پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
تتر جایگزین لیر

سرمایه‌گذاران ترکیه، با تتر تضمین امنیت می‌کنند

اهالی ترکیه با توجه به ریزش ارزش لیر، به ارز دیجیتال تتر، به چشم پناهگاهی برای حفظ ارزش لیر نگاه می‌کنند. پس از انتخابات ماه می ترکیه، تقاضای ارز دیجیتال تتر در این کشور افزایش پیدا کرد؛ پیروزی رجب طیب اردوغان به‌عنوان رئیس جمهور ترکیه، باعث تلاطم وضعیت لیر شد و متقاضیان تتر، همچنان رو به افزایش است. به طبع، سرمایه‌گذاران ترک نیز به‌دنبال نقطه‌ای امن برای حفظ دارایی خود در برابر کاهش نرخ ارز هستند.

پول ترکیه در هفته گذشته 11 درصد نسبت به دلار کاهش یافته است زیرا بانک مرکزی از مداخله برای حمایت از آن پس از رای‌گیری عقب نشینی کرده‌است. از زمان انتخابات قبلی در سال 2018، لیر 80 درصد ارزش خود را از دست داده‌؛ چرا که اردوغان سیاست‌های اقتصادی غیرمتعارفی را دنبال می‌کند. در این وضعیت، دارایی‌های رمزنگاری شده مانند استیبل کوین‌ها برای افراد جذاب می‌شوند، چرا که این توکن‌ها برای حفظ ارتباط ثابت با دلار آمریکا در نظر گرفته شده‌اند. طبق داده‌های Kaiko، معاملاتی که در بازار کریپتو توسط لیر ترکیه انجام شدند تا ماه ژوئن 10 درصد (معادل 1.1 تریلیون دلار) بودند که این عدد در ماه می به 18 درصد رسید.

Ebru Güven، مدرس دانشگاه مستقر استانبول و بانک‌دار سابق، گفت که مقررات خرید دلار به نسبت خرید تتر و طلا با لیر را دشوار کرده‌اند. گوون گفت: «سرمایه‌گذاری در استیبل کوین‌ها به افراد اجازه می‌دهد ارزش ثروت خود را حفظ کنند، این یکی از راه‌های حفظ دارایی در زمان تورم بالا است. این تنها انگیزه مردم برای خرید استیبل کوین درحال‌حاضر است.

بر اساس داده‌های CoinMarketCap، سهم تتر از حجم معاملات در BTCTurk، یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال ترکیه، 20 درصد در مقایسه با 1 درصد در بایننس است که نشان‌دهنده این است که تقاضا برای استیبل کوین در بازارهای ترکیه قوی است.
Batuhan Basoglu، یک طراح گرافیک 28 ساله، ارزهای دیجیتال را در Binance معامله می‌کند و تمام پس‌انداز خود را در استیبل کوین‌ها و سایر ارزهای رمزنگاری‌شده صرف می‌کند، می‌گوید: «درست قبل از انتخابات، به دلیل نامشخص بودن آینده ارز، تمایل داشتم لیر ترکیه خود را به دلار آمریکا تبدیل کنم. برای محافظت از دارایی خود دربرابر این خطرات، راه‌حل خرید تتر را انتخاب کردم.»
Dessislava Aubert، تحلیلگر Kaiko در ایمیلی گفت: «قابل توجه است که تقاضا برای استیبل کوین در بازارهای ترکیه همچنان قوی باقی مانده‌است.» اوبرت گفت که سهم تتر از حجم معاملات در بازارهای ماه می به بالاترین سطح خود از سال 2020 تاکنون رسیده‌است.

همچنین شما می‌توانید تحلیل تتر را به‌صورت روزانه در وبلاگ اکسکوینو مطالعه کنید.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.