اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۹ خرداد)

کارمزد شبکه اتریوم به پایین‌ترین حد از ژانویه ۲۰۲۱ رسید

با کاهش فعالیت بر روی بلاک‌چین اتریوم (Ethereum)، میانگین کارمزد تراکنش‌های این شبکه به پایین‌ترین مقدار خود از ژانویه سال جاری رسید. تنها هفته قبل، کارمزد این شبکه به ارقام بالای خود در محدوده ۷۰ دلار رسیده بود، در حالی‌که بنابر اطلاعات بیت‌اینفو‌چارتز (BitInfoCharts)، سایت سنجش شاخص‌های کریپتو، این میانگین در روز گذشته به رقم ۷ دلار و ۳۷ سنت رسید که پایین‌ترین رقم از ۲۳ ژانویه می‌باشد.

منبع: decrypt   

پروژه ای‌سیکستین‌زد قصد جذب ۲ میلیارد دلار سرمایه دارد

شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر اندرسن هورویتز (Andreessen Horowitz) معتقد است اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، سومین صندوق کریپتوی آن با عنوان ای‌سیکستین‌زد (a16z) میتواند تا ۲ میلیارد دلار جذب سرمایه‌گذاری کند. ماه گذشته، فایننشال تایمز (Financial Times) در گزارشی پیش‌بینی کرده بود این پروژه می تواند مبلغی بین ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جذب کند. ای‌سیکستین‌زد تا کنون مبالغ زیادی در استارتاپ‌های کریپتو سرمایه‌گذاری کرده است.  

منبع: theblockcrypto

نظرسنجی: یک چهارم استرالیایی‌های خواهان دریافت حقوق با بیت کوین هستند

یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد از هر چهار نفر استرالیایی یک نفر تمایل دارد تا حداقل بخشی از حقوق خود را به شکل رمز ارز دریافت کند. به رغم وجود انگیزه‌های متفاوت، نتایج نشان می‌دهند علاقه عمومی به حوزه پول دیجیتال غیر متمرکز در میان مردم استرالیا پررنگ است. این نظرسنجی در یک جامعه آماری هزار نفری انجام شده است.   

منبع: bitcoin.com

با کاهش قیمت بیت کوین، نهنگ‌ها حدود ۳ میلیارد دلار خرید انجام دادند

چین‌انالیسس (Chainalysis)، پلتفرم تحلیل بلاک‌چین (Blockchain)، اعلام کرد نهنگ‌های بازار کریپتو از فرصت به وجود آمده در افت ارزش بیت کوین به زیر ۴۰ هزار دلار استفاده کرده و معادل ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار بیت کوین خریداری کرده‌اند.  

منبع: dailyhodl

بزرگترین کنفرانس بیت کوین در میامی آمریکا برگزار خواهد شد

بعد از مدت‌ها تعطیلی به علت همه‌گیری کرونا و تاخیر در برگزاری کنفرانس بیت کوین، بزرگترین اتفاق حوزه بیت کوین در روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه در شهر میامی در ایالت فلوریدا آمریکا رخ خواهد داد. کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۱ با حضور مهمانان زیادی از میان سیاستمداران، رگلاتورها، چهره‌های معروف، هواداران بیت کوین و سرمایه‌گذاران کریپتو در مرکز همایش‌های واینوودز مانا (Wynwood’s Mana Convention Center) برگزار خواهد شد.  

منبع: cryptopotato

کارشناسان: سولانا و بایننس‌چین از اتر پیشی خواهند گرفت

کیان وارویک (Kain Warwick)، بنیانگذار سینثتیکس (Synthetix)، و کایل سامانی (Kyle Samani)، یکی از مدیران مالتی‌کوین کپیتال (Multicoin Capital)، در تازه‌ترین اظهارات خود پیش‌بینی کرده‌اند سولانا (Solana) با نماد سول (SOL) و بایننس چین (Binance Chain) با نماد بی‌اس‌سی (BSC) از اتر (Ether)، توکن بومی شبکه اتریوم (Ethereum) با نماد ای‌تی‌ایچ (ETH)، پیشی خواهند گرفت. این نظرات در پادکستی با موضوع آینده اتریوم و پتانسیل سایر بلاک‌چین‌ها (blockchain) برای کسب سلطه بر بازار کریپتو مطرح شد. وارویک گفت کارمزد بالا یکی از نقاظ ضعف اتریوم است که به سایر رقبا امکان کسب سهم بیشتر از بازار را می‌دهد.  

منبع: beincrypto

ون‌اک در یورونکست محصول مالی قابل معامله در بورس مختص کریپتو عرضه می‌کند  

شرکت مدیریت سرمایه ون‌اک (VanEck)، مستقر در نیویورک، محصول مالی قابل معامله در بورس (exchange traded products)‌ مبتنی بر کریپتو را در بورس یورونکست (Euronext) پاریس و آمستردام عرضه می‌کند. بدین ترتیب سرمایه‌گذاران فرانسوی و هلندی می‌توانند بدون معامله مستقیم رمز ارز به طور غیر مستقیم در بیت کوین (Bitcoin) و اتریوم (Ethereum) سرمایه‌گذاری کنند. این شرکت، پیش‌تر عرضه همین محصول را در سامانه اکسترا (Xetra) دویچه بورزه (Deutsche Börse) آلمان آغاز کرده بود.

منبع: beincrypto

شرکت سیرکل موفق به جذب بزرگترین سرمایه‌گذاری کریپتو شد 

شرکت سیرکل (Circle)، خالق و توسعه‌دهنده پروژه استیبل کوین یو‌اس‌دی کوین (USDC)، موفق به جذب ۴۴۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خصوصی شد. جرمی الر (Jeremy Allaire)، بنیانگذار شرکت سیرکل، اعلام کرد این سرمایه صرف سرعت‌بخشی به رشد و توسعه بازار این شرکت خواهد شد. از مجموع ۱۲ سرمایه‌گذاری بزرگ تاریخ حوزه رمز ارز، پنج تای آن‌ها در سال ۲۰۲۱ اتفاق افتاده است.  

منبع: beincrypto

ثبت رکورد تعداد آدرس‌های حاوی یک سنت یا بیشتر اتر    

شمار آدرس‌های حاوی یک سنت اتر (ETH) و یا بیشتر به رکورد تاریخی ۱۵ میلیون و ۷۱۰ هزار رسید. رشد این عدد نشان از افزایش استقبال از اکوسیستم اتریوم (Ethereum) با استفاده از اتر و هولد این توکن برای سرمایه‌گذاری دارد. سرمایه‌گذاران اتریوم با استفاده از قرارداد لایه دوم این شبکه به قفل کردن دارایی‌ها می‌پردازند و تعداد اتر قفل شده بر این بستر به پنج میلیون و ۱۷۹ هزار توکن رسیده است.

منبع: ethereumworldnews

مجلس: نیازی به توقف ماینینگ رمز ارز نیست  

رحیم زارع، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز مجلس گفت: نظام‌مند کردن تولید رمزارزها باید از سوی مجلس شورای اسلامی انجام شود و اگر قانون خوبی در این زمینه به تصویب برسد، نیاز نیست که تولید رمزارزها متوقف یا تعطیل شود.

منبع: خبرگزاری مهر

مشاور رئیس مجلس: تدوین قوانین حوزه رمز ارز تا ۲ هفته آینده   

حسین قربانزاده، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی، در یک گفتگوی کلاب هاوسی گفت: به کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس فرصت دو هفته‌ای داده شده تا بتوانند قانون مناسبی را برای این حوزه به کمیسیون اقتصادی پیشنهاد بدهند. او افزود اعضای کمیسیون اقتصادی در کلاب هاوس و یا جلسات مجلس حضور پیدا خواهند کرد  و به سوالات فعالان رمزارز پاسخ خواهند داد

منبع: تحلیل بازار

رئیس مجلس خواستار تسریع دولت در لایحه رمز ارزها شد  

محمدباقر قالیباف،‌ رئیس مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز گفت: دولت باید هر چه سریعتر لایحه‌ای را جهت ساماندهی رمزارزها به مجلس شورای اسلامی ارائه کند. وی افزود: در حوزه رمز ارزها هم سردرگمی چندجانبه وجود دارد به گونه‌ای که بحث تولید رمز ارز به وزارت صمت باز می‌گردد، بحث تبادل آن اگر به صورت ارز باشد به بانک مرکزی و اگر دارایی دیجیتال باشد به وزارت اقتصاد باز می‌گردد و همچنین بحث تأمین انرژی رمز ارزها هم به وزارت نیرو مربوط است. قالیباف تأکید کرد: در این بخش نیاز به دو هزار مگاوات برق است و همچنین حجم بالایی از دارایی ارزی و یا دارایی دیجیتالی در رمز ارزها رقم می‌خورد و بر این اساس سوال ما این است که چرا دولت لایحه‌ای در این زمینه به مجلس ارائه نمی‌کند تا موضوع رمزارزها که چهار وزارتخانه را درگیر کرده است، ساماندهی شود؟ دولت در موضوعات مهم این چنینی حتماً باید به مجلس لایحه دهد اما متأسفانه دولت در ارائه لایحه کوتاهی می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

پوماپی از اتریوم به زنجیره هوشمند بایننس مهاجرت می‌کند  

پروتکل پرداخت دیفای پوماپی (PumaPay) از لانچ قریب‌الوقوع نسخه سوم خود خبر داد. طی این آپدیت، این پروتکل قصد دارد همچنین از شبکه اتریوم (Ethereum) به زنجیره هوشمند بایننس (Binance Smart Chain) نقل مکان کند. این نقل مکان همراه با معرفی یک پل ارتباطی بین دوشبکه خواهد بود. بنابر این، نسخه سوم امکان به‌کارگیری توکن‌ها، پرداخت‌های کریپتو و بازکردن استخر‌های جدید نقدینگی با قابلیت سو‌آپ اتوماتیک را در پوماپی ممکن می‌کند.

منبع: coinquora

توقف سرویس پالنیکس به کیف‌های ریپل برای دومین بار در هفته 

صرافی پالنیکس (Poloniex) برای دومین بار ظرف یک هفته کیف پول توکن ریپل (XRP) را برای انجام سرویس نگهداری از دسترس خارج کرد. همچنین کیف‌های حاوی ترون (TRX) و اتر (ETH) نیز از دسترس خارج می‌باشند. این صرافی مستقر در کالیفرنیا در توییتی این خبر را اعلام کرد. تمامی آدرس‌های مبتنی بر شبکه‌های تی‌آرسی۲۰ (TRC-20) و  ایی‌آرسی۲۰ (ERC-20) نیز از دسترس خارج خواهند بود. روز دوشنبه 24 می نیز این صرافی سرویس خود برای کیف‌های حاوی ریپل ا متوقف کرده بود.

منبع: u.today  

شبکه کاردانو در حال ارتقاء ظرفیت توسعه پذیری

شبکه کاردانو (Cardano) در حال آماده‌سازی برای راه‌اندازی لایه دوم (layer 2) پروتکل توسعه‌پذیری خود تحت عنوان هایدرا (Hydra) است. هایدرا پتانسیل توسعه پذیرش ۲ میلیون تراکنش در ثانیه را به کاردانو می‌افزاید. کاردانو به عنوان نسل سوم بلاک‌چین‌ها در حال توسعه سریع خود در سال ۲۰۲۱ است. بنابر اعلام اینپوت آوتپوت گلوبال (Input Output Global) یا همان آی‌او‌جی (IOG)، شرکت توسعه دهنده اصلی فناوری مورد استفاده در کاردانو، هایدرا در مرحله توسعه هسته اصلی قرار دارد.

منبع: coinquora

ای‌تورو از توکن‌های پرطرفدار حمایت می‌کند 

یونی آسیا (Yoni Assia)، مدیرعامل و هم‌بنیانگذار ای‌تورو (eToro) در سال ۲۰۰۷، اعلام کرد این پلتفرم به علت تعداد بالای طرفداران داج‌کوین (Dogecoin) این توکن را به فهرست خدمات خود افزود و ممکن است توکن شیبا (shiba inu) را نیز به همین علت لیست کند.  او همچنین حمایت ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیر عامل شرکت تسلا (Tesla) و یکی از حامیان اصلی داج‌کوین، را یکی دیگر از عوامل حمایت ای‌تورو از داج‌کوین دانست. عرضه عمومی ای‌تورو قرار است در ادامه سال جاری میلادی با پیوستن به وی‌اسپک (V SPAC) آغاز شود.

منبع: businessinsider

پایان هفته سبز بورس‌های آمریکا با افزایش خوش‌بینی به احیای اقتصادی

بورس‌های آمریکا روز جمعه را با افزایش شاخص بستند که این نشانه‌ایی از افزایش خوش‌بینی به آینده و احیای اقتصادی این کشور است. با افزایش خرج کرد خانوارهای آمریکایی شاخص مصرف نیز شاهد رشد ۶ دهم درصدی در ماه آوریل بود. حجم افزایش این شاخص در ماه آوریل بالاترین خیزش یک ماهه این شاخص از سال ۲۰۰۸ است. این شاخص در مقایسه با سال قبل نیز ۳.۶ درصد رشد داشته است.

منبع: businessinsider

افزایش ارزش رمز ارزهای مبتنی بر حریم خصوصی 

علیرغم ریزش شدید بیت کوین (Bitcoin) در هفته‌ گذشته و نزول آن به محدوده قیمتی ۳۵ هزار دلار، کوین‌های پیگیرگریز یا مبتنی بر حریم خصوصی (privacy coins) مانند زیکش (ZEC)، دش (DASH) و مونرو (XMR) رشد بسیار چشمگیری داشته‌اند. اگرچه حجم بازار بیت کوین در سطح کمتر از ۷۰۰ میلیارد دلار باقی مانده است، غلبه این رمز ارز اول به بالاتر از ۴۳ درصد صعود کرد.  

منبع: cryptopotato

برکناری رئیس کل بانک مرکزی 

با تایید صلاحیت عبدالناصر همتی برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری و پررنگ‌تر شدن حضور وی در انتخابات، از روز شنبه خبر برکناری وی منتشر شده است. با این حال گمانه‌زنی‌ها برای تعیین جانشین وی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی ادامه دارد. باشگاه خبرنگاران جوان و خبرگزاری مهر از سید حمید پورمحمدی، معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه، به عنوان جانشین همتی نام برده‌اند. با این‌حال،‌ خبرگزاری فارس تکذیبیه‌ایی را از سوی پورمحمدی منتشر کرده است و اکبر کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی، را به عنوان جایگزین همتی معرفی کرده است.  

منبع: خبرگزاری فارس، باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری مهر

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.