اخبار بیت کوین

 LK-99 و تهدید شکستن بلاک‌چین بیت‌کوین

چند وقتی می‌شود که توجه جامعه کریپتوکارنسی به ماده جدیدی به نام LK-99 جلب شده که یک ابررسانای شگفت‌انگیز و بالقوه محسوب می‌شود. به‌طور کلی LK-99 قابلیت این را دارد که انرژی را بدون هیچ تلفاتی منتقل کند؛ این موضوع می‌تواند به خودیِ خود منجر به ساخت کامپیوترها و آهنرباهای قدرتمندتر شود. با این حال، از آنجایی که دانشمندان تا 5 آگوست 2023 در تلاش بودند که LK-99 را مجدداً آزمایش کنند، جامعه دانشگاهی هنوز به طور رسمی ابررسانایی این ماده را تایید نکرده است.

در تاریخ 22 ژوئیه 2023 مقاله جدیدی به نام اولین ابررسانای دمای اتاق توسط محققان

Sukbae Lee، Ji-Hoon Kim، Young-Wan Kwon مطرح شد. محققان کره جنوبی و چینی نتایج اولیه‌ای را منتشر کردند که ادعا می‌کند ماده‌ای که اکنون با نام LK-99 شناخته می‌شود، ظاهراً اجازه می‌دهد برق بدون مقاومت در دمای اتاق و فشار هوای استاندارد جریان پیدا کند.

با توجه به ادعاهایی که در مورد LK-99 مطرح شده، این ماده می‌تواند کامپیوترها، محاسبات کوانتومی، هوش مصنوعی (AI)، مراقبت‌های بهداشتی، حمل‌ونقل و … را متحول کند. همچنین احتمال شکستن بلاکچین بیتکوین و نفوذ به این شبکه رمزگذاری‌شده هم وجود دارد.

اما پاسخ جامعه بیت کوین به ادعای ابررسانایی LK-99 چیست؟

سروصداهای پیرامون کشف LK-99 باعث شده که فرضیه‌ها در مورد ساخت رایانه‌های کوانتومی که می‌تواند شبکه بیت‌کوین را بشکند قوت بگیرد. این موضوع ذهن کاربران را در شبکه‌های اجتماعی  X و Reddit به خودش مشغول کرده و بحث‌های زیادی را به‌وجود آورده است، به‌طوری که در هفته گذشته LK-99  به یکی از موضوعات داغ این پلتفرم‌ها تبدیل شده است.

در 1 آگوست 2023، یک Redditor به‌طور کنجکاوانه سوال کرد که «آیا کسی در مورد پیامدهای LK-99 برای بیت کوین نظری دارد؟». پاسخ‌ها سریع و متنوع بود؛ یکی از افراد تصور می‌کرد:

«اگر این ادعاها درست باشد، بیتکوین در بازه زمانی کوتاه (در عرض 5 سال) به مقاومت کوانتومی احتیاج دارد که تایید به‌موقع آن می‌تواند برای جامعه بیت کوین خیلی سخت باشد، چراکه نیاز به رای‌گیری همه‌جانبه دارد. بنابراین ممکن است این پروسه 10 سال طول بکشد. اما آیا واقعاً می‌خواهید کل ذخیره بیت کوین خودتان را روی این موضوع شرط بندی کنید؟».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا