معرفی کامل ارز دیجیتال ریون‌ کوین به همراه پیش‌بینی قیمت آن

ریون کوین Ravencoin یک بلاک چین اثبات کار است که پلتفرمی برای ایجاد و صدور توکن می‌باشد. این پلتفرم به عنوان جایگزینی برای سایر بلاک چین‌های دارای توکن مانند اتریوم عمل می‌کند. توکن‌هایی که مبتنی بر آن صادر می‌شوند می‌توانند برای اهداف مختلفی مانند ساخت توکن غیرقابل تعویض و… استفاده شوند. طراحی این پروژه به طور کلی شبیه بیت کوین است. اگرچه عرضه کل، پاداش‌های بلاک و الگوریتم استخراج اختصاصی آن برای تمرکززدایی و سایر موارد بهینه شده است.

در این مقاله ضمن اینکه شما را با ارز دیجیتال ریون کوین آشنا می‌کنیم، نحوه خرید و نگهداری امن آن را نیز آموزش می‌دهیم.

فهرست مطالب با دسترسی سریع

پلتفرم ریون چیست؟

پروژه ریون در سال ۲۰۱۸ به همراه توکن آر وی ان RVN آن راه‌اندازی شد. این پروژه برای ایجاد و انتقال توکن‌هایی طراحی شده است که نشان دهنده دارایی‌های دنیای واقعی مانند اوراق بهادار، طلا و… هستند. همچنین این پلتفرم به عنوان یک فورک منبع باز از کد بیت کوین راه اندازی شد. در واقع تیم آن کد بیت کوین را کپی و اصلاح کرد تا ویژگی‌های اضافی را برای اهداف مختلف در آن اضافه کند.

پلتفرم ریون چیست؟

برخی از این ویژگی‌های اضافه مواردی مانند توانایی ایجاد توکن‌های شخصی‌سازی شده، زمان تولید بلاک ۱ دقیقه ای، پاداش بلاک 2500 ریون کوین و عرضه ۲۱ میلیارد واحدی می‌باشد. همچنین به منظور ایمن‌سازی شبکه خود، از مکانیزم اجماع اثبات کار POW مشابه بیت کوین استفاده می‌کند. با این حال، به جای استخراج از طریق سخت‌افزار تخصصی، هر کاربری که مایل است ماینر باشد، می‌تواند این کار را با رایانه خود انجام دهد.

ارز دیجیتال ریون کوین

پلتفرم ریون از ریون کوین برای تقویت اکوسیستم خود به عنوان رمزارز بومی شبکه استفاده می‌کند. ریون کوین به‌عنوان کارمزد پلتفرم عمل می‌کند. به این معنی که هزینه‌های تراکنش در شبکه با استفاده از آن پرداخت شده و به ماینرهای شبکه پاداش می‌دهد تا تراکنش‌ها را تأیید کنند.

ارز دیجیتال ریون کوین

نسبت به بیت‌کوین، ریون کوین زمان‌های تولید بلاک یک دقیقه‌ای را پیاده‌سازی کرده است که در مقایسه با تولید بلاک در هر ده دقیقه بیت‌کوین، می‌تواند تراکنش‌های بیشتری را به صورت سریع‌تر پردازش کند.

تاریخچه و تیم ارز دیجیتال ریون کوین

ریون کوین در سال ۲۰۱۸ توسط بروس فنتون، جوئل ویت و ترون بلک تاسیس شد. هر سه این افراد دارای سوابق طولانی در تجارت و توسعه نرم‌افزار بودند. تیم توسعه دهنده ریون کوین از هرگونه فروش توکن به صورت عمومی یا خصوصی به سرمایه‌گذاران خودداری کرد. زیرا در تلاش برای تقلید راه‌اندازی بیت کوین بود.

عملکرد ریون چگونه است؟

اگرچه بیت کوین از نظر ارزش بازار و حجم معاملات محبوب‌ترین ارز دیجیتال است اما در مقایسه با قابلیت‌های دیگر پلتفرم‌های بلاک چین، هنوز دارای محدودیت‌های تکنولوژیکی است. ریون کوین می‌خواهد این مشکل را برطرف کند و ساخت رمزارزهای بدون نیاز به مجوز و تراکنش فوری با آن‌ها در سراسر جهان را آسان‌تر، سریع‌تر و ارزان‌تر کند.

برخلاف بیت کوین، در ریون کوین، توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه یا توکن خود را ایجاد کرده و سپس آن را با استفاده از ویژگی‌های مورد نظر سفارشی‌سازی کنند. در واقع ریون کوین با استفاده از بلاکچین اثبات کار به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌ها را راحت‌تر و سریع‌تر ایجاد کنند.

بنابراین، جایگزین مناسبی برای سایر بلاک چین مانند اتریوم است. این توکن‌ها به راحتی قابل انتقال بوده و می‌توانند برای هر هدفی که سازنده توکن بخواهد طراحی شوند. در واقع، توکن‌های ساخته شده، توکن‌هایی با عرضه محدود هستند که نشان دهنده یک دارایی می‌باشند و می‌توانند به راحتی به هر آدرس ریون کوین منتقل شوند.

همچنین این توکن‌ها می‌توانند نشان‌دهنده هر چیزی مانند: آثار هنری، اقلام کمیاب بازی‌های ویدئویی، سهام و اوراق بهادار، کارت‌های هدیه، بلیط کنسرت، طلا، اسناد زمین و… باشند. علاوه بر این، ویژگی‌های پیام‌رسانی و رای‌گیری در شبکه ریون گنجانده شده است که به صادرکنندگان توکن اجازه می‌دهد پیام‌های یک طرفه را برای سهام داران ارسال کنند. با استفاده از سیستم پیام‌رسانی می‌توان به دارندگان توکن اطلاع داد تا رای دهند.

کاربرد ریون‌کوین

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم از ریون‌کوین می‌توان برای صدور توکن با ویژگی‌های سفارشی استفاده کرد. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۸، یک شرکت اوراق بهادار دیجیتال به نام Chainstone Labs، ۱۲.۴ میلیون توکن دیجیتال را در بلاک چین ریون منتشر کرد. کاربران همچنین می‌توانند با استفاده از پلتفرم کیف پول ریون، توکن‌های غیرقابل تعویض را در ریون ایجاد کنند.

علاوه بر این، یک نسخه رمزگذاری شده از ریون کوین در زنجیره هوشمند بایننس موجود است که می‌تواند برای استقراض، وام دادن و تجارت در برنامه‌های مالی غیرمتمرکز دیفای استفاده شود. زیرساخت منحصربه‌فرد ریون به‌عنوان یک شبکه مبتنی بر بیت‌کوین که توانایی راه‌اندازی و تجارت توکن‌ها را ارائه می‌دهد، یک گزینه جذاب برای شرکت‌ها و صنایعی است که نیاز به راه‌اندازی یک توکن دیجیتالی دارند که عمدتاً برای انتقال دارایی استفاده می‌شود.

مزایا و معایب

برخی از مهم‌ترین مزایا و معایب رمزارز ریون کوین عبارتند از:
مزایا:
• ریون کوین به صورتی طراحی شده که می‌توان آن را با استفاده از یک کامپیوتر معمولی هم استخراج کرد. این موضوع یکی از مهم‌ترین مزایای ریون کوین است. چراکه استخراج صنعتی با استفاده از ASIC ‌ها می‌تواند منجر به استخراج متمرکز شود که بر امنیت و آسیب‌پذیری کل شبکه در برابر حملات بدافزار به رایانه‌ها تأثیر می‌گذارد.
• ریون کوین نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز و مستقل از هر نهاد یا سازمان دولتی است.

• مانند بیت کوین، از مکانیزم اجماع اثبات کار برای ایمن‌سازی شبکه استفاده می‌کند. با این حال، الگوریتم هش آن متفاوت است. این الگوریتم به گونه‌ای طراحی شده که امکان استخراج غیرمتمرکزتر از الگوریتم بیت کوین را فراهم می‌کند.
• دارای پاداش شبکه 2500 ریون کوین و زمان تولید بلاک ۱ دقیقه‌ای است.
• ریون کوین می‌تواند با استفاده از پلتفرم کیف پول خود برای ایجاد توکن‌های غیرقابل تعویض به کار گرفته شود.
معایب:
• توکن‌های تازه استخراج شده درصد زیادی از کل عرضه توکن در گردش را تشکیل می‌دهند. این موضوع می‌تواند در کوتاه مدت فشار نزولی بیشتری بر این توکن وارد کند.

هاوینگ ارز دیجیتال ریون کوین

هاوینگ به این معنا است مشابه بیت کوین، ریون پاداش بلاک را در هر 2,100,000 بلاک نصف می‌کند. از آن جایی که تقریباً هر ۱ دقیقه یک بلوک تولید می‌شود، هاوینگ ریون تقریباً هر ۴ سال اتفاق می‌افتد. نصف کردن ریون کوین در هر ۲۱۰۰۰۰۰ بلاک ادامه خواهد داشت تا زمانی که دیگر نتوان پاداش را نصف کرد. آخرین هاوینگ ریون کوین در ژانویه ۲۰۲۲ بود که پاداش بلاک از ۵۰۰۰ به ۲۵۰۰ ریون کوین نصف شد.

توکن سوزی ریون

منظور از توکن سوزی فرآیند حذف دائمی رمزارز از گردش و کاهش عرضه کل است. هدف ریون کوین این است که با استفاده از مکانیزم اجماع خود، سختی شبکه خود را کاهش دهد. آخرین توکن سوزی ریون کوین پس از سوء استفاده هکرها از نقص در الگوریتم ماینینگ بود که ۲.۸ میلیون توکن سوزاند تا عرضه خود را دوباره تحت کنترل درآورد.

معرفی الگوریتم استخراج Kawpow

هدف این الگوریتم غلبه بر مشکل تمرکز استخراج با استفاده از دستگاه های ویژه محاسباتی گرافیکی است. الگوریتم KAWPOW برای این در نظر گرفته شده است تا به سخت افزارهای متوسط که توسط افراد برای مصارف معمولی استفاده می شود نیز اجازه استخراج ریون کوین را بدهد.

استخرهای استخراج ریون

استخر استخراج محلی است که ماینرها با به اشتراک‌گذاری قدرت پردازش خود، سریع‌تر استخراج می‌کنند که این باعث بالا رفتن پاداش کسب شده هم می‌شود. در استخرهای استخراج پاداش به صورت یکسان بین ماینرها تقسیم می‌شود. از جمله بهترین استخرهای استخراج برای ریون کوین می‌توان موارد زیر را نام برد.
1. توماینرز 2Miners
2. فلای پول FlyPool
3. نانو پول Nanopool
4. فورتو پول For2Pool
5. ماینینگ پول هاب Miningpoolhub
6. سوپرنوا Suprnova
7. انت پول Antpool

خرید ارز ریون‌ کوین

بر اساس اطلاعات وبسایت کوین‌مارکت کپ رمزارز ریون‌کوین را می‌توان در صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال بایننس، بیترکس، هیوبی و… معامله کرد. با این حال به دلیل نداشتن مجوز برای ایرانیان جهت ساخت حساب کاربری در این صرافی‌ها بهتر است از پلتفرم معاملاتی اکسکوینو استفاده کنید. در مارکت اکسکوینو می‌توانید علاوه بر خرید و فروش ارز ریون کوین، به معامله سایر رمزارزها نیز بپردازید.

کیف پول‌های ریون‌ کوین

صرف نظر از اینکه ریون کوین را استخراج می‌کنید یا آن را برای سرمایه‌گذاری خریداری کرده اید، برای ذخیره و نگهداری آن به کیف پول‌های دیجیتالی ایمن نیاز خواهید داشت. در این قسمت، تعدادی از بهترین کیف پول‌های ریون کوین به همراه مزایا و معایب هریک معرفی شده است.

کیف پول‌های ریون‌ کوین

لازم به ذکر است که یکی از بهترین انتخاب ها، همیشه کیف پول رسمی رمزارز (در صورت امکان) می‌باشد. ریون کوین از این نظر عملکرد مناسبی داشته و کیف پول رسمی خود را در نسخه‌های دسکتاپ، موبایل و تحت وب ارائه می‌دهد.

کیف پول رسمی ریون کوین نسخه دسکتاپ
این کیف پول اپلیکیشن رسمی ریون کوین در نسخه دسکتاپ است که توسط توسعه دهندگان پروژه انتشار یافته است. کیف پول‌های دسکتاپی معمولاً از نظر امنیت رتبه خوبی دارند و با توجه به اینکه کیف پول رسمی پلتفرم است می‌توان برای استفاده در دسکتاپ بهترین گزینه برای ریون کوین باشد.

کیف پول رسمی ریون کوین نسخه دسکتاپ

مزایا:
در دسترس برای سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس
ارائه نسخه پشتیبان
بروزرسانی مداوم
معایب:
کل بلاک چین را دانلود می‌کند و مدتی طول می‌کشد تا همگام شود.
در هرصورت کیف پول نرم افزاری بوده و ممکن است مستعد نفوذ باشد.
• کیف پول رسمی ریون کوین نسخه موبایل
این تیم همچنین یک کیف پول رسمی موبایلی نیز راه اندازی کرده است که یک انتخاب مناسب برای کاربرانی می‌باشد که به دسترسی مداوم سرمایه خود نیاز دارند.
مزایا:
در دسترس برای نسخه‌های اندروید Android و آی او اس IOS
طراحی مدرن و پشتیبانی شبانه روزی
محافظت از رمزعبور در برابر سرقت
معایب:
هک کیف پول‌های رمزنگاری موبایل بسیار ساده‌تر است. با توجه به انتخاب‌های دیگر، کاربران باید فقط تعداد کمی توکن را در کیف پول موبایل نگه دارند.

بهترین کیف پول های ریون کوین تراست والت
• تراست ولت
این کیف پول یکی از امن‌ترین کیف پول‌های موبایل برای رمزارزها می‌باشد. این کیف پول کنترل کامل کلیدهای خصوصی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

تراست والت

مزایا:
یک برنامه معتبر که توسط بایننس پشتیبانی می‌شود.
معاملات با امنیت بالا
کنترل کامل روی کلیدهای خصوصی
معایب:
فقط برای موبایل‌های اندروید و آی او اس موجود است.

بهترین کیف پول سخت افزاری ریون کوین- ترزور
• کیف پول سخت افزاری ترزور
کیف پول‌های سخت افزاری بهترین و امن‌ترین روش برای ذخیره سرمایه دیجیتالی هستند. آخرین به‌روزرسانی این کیف پول، پشتیبانی از ریون کوین در مدل ترزور تی را اعلام کرد.

ترزور

مزایا:
ویژگی‌های امنیتی پیشرفته
اتصال کابل ضد دستکاری
صفحه نمایش کاربر پسند
معایب:
قیمت بالای محصول

آینده رمزارز ریون

ریون کوین با تسهیل ایجاد توکن‌ها برای اهداف مختلف، از جمله دارایی‌های دنیای واقعی و توکن‌های غیرقایل تعویض ثابت کرده است که یک جهش بزرگ برای کل فضای کریپتوکارنسی و دیفای است. یکی از دلایل اصلی محبوبیت رو به رشد آن، هزینه پایین کارمزد آن در مقایسه با اتریوم است.

آینده رمزارز ریون

در حال حاضر اکوسیستم آن به سرعت در حال رشد است که به دلیل هزینه‌های پایین کارمزد، به طور فعال ریون را استخراج می‌کنند و در حال انجام معاملات هستند. با افزایش محبوبیت ریون کوین به عنوان پلتفرمیی برای ایجاد رمزارزها، ارزشمندتر شدن آن در آینده کاملا قابل انتظار است.

پیش بینی قیمتی بلند‌مدت

اگرچه در حال حاضرعدم اطمینان و نوسانات زیادی در بازار کریپتو وجود دارد، نظر کارشناسان و تحلیلگران معروف کریپتو می‌تواند سرمایه گذاران را برای تصمیم گیری صحیح راهنمایی می‌کند. برخی از کارشناسان که درباره قیمت آن در آینده به این صورت است که ریون کوین به تدریج ارزشمند می‌شود.

بر اساس کارشناسان و وبسایت‌های برتر پیش بینی رمزارزها رمزارز ریون‌کوین می‌تواند در مدت دو سال به حداکثر سطوح قیمتی ۰.۱۱ دلار و ۰.۱۵ دلار برسد. با فرض‌عدم وجود نوسان ناگهانی قیمت، قیمت توکن آن می‌تواند تا ۰.۶ دلار در سال ۲۰۳۰ افزایش یابد. توجه کنید پیش بینی گفته شده صرفا بر اساس نتیجه تحلیل وبسایت‌های برتر می‌باشد و اکسکوینو هیچ مسولیتی بابت آمار داده شده نخواهد داشت.

سخن آخر

بر اساس مقاله ارز دیجیتال ریون کوین چیست، دانستیم که ریون کوین یک بلاک چین است که به ایجاد توکن‌ها اختصاص داده شده است. آخرین اخبار کریپتو نشان می‌دهد که این رمزارز روز به روز در بین توسعه دهندگان محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. در واقع یکی از ارزهای که پس از انتقال اتریوم به اثبات سهام در ژانویه ۲۰۲۲، به خوبی توجه بسیاری از ماینرها را به خود جلب کرده، ریون کوین می‌باشد.

سوالات متداول
آیا ریون کوین به ۱ دلار خواهد رسید؟
در دنیای کریپتو هر اتفاقی ممکن است اما بیشتر پیش‌بینی‌های قیمت برای ریون کوین حاکی از افزایش قیمت تدریجی آن است. ریون کوین تا رسیدن به ۱ دلار راه زیادی در پیش دارد و این قیمت بزودی اتفاق نخواهد افتاد.

آیا ریون کوین سرمایه‌گذاری خوبی است؟
ریون کوین نسبت به سال پیش بسیار کاهش یافته است و هیچکس به طور قطع نمی‌تواند پیش بینی کند ریون کوین تا چه قیمتی افزایش خواهد داشت. بنابراین اگر قصد سرمایه‌گذاری دارید، تحقیقات خود را انجام داده و به خاطر داشته باشید که بازار رمزارزها بسیار پرنوسان است.

چند ریون کوین وجود دارد؟
مجموع عرضه ثابت ۲۱ میلیارد ریون کوین می‌باشد که در حال حاضر ۹.۵۶ میلیارد آن در گردش است.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.