پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
حرکت به سمت ارزهای دیجیتال
ایلان ماسک همچنان داج کوین را سزتر از ارزهای فیات می داند

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۴ مرداد)

پیام جدید ایلان ماسک با میم فیلم ماتریکس

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، در توئیتی از دنبال‌کنندگان خود خواست تا آینده‌نگری در مورد ارزهای فیات را فراموش کنند. او در توئیت خود یک میم از فیلم ماتریکس منتشر کرده که در آن نئو (شخصیت فیلم ماتریکس) از مورفئوس، سگ شیبا اینو (Shiba Inu)، پرسیده که می‌تواند با داج‌کوین پول زیادی به دست آورد؟ مورفئوس نیز در پاسخ گفته روی سودهای مبتنی بر ارزهای فیات تمرکز نکند، چرا که داج‌کوین خود پول است.
منبع: u.today

آمازون پرداخت از طریق بیت‌کوین را می‌پذیرد

طبق ادعای یک منبع ناشناس، آمازون قصد دارد تا اواخر سال جاری میلادی به حوزه پرداخت از طریق ارزهای دیجیتال بپیوندد. وی گفت: «آمازون این کار را با بیت‌کوین آغاز خواهد کرد». طبق اظهارات این منبع، این غول تجارت الکترونیک در نظر دارد بستری را جهت انجام معاملات گسترده‌تر رمز ارزها ایجاد کند.
منبع: cointelegraph

تعداد خودپردازهای بیت‌کوین از مرز ۲۴ هزار گذشت

شمار دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین از ۲۴،۰۰۰ در سطح جهانی فراتر رفته است. از ۷۵ کشوری که دارای این خودپردازها هستند، ایالات متحده با ۲۱,۱۶۱ دستگاه در فهرست نخست و پس از آن کانادا و انگلیس به ترتیب با ۱۶۹۸ و ۱۷۴ دستگاه در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.
منبع: news.bitcoin

بیت‌کوین ۴۸ هزار دلاری در فیوچرز بایننس

با رسیدن قیمت بیت‌کوین به ۴۰ هزار دلار در برخی صرافی‌ها، در بازار فیوچرز (آتی) بایننس برای دقایقی قیمت این ارز تا ۴۸,۰۰۰ دلار هم افزایش یافت. در پی این افزایش ناگهانی قیمت، ۱۱۰ میلیون دلار بیت‌کوین در پوزیشن فروش (short) تنها در چند دقیقه لیکوئید شد. ۳۸ میلیون دلار از پوزیشن‌های شورت نیز در صرافی بیت‌مکس (Bitmex) لیکوئید شد.
منبع: cryptopotato

رشد خیره‌کننده پروژه فانتوم

بلاک‌چین فانتوم (Fantom) رشد خیره‌کننده‌ایی را همزمان با رفتار خرسی بیت‌کوین در ماه گذشته داشته است. در ماه جولای، حجم دارایی قفل شده در فانتوم از ۳۰۰ میلیون دلار عبور کرد که رشدی ۸۰۰ درصدی نسبت به سه ماه قبل داشته است.
منبع: u.today

اتریوم بیشتر از یک ارز است

جیم کریمر، تحلیلگر و سرمایه‌گذار ارزهای دیجیتال گفت پس از حذف بیت‌کوین از سبد سرمایه‌اش، هنوز هم به سرمایه‌گذاری در اتریوم معتقد است. کریمر سه روز پیش در توییتی نوشت اتریوم را نگه‌ می‌دارد اما به آن اضافه نمی‌کند. این تحلیلگر پیشتر نیز اعلام کرده بود «اتریوم بیشتر از یک ارز است.»
منبع: bitcoin.com

۸۱ کشور در حال بررسی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی هستند

طبق بررسی جدید مرکز ژئواکونومیک آمریکا، ۸۱ کشور در جهان در حال تحقیق در مورد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) هستند. از این تعداد، ۴۶ کشور به لیست کشورهای درحال توسعه این ارزها در ماه مه اضافه شده است. در این میان، ۵ کشور ارز دیجیتال خود را به طور کامل راه‌اندازی کرده‌اند.
منبع:  bitcoin.com

چین می‌تواند مالکیت بیت‌کوین را ممنوع ‌کند

بابی لی، بنیانگذار اولین صرافی چینی، گفته به احتمال ۵۰ درصد مالکیت بیت‌کوین در این کشور ممنوع می‌شود. او افزود با رسیدن قیمت بیت‌کوین به سطح ۵۰ هزار دلار چین می‌تواند تبادلات آن را کاملا ممنوع کند. لی معتقد است بیت‌کوین در اواخر امسال به ۲۵۰ هزار دلار می‌رسد.
منبع: u.today

حجم انتقال بیت‌کوین از ۱۵ تریلیون و ۸۰۰ میلیارد دلار عبور کرد

حجم کل انتقال بیت‌کوین برای اولین باز در کمتر از ۷ ماه از آغاز سال نو میلادی از ۱۵ تریلیون و ۸۰۰ میلیارد دلار عبور کرد. این به این معناست که حجم کل انتقال بیت‌کوین معادل ۷۰ درصد تولید ناخالص ملی آمریکا در رقم ۲۲ تریلیون دلار است. حجم کل انتقال بیت‌کوین در این رقم از حجم کل اقتصاد آمریکا در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ بیشتر است.
منبع: bitcoinmagazine

برخورد پلیس برزیل با صرافی‌های کریپتویی

پلیس برزیل طی عملیاتی مبلغی معادل ۳۳ میلیون دلار را از منابع صرافی‌های کریپتویی که گفته می‌شود در تخلفات پولشویی دخیل بوده‌اند ضبط کرده است. این عملیات ضد پولشویی در پایتخت این کشور و سائو پائولو پس از اخذ ۶ حکم قضایی انجام شده است.
منبع: decrypt

رابین‌هود کیف پول ارز دیجیتال ارائه می‌دهد

ولاد تنف، مدیر عامل پلتفرم معاملاتی رابین‌هود، از ارائه کیف پول ارز دیجیتال خبر داد. وی اعلام کرده این شرکت سخت در تلاش است تا امکانات محبوب و کاربردی بیشتری را در پلتفرم خود پیاده‌سازی کند. پلتفرم رابین‌هود ۳۴ درصد درآمد رمز ارزی و ۶٪ درآمد کل شرکت را از تبادلات داج‌کوین به‌دست آورده است.
منبع: beincrypto

۴۳ درصد از مردم سنگاپور ارز دیجیتال دارند

طبق نظرسنجی انجام شده در آسیا و اقیانوسیه، پذیرش ارزهای دیجیتال در سنگاپور به‌ویژه در میان نسل جوان این کشور در حال افزایش است. نتایج نظرسنجی نشان داد که ۴۳ درصد از افراد دارایی ارز دیجیتال داشته و ۴۶ درصد قصد خرید آن را در ۱۲ ماه آینده دارند. همچنین، دو سوم یا ۶۶ درصد افراد صاحب رمز ارز در گروه سنی ۲۶ تا ۴۵ سال قرار دارند.
منبع: cointelegraph

آغاز پایلوت سی‌بی‌دی‌سی در نیجریه در ماه اکتبر

پس از ۴ سال پژوهش و بررسی، بانک مرکزی نیجریه در نهایت اولین دور اجرای آزمایشی سی‌بی‌دی‌سی خود را در ماه اکتبر آغاز خواهد کرد. سی‌بی‌دی‌سی یا همان ارز دیجیتال منتشر شده توسط بانک‌های مرکزی، موضوعی است که بسیاری کشورها در حال پیگیری آن هستند.
منبع: cryptopotato

کریپتو ارزش ذاتی ندارد

مدیر عامل شرکت Man Group، گفته ارزهای دیجیتال به خودی خود ارزشی ندارند ولی با این وجود فرصت‌های شگفت‌انگیزی برای دارندگان خود فراهم می‌کنند. الیس خاطرنشان کرد اکثریت قریب به اتفاق سرمایه‌گذاران بازارهای رمز ارز می‌دانند که این کوین‌ها از نظر سودمندی نهایی بی ارزش هستند.
منبع: u.today

بازی ایندی، بیت‌کوین رایگان می‌دهد

به‌تازگی یکی از بازی‌های ایندی (مستقل) با نام «چه کسی ریش من را دزدید» به بازیکنان بیت‌کوین رایگان می‌دهد. اولین نفری که بتواند معمای بازی را حل کند به کیف پول حاوی بیت‌کوین دسترسی پیدا می‌کند. این بازی حاوی ۱۲ تکه کاغذ مجازی است که در نهایت عبارت به‌دست آمده، رمز کیف پول بیت‌کوین خواهد بود.
منبع: decrypt

تعداد اعتبارسنج‌های نسخه دوم اتریوم از ۲۰۰ هزار عبور کرد

برای اولین بار از زمان راه‌اندازی نسخه دوم شبکه اتریوم (Ethereum 2.0) در اول دسامبر ۲۰۲۰، تعداد اعتبارسنج‌های (validators) این شبکه از ۲۰۰ هزار کاربر عبور کرده است. سازوکار اثبات سهام این شبکه با عملکرد بی‌نقص خود موفق به جلب تدریجی اعتماد کاربران شده است و هم‌اکنون ۶ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۳۳۹ اتر در این شبکه استیک شده‌اند.
منبع: trustnodes

کره‌جنوبی دارایی‌های صرافی‌ها را مسدود می‌کند

توجه نهاد‌های رگلاتوری در کره‌جنوبی به دارایی‌‌های دیجیتال موجود در کیف‌های صرافی متمرکز شده و وزارت دارایی این کشور به دنبال راهی است تا از فرار مالیاتی در این حوزه جلوگیری کند. نهاد‌های رگلاتوری یک بازبینی در قوانین مالیاتی را پیشنهاد داده‌اند تا از لحاظ قانونی بتوان دارایی‌های رمز ارز مودیان فراری را ضبط کرد.

منبع: u.today

بلومبرگ: بیت‌کوین در آستانه رسیدن به قیمت ۴۴ هزار دلار

تحلیل‌های شبکه تلویزیونی بلومبرگ نشان می‌دهند بیت‌کوین پتانسیل آن را دارد تا به زودی به محدوده قیمتی ۴۴ هزار دلار برسد. نمودار‌ها نشان می‌دهند پس از بازگشت سریع بیت‌کوین از محدوده ۲۰ هزار دلار، گاوها به شدت فعال شده‌اند. رسیدن قیمت بیت‌کوین به ۳۹ هزار و ۸۵۰ دلار در یک ماه گذشته سابقه نداشته است. تحلیلگران بلومبرگ معتقدند بازگشت سریع بیت‌کوین به این محدوده نمودار را به شکل الگوی کلاسیک دودره (double-bottom) درآورده که پتانسیل رشد قیمت تا ۴۴ هزار دلار را افزایش می‌دهد. در این تحلیل، مقاومت در محدوده ۴۱ تا ۴۲ هزار دلار خواهد بود.
منبع: u.today

قانونگذاری کامل دیفای غیرممکن است

رئیس بانک سیام تایلند معتقد است امورمالی غیرمتمرکز (DeFi) به چارچوبی برای تعاملات بلندمدت و پایدار با امور مالی سنتی نیاز دارند. او گفته دیفای را نمی‌توان به طور کامل قانونگذاری کرد. دکتر سوتینگ به رشد ۱۰ برابری این حوزه در کنار عواملی مانند رشد کاربران، حجم معاملات صرافی‌ها و توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapps) در شش ماه گذشته اشاره کرد.
منبع: cointelegraph

حذف معاملات اهرم بالا در بایننس و اف‌تی‌ایکس

دو صرافی بایننس و اف‌تی‌ایکس، کاربران را محدود به انجام معاملات با حداکثر اهرم ۲۰ برابری کرده‌اند. اف‌تی‌ایکس از روز گذشته و بایننس از تاریخ ۱۹ جولای این تصمیم را به مرحله اجرا در آورده‌اند. مدیرعامل بایننس دلیل این اقدام را محافظت از کاربر عنوان کرده است.
منبع: decrypt

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.