ارز دیجیتال برگر سواپ Burger Swap چیست + پیش‌بینی 10 ساله قیمت
ارز دیجیتال برگر سواپ Burger Swap چیست + پیش‌بینی 10 ساله قیمت

معرفی ارز دیجیتال برگر سواپ Burger Swap + پیش‌بینی قیمت

پروتکل ارز دیجیتال برگر سواپ یک صرافی مالی غیرمتمرکز (DeFi) است که بر روی زنجیره هوشمند بایننس (BSC) ساخته شده است. BurgerSwap به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) کار می‌کند که از مدل بازارساز خودکار (AMM) استفاده می‌کند. این پروتکل مشابه پروتکل‌های بیکری سواپ (BakerySwap)، پنکیک سواپ (PancakeSwap) و دیگر پروتکل‌ها، به کاربران اجازه می‌دهد تا با ارائه نقدینگی، توکن کسب کنند.

هدف پروژه ارز دیجیتال برگر سواپ ارائه محصولات و خدمات بسیار ارزان‌تر و قابل اعتمادتر در حوزه DeFi است. از زمانی که این پلتفرم راه اندازی شد تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر وجود هرگونه مشکلی در این پلتفرم از سوی کاربران گزارش نشده است، که همین موضوع هم گواهی بر قابلیت اطمینان آن است.

از دیگر اهداف این پروژه رسیدگی به مشکل اکثر صرافی‌های مبتنی بر اتریوم با کارمزد تراکنش بالا (gas fee)، لغزش قیمت (price slippage) و سرعت پایین تراکنش است. از طریق پل ETH-BSC، کاربران همچنین می‌توانند به‌راحتی توکن‌های ERC-20 خود را در BurgerSwap تعویض کنند.

رشد بازارهای مالی غیرمتمرکز (DeFi) در ماه‌های اخیر شتاب خود را حفظ کرده و پروژه های مختلفی هم‌راستا با آن و در جهت تحقق اهداف این بازار ارائه و معرفی شده که خدمات تبادل توکن را ارائه می‌دهند. با این حال، اکثر این پروژه‌ها از مشکلات نقدینگی رنج می‌برند که باعث گرانی معاملات برای کاربرانشان می‌شود. BurgerSwap مجموعه‌ای جامع از ابزارها را ارائه می‌دهد که می‌تواند این نگرانی‌ها را حل کند.

در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با ارز دیجیتال برگر سواپ و اطلاعات مرتبط با این رمز ارز بیشتر آشنا کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

فهرست مطالب با دسترسی سریع

ارز دیجیتال برگر سواپ چیست؟

توکن بومی و کاربردی ارائه‌شده توسط صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال برگر سواپ، برگر Burger نام دارد. از این توکن می‌توان به‌عنوان ابزار پرداخت کارمزد تراکنش‌ها، انجام معاملات، استیکینگ یا همان سپرده‌گذاری و رای‌گیری استفاده کرد. 

همانطور که در مقدمه گفته شد پلتفرم ارز دیجیتال برگر سواپ برگر سواپ بر روی زنجیره هوشمند بایننس یا همان BSC پیاده‌سازی شده و به همین دلیل توکن اصلی این پلتفرم یعنی برگر یک توکن با استاندارد BEP-20 است.

ارز دیجیتال برگر سواپ چیست؟
ارز دیجیتال برگر سواپ چیست؟

از توکن برگر برای پرداخت تمامی مشوق‌های مالی و پاداش نقدینگی این پلتفرم استفاده می‌شود و کاربران با استفاده از این توکن می‌توانند در تصمیم‌‌گیری‌های حاکمیتی و رای‌گیری در مورد به‌روزرسانی‌ها یا پیشنهادهای پروتکل مشارکت کنند.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست؟

تاریخچه و بنیانگذاران ارز دیجیتال برگر سواپ

پلتفرم ارز دیجیتال برگر سواپ BurgerSwap در سپتامبر سال ۲۰۲۰ راه اندازی شد. از زمان راه‌اندازی این پلتفرم، برگر سواپ مکانیسم مبادله‌ای را دنبال می‌کند که کاملاً توسط جامعه از طریق رأی‌ها اداره می‌شود.

اسامی و اطلاعات تیم توسعه‌دهنده صرافی برگر سواپ نامشخص بوده و تنها از رایان فنگ (Ryan Fang)، هم‌بنیانگذار پلتفرم انکر (Ankr)، به عنوان یکی از مشاوران این پروژه نام برده شده است.

این پلتفرم توسط جمعی از توسعه‌دهندگان از نقاط مختلف جهان همچون آمریکا، بریتانیا، چین و ترکیه طراحی و ایجاد شده و هدف اصلی آنها این بوده که برگر سواپ را به یک سیستم بسیار غیرمتمرکز و دموکراتیک تبدیل کنند. Burger Swap در واقع یک پروژه اجتماعی است که با الهام‌گرفتن از ایده پیشنهادی ERC2917 EIP ارائه‌شده توسط تونی کارسون (Tony Carson) و دکتر مهمت صابر‌ (Mehmet Sabir) و سلیمان کارداس (Suleyman Kardas) بوجود آمده است.

تاریخچه و بنیانگذاران ارز دیجیتال برگر سواپ
تاریخچه و بنیانگذاران ارز دیجیتال برگر سواپ

برگر سواپ اساساً یک بازارساز خودکار (AMM) است که به جای یک صرافی مرکزی یا یک خریدار که با فروشنده ارتباط برقرار کند، معاملات بر روی یک استخر نقدینگی انجام می‌شود که توسط قراردادهای هوشمند اداره می‌شود. نقدینگی این استخرها توسط سرمایه‌گذارانی تامین می‌شود که رمزارز خود را در ازای پاداش در این استخرها استیک یا سپرده‌گذاری می‌کنند.

پلتفرم ارز دیجیتال برگر سواپ با استفاده از تجربیات نامطلوب دیگر پلتفرم‌ها و کاربران آن‌ها، قراردادهای هوشمند را با کمک شرکت مطرح بلاکچینی Beosin بازبینی و بررسی می کند. این اقدام احتمال وجود هرگونه مشکل در قراردادهای هوشمند را که قاتل پروتکل‌های دیفای تا به امروز بوده کاهش می‌دهد.

چه چیزی Burger Swap را منحصر به فرد می‌کند؟

بازارساز خودکار (AMM) نوعی صرافی غیرمتمرکز (DEX) است که از فرمول‌های ریاضی و تئوری بازی برای قیمت‌گذاری دارایی‌ها استفاده می‌کند. Burger Swap یک AMM غیرمتمرکز در شبکه BSC است.

پل Burger Swap این توانایی را دارد که توکن‌ها را از استاندارد ERC-20 شبکه اتریوم (ETH) به استاندارد BEP-20 شبکه بایننس اسمارت چین و بالعکس با هزینه‌های پایین مبادله کند. این کار به کاربران اتریوم اجازه می‌دهد تا به طور یکپارچه به شبکه BSC مهاجرت کنند و از هزینه‌های پایین تراکنش و زمان بلوک سریع آن لذت ببرند.

چه چیزی Burger Swap را منحصر به فرد می‌کند؟
چه چیزی Burger Swap را منحصر به فرد می‌کند؟

پلتفرم ارز دیجیتال برگر سواپ به عنوان یک صرافی دموکراتیک و غیرمتمرکز با حاکمیت اجباری طراحی شد. دارندگان توکن BURGER می‌توانند به تغییر پارامترهای مبادله مانند کارمزد معاملات، سرعت استخراج، پاداش‌های سهام و موارد دیگر رأی دهند.

همه توکن های موجود در Burger Swap دارای یک جفت معاملاتی BNB و BURGER هستند. جفت BURGER برای تولید نقدینگی برای توکن BURGER استفاده می‌شود و BNB توکن اصلی و بومی شبکه BSC است.

زمانی که پروژه جدیدی می‌خواهد در Burger Swap فهرست شود، این صرافی آن را با هزینه‌ای فهرست می‌کند و به جامعه اجازه می‌دهد تا فرایند فهرست‌کردن این پروژه را از طریق فرایند رأی‌گیری تأیید یا رد کنند. تمام هزینه‌های فهرست به یک استخر اضافه می‌شود و بین دارندگان BURGER که حداقل یک بار در هفته در رای‌گیری شرکت می‌کنند به اشتراک گذاشته می‌شود.

توکن ایکس برگر xBurger چیست؟

توکن ایکس برگر (xBurger) در واقع به عنوان پاداش در بخش خاصی از استخرهای نقدینگی برگر سواپ با نام Burger Shack (استخرهای برگر شک) ایجاد شده است.

طبق برنامه تیم توسعه‌دهنده برگر سواپ در نهایت ۱ میلیون عدد از توکن ایکس برگر صادر خواهد شد. نرخ ضرب این توکن در ۳۰ روز اولیه تولید آن، ۰.۲ ایکس برگر به ازای هر بلوک بوده است و پس از آن با نرخ ۰.۱ xBurger تا حداکثر عرضه آن یعنی عدد ۱ میلیون منتشر می‌شود.

توکن ایکس برگر xBurger چیست؟
توکن ایکس برگر xBurger چیست؟

در حال حاضر این توکن با قیمت ۱.۰۵ دلار معامله می‌شود.

نحوه عرضه توکن ایکس برگر:

  • ۹۰ درصد به ارائه دهندگان نقدینگی در استخرهای Burger Shack
  • ۱۰ درصد به عنوان پاداش تیم توسعه‌دهنده صرافی برگر سواپ

امنیت شبکه برگر سواپ چگونه تامین می‌شود؟

همانطور گه پیشتر گفته شد پلتفرم Burger Swap از فرآیند رأی‌گیری برای فهرست‌شدن پروزه‌ها استفاده می‌کند و به این ترتیب مانع فهرست‌شدن پروژه‌های توکن‌های مشکوک می‌شود. این فرایند بر روی زنجیره هوشمند بایننس اجرا می‌‌شود، یک بلاک‌چین با زمان تولید بلوک‌های سریع و تمرکز و توجه به فرایند تمرکززدایی.

امنیت شبکه برگر سواپ چگونه تامین می‌شود؟
امنیت شبکه برگر سواپ چگونه تامین می‌شود؟

توکنومیک برگر سواپ

در حال حاضر ارزش بازار ارز دیجیتال برگر سواپ ۲۱،۶۷۳،۶۵۸ دلار بوده و ۲۰،۶۲۴،۹۱۶ توکن برگر از مجموع ۲۱ میلیون توکن در گردش است.

قیمت این ارز دیجیتال در زمان نگارش این مقاله و بر اساس داده‌های به‌دست آمده از سایت کوین‌مارکت‌کپ (Coinmarketcap) ۱.۰۵ دلار آمریکا با حجم معاملات ۲۴ ساعته ۱۱۶،۷۸۸،۰۵۷ دلار است. بر اساس همین داده‌ها، ارز دیجیتال BURGER در حال حاضر رتبه ۵۳۸ را در میان رمز ارزهای بازار به خود اختصاص داده است.

روش راه‌اندازی برگر سواپ

راه‌اندازی پلتفرم ارز دیجیتال برگر سواپ کار بسیار آسان و ساده‌ای است و نیاز به مهارت و دانش خاصی ندارد. تنها نکته‌ای که در این رابطه وجود دارد این است که شما برای این کار نیاز به یک کیف پول آنلاین مثل متامسک، تراست والت، مث والت، توکن پاکت و بایننس چین والت دارید.

اگر از این نظر مشکلی ندارید و از این کیف پول‌ها استفاده می‌کنید تنها کافی است وارد سایت برگر سواپ شده و یکی از این کیف پول‌ها را به آن متصل کنید تا بتوانید به فرایند خرید و فروش ارزهای دیجیتال مورد نظر خود بپردازید. در ادامه در خصوص نحوه اتصال کیف پول متامسک به پلتفرم برگر سواپ بیشتر توضیح داده‌ایم.

توجه داشته باشید برای تسهیل در انجام تراکنش‌های خود در پلتفرم صرافی برگر سواپ شما نیاز به توکن برگر دارید. برای این کار چند روش وجود دارد که آسان‌ترین آن تهیه و خرید این توکن از یکی از صرافی‌های پشتیبان‌کننده آن است. روش دیگری که می‌توانید از طریق آن توکن بگر به‌دست امورید خرید توکن BNB و معاوضه آن با برگر است.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که از قبل توکن BNB در موجودی رمز ارزی خودتان دارید تنها کافی است آن را به کیف پولی که به پلتفرم برگر سواپ متصل کرده اید انتقال داده و در آنجا با ارز دیجیتال برگر سواپ معاوضه کنید.

نحوه اتصال کیف پول متامسک به پلتفرم برگر سواپ

اولین نکته‌ برای اتصال کیف پول متامسک به پلتفرم برگر سواپ این است که در ابتدا باید از اتصال کیف پول خود به اسمارت چین بایننس اطمینان حاصل کنید.

نحوه اتصال کیف پول متامسک به پلتفرم برگر سواپ
نحوه اتصال کیف پول متامسک به پلتفرم برگر سواپ

بعد از آن در صفحه اصلی صرافی برگر سواپ به نشانی burgerswap.org گزینه اتصال به کیف پول (Connect Wallet) را انتخاب کرده و با اتصال کیف پول خود دیگر می‌توانید به محصولات مختلف روی این پلتفرم از جمله سواپ (swap)، استخر نقدینگی (liquidity pool)، پل بلاکچین (bridge)، حاکمیت (governance) دسترسی داشته باشید.

چگونه از صرافی برگر سواپ استفاده کنیم؟

با توجه به اینکه برگر سواپ بر بستر بایننس اسمارت چین راه اندازی شده در این صرافی می توانید انواع مختلف توکن‌هایی که روی شبکه BCS قرار دارند و با استاندارد BEP-20 هستند را با یکدیگر معاوضه و تبدیل کنید.

برای بیان ساده‌تر و بهتر این موضوع به ذکر یک مثال می‌پردازیم. اگر شما تصمیم دارید توکن‌های BNB خود را به توکن برگر تبدیل کنید باید در پلتفرم این صرافی به قسمت swap یا همان مبادله رفته و مقدار توکن BNB که قصد تبدیل آن را دارید وارد کرده و گزینه swap را بزنید.

چگونه از صرافی برگر سواپ استفاده کنیم؟
چگونه از صرافی برگر سواپ استفاده کنیم؟

این نکته‌ را حتما به خاطر داشته باشید که در زمان معاوضه ارزهای خود، اثر قیمت (price impact)، میزان کارمزد تراکنش شبکه (transaction fee) و دیگر آیتم‌های مهم را پیش از انجام این کار چک و بررسی کنبد.

نحوه اضافه‌کردن نقدینگی به استخر برگر سواپ (Liquidity)

همانطور که قبلا اشاره شد، بازارساز خودکار BurgerSwap توسط یک استخر نقدینگی تقویت می‌شود. این استخر مجموعه‌ای از ارزهای دیجیتال کاربران صرافی است و به منظور تسهیل معاملات و تبادل توکن‌ها در پلتفرم استفاده می‌شود. کاربرانی که دارایی‌های خود را در این استخر قرار می دهند، ارائه‌دهندگان نقدینگی Liquidity Provider dh (LP) نامیده می‌شوند.

به این LPها به نسبت مقدار دارایی‌‌هایی که در استخرهای نقدینگی قفل کرده اند در قالب توکن‌های BURGER پاداش داده می‌شود. کاربران برای ارائه نقدینگی به پلتفرم به منظور پرداخت هزینه‌ کارمزد تراکنش‌ها در بلاک‌چین به توکن BNB نیاز دارند.

علاوه‌بر‌این، مطمئن شوید که توکن‌هایی که می‌خواهید به استخر عرضه کنید، بر روی بلاک‌چین BEP-20 باشند، که استاندارد زنجیره هوشمند بایننس است. می‌توانید دارایی‌های مبتنی بر ERC-20 خود را با استفاده از پل زنجیره‌ای پلتفرم با توکن‌های پشتیبانی‌شده BEP-20 مبادله کنید.

نحوه اضافه‌کردن نقدینگی به استخر برگر سواپ (Liquidity)
نحوه اضافه‌کردن نقدینگی به استخر برگر سواپ (Liquidity)

اگر می‌خواهید یک تامین‌کننده نقدینگی باشید به بخش مربوط به استخر نقدینگی بروید و عبارت Add liquidity را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید جفت ارز خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید قبل از افزودن نقدینگی به استخر و انجام یک تراکنش بلاک‌چین باید ابتدا روی دکمه Approve کلیک کنید. به‌ این‌ ترتیب با این تراکنش توکن‌های شما در قراردادهای برگر سواپ مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس از به اتمام رسیدن تراکنش، شما می‌توانید نقدینگی موردنظر خود را به استخر مربوطه بیفزایید.

در حال حاضر استخرهای نقدینگی زیادی برای انتخاب وجود دارد، اما اگر می‌خواهید یک استخر نقدینگی جدید باز کنید، می‌توانید یک استخر جدید را با یک جفت رمز دلخواه شروع کنید. با این حال، به یاد داشته باشید که باید هر دو جفت رمز ارز معاملاتی را در استخر سپرده‌گذاری کنید. همچنین حداقل درصدی از سپرده‌های رمزی وجود دارد که باید برای تامین نقدینگی یک جفت رمز ارز و BNB در نظر بگیرید.

با این حال، به یاد داشته باشید که فقط از جفت ارزهای BNB و BURGER می‌توان برای استخراج توکن‌های BURGER استفاده کرد. ارائه نقدینگی به جفت ارزهای دیگر، پاداش BURGER را به همراه ندارد.

هر کاربر می‌تواند نقدینگی و (توکن‌های) پلتفرم برگر سواپ را تأمین نماید. این توکن‌ها به‌ منظور ساخت یک استخر نقدینگی جدید به‌ کار می‌روند یا به استخرهای از پیش موجود اضافه می‌گردند.

اگر می‌خواهید به‌ عنوان یک تأمین‌کننده نقدینگی به فعالیت بپردازید، ابتدا به بخش (تب) مربوط به استخر نقدینگی (Pool) بروید و روی عبارت Add liquidity کلیک کنید. اکنون می‌توانید جفت توکن مدنظر خود را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که پیش از افزودن نقدینگی به استخر و انجام یک تراکنش بلاکچین بایستی ابتدا روی دکمه Approve کلیک کنید. به‌ این‌ ترتیب با این تراکنش توکن‌های شما در قراردادهای برگر سواپ مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس از به اتمام رسیدن تراکنش، شما می‌توانید نقدینگی موردنظر خود را به استخر مربوطه بیفزایید.

حاکمیت برگر سواپ (Governance)

در بخش حاکمیت یا همان governance در پلتفرم برگر سواپ کاربران این امکان را دارند تا توکن‌های برگر خود را استیک (Staking) کنند. هر کاربری در این پلتفرم می‌تواند پیشنهادات خود مبنی بر تغییر پارامترهای پلتفرم از جمله درصد کارمزد تراکنش‌ها، نرخ ضرب برگر به ازای هر بلوک، نحوه تقسیم هزینه تراکنش و از این قبیل پیشنهادات را ثبت کند.

کاربرانی که قصد رای‌دادن به این پیشنهاداترا دارند باید توکن‌های برگر خود را استیک یا همان سپرده‌گذاری کنند که در ازای این کار پاداش دریافت خواهند کرد.

نکته مهم اینکه برای ثبت هر طرح پیشنهادی افراد نیاز به صرف ۴۰۰ توکن برگر دارند. زمانی که طرج ایجاد و ثبت شد به مدت یک روز و نیم یعنی معادل ۳۵۷۲۰ بلوک در اختیار دیگر کاربران قرار می‌گیرند تا به آن رای دهند. توجه داشته باشید میزان حق رای شما به تعداد توکن‌های برگری بستگی دارد که استیک می‌کنید. توکن های استیک‌شده به مدت حدود یک هفته یا معادل ۲۰۰،۰۰۰ بلوک قفل شده و در این مدت به آنها دسترسی نخواهید داشت.

حاکمیت برگر سواپ (Governance)
حاکمیت برگر سواپ (Governance)

جزئیات فرایند رای‌دهی و میزان توکن اختصاص داده شده به عنوان پاداش هم به این صورت است که این پروسه رای‌دادن با دو گزینه /اری/خیر انجام می‌شود. به تمامی کاربرانی که در این فرایند مشارکت می‌کنند علاوه بر پاداش استیکینگ پاداش رای‌دهی هم تعلق خواهد گرفت که این مبالغ بعد از اتمام دوره یک‌هفته‌ای از قفل بودن دارایی به کیف پول افراد واریز خواهد شد.

نکته دیگر اینکه این پاداش‌‌ها از محل هزینه کارمزد تراکنش‌ها انجام می‌شود و طبق تصمیم تیم، ۳۰ درصد از این هزینه صرف پاداش دهی در بخش حاکمیتی می‌شود. از این میزان، ۵.۵ درصد به فردی که طرح پیشنهادی را ارائه می‌دهد تخصیص داده می‌شود و مابقی آن یعنی ۹۴.۵ درصد بین رای‌دهندگان توزیع خواهد شد.

پل Cross-Chain برگر سواپ

با در نظر گرفتن این نکته که پلتفرم ارز دیجیتال برگر سواپ بر روی زنجیره هوشمند بایننس (BSC) اجرا می‌شود، بنابراین برای انجام معاملات و یا تامین نقدینگی در این پلتفرم باید از توکن‌های BEP-20 استفاده شود.

این در حالی است که برگر سواپ با راه‌اندازی یک پل میان‌زنجیره‌ای (Cross-Chain Bridge) امکان تبدیل هر یک از توکن‌های اتریومی و با استانارد ERC-20 را به نسخه رپد (Wrapped) BEP-20 برای کاربران فراهم کرده است.

علت اینکه تعدادی از توکن‌های موجود در صرافی برگر سواپ از دسته توکن‌های اختصاصی BSC نیستند هم همین است. توکن هایی از قبیل بیت‌کوین، اتریوم، بیت‌کوین کش و ریپل که برای معامله آنها در شبکه اسمارت‌چین بایننس با استفاده از پل‌ها (bTokenها) به توکن‌هایی با استاندارد BEP-20 تبدیل می‌شوند. برای خارج کردن این توکن‌ها هم تنها دو روش وجود دارد: از طریق bTokenها یا همان پل برگر سواپ یا از طریق برداشت‌های بایننس.

پل Cross-Chain برگر سواپ
پل Cross-Chain برگر سواپ

نکته‌ای که در پایان به شما متذکر می‌شویم این است که در زمان انجام این فرایند نیاز داربد تا تنظیمات شبکه کیف پول خود (مثلا کیف پول متامسک) را بین گزینه‌های بلاکچین‌های اتریوم و BSC تغییر دهید.

همچنین bTokenها تنها زمانی قابل معامله هستندکه تامین کافی نقدینگی برای جفت‌ ارزهای BNB و BURGER (bToken/BNB و bToken/BURGER) انجام شده باشد.

به همین خاطر است که پیشتر هم یادآوری کردیم که قبل از پذیرش و تایید معاملات خود حتما قیمت (Price Impact) را در نظر داشته باشید چراکه جفت‌های معاملاتی با نقدینگی پایین اسلیپیج (لغزش) را به معاملات شما تحمیل کنند.

فارمینگ یا کشت ارز دیجیتال برگر

فارمرها در صرافی برگر سواپ پاداش‌هایی را در قالب توکن‌های برگر، تتر و بایننسدریافت می‌کنند. این پاداش‌ها را به دو صورت می‌توان کسب کرد. یکی از طریق تأمین نقدینگی و دیگری از طریق مشارکت در سیستم حاکمیتی این پلتفرم.

تمامی تامین‌کنندگان نقدینگی استخر برگر سواپ، متناسب با سهمی که در تامین این نقدینگی دارند توکن‌های برگر دریافت می کنند. این پاداش‌ها تا زمانی که تأمین نقدینگی ادامه داشته باشد، دریافت خواهد شد.

فارمینگ یا کشت ارز دیجیتال برگر
فارمینگ یا کشت ارز دیجیتال برگر

علاوه‌براین، کاربران می‌توانند با مشارکت در فرایند رأی‌گیری و سیستم حاکمیتی پلتفرم برگر سواپ پاداش دریافت کنند.

پلتفرم برگر سواپ همچنین در جریان یک مکانیسم توکن‌سوزی درصدی از ارز دیجیتال برگر سواپ به‌دست‌آمده از کارمزدهای معاملات را سوزانده و از چرحه خارج می‌کند.

به طور خلاصه، نرخ تخصیص پاداش در پلتفرم برگر سواپ به شرح زیر است:

  • تأمین‌کنندگان نقدینگی استخر: ۴۰٪
  • شرکت‌کنندگان در سیستم حاکمیتی و رأی‌دهی: ۳۰٪
  • ۳۰٪ توکن‌های حاصل از کارمزدهای معاملات در فرایند توکن‌سوزی از بین می‌رود.

با استفاده بیشتر توسط کاربران جدید و رأی دادن به پیشنهادهای جدید، نرخ‌ها ممکن است تغییر کنند.

نحوه خرید ارز دیجیتال برگر سواپ

صرافی های معتبر ارز دیجیتال معتبرترین و بهترن روش خرید و فروش ارزهای دیجیتال است. ارز دیجیتال برگر سواپ را هم مانند دیگر ارزهای دیجیتال می‌توانید از طریق صرافی‌ها خریداری کنید. امروزه با پیرفت‌های روزافزون و روی کار آمدن رمزارزهای جدید تعداد صرافی‌های رمز ارزی نیز در حال افزایش است.

اما از آنجا که بسیاری از این صرافی‌ها فعالیت کاربران ایرانی را محدود کرده و حساب آنها را مسدود کرده‌اند بسیاری از کاربران ایرانی ترجیح می دهند به فعالیت خود در صرافی‌های معتبر داخلی ادامه دهند.

صرافی اکسکوینو یکی از صرافی‌های معتبر ایرانی است که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۶ با مجوز معاونت علمی و فرهنگی ریاست جمهوری آغاز کرده است. این پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال امکان خرید و فروش و معامله بیش از ۲۰۰ ارز دیجیتال را در دو محیط مبتدی و حرفه ای برای کاربران فراهم کرده است.

نحوه خرید ارز دیجیتال برگر سواپ
نحوه خرید ارز دیجیتال برگر سواپ

از دیگر مزایای اصلی اکسکوینو برخورداری از اپلیکیشن کیف پول منحصربفرد این صرافی است که کاربران می‌توانند این اپلیکیشن را در هر دو نسخه اندروید و iOS دانلود و بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند.

اگر شما هم علاقه‌مند به خرید ارز دیجیتال برگر سواپ هستید می‌توانید این رمز ارز را در صرافی اکسکوینو پیدا کرده و به خرید و فروش و یا معامله آن بپردازید.

صرافی‌های پشتیبان‌کننده برگر سواپ

از مهمترین صرافی‌های خارجی که از ارز دیجیتال برگر سواپ پشتیبانی می‌کنند به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

صرافی مکسی‌سی MEXC 

صرافی بیت هامب Bithumb

صرافی هو Hoo

صرافی بایننس Binance

صرافی پنکیک سواپ PancakeSwap

صرافی برگر سواپ BurgerSwap

صرافی‌های پشتیبان‌کننده برگر سواپ
صرافی‌های پشتیبان‌کننده برگر سواپ

کاربران می‌توانند ارز دیجیتال برگر سواپ را در این صرافی‌ها با جفت ارزهای USDT، KRW، BNB، BUSD معامله کنند. برای آگاهی از لیست کامل صرافی‌های پشتیبان‌کننده ارز دیجیتال برگر سواپ می‌توانید به سایت کوین‌مارکت‌کپ (Coinmarketcap) مراجعه کنید.

کیف پول‌های پشتیبان‌کننده Burgerswap

بسیاری از افراد بعد از خرید ارزهای دیجیتال ترجیح می‌دهند به جاینگهداری آنها در صرافی‌های ارز دیجیتال از کیف پول‌های مخصوص به این کار استفاده کنند. با توجه به اینکه برای ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال انواع مختلفی از کیفپول‌ها وجود دارد لازم است دقت لازم و کافی را در زمان انتخاب یک کیف پول امن به مکار بگیرید.

نکته دومی مکه نباید از آن غافل شوید این است که کیف پولی را انتخاب کنید که از ارز دیجیتل مورد نظر شما پشتیبانی می‌کند. از بهترین نوع کیف پول‌های ارز دیجیتال به نمونه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ان می‌توان اشاره کرد.

کیف پول‌های پشتیبان‌کننده Burgerswap
کیف پول‌های پشتیبان‌کننده Burgerswap

کیف پول‌های سخت‌افزاری در مقایسه با نوع نرم‌افزاری ان از امنیت بالایی برخوردار هستند اما به‌دلیل اینکه تهیه آن‌ها هزینه بالایی را برای کابران به‌دنبال دارد کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرند.

از بهترین کیف پول های پستبان‌کننده ارز دیجیتال برگر سواپ به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

۱- کیف پول نرم‌افزاری سیف پل (SafePal)

۲- کیف پول نرم‌افزاری تراست (Trust Wallet)

درباره کیف پول‌های ارز دیجیتال بیشتر بخوانید

آینده برگر سواپ

پتفرم برگر سواپ با خصوصیات منحصربفردی که دارد اولین پروژه‌ای است که بر روی زنجیره هوشمند بایننس که خود یک زنجیره تازه تاسیس‌شده و نوپاست ایجاد شده است. این پروژه از همان ابتدا تا حدی موفق عمل کرد که بلافاصله مورد توجه کاربران صرافی سوشی سواپ قرار گرفت و کاربران توانستند این توکن را با بایننس‌کوین (BNB) مبادله کنند.

نکته جالب توجه اینکه در همان ابتدای راه‌اندازی برگر سواپ توکن صرافی بایننس یعنی BNB با دشد ۳۳ درصدی مواجه شد و همین مسئله باعث ایجاد سر و صدا و شایعاتی مبنی بر این شد که چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل بایننس، از حامیان اصلی پروژه ارز دیجیتال برگر سواپ است.

آینده برگر سواپ
آینده برگر سواپ

با توجه به این مسائل اگر بخواهیم نگاهی آینده‌نگر به این پروژه داشته باشیم باید بگوییم پروژه ارز دیجیتال برگر سواپ از بهترین پروژه‌های موجود در زنجیره هوشمند بایننس بوده و با توجه به پیشینه و اقداماتی که تا امروز از این پروزه دیده‌ایم می‌توان انتظار داشت که تیم آن اهداف بلندمدتی رو دنبال خواهند کرد.

پیش‌بینی قیمت برگر سواپ در آینده

بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به برگر سواپ، تحلیلگران و کارشناسان قیمت آینده این ارز دیجیتال را به شرح زیر پیش‌بینی کرده‌اند:

سالحداقل قیمتمیانگین قیمتحداکثر قیمت
۲۰۲۲۰.۴۳۰.۴۴۰.۵۰
۲۰۲۳۰.۶۲۰.۶۴۰.۷۳
۲۰۲۴۰.۹۲۰.۹۵۱.۰۸
۲۰۲۵۱.۴۱۱.۴۴۱.۵۸
۲۰۲۶۱.۹۵۲.۰۲۲.۴۱
۲۰۲۷۲.۸۳۲.۹۳۳.۴۴
۲۰۲۸۴.۰۶۴.۱۸۴.۸۳
۲۰۲۹۵.۸۱۶.۰۲۷.۱۵
۲۰۳۰۸.۲۵۸.۴۹۱۰.۰۷
۲۰۳۱۱۱.۳۳۱۱.۷۵۱۴.۱۳
پیش‌بینی ۱۰ ساله قیمت برگر سواپ

نتیجه‌گیری

با ظهور بسیاری از صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) ارزهای دیجیتال، رقابت بین این صرافی‌ها و نحوه برآورده‌کردن نیازهای افراد امری حائز اهمیت است. اینکه این صرافی‌ها استخرهای نقدینگی یا بازارسازهای خودکار (AMM) ایجاد کنند کافی نیست. بلکه باید گزینه‌های متعددی برای کاربران وجود داشته باشد که در ازای در اختیار گذاشتن دارایی‌های خود پاداش دریافت کنند.

پلتفرم ارز دیجیتال برگر سواپ BurgerSwap یکی از این صرافی‌های غیرمتمرکز است که یک رویکرد امیدوارکننده در این زمینه خاص دارد. با استفاده از توکن بومی این پلتفرم، یا هر ارز دیجیتال پشتیبانی‌شده دیگری، کاربران می‌توانند توکن‌های بیشتری در قالب پاداش کسب کنند.

با استفاده از مفاهیم پیشرفته دیفای (DeFi) مانند استخراج نقدینگی (Liquidity Mining) و کشت سود (Yield Farming)، کاربران همچنین می‌توانند سود بهینه‌‌ای را از دارایی‌های خود به دست آورند.

با این ساختار پاداش‌دهی، پذیرش عمومی و بالای این ارز دیجیتال یک هدف قابل دستیابی دور برای این پروژه نیست. و این امر به نوبه خود، کامل‌کننده هدف این پروژه برای دستیابی به نقدینگی بهتر است.

سوالات متداول

  • ارز دیجیتال برگر سواپ چیست؟

برگر سواپ که با نماد اختصاری BURGER نمایش داده می‌شود توکن بومی و کاربردی ارائه‌شده توسط صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال برگر سواپ است. از این توکن می‌توان به‌عنوان ابزار پرداخت کارمزد تراکنش‌ها، انجام معاملات، استیکینگ یا همان سپرده‌گذاری و رای‌گیری استفاده کرد. 

  • دلیل منحصربفرد بودن برگر سواپ چیست؟

۱- استفاده از نظریه بازی و فرمول‌های ریاضی برای تعیین قیمت دارایی‌ها

۲- برگر سواپ یک صرافی غیرمتمرکز AMM در شبکه زنجیره هوشمند بایننس است

۳- برگر سواپ کارمزد تراکنش‌های بسیار پایین و زمان سریع برای انجام تراکنش‌ها دارد

۴- قدرت رای‌دهی کاربران شامل تصمیم‌گیری در مورد هزینه تراکنش‌ها، پاداش استیکینگ و موارد دیگر

۵- برخورداری از جفت معاملاتی BNB (Binance Coin) و BURGER که امکان دسترسی و نقدینگی بیشتری را فراهم می‌کند

  • – امنیت شبکه برگر سواپ چگونه تامین می‌شود؟

این پلتفرم از فرآیند رأی‌گیری برای فهرست‌شدن پروزه‌ها استفاده می‌کند و به این ترتیب مانع فهرست‌شدن پروژه‌های توکن‌های مشکوک می‌شود.

  • توکن ایکس برگر xBurger چیست؟

توکن ایکس برگر (xBurger) در واقع به عنوان پاداش در بخش خاصی از استخرهای نقدینگی برگر سواپ با نام Burger Shack (استخرهای برگر شک) ایجاد شده است.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.