اخبار ارز دیجیتال

نئون EVM در شبکه اصلی سولانا راه‌اندازی شد

20 ژوئن 2023 خبر راه‌اندازی ETCC 23 ،Neon EVM در شبکه اصلی Solana منتشر شد. این مسئله به کاهش شکاف بین مدل‌های مختلف برنامه‌نویسی در پلتفرم‌های اتریوم و Solana کمک می‌کند و راه حل‌هایی ارائه می‌دهد تا به EVM dApps اجازه دهد در شبکه Solana مستقر شوند.
Neon EVM یک قرارداد هوشمند در سولانا است. سولانا یک بلاک چین با رشد سریع است که از مکانیزم اجماع اثبات تاریخ استفاده می‌کند. این الگوریتم، مهرهای زمانی را برای تعریف بلوک بعدی در زنجیره سولانا به کار می‌گیرد. سرعت اضافه شدن بلاک‌ها به بلاک چین سولانا به سطوح امنیتی بیشتری برای بلاک چین نیاز دارد. اینجاست که الگوریتم اثبات تاریخ سولانا به کار می‌آید. این الگوریتم، هربلوک را به گونه‌ای علامت‌گذاری می‌کند که امنیت سیستم را حفظ کند.

نئون EVM چیست؟

Neon EVM (ماشین مجازی اتریوم) ابزاری است که به شما امکان می‌دهد تراکنش‌های اتریوم را در بلاک چین سولانا پردازش کنید. این به توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) اتریوم اجازه می‌دهد تا از Solidity، ابزارها و کد منبع موجود برای توسعه برنامه‌های کاربردی در Solana استفاده کنند. بنابراین، به dAppها فرصت داده می‌شود تا از هر دو بلاک چین استفاده کنند. نئون EVM را می‌توان به‌عنوان پورتالی دید که دسترسی به بهترین راه‌حل‌های اتریوم را برای Solana فراهم می‌کند و پایه‌ای اساسی برای توسعه، رشد و اشتراک‌گذاری dApp‌های خود را در اختیار جامعه قرار می‌دهد.

در سال‌های اخیر، فناوری بلاک چین رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است و ظهور بسیاری از محصولات و خدمات نوآورانه در اکوسیستم اتریوم عامل مهمی بوده است. استفاده از شبکه در سال 2021 به بالاترین حد خود (ATH) رسید که رکورد 1.65 میلیون تراکنش در یک روز پردازش شد. اتریوم بلاک چین پیشرو برای قراردادهای هوشمند است و یکی از فعال‌ترین پایگاه‌های توسعه‌دهندگان و کاربران را دارد که منجر به تشکیل جامعه‌‌ای معتبر شده است.

سولانا اکوسیستمی است که به سرعت در حال تکامل است و به توسعه‌دهندگان و کاربران سرعت تراکنش بالایی را با هزینه کم ارائه می‌دهد. اگرچه بلاک چین ممکن است مشکلاتی داشته باشد، تیم در مورد آن باز است و فعالانه برای رفع آن‌ها تلاش می‌کند. سولانا در حال حاضر قادر است تا 65000 تراکنش در ثانیه (پیک توان عملیاتی نظری) را با هزینه متوسط ​​0.00025 دلار برای هر تراکنش پردازش کند.

Neon EVM اکوسیستم گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی مبتنی بر اتریوم را به قدرت Solana باز می‌کند. توسعه‌دهندگان نیازی به بازنویسی کد ندارند زیرا برنامه‌ها می‌توانند مستقیماً از طریق Neon EVM در سولانا کپی شوند.

مارینا گوریوا، مدیر بنیاد نئون، می‌گوید: «ما بسیار هیجان‌زده هستیم که نئون EVM را به‌صورت زنده در شبکه اصلی سولانا ببینیم. هنگامی که این آزمایش ها را در تولید تکرار کنیم، ارقام را بر اساس داده‌های دنیای واقعی ارائه خواهیم کرد.»

با راه‌اندازی Neon EVM در شبکه اصلی Neon DAO، سولانا برای شروع مشارکت در Neon EVM و تأثیرگذاری بر توسعه آینده آن فعال می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا