تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
اخبار بیت کوین

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۳۱ فروردین)

  • غول مالی ژاپن با توکن ریپل (XRP) پاداش می‌دهد

خریداران توکن اوراق بهادار در عرضه آتی گروه مالی اس‌بی‌آی (SBI) ژاپن ریپل جایزه می‌گیرند. یوشیتاکا کیتائو (Yoshitaka Kitao)، مدیر گروه اس‌بی‌آی، در آخریت توییت خود این خبر را اعلام کرد. این گروه مالی قصد دارد از امروز (۲۰ آوریل) با برگزاری یک عرضه توکن اوراق بهادار (STO)، اوراق قرضه دیجیتال ارائه دهد.

منبع: u.today

  • bZx قصد راه‌اندازی توکن‌های میان‌زنجیره‌ایی را دارد

پلتفرم استقراض فوری غیرمتمرکز بی‌زد‌ایکس (bZx) قصد دارد توکن‌هایی را برای سایر بلاک‌چین‌ها راه اندازی کند. ارائه خدمات فارمینگ توکن BGOV بر زنجیره هوشمند بایننس (BSC) موجب شده تا ارزش کل دارایی قفل شده (TVL) در این شبکه به یک رکورد تازه برسد. bZx از زمان کوچ به زنجیره هوشمند بایننس پیشرفت خوبی داشته است. بی‌زد‌ایکس در ۶ آوریل اعلام کرد با راه‌اندازی سامانه سودبری از احتکار رمز ارزها (yield farming) بر زنجیره هوشمند بایننس، قصد دارد با توکن BGOV به تامین‌کنندگان نقدینگی پاداش دهد.

منبع: beincrypto

  • ران کانوی کوین‌بیس را به گوگل تشبیه کرد

ران کانوی (Ron Conway)، سرمایه‌گذار معروف سیلیکن ولی (Silicon Valley)، اقتصاد رمز ارزی را عرصه بعدی برای یک فرصت مولتی تریلیون دلاری می‌داند. وی پس از عرضه اولیه عمومی سهام کوین‌بیس (Coinbase) در بازار نزدک (Nasdaq) آن را به گوگل تشبیه کرد. 

منبع: bitcoin.com

  • ۵ میلیارد دلار از سهام کوین‌بیس در روز اول عرضه فروخته شده‌است

برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیرعامل کوین‌بیس (Coinbase)، می‌گوید سرمایه‌گذاران ابتدایی این شرکت موفق شدند تا در روز اول عرضه سهام آن در بازار نزدک (Nasdaq) مجموعاً سهامی به ارزش حدودی ۵ میلیارد دلار را بفروشند. در روز افتتاحیه عرضه، آرمسترانگ شخصاً ۲۹۱.۸ میلیون دلار و مدیرانی مانند فرد ویلسون (Fred Wilson) و مارک اندریسن (Marc Andreessen) هر کدام بیش از ۱ میلیون دلار از فروش سهام‌هایشان درآمد داشته‌اند. 

منبع: beincrypto

  • تعداد کاربران فعال تتر از ۶ میلیون نفر عبور کرد

تعداد آدرس‌های فعال تتر (Tether) از ۶ میلیون عبور کرد. نیمی از این آدرس‌ها روی شبکه اتریوم (Ethereum) و نیم دیگر بر شبکه ترون (Tron) فعال هستند. حجم سرمایه در بازار تتر از ۴۸ میلیارد دلار عبور کرده است و همچنان ارز غالب بازار استیبل‌کوین‌ها به ارزش ۷۵.۴ میلیارد دلار است.

منبع: ethereumworldnews

  • هارد فورک (Hard Fork) کیوتم (Qtum) با عنوان لاین سرعت (Fast Lane) تا ۱۰ اردیبهشت راه‌اندازی می‌شود. این هاردفورک قرار است یک پلتفرم قرارداد هوشمند (smart contract) مبتنی بر سازوکار گواه سهم (POS) با سرعت زیاد و به شدت غیرمتمرکز باشد.

#فاندا

منبع: coinmarketcal

  • خرید اشتراک مجله تایم با پرداخت رمز ارزی ممکن شد

با همکاری سایت کریپتودات‌کام (Crypto.com)، یک پلتفرم پیشتاز ارز‌های دیجیتال، مجله تایم (Time) خرید اشتراک از طریق رمز ارزها را می‌پذیرد. کاربران کریپتودات‌کام می‌توانند اشتراک ۱۸ ماهه مجله تایم را با پرداخت توکن CRO و یا سایر رمز ارزها خریداری کنند. پرداخت با توکن CRO همراه با ۱۰ درصد تخفیف خواهد بود. ارزش اشتراک دیجیتال این مجله برای ۱۸ ماه برابر با ۴۹ دلار است.

منبع: cointelegraph

  • امکان ریزش قیمت کاردانو (ADA)

ارزش توکن کاردانو یک سقوط ۳۰ درصدی در ۴ روز گذشته داشته است و با کاهش هولدرهای (holders) درازمدت امکان کاهش بیشتر نیز وجود دارد. نرخ تعداد سرمایه‌گذاران بلندمدت از میزان ۵۳.۸ درصد در آوریل ۲۰۲۰ به ۱۲ درصد در حال حاضر کاهش داشته است.

منبع: fxstreet

  • صعود بعدی بیت کوین بین ۳۰۰ هزار تا ۴۰۰ هزار دلار خواهد بود

ویلی وو (Willy Woo)، تحلیل‌گر مشهور درون‌زنجیره‌ای، معتقد است بیت کوین در حال استراحت در میانه راه است و احتمال صعود ناگهانی ۷۳۳ درصدی برای آن وجود دارد. او در آخرین قسمت از پادکست خود گفت تارگت متحرک بیت کوین از ۳۰۰ هزار دلار آغاز می شود. او با اشاره به مدل تحلیلی پلن‌بی (PlanB) که هدف ۲۸۸ هزار دلار را برای قیمت بیت کوین در پایان سال جاری تعیین کرده است، گفت احتمال انفجار ناگهانی قیمت خیلی بیشتر است. 

منبع: dailyhodl

  • غول خرده‌فروشی آنلاین دوج‌کوین را می‌پذیرد.

نیو‌گیگ (Newegg)، یک غول خرده‌فروشی آنلاین لوازم الکترونیک، از امروز (۲۰ آوریل) پرداخت از طریق دوج‌کوین (DOGE) را می‌پذیرد. این سایت از سال ۲۰۱۴ شروع به پذیرش پرداخت از طریق بیت کوین (BTC) کرد. پرداخت‌های رمز ارزی در این سایت با استفاده از درگاه بیت‌پی (BitPay) انجام می‌شود.

منبع: u.today

  • بانک گولدمن ساکز آمریکا بیت کوین را به نمایه دارایی‌ها خود افزود

بانک گولدمن ساکز (Goldman Sachs)، یکی از بانک‌های بزرگ آمریکا، بالاخره بیت کوین (BTC) را به گزارش سالانه بازده و نمایه دارایی‌های خود افزود. نکته جالب این که، این بانک برای مدت‌ها از منتقدین بیت کوین بود و حالا اولین رمز ارز دنیای پول‌های دیجیتال در صدر نمایه پربازده‌ترین دارایی‌های این بانک قرار دارد و با رشد بیسش از ۱۰۰ درصد بسیار پیش‌تر از سایر ردیف‌ها قرار دارد.

منبع: cryptopotato

  • ارزش سرمایه استیک شده در کاردانو به ۲۶ میلیارد دلار رسیده که ۷۳ درصد ارزش بازار آن را شامل می‌شود. بیشترین ارزش استیک شده متعلق به کاردانو و پولکادات است. هرچه این عدد بیشتر باشد، نشان‌دهنده کاهش تعداد ارز موجود در بازار است که منجر به افزایش قیمت خواهد شد.

#فاندا

منبع: stakingrewards

  • رئیس فدرال رزرو: بیت کوین قطعاً منبع ارزش است

رابرت کاپلن (Robert Kaplan)، رئیس فدرال رزرو دالاس، با تاکید بر تفاوت بیت کوین و سایر رمز ارزها با ارزهای دیجیتال منتشر شده توسط بانک‌های مرکزی، گفت: بیت کوین قطعاً یک منبع ارزش است که ارزش آن در حال حرکت است. کاپلن ادامه داد که ارزهای دیجیتال منتشر شده توسط بانک‌های مرکزی لزوماً یک منبع ارزش نیستند. وی ادامه داد که من و همکارانم در حال مطالعه رمز ارزها هستیم و به این مطالعه ادامه خواهیم داد.

منبع: bitcoin.com

  • سازمان استاندارد: استانداردهای ماینینگ در ایران ابلاغ شده‌اند

غلامرضا شریعتی، رئیس سازمان ملی استاندارد، با بیان اینکه استانداردهای صنعت ماینینگ تدوین و ابلاغ شده‌اند، افزود: اما رعایت این استانداردها اجباری نشده است.
منبع: خبرگزاری مهر

  • ثبت رکورد طولانی‌ترین استخراج یک بلاک بیت کوین

بنابر گفته آنتونی لوکلوز (Antoine Le Calvez)، استخراج بلاک 679786 بیت کوین تقریباً ۱۲۲ دقیقه به‌طول انجامید. این طولانی‌ترین ماین یک بلوک از ۱۳ اکتبر ۲۰۱۱ است. در حالت طبیعی ماین هر بلاک حدوداً ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. احتمال وقوع چنین اتفاقی یک در ۲۰۰ هزار است. رکورد قبلی ۱۴۴ دقیقه و مربوط به بلوک ۱۴۹۰۹۷ است.  

منبع: u.today

  • ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی تهدیدی برای رمز ارزها نیستند

کارشناسان بانک سرمایه‌گذاری مورگان استنلی (Morgan Stanley) معتقدند که ارزهای دیجیتال منتشر شده توسط بانک‌های مرکزی (CBDCs) نمی‌توانند تهدیدی برای رمز ارزها باشند. این بانک براین باور است که هر دوی این‌ها می‌توانند با هم همزیستی داشته باشند. چتن احیا (Chetan Ahya)، از اقتصاددانان مطرح، از اعضای تیم نویسندگان این گزارش هستند.

منبع: bitcoin.com

  • اولین بلاک‌چین ایرانی برای جذب سرمایه جمعی مجوز گرفت

سازمان فرابورس ایران (IFB) به عنوان نهاد رگلاتوری صدور مجوز برای شرکت‌های فینتک به شرکت ققنوس (Kuknos) مجوز داد. ققنوس اولین پلتفرم ایرانی مبتنی بر بلاک‌چین برای جذب سرمایه جمعی (Crowdfunding) است. فرابورس پیش‌تر خبر از راه‌اندازی بازار جذب سرمایه جمعی در ایران داده بود.

منبع: islamicfinancenews

  • همکاری ۱۰ ساله پروژه API3 با پروژه بانکداری باز

پروژه API3 که خدمات اوراکلی نسل سوم به نویسندگان و صاحبان رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزاری (API) ارائه می‌دهد روز دوشنبه اعلام کرد به یک تفاهم ۱۰ ساله برای همکاری با پروژه بانکداری باز (Open Bank Project) رسیده است. هدف از این همکاری اتصال بیش از API بانکداری به بلاک‌چین قراردادهای هوشمند AP3 است. در واقع این همکاری تلاشی برای استفاده از فناوری بلاک‌چین در بانکداری سنتی است.

منبع: bitcoin.com

  • انگلستان انتشار ارز دیجیتال را بررسی می‌کند

بانک انگلیس (Bank of England) که همان بانک مرکزی انگلستان است، به همراه خزانه‌داری سلطنتی (HM Treasury) مشترکاً یک کارگروه ویژه را با هدف بررسی انتشار ارز دیجیتال منتشر شده توسط بانک مرکزی (CBDC) تشکیل دادند. انگلستان، چین، ژاپن و روسیه از جمله کشورهایی هستند که در حال بررسی انتشار ارز دیجیتال منتشر شده توسط بانک مرکزی هستند.

منبع: decrypt

  • کوین‌بیس در حال بررسی بیش از ۱۰۰ آلتکوین

پس از استقبال از اضافه شدن قابلیت معاملاتی توکن‌های کاردانو (ADA) و انجین (ENJ) به پلتفرم معاملاتی صرافی رمز ارزی کوین‌بیس، این صرافی در حال بررسی گزینه افزودن ۱۰۰ آلتکوین دیگر به پلتفرم معاملاتی خود است. از معروف ترین آنها موارد زیر را می‌توان نام برد:
siacoin
vechain
digibyte
livepeer
elrond
neo
paxg
luna
منبع: dailyhodl

  • فیس‌بوک پایلوت استیبل‌کوین خود را از ۲۰۲۱ آغاز خواهد کرد

یک منبع ناشناس افشا کرد که سیستم پرداخت بلاک‌چینی دیم (Diem) که وابسته به شبکه اجتماعی فیس‌بوک است، در حال بررسی انتشار پایلوت استیبل‌کوین (stablecoin) خود است. بنابر گزارش روز سه‌شنبه شبکه سی‌ان‌بی‌سی (CNBC)، این پایلوت در مقیاس کوچک برای انتشار یک  استیبل‌کوین با پشتوانه دلار آمریکا است. دیم پیشتر با نام لیبرا (Libra) فعالیت می‌کرد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا