پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

راه‌اندازی سیستم پرداخت بدون محدودیت در روسیه

طبق گفته‌های وزیر دارایی روسیه، آنتوان سیلوانوف، روسیه درحال راه‌اندازی یک سیستم پرداختی جدید است که در آن، ارزهای دیجیتال بدون هیچ محدودیتی برای معاملات و پرداخت‌های برون مرزی استفاده می‌شوند. سیلوانوف همچین ادعا کرد که درصورت به توافق رسیدن طرفین معامله، تسویه حساب‌ها انجام می‌شود و هیچ کشور دیگری نمی‌تواند در روند پرداخت دخالتی داشته باشد و آن را متوقف کند. 

با توجه به تحریم‌های اقتصادی که پس از جنگ روسیه و اکراین توسط آمریکا و دیگر کشورها به روسیه اعمال شد، این کشور تلاش خود را برای اعلام استقلال از دلار آمریکا بیش‌تر و بیش‌تر کرده است. لازم به ذکر است که ایالات متحده و شماری دیگر از متحدان غربی آمریکا، ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های ارزی بانک مرکزی روسیه را توقیف کرده‌اند. 

از آخرین اقدامات روسیه جهت کاهش اتکا به دلار آمریکا، می‌توان به تلاش برای راه‌اندازی روبل دیجیتال اشاره کرد. طبق گزارشاتی که در سال ۲۰۲۱ توسط سرویس تحقیقات کنگره ایالات متحده منتشر شد، روسیه از سال ۲۰۱۴ درحال تلاش برای کاهش اتکای خود به دلار آمریکا است. همچنین در این گزارش اشاره شده است که روبل دیجیتال، وابستگی روسیه به زیرساخت‌های پرداخت غربی و دلار محور را کاهش می‌دهد.

سیلوانوف در روز گذشته نیز اعلام کرد که درحال‌حاضر روبل روسیه و یوآن چین، در پرداخت‌های بین این دو کشور، جایگزین دلار آمریکا شده‌اند. 

سیلوانوف همچنین در رویداد روز دوشنبه به خبرنگاران اعلام کرد: ما درحال بررسی جایگزینی واحدهای پولی ملی خود با دلار آمریکا هستیم و خوب یا بد این وضعیت فعلی ما است. اگر به ساختار تجارت‌های بین روسیه و چین نگاه کنید، می‌بینید که اکنون ۷۰ درصد از این معاملات با ارزهای ملی ما (روبل و یوآن) انجام می‌شود.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.