پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
بیت‌کوین در رقابت با ارزهای فیات
بیت‌کوین هم اکنون یک منبع ذخیره ارزش است که نه تنها به علت تورم از ارزش آن کاسته نمی‌شود بلکه روز به روز در حال رشد است.

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۱۱ مرداد)

افزایش حجم معاملات رمز ارزها در بازار سیاه نیجریه

مدیرعامل صرافی کریپتویی نیجریه گفته ممنوعیت اخیر فعالیت صرافی‌ها توسط بانک مرکزی نیجریه موجب انتقال حجم معاملات رمز ارزها از صرافی‌های متمرکز این کشور به بازار سیاه شده است. نیجریه به‌عنوان بزرگترین بازار ارزهای دیجیتال در آفریقا در تلاش برای ایجاد و انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی خود است.
منبع: bitcoin.com

سرمایه‌گذاران شرکتی و نهنگ‌ها قیمت بیت‌کوین را به بالا هل می‌دهند

هنری ارسلانیان، مدیر یکی از موسسات بزرگ مشاوره مالی، معتقد است سرمایه‌گذاران شرکتی مانند صندوق‌های بازنشستگی و صندوق‌های سرمایه گذاری پرخطر در کنار نهنگ‌ها در حال هل دادن قیمت بیت‌کوین رو به بالا و به سمت جایی که در اوج سال ۲۰۲۱ بوده هستند. به گفته وی، تنها در ماه جولای بیش از یک میلیارد دلار سرمایه جدید وارد بازار کریپتو شده است که ۹۰۰ میلیون دلار آن از طریق سرمایه‌گذاری سافت‌بنک (SoftBank) در بازار مشتقات اف‌تی‌ایکس (FTX) و ۳۱۰ میلیون دلار آن توسط فایربلاکس (Fireblocks) بوده است.
منبع: u.today

رونالدینیو وارد بازار توکن‌های غیرمثلی شد

رونالدینیو، ستاره مشهور فوتبال برزیل، قرار است با همکاری شرکت سرمایه‌گذاری پولینت‌ (Polyient) توکن‌های غیرمثلی (NFT) خود را به مبلغ ۴،۸۰۰ دلار به‌فروش برساند. این توکن‌ها در دو مرحله و در ماه آگوست به مزایده گذاشته شده و در مرحله نخست ۷ توکن با قیمت حداقل ۱۰,۰۰۰ دلار فروخته خواهد شد. خریداران با رونالدینیو در دبی دیدار خواهند داشت.
منبع: cointelegraph

مزایای پذیرش بیت‌کوین در السالوادور

بنک آو امریکا (Bank of America) از فرصت‌های کلیدی که بیت‌کوین می‌تواند برای کشور السالوادور به ارمغان بیاورد گفت. او معتقد است استفاده از بیت‌کوین سبب کاهش هزینه‌های انتقال وجه و حواله‌ها می‌شود که یک چهارم تولید ناخالص داخلی السالوادور را تشکیل می‌دهد.
منبع: u.today

کلاهبرداری از بازی‌ توکن‌های غیرمثلی

بنیان‌گذار بازی مبتنی بر توکن‌های غیر مثلی Hedgie، از کلاهبرداری میلیون دلاری خبر داد. وی در توییتی نوشت: «شب گذشته یک کلاهبردار، ۱۶ توکن کریپتوپانکس به ارزش حدود ۱ میلیون دلار و مقداری اتریوم را سرقت کرده است.»
منبع: decrypt

کره‌جنوبی ۱۱ صرافی رمز ارز را مسدود کرد

کمیسیون خدمات مالی کره‌جنوبی، ۱۱ صرافی رمز ارز این کشور را به اتهام فعالیت‌های غیرقانونی می‌بندد. دو صرافی دارلبیت (Darlbit) و بیت‌سونیک (Bitsonic)، زودتر اعلام کرده بودند فعالیت‌های خود را متوقف می‌کنند، اما نام باقی صرافی‌هایی که شامل این ممنوعیت می‌شوند هنوز منتشر نشده است.
منبع: u.today

اجرای قرارداد هوشمند کاردانو در زمان هارد فورک

تیم توسعه دهنده کاردانو اعلام کرده کاردانو به کاربرانش این امکان را می‌دهد تا در صورت بروز هارد فورک، قراردادهای هوشمند را اجرا کنند. چارلز هاسکینسون، بنیانگذار کاردانو معتقد است که بیشترین به‌روزرسانی‌های آینده کاردانو بین ماه‌های آگوست و سپتامبر سال جاری رخ خواهد داد.
منبع: beincrypto

فروش NFT «عشق» به مبلغ ۲۵۰ هزار دلار

زن اینفلوئنسر لهستانی، در تصمیمی برای پیوستن به دنیای توکن‌های غیرمثلی (NFT)، نماد عشق خود را به‌عنوان یک توکن NFT در مزایده‌ای به قیمت ۲۵۰،۰۰۰ دلار به فروش رساند. او در خصوص فروش این توکن گفت: «هیچ چیزی در اینترنت و دنیای مجازی فیزیکی نیست و این توکن بخشی از شخصیت آنلاین من است.»
منبع: beincrypto

افزایش ۵۳ درصدی قیمت توکن کریپتوپانک

با افزایش محبوبیت توکن‌های کریپتوپانکس و جهش خریدی که از روز جمعه این هفته آغاز شده، میانگین قیمت این توکن‌ها در هفته گذشته ۵۳ درصد افزایش یافته است و از ۳۴ اتریوم (۸۷،۸۰۰ دلار) به ۵۲ اتریوم (۱۳۵،۰۰۰ دلار) رسیده است.
منبع: decrypt

افزایش دو برابری حجم معاملات ریپل

موسسه پرداخت دیجیتال ریپل لبز اعلام کرد حجم معاملات توکن بومی این شبکه (XRP)، در سه‌ماهه دوم سال جاری تقریبا ۱۰۰ درصد رشد داشته است. داده‌های تحلیلی نشان می‌دهد حجم معاملات روزانه ریپل در سه ماه دوم افزایش بسیار چشمگیری در مقایسه با سه ماهه اول سال داشته است.
منبع: dailyhodl

دولت‌ها باید ارزهای دیجیتال را بپذیرند

رئیس دانشکده کوئینز دانشگاه کمبریج، از دولت‌ها خواست پذیرش خود را نسبت به انقلاب ارزهای دیجیتال، بالا ببرند. وی افزود اکنون زمان آن فرا رسیده تا کشورهای غربی به حوزه رمز ارزها توجه بیشتری داشته باشند و این حوزه را غیرقانونی و سوداگرانه تلقی نکنند.
منبع: bitcoin.com

تلاش کریپتویی پی‌پال در ایرلند

شرکت پرداخت پی‌پال (PayPal) در حال استخدام متخصصین حوزه رمز ارز در ایرلند است. به گزارش روزنامه آیریش ایندیپندنت (Irish Independent)، این غول پرداخت جهان به دنبال استخدام چندین نیروی متخصص در واحد دارایی‌های دیجیتال خود در داندلک (Dundalk) و دوبلین است. پی‌پال از اکتبر ۲۰۲۰ دارایی‌های دیجیتال را وارد شبکه پرداخت خود کرد.
منبع: u.today

استقبال رئیس انجمن بلاک‌چین نیجریه از ارز دیجیتال این کشور

رئیس انجمن بلاک‌چین نیجریه درباره ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور گفت: «نایرا دیجیتال (e-Naira)، برای کاهش تعداد افرادی که از نظر مالی محروم هستند، استقبال خوبی خواهد بود ولی موفقیت چنین ارز دیجیتالی به طراحی آن بستگی دارد». وی افزود نایرا دیجیتال در عملکرد بانک‌ها و سایر موسسات مالی اختلالی ایجاد نخواهد کرد.
منبع: bitcoin.com

کاردانو پلتفرم جدیدی راه‌اندازی می‌کند

شرکت بلاک‌چین امورگو (EMURGO) از راه‌اندازی پلتفرم جدیدی خبر داد که کیف پول توکن آدا (ADA) را به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز متصل می‌کند. از طریق این پلتفرم، دارندگان آدا قادر خواهند بود با استفاده از یک افزونه، به برنامه‌های غیرمتمرکز در بلاک‌چین کاردانو دسترسی پیدا کنند و از کلیه امکانات این dAppها استفاده کنند.
منبع: cryptonewsbtc

رشد ۹۰ درصدی رمز ارز کوانت

ارز کوانت با نماد اختصاری QNT یکی از سریع‌ترین ارزهای دیجیتال بوده و هفته گذشته رشد ۹۰ درصدی را تجربه کرده است. قیمت این ارز از ۸۵ دلار در اوایل ماه جولای به ۱۷۱ دلار در روز گذشته رسید. کوانت اولین پروژه‌ای است که با ایجاد سیستم عامل بلاک‌چین، مشکل تبادل اطلاعات را حل کرده است.
منبع: coinquora

سومین شرکت بزرگ جهان قصد استخراج بیت‌کوین را دارد

گزارش‌ها حاکی از آن است که آرامکو، سومین ابر شرکت بزرگ جهان، در حال برنامه‌ریزی برای ورود به دنیای رمز ارز است. سایت خبری اینوستینگ دات کام (Investing.com) در گزارشی به نقل از ماینر برزیلی ری ناصر (Ray Nasser) نوشته است این غول نفتی جهان به ماینینگ بیت‌کوین علاقه دارد.
منبع: finbold

معامله ۲۹ میلیارد دلاری جک دورسی

جک دورسی، مدیرعامل توییتر و پلتفرم مالی اسکوئر، قصد دارد با پرداخت ۲۹ میلیارد دلار شرکت خدمات پرداختی استرالیایی افتر‌پی (Afterpay) را به زیرمجموعه خود اضافه کند. افترپی کاربران را قادر به خریدهای لحظه‌ای و پرداخت اقساطی مبلغ آن می‌کند. هدف دورسی از خرید افترپی ایجاد پلتفرمی عادلانه‌تر، در دسترس‌تر و فراگیرتر است.
منبع: u.today

آزادسازی یک میلیارد توکن ریپل در ده ساعت گذشته

شبکه بلاک‌چین ریپل (XRP) یک میلیارد از این توکن را در ده ساعت گذشته آزاد کرده است. ریپل طی سال‌های گذشته برداشت‌های مشابهی را در ابتدای هر ماه انجام داده است. از این میزان ریپل آزاد شده، ۱۸۲.۳ میلیون ریپل به کیف پول بنیانگذار و مدیر ارشد فنی سابق این شبکه، جد مک کالب (Jed McCaleb)، منتقل شده است.
منبع: u.today

رمز‌ ارزها تهدیدی برای دلار آمریکا هستند

استیو مور (Steve Moore)، اقتصاددان برجسته، معتقد است دارایی‌های رمز ارز مانند بیت‌کوین تهدیدی برای دلار آمریکا هستند و امتیازات بسیاری نسبت به ارز‌های دیجیتال منتشر شده توسط بانک‌های مرکزی یا همان سی‌بی‌دی‌سی (CBDC) دارند.
منبع: dailyhodl

قانون جدید احراز هویت در صرافی بودا

صرافی بودا، مستقر در شیلی، قانون جدیدی را برای واریز وجوه به آدرس‌های بیت‌کوین اعمال کرده است. کاربران برای هربار واریز وجه به آدرس‌های جدید بیت‌کوین باید از طریق دوربین گوشی خود احراز هویت کنند. بودا اعلام کرده این قانون تنها برای افرادی که احراز هویت دوعاملی ندارند اجباری خواهد بود.
منبع: bitcoin.com

ارزهای دیجیتال پانزی هستند

مدیر هولدینگ بیمه‌ای کنیا، رمز ارزهایی مانند بیت‌کوین را با طرح‌های پانزی مقایسه کرده و به دارندگان این ارزها نسبت به عواقب آن هشدار داده است. او در ادامه از هموطنان خود خواسته تا سراغ ارزهای دیجیتال نروند.
منبع: bitcoin.com

سود ۲.۷ میلیارد دلاری اپلیکیشن معاملات بیت‌کوین

کش‌اپ، سرویس پرداخت همتابه‌همتا متعلق به شرکت اسکوئر، ۲ میلیارد و ۷۲۰ میلیون دلار از محل تراکنش‌های بیت‌کوین در سه‌ماهه دوم سال میلادی کسب کرده است. شرکت خدمات مالی اسکوئر متعلق به جک دورسی (Jack Dorsey)، بنیان‌گذار توییتر است.
منبع: u.today

جذب سرمایه جدید برای استارت‌اپ ماتریکس‌پورت

مدیرعامل سابق شرکت بیت‌مین (Bitmain)، از جذب سرمایه جدید برای استارت‌اپ خود خبر داد. شرکت ماتریکس‌پورت (Matrixport)، بعد از جدایی از بیت‌مین و تنها ظرف مدت ۲ سال، بیش از ۱ میلیارد دلار سرمایه جمع‌آوری کرده است.
منبع: cointelegraph

شرکت نفتی آرامکو استخراج بیت‌کوین را تکذیب کرد

آرامکو که بزرگترین شرکت نفتی عربستان است، شایعات استخراج بیت‌کوین توسط این شرکت را تکذیب کرد. پیش از این، رسانه‌های مختلف گزارشاتی مبنی بر علاقه‌ آرامکو به استخراج بیت‌کوین و مذاکره با استخراج‌کنندگان بیت‌کوین منتشر کرده بودند. بر اساس گزارش‌ها، آرامکو تمایل دارد از محصولات جانبی خود برای تولید برق برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده کند.
منبع: u.today

حدود ۴۰ درصد از موجودی اتر در اختیار نهنگ‌‌ها

بر اساس آخرین گزارش پلتفرم سنتیمنت، بزرگترین نهنگ‌های اتر در حال خرید‌های کلان هستند و هم اکنون ۳۹.۲ درصد کل موجودی اتر در اختیار این نهنگ‌ها قرار دارد. خریدهای کلان نهنگ‌ها موجب شد تا قیمت اتر روز یک‌شنبه به بالای ۲۶۰۰ دلار برسد.
منبع: u.today

افزایش پذیرش رمز ارز در نیجریه

به‌رغم تلاش‌های بانک مرکزی و سخت‌گیری‌های دولت نیجریه، پذیرش ارزهای دیجیتال در این کشور روبه افزایش است. داده‌های به‌دست آمده از پلتفرم گوگل ترندز (Google Trends) نشان می‌دهد نیجریه در رتبه اول از نظر سرچ کلمه بیت‌کوین قرار دارد. پس از ایالات متحده، نیجریه دومین بازار معاملات بیت‌کوین همتا به همتا را دارد.
منبع: cointelegraph

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.