولین تراکنش خود را به ارزش حداقل 10 دلار انجام دهند.
در این صورت، پاداش معرفی دوستان به صورت هدیه 3 اکسکوین به معرفی‌کننده و 3 اکسکوین به معرفی‌شونده پرداخت می‌شود. هر اکسکوین ارزشی معادل یک فرانک سوئیس دارد که کاربران می‌توانند آن را در اکسکوینو به سایر ارزها یا ریال تبدیل کنند.

29-اگر اینترنت ملی شود وضعیت اکسکوینو به چه صورت خواهد بود؟

مزیت اکسکوینو نسبت به دیگر سامانه‌ها این است که با تخصیص سرمایه‌گذاری قابل‌توجه، توانسته فول نودهای بلاک‌چین‌های مختلف را در داخل ایران پیاده‌سازی کند. سامانه اکسکوینو به‌طور کامل روی شبکه ملی اطلاعات کار می‌کند و به همین دلیل در صورت اجرای طرح «صیانت از کاربران فضای مجازی» و ملی شدن اینترنت، فعالیت اکسکوینو همچنان به صورت مستقل ادامه دارد.
اکسکوینو فقط در بخش‌های استعلام قیمت‌ها و اتصال به بلاک‌چین‌ها به اینترنت جهانی نیاز دارد. در شبکه ملی اطلاعات پیش‌بینی شده است سامانه‌های نیازمند به سرویس‌های جهانی، در لیست سفید ارتباطات قرار می‌گیرند. بنابراین، جای هیچگونه نگرانی برای کاربران وجود ندارد.

30-اگر ارزی به اکسکوینو واریز کنیم که آن ارز در اکسکوینو پشتیبانی نمی‌شود یا تحت شبکه‌ای انتقالی به اکسکوینو داشته باشیم که آن شبکه توسط اکسکوینو پشتیبانی نشود، آیا قابلیت بازیابی آن ارز وجود دارد؟

در صورت بروز این اشتباه، کاربر باید اطلاعات تراکنش مثل هش تراکنش (شناسه تراکنش شامل مجموعه‌ای از اعداد و حروف انگلیسی) و مقدار ارز را در تیکت به پشتیبانی اطلاع دهد. تیم فنی ما پس از بررسی‌های لازم و در صورت امکان بازیابی، ارز را به کاربران برمی‌گرداند.
توصیه می‌شود فقط آن ارزهایی را به اکسکوینو انتقال دهید که در سایت پشتیبانی می‌شوند و حتما گزینه واریز آن‌ها فعال است.
نکته مهم: در مورد شبکه انتقال هم فقط باید از شبکه‌های اتریوم (erc-20) و ترون (trc-20) برای انتقال ارز به اکسکوینو استفاده کنید. در ضمن، باید شبکه‌ای یکسان (یا ترون یا اتریوم) را در کیف پول مبدا و اکسکوینو انتخاب کنید.

31- کارمزدهای انتقال در اکسکوینو به چه صورت است و چگونه تعیین می‌شود؟

کارمزدهای انتقال بر اساس میزان سختی شبکه ارزها تعیین می‌شوند. مثلا زمانی که تعداد تراکنش‌ها در شبکه اتریوم افزایش می‌یابد و به اصطلاح شبکه شلوغ می‌شود، کارمزد شبکه نیز افزایش می‌یابد. ضمن اینکه نرخ کارمزد در شبکه‌‌های ارزهای مختلف، متفاوت است. درصدی کوچکی هم مربوط به کارمزد سایت اکسکوینو است.

32- به چه علتی اولین انتقال ارز به مدت 72 ساعت کاری مسدود می‌شود‌ و چه تراکنش‌هایی شامل این مورد می‌شوند؟

ممکن است برای اطمینان از امنیت دارایی همه کاربران اکسکوینو، گاها برخی از اولین‌ تراکنش‌های انتقال در سایت کمی با تاخیر انجام شود. این کار صرفا با هدف اطمینان از شخصیت حقیقی کاربران صورت می‌گیرد و در نهایت بین 48 تا 72 ساعت نهایی و انجام خواهد شد.

33- احراز هویت دو عاملی به چه صورت فعال می‌گردد و غیر فعال شدن آن چگونه است؟ در صورت پاک شدن برنامه گوگل آتنتیکیتور (google authenticator) چه باید کرد؟

کاربران باید با یکی از دو شماره همراه یا ثابت خودشان که در سایت ثبت شده است، با پشتیبانی تماس بگیرند. در گفت و گو با کارشناسان اکسکوینو باید اطلاعات مربوط به کد ملی، یکی از کارت‌های بانکی و آخرین تراکنش خود را اعلام کنید تا از صحت هویت فرد اطمینان حاصل شود. سپس در اسرع زمان، google authenticator ریست می‌شود.

34 – آیا پس از ثبت نام، امکان حذف حساب کاربری وجود دارد ؟

امکان حدف حساب کاربری در اکسکوینو وجود ندارد. در صورت تمایل، کارشناسان پشتیبانی می‌تواند حساب کاربری را مسدود کنند. البته این در صورتی است که حساب کاربری که می‌خواهید مسدود شود، قبلا از طریق شماره تلفن همراه یا ایمیل، تایید شده و احراز هویت هم داشته باشد. بنابراین، هیچ حساب کاربری در اکسکوینو حذف نمی‌شود.

35 – اختلاف بین قیمت خرید و فروش و بصورت کلی قیمت گذاری ارزها تحت چه عواملی تعیین می‌شود؟

قیمت‌گذاری ارزها در هر صرافی مرتبط با سیاست‌ها و حد سود و ضرر آن شرکت بوده و تاثیر گرفته از قیمت دلار، تتر و نوسان بازار هر رمزارز است. بنابراین، قیمت‌ها بسته به شرایط روز تعیین می‌شوند و مقدار ثابت و معینی وجود ندارد.

36- ارسال تیکت پشتیبانی یا ضمیمه کردن عکس در تیکت به چه صورت است؟

اگر قصد بارگذاری عکس‌های مربوط به مدارک و مستندات خود را در تیکت دارید، این امکان تنها از طریق سایت اکسکوینو امکان‌پذیر است. توجه کنید که امکان بارگذاری عکس در تیکت‌ها، در نسخه اپلیکیشن وجود ندارد.

37- در هنگام ارسال تیکت پشتیبانی شرح موضوع به چه صورت باشد و درج چه اطلاعاتی نیاز است ؟

با توجه به موضوعی که می‌خواهید پیگیری کنید، باید شرح مشکل خود را در تیکت شرح بدهید. مثلا اگر مشکل مربوط به تراکنش است، باید حتما شناسه تراکنش را در عنوان تیکت ارسالی وارد کنید. مثلا اگر تراکنش شما مربوط به واریز ریالی بوده که منقضی شده یا به رغم کسر از حساب کاربر، در سایت ثبت نشده، باید شماره کارت بانکی و نام درگاه بانکی هم درج شود.
اگر موضوع مربوط به عدم تطابق کارتی که با آن پول واریز شده با کارت ثبت‌شده در اکسکوینو است، باید شماره تراکنش و شماره کارتی که از آن مبلغ واریز شده را از طریق تماس یا تیکت به پشتیبانی اطلاع دهید. در این صورت حساب شما شارژ خواهد شد. البته، اگر شماره کارت مورد استفاده را در سایت وارد نکرده باشید، حتما باید شماره آن را در سایت ثبت کنید.

38- در صورتی که تگ یا ممو کیف پول ارزی که دارای تگ یا ممو است هنگام انتقال وارد نشود، چه اتفاقی خواهد افتاد و پیگیری برای این ارز به چه صورت خواهد بود؟

در ابتدا باید این موضوع را از طریق تیکت و با ارائه اطلاعات درخواستی مثل ویدیو از کیف پول مبدا و هش تراکنش (شناسه تراکنش)، به کارشناسان اکسکوینو اطلاع دهید. پس از بررسی‌ها و تایید صحت واریز توسط شما، مقدار رمزارز طی 10 تا 15 روز کاری با کسر کارمزد به حساب کاربری شما انتقال داده می‌شود.

39- فعالسازی قابلیت اثر انگشت برای اپ اکسکوینو به چه صورت است ؟

توجه کنید که برای استفاده از این قابلیت، باید گوشی همراه شما قابلیت شناسایی اثر انگشت را داشته باشد. در این صورت، وارد حساب کاربری خود در اپلیکیشن شوید. روی گزینه پروفایل کلیک کنید و سپس، تیک گزینه امنیت را روشن می‌کنید. یک کد چهار رقمی باید در این قسمت تعریف شود و در همین قسمت هم می‌توانید اثر انگشت را فعال کنید.

40 – برای مشاهده ی جزئیات تراکنش ( هش تراکنش و اطلاعات خرید یا فروش ) چه باید کرد ؟

اگر از اپلیکیشن وارد حساب کاربری می‌شوید، باید گزینه «تراکنش‌های من» را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید جزئیات تراکنش مثل واریز، تبدیل یا برداشت را مشاهده کنید. در سایت اکسکوینو هم باید وارد گزینه تاریخچه تراکنش‌ها شوید. در این بخش سه مورد نمایش داده می‌شود که شامل واریز، برداشت و معاملات است. در بخش معاملات دو آیتم وجود دارد: رمز ارز و ریال. روی گزینه رمز ارز کلیک کنید. روبه‌روی هر رمز ارز، هش تراکنش نمایش داده می‌شود.
توجه داشته باشید که برای کپی کردن هش کیف پول ارزها نیز فقط باید از سایت این کار را انجام دهید و امکان کپی کردن هش از اپلیکیشن وجود ندارد.

41 – برای مشاهده حداقل خرید و حداقل انتقال (برداشت) هر ارز چه باید کرد؟

برای مشاهده حداقل انتقال، ارز مورد نظر را انتخاب نمایید . در کادری که لازم است مقدار ارز را وارد کنید، عدد صفر را قرار دهید. با این کار، توضیح قرمز رنگی نمایش داده می‌شود که حداقل مقدار انتقال (برداشت)ارز را نشان می‌دهد.
برای مشاهده حداقل خرید ارز مورد نظر، لازم است ارزی که می‌خواهید به ارز جدید تبدیل کرده را انتخاب نمایید . مثلا اگر می‌خواهید با ارز ریال، بیت کوین بخرید، باید از کیف پول، روی گزینه تبدیل ریال کلیک نمایید . در این بخش ارزی که می‌خواهید با ریال خریداری کنید را از کادر پایین انتخاب کرده و در صورتی که موجودی ریالی داشته باشید، می‌توانید در کادر “پرداخت می‌کنید “با انتخاب عدد صفر تا 9 ، میزان حداقل خرید ارز مورد نظر را به رنگ قرمز رنگ مشاهده نمایید . توجه داشته باشید در صورتی که در قسمت «پرداخت می‌کنید» ارز مورد نظر و یا موجودی ریال را داشته باشید، میزان حداقل خرید ارز به شما نشان داده می‌شود. در غیر این صورت، لازم است با شماره پشتیبانی تماس گرفته و حداقل میزان تبدیل ارز را جویا شوید.

42- مزایای اکسکوینو نسبت به سایر شرکت‌ها چیست؟

اکسکوینو تحت عنوان توسعه فناوری آرین داده پیوست ایرانیان (توفاد)، یک شرکت ثبت‌شده و حقوقی بوده و متعلق به هلدینگ ارنیکا است. اکسکوینو تلاش کرده است تا یک پلتفرم امن و کارآمد را در اختیار کاربران قرار دهد.
مهم‌ترین مزیت‌های اکسکوینو عبارت‌اند از:
• امکان سفارش‌گذاری
• تعدادی بالای رمزارزها
• پاداش به ازای مانده حساب کیف پول
• احراز هویت در کمترین زمان
• پشتیبانی 24 ساعته
• پیاده‌سازی نودهای اصلی شبکه‌ها مثل بلاکچین بیت‌کوین، اتریوم، پولکادات و …
• دسترسی به آخرین اخبار حوزه رمزارزها و مقاله‌های آموزشی جامع
• رابط کاربری آسان

43 – امنیت کیف پول‌های اکسکوینو و دارایی کاربران چگونه تامین می‌شود؟

ولت های اکسکوینو با جدیدترین متدها و استانداردها، رمزنگاری شده و وضعیت آنها به صورت دائم توسط تیم امنیت اطلاعات این شرکت تحت مانیتورینگ قراردارد.

44 – آیا دارایی کاربران در برابر خطرات و حملات سایبری بیمه شده است؟

اکسکوینو تحت نام توفاد، یک شرکت ثبت‌شده و رسمی است و شخصیت حقوقی مستقل و شفافی دارد. بر خلاف برخی از سایت‌های مشابه، آدرس و تلفن ثابت و دیگر مشخصات محل شرکت، به‌طور شفاف در سایت درج شده است.

45 – اکسکوینو دوره‌های آموزشی ارز دیجیتال برگزار می‌کند؟ خدمات مشاوره‌ای در اکسکوینو ارائه می‌شود؟

اکسکوینو نخستین دوره آموزشی «مبانی بلاکچین و رمزارزها» را با همکاری دانشگاه امیرکبیر برگزار کرده است. اکسکوینو با استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه امیرکبیر تلاش کرده است تا با برگزاری دوره مبانی بلاکچین، به آشنایی دانشجویان و محیط آکادمیک ایران با این فناوری کمک کند. این دوره با هدف استفاده از ظرفیت‌های بالای بلاکچین در کشور برگزار شد. همکاری مشترک سامانه اکسکوینو با دانشگاه‌های امیرکبیر برای هم‌افزایی و تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه بلاک‌چین و رمز ارز خواهد بود.
برای اطلاع از زمان برگزاری دوره‌های جدید در حوزه بلاکچین و رمزارزها، می‌توانید به وبلاگ و اینستاگرام اکسکوینو مراجعه کنید.

46 – برای همکاری با اکسکوینو و ارتباط با واحدی خاص چه باید کرد ؟

می‌توانید برای ارتباط یا همکاری با اکسکوینو به آدرس support@excoino.con ایمیل بزنید. برای امور مربوط به استخدام و جذب در اکسکوینو هم می‌توانید ایمیل خود را به آدرس jobs@ernyka.con ارسال کنید.

47 – برای بازیابی رمز حساب کاربری چه باید کرد ؟

اگر صرفا رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید، نیازی به تماس با پشتیبانی نیست. می‌توانید از بخش ورود در سایت، گزینه « رمز عبور را فراموش کرده‌ام» را انتخاب کنید. ایمیل یا شماره همراه ثبت شده خود را در قسمت تعیین‌شده وارد می‌کنید و سپس یک کد به این ایمیل ارسال می‌شود. سپس کد را وارد می‌کنید و وارد روند انتخاب رمز عبور جدید می‌شوید.

48 – برای تغییر ایمیل، تغییر تلفن همراه یا ثابت چه باید کرد؟

اگر حساب کاربری تایید شده باشد، باید به پتشیبانی تیکت بزنید و تصویر مورد نیاز را در تیکت ثبت کنید. این تصویر باید شامل موارد زیر باشد:
متن: اینجانب درخواست تغییر شماره همراه یا ایمیل در سایت اکسکوینو از آدرس (قدیمی) به آدرس (جدید) دارم. سپس انتهای متن را امضا بزنید.
مدرک شناسایی: مدرکی که در احراز هویت از آن استفاده نکرده‌اید.
در مرحله بعد، در حالی که مدرک شناسایی و متن ذکرشده را در دستان خود نگه‌داشته‌اید، از خودتان عکس بگیرید. این تصویر را باید در تیکت مربوطه برای پشتیبانی اکسکوینو ارسال کنید. توجه داشته باشید که اگر حساب کاربری تایید نشده باشد، باید با پشتیبانی تماس گرفته شود تا کارشناسان آن را تغییر دهند.

49 – ارسال تیکت تکراری چه تاثیری در روند انجام کار خواهد داشت؟

اگر برای یک مشکل چند تیکت زده شود، فقط یکی از آن‌ها پاسخ داده خواهد شد. بنابراین، ارسال تیکت‌های تکراری هیچ تاثیری در روند رسیدگی‌ها ندارد. توجه کنید که برای هر مشکل، فقط یک تیکت ارسال شود.

50 – آیا برای انتقال ارز و یا دریافت ارز نیاز به احراز هویت هست؟

واریز و برداشت رمزارزها نیازی به احراز هویت ندارد و تنها زمانی به احراز هویت نیاز دارید که یک طرف تراکنش، ریالی یا پرفکت مانی باشد.

51 – در صورتی‌که به صورت مستقیم انتقال ارز به صرافی بایننس انجام شود، احتمال بلاک شدن حساب کاربری توسط بایننس وجود دارد یا خیر ؟ چه باید کرد؟

به دلیل محدودیت‌های تحریمی، در صورت شناسایی آی‌پی کاربر از ایران، بایننس احتمالا حساب شما را مسدود می‌کند. به هر حال، اکسکوینو مسئولیتی در قبال این عمل ندارد.

52- آیا برای پیگیری مشکلات یا انجام احراز هویت امکان مراجعه حضوری وجود دارد؟

مراجعه حضوری به استثنا موارد خیلی خاص، وجود ندارد.

53 –اکسکوینو شعبه دیگری دارد ؟ امکان اخذ نمایندگی وجود دارد؟

خیر. اکسکوینو هیچ شعبه دیگری نداشته و امکان اخذ نمایندگی نیز وجود ندارد.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

14 نظرات

  1. سلام ببخشید من قبلا در اکسکوینو احراز هویت کردم و کد ملی رو ثبت کردم اما دفعه بعد که وارد شدم و خواستم احراز هویت کنم گفت قبلا استفاده شده راه حلی برای این مشکل وجود داره؟

    • پوریا فیروزنژاد

      سلام
      شما می‌توانید با استفاده از شماره تلفن‌های پشتیبانی اکسکوینو، با کارشناسان ما در هر زمان از شبانه روز تماس بگیرید تا مشکل شما در اسرع وقت برطرف شود.

  2. سلام
    چرا من نمیتونم‌وارد سایت بشم؟

    • پوریا فیروزنژاد

      سلام لطفا با تلفن‌های پشتیبانی اکسکوینو تماس بگیرید

  3. ابراهیم خانلری

    سلام برای چی الان نمی‌تونیم وارد سایت شویم باحساب کاربری خودم

    • پوریا فیروزنژاد

      سلام. مشکل از هجوم تعداد بالای کاربران بود، چند ساعت بعد مشکل بر طرف شد

  4. با سلام

    چرا برنامه غیره فعال شده کار نمی کنه مشکل پیش اومد چیه

    • پوریا فیروزنژاد

      اگر مشکلتون مربوط به اپلیکیشن اکسکوینو بوده، لطفا از پلی استور، آخرین نسخه اپ رو نصب کنید. ایرادات جزئی بر طرف شدند.

  5. بهتر نیست که یه شعبه درست وحسابی بزنین تا مردم بتونن اطمینان کنن

    • پوریا فیروزنژاد

      به دلیل نوع بیزینس، امکان افتتاح شعبه وجود نداره. آدرس اکسکوینو به صورت شفاف و واضح در وبسایت قرار گرفته

  6. سید جواد آذرخش

    نوشتید برای معین شدن حداقل ارز قابل انتقال در کادر صفر وارد کنید. یک توضیح قرمز میاید؟ !! ولی نمیاید. حداقل ترون قابل انتقال چقدر است؟

    • پوریا فیروزنژاد

      این مقدار ممکنه تغییر کرده باشه، لطفا با پشتیبانی اکسکوینو تماس بگیرید تا سریعا راهنماییتون کنند.

  7. لطفا ارز دیجیتال تورگ رالیست کنید ممنون

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.