اخبار ارز دیجیتال

بیت کوین، بهترین دارایی برای سرمایه گذاری طی یک دهه گذشته

با نزدیک شدن به روزهای آغازین سال 2020 یک دهه دیگر از تاریخ را پشت سر خواهیم گذاشت. طی ده سال گذشته غول‌های بزرگی مثل Uber و Airbnb پا به عرصه وجود گذاشتند و به موفقیت‌های بی‌شماری دست پیدا کردند. با توجه به اینکه بیت کوین یک شرکت نیست، ولی در ده سال گذشته به عنوان بهترین دارایی برای سرمایه گذاری انتخاب شده است. این اختراع هوشمندانه ساتوشی ناکاموتو با رشد قیمت بی‌نظیر خود به بهترین دارایی برای سرمایه‌گذاری طی یک دهه گذشته تبدیل شده است. گزارش‌های اخیر بورس اوراق بهادار آمریکا حاکی از آن است که اگر فردی در آغاز سال  2010 اقدام به سرمایه‌گذاری  1 دلاری در ارز دیجیتال بیت کوین کرده بود، ارزش دارایی این فرد در روزهای پایانی سال 2019 رقمی معادل 90,000 دلار خواهد بود.

بیت کوین، بهترین سرمایه گذاری در یک دهه اخیر

در حالی که در روزهای پایانی سال 2019 قرار داریم، بسیاری از سرمایه گذاران به بررسی وضعیت بازارهای مالی مختلف طی یک دهه گذشته پرداخته و قصد دارند بهترین دارایی برای سرمایه گذاری در این بازه زمانی را تعیین کنند. در این میان ارز دیجیتال بیت کوین به عنوان یک تکنولوژی نوظهور با رشد قیمت مناسب خود توانست عنوان بهترین دارایی برای سرمایه گذاری طی یک دهه گذشته را از آن خود کند.

طبق گزارش‌های اوراق بهادار بانک مرکزی ایالت متحده آمریکا، نفت بین سال‌های 2010 تا 2020 عملکرد ضعیفی از خود نشان  داده و بازار مالی متعلق به طلا هم تعریف چندانی ندارد. ولی سرمایه گذاری 1 دلاری هر فردی در اوایل سال 2010 منجر به کسب سود و افزایش دارایی 90,000 برابری این فرد شده و همین امر سبب پیشی گرفتن ارز دیجیتال بیت کوین از هر وسیله دیگری برای سرمایه گذاری شده است.

بیت کوین، طلای دیجیتال

لازم به ذکر است اگر کسی بنا به توصیه پیتر شیف اقدام به سرمایه گذاری در بازار طلا در اوایل سال 2010 می‌کرد و هر اونس طلا را با قیمت 1,113 دلار می‌خرید در پایان سال 2020 طلایی به ارزش 1,542 دلار ( به ازای هر اونس ) داشت و این یعنی 38 درصد سود طی ده سال!

در طول ده سال گذشته ارز دیجیتال بیت کوین افزایش +8,999,900 درصدی را به همراه داشته است و عملکرد این ارز دیجیتال طی تنها یک سال اخیر از عملکرد طلا طی یک دهه گذشته پیشی گرفته است. ارز دیجیتال بیت کوین در سال 2019 با افزایش قیمت 98 درصدی همراه بود و این رقم در مقابل افزایش قیمت 10 درصدی بازار طلا حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد.

ارز دیجیتال بیت کوین

لازم به ذکر است ارز دیجیتال بیت کوین بدون وجود صندوق سرمایه‌گذاری متمرکز، عوامل واسطه و رودشو ( Roadshow ) به موقعیت کنونی خود دست یافته است.

اگر بیت کوین فعالیت خود را در غالب یک شرکت شروع می‌کرد، بدون شک می‌توانست به رقیب سرسخت شرکت‌های نوپایی مانند Uber و Facebook تبدیل شده و آن‌ها را شکست دهد.

یکی از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال به نام Srinivasan در یک پیغام توییتری عنوان کرده است: تک شاخ سرمایه گذاری طی دهه گذشته، Uber، Snap یا Airbnb نیست، یونیکورن سرمایه گذاری در واقع ارز دیجیتال بیت کوین است.

بیت کوین تک شاخ سرمایه گذاری

( در فرهنگ استارتاپی جهان، به استارتاپ‌هایی که بتوانند وضعیت مناسبی از نظر کیفیت و ارزش مالی داشته باشند «استارتاپ تک‌شاخ‌ یا Unicorn Startup» گفته می‌شود!  این لغت اولین بار در سال ۲۰۱۳ توسط سرمایه گذاری به نام آیلین لی ارائه شد )

در نظر داشته باشید که سه شرکت نام برده جزو برترین شرکت‌های جهان هستند. برخی دیگر از صاحب نظران ارزهای دیجیتال نیز با گفته Srinivasan موافق هستند. در همین رابطه بروس فنتون ( Bruce Fenton ) عنوان کرده است:

ارز دیجیتال بیت کوین بدون صندوق سرمایه‌گذاری متمرکز، بدون حضور اشخاص واسطه و بدون وجود هر گونه رودشو تنها به واسطه ارزش خود و پذیرش عمومی توانسته است به بهترین دارایی برای سرمایه گذاری طی یک دهه گذشته تبدیل شود.

ارزهای دیجیتال علاوه بر اینکه به بهترین دارایی برای سرمایه گذاری در یک دهه گذشته تبدیل شده‌اند، به عنوان یک نوآوری قابل توجه، درک مردم را نسبت به پول سنتی تغییر داده‌اند. امروزه مردم به واسطه این پول‌های دیجیتال می‌توانند سدی که توسط تحریم‌ها ایجاد شده است بشکنند. به جرات می‌توان گفت تکنولوژی ارزهای دیجیتال انتقلابی مهم طی ده سال آینده ایجاد خواهند کرد.

توجه داشته باشید که این مقاله صرفا به منظور بالا بردن اطلاعات شما و آشنایی با شرایط بازارهای مالی مختلف می‌باشد. موارد ذکر شده را به عنوان توصیه برای خرید و فروش خود در نظر نگیرید.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. با سلام و خسته نباشید
    واقعیتش یه مدته خیلی سوالا درباره‌ی بیت کوین دارم و کسی که جواب اصولی بهم بده رو پیدا نمیکنم
    خیلی ممنون میشم اگه کمکم کنید…

    1. سلام دوست عزیز وقتتون بخیر
      اگر سوالی در رابطه با خرید و فروش ارزهای دیجیتال در سامانه اکسکوینو دارید میتونید مطالب وبلاگ رو بخونید یا از پشتیبانی کمک بگیرید.
      ممنون از همراهیتون

دکمه بازگشت به بالا