آیا استخراج شیبا امکان پذیر است؟ + آموزش استخراج غیرمستقیم شیبا

شیبا اینو مدتی است که به واسطه افزایش قیمت‌های بی‌سابقه، در دنیای رمزارزها سر و صدای زیادی ایجاد کرده است. به صورت کلی محبوبیت میم کوین‌ها در طول سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این محبوبیت تنها سرمایه‌گذاران را جذب نمی‌کند بلکه باعث افزایش تعداد ماینرها نیز می‌شود.

تنها نکته‌ای که باید بدانید این است که شیبا اینو به صورت کلی قابل استخراج نیست اما به دلیل علاقمندی افراد زیادی در جهان، پلتفرم‌هایی ایجاد شدند که استخراج غیرمستقیم شیبا اینو را ممکن می‌کنند. در ادامه به آموزش استخراج شیبا اینو به روش‌های غیرمستقیم، می‌پردازیم.

شیبا اینو چیست؟

شیبا اینو در آگوست ۲۰۲۰ توسط فردی ناشناس به نام ریوشی Ryoshi ایجاد شد. مانند بیت کوین و سازنده آن ساتوشی ناکاموتو، هیچ اطلاعات دقیقی از هویت واقعی سازنده آن وجود ندارد. نام شیبا از نژاد سگ ژاپنی شیبا اینو گرفته شده است. شیبا مانند بسیاری از توکن‌های دیگر مبتنی بر شبکه بلاک‌چین اتریوم ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: بیت کوین چیست؟

شیبا اینو
شیبا اینو

این میم‌توکن با دوج کوین به شدت در رقابت است به صورتی که خود را قاتل دوج کوین معرفی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اتریوم چیست؟

آیا استخراج شیبا اینو امکان پذیر است؟

قبل از آموزش استخراج شیبا اینو باید بدانید که ماینینگ یا استخراج مکانیزمی است که در بلاک‌چین‌های اثبات کار استفاده می‌شود. این روش به رایانه‌ها اجازه می‌دهد تا برای حق تایید تراکنش‌ها و کسب جایزه باهم رقابت کنند. بلاک چین شیبا اینو یک بلاک‌چین اثبات کار نیست بنابراین از نظر فنی نمی‌توان آن را استخراج کرد.

استخراج شیبا
استخراج شیبا

با این حال، روش‌های غیرمستقیمی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان به مایینگ شیبا اینو پرداخت. در ادامه روش استخراج شیبا اینو با کامپیوتر و موبایل را آموزش می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: بلاک چین چیست؟

استخراج غیرمستقیم شیبا اینو با کامپیوتر

برای استخراج غیرمستقیم شیبا اینو با کامپیوتر از وب‌سایت آن‌ماینیبل UnMineable استفاده می‌کنیم. این وب‌سایت یک سیستم خودکار دارد که به کاربران امکان استخراج رمزارزهایی غیرقابل استخراج مانند شیبا اینو را می‌دهد.

  • برای شروع به وب سایت unMineable بروید.
  • شیبا را انتخاب کنید.
  • الگوریتم استخراج خود را در وب‌سایت انتخاب کنید. اگر می‌خواهید با رایانه شخصی ویندوز یا مک بدون کارت گرافیک استخراج می‌کنید، روش RandomX را انتخاب کنید. رندوم ایکس هر ۶ دقیقه یک بار بلاک تولید می‌کند.
  • دو گزینه در سمت راست، در کنار الگوریتم مشاهده خواهید کرد:

اگر رایانه شخصی مک دارید، گزینه (شروع باxmrig) را انتخاب کنید.

اگر رایانه شخصی ویندوز دارید، گزینه (شروع با برنامه مایینگ ما our mining program) را انتخاب کنید.

  • دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید تا برنامه استخراج را روی کامپیوتر خود نصب کنید.
  • اگر همه چیز به درستی تنظیم شده باشد، هنگام وارد کردن آدرس کیف پول خود، باید پاداش استخراج را در صفحه آدرس مشاهده کنید.
  • در بلاک‌چین اتریوم زمانی که تعداد توکن استخراج شده به ۲۰۰۰۰۰۰ رسید قابل برداشت است. این مقدار برای بلاک‌چین بایننس اسمارت چین کمتر از ۵۰۰۰۰۰ است.

بیشتر بدانید: معرفی بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال شیبا اینو در سال ۲۰۲۲

آن‌ماینیبل UnMineable چگونه توکن‌های غیر قابل استخراج را استخراج می‌کند؟

استخراج در رمزارزهایی که از اثبات کار استفاده می‌کنند، انجام می‌شود. در این پلتفرم، یک مکانیسم تبدیل وجود دارد پاداش ارز قابل استخراج را به توکن انتخاب شده توسط کاربر تغییر می‌دهد.

به این معنا که شما برای مثال اتریوم استخراج می‌کنید اما پاداش استخراج خود را به صورت شیبا دریافت می‌کنید. این تبدیل بلافاصله صورت می‌گیرد و هیچ هزینه‌ای برای کاربر ندارد.

استخراج غیرمستقیم شیبا اینو با گوشی

از طریق استخراج به دلیل استفاده شدید و مداوم از پردازشگر، آسیب‌های غیرقابل جبرانی به موبایل کاربر وارد می‌شود. به همین دلیل توسعه‌ دهندگان استفاده از برنامه‌های استخراج درون موبایل را توصیه نمی‌کنند. در همین راستا نرم‌افزاری‌های استخراج موبایل از مارکت‌های دو نرم‌افزار اندروید و آی او اس حذف شده‌اند.

آیا استخراج شیبا اینو بازدهی دارد؟

قبل از شروع استخراج باید مواردی مانند هزینه برق در کشور، هزینه تجهیزات استخراج و روند بازار را در نظر گرفت. موارد گفته شده در میزان هزینه کل و نرخ بازگشت سرمایه شما تاثیر بسزایی دارند. وقتی یک استخراج سودده است که مدت زمان بازگشت سرمایه اولیه بسیار کوتاه باشد.

آیا استخراج شیبا اینو بازدهی دارد؟
آیا استخراج شیبا اینو بازدهی دارد؟

بنابراین با در نظر گرفتن تمام هزینه‌ها، باید محاسبه کنید که استخراج شیبا اینو برای شما چقدر هزینه‌بر بوده و زمان بازگشت سرمایه اولیه شما چه مدت است.

البته وب‌سایت‌هایی نیز وجود دارند که با توجه به اطلاعات ماینرهای شما، هزینه تقریبی شما را محاسبه می‌کنند. یکی از بهترین وب‌سایت‌های این حوزه که ماشین حساب مایینگ ارائه می‌دهد، وب‌سایت وات‌توماین whattomine است.

برای برآورد تقریبی هزینه‌های استخراج و میزان بازدهی، به وب‌سایت وات تو ماین مراجعه کرده و اطلاعات مربوط به استخراج خود را وارد کنید.

بیشتر بدانید: آموزش گام به گام استخراج اتریوم + راهنمای تصویری

خطرات استخراج شیبا اینو

استخراج شیبا اینو خطراتی نیز دارد. در ادامه به معرفی برخی از ریسک‌های استخراج شیبا اینو می‌پردازیم:

  • اولین چیزی که باید درنظر داشته باشید این است که بازار کریپتو پرنوسان است. شما می‌توانید ۱۰۰۰۰۰ توکن شیبا را در یک هفته استخراج کنید که برای مثال ۲۰ دلار ارزش داشته باشد اما روز بعد، همان مقدار شیبا می‌تواند ۱ دلار باشد! بنابراین نوسان قیمت بازار رمزارزها را درنظر بگیرید.
  • در فرآیند استخراج کامپیوتر شما به صورت مداوم کار می‌کند. این پردازش بدون توقف، به سخت‌افزار رایانه شما آسیب می‌رساند و چه بسا هزینه‌بر هم خواهد بود. بنابراین این نکته را درنظر داشته باشید که استفاده از کامپیوتر خود ممکن است باعث فرسودگی و آسیب سریع به آن شود.
  • استفاده از مداوم از کامپیوتر، به برق کافی نیاز دارد. بنابراین باید مصرف برق و هزینه آن را نیز درنظر داشته باشید. ضمن اینکه برای عملیات استخراج باید یک منبع برق بدون توقف داشته باشید که در فرآیند استخراج خللی ایجاد نشود.
  • پردازنده‌های گرافیکی که برای استخراج استفاده می‌شوند، برای گیمر‌ها نیز موردنیاز است. بنابراین، با انتظار کمبود پردازنده‌های گرافیکی در بازار و افزایش قیمت‌ها را نیز، داشته باشید.

استیکینگ توکن شیبا

فرایند استیکینگ توکن به معنای ارائه رمزارز برای تامین نقدینگی به استخرهای نقدینگی در ازای دریافت بخشی از کارمزد تراکنش از پلتفرم است. استیکینگ توکن شیبا روشی است که می‌توانید با استفاده از آن در ازای سپرده گذاری، توکن شیبا کسب کنید. استیکینگ در واقع یک فرآیند غیرفعال شبیه به استخراج است.

چگونه شیبا را استیک کنیم؟

اکوسیستم شیبا مبتنی بر شبکه اتریوم است که در حال حاضر در حال ارتقا به مدل اجماع اثبات سهام است. این بدان معناست که سرمایه‌گذاران می‌توانند توکن‌های شیبا را با استفاده از کیف پول یا استخر سهام در یک صرافی استیک کنند. با استیکینگ مشارکت کنندگان به امنیت و حاکمیت شبکه شیبا اینو کمک می‌کنند. در ازای اعتبارسنجی و تایید تراکنش‌های شیبا، با توکن شیبا پاداش می‌گیرند.

شیبا را می‌توان مستقیما در شیبا سواپ که متعلق به پلتفرم شیبا است، استیک کرد. یک روش جایگزین دیگر، استفاده از یک صرافی متمرکز مانند بایننس است. صرافی بایننس، یکی از بهترین صرافی‌های متمرکز برای استیکینگ شیبا و سایر رمزارزها محسوب می‌شود.

چگونه شیبا را استیک کنیم؟
چگونه شیبا را استیک کنیم؟

بسته به کیف پول یا استخر سهامی که انتخاب می‌کنید، تقریباً ۳٪ تا ۵٪ سود سالیانه دریافت می‌کنید. توجه کنید میزان سوددهی در انواع پلتفرم‌ها، متفاوت است. در ادامه استیکینگ شیبا اینو در بایننس را آموزش داده‌ایم.

بایننس به دلیل ارائه طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات مانند بایننس ارن Binance Earn بسیار مورد توجه است. این سرویس به کاربران این امکان را می‌دهد که از دارایی‌های رمزارزی خود سود کسب کنند. همچنین بایننس درحال حاضر بالاترین پاداش را برای استیکینگ شیبا ارائه می‌کند.

بایننس یک ترتیب ثابت ارائه می‌دهد که در آن توکن‌های شیبا می‌توانند برای ۳۰، ۶۰ یا ۹۰ روز قفل شوند. در بلندمدت ۹۰ روزه بالاترین پاداش استیکینگ را تا ۵.۲۵٪ ارائه می‌دهد.

همه کاربرانی که دارای حساب تایید شده بایننس هستند می‌توانند شیبا را استیک کنند. برای استیک شیبا در بایننس حداقل به ۱ میلیون توکن معادل ۵۰ دلار نیاز است. پاداش استیکینگ، روزانه به‌صورت مستقیم به کیف پول کاربران پرداخت می‌شود. برای استیکینگ شیبا در بایننس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پس از کامل کردن تایید توکن شیبا را از اکسکوینو خریداری یا واریز کنید.
  • به بخش بایننس ارن بروید و لاک استیکینگ Locked Staking را انتخاب کنید.
  • شیبا اینو را از فهرست ارزها انتخاب کنید.
  • مدت زمان را تعیین کنید. (یعنی ۳۰، ۶۰ یا ۹۰ روز)
  • مقدار شیبا برای استیکینگ را وارد و گزینه تأیید را انتخاب کنید.

نتیجه گیری

یک ابزار مانند آن‌ماینیبل UnMineable در زمینه استخراج پیشرفت خوبی است زیرا باعث می‌شود توکن‌هایی مانند شیبا اینو که قبلا تصور می‌شد غیرقابل استخراج است، اکنون قابل استخراج باشد. در این مقاله به طور مفصل نحوه استخراج شیبا اینو را توضیح دادیم. شما می‌توانید نظر خود درمورد این مقاله را از بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

۱- شیبا اینو چیست؟

شیبا اینو یک رمزارز بر بستر بلاکچین اتریوم است. نام این رمزارز از یک نژاد سگ ژاپنی به اسم شیبا اینو برداشته شده است.

۲- آیا استخراج شیبا اینو سودده است؟

بررسی این مورد را باید قبل از هر اقدامی انجام دهید. برای این کار باید هزینه‌ی برق، هزینه‌ی خرید تجهیزات و … را در برابر آورده‌ی این استخراج قرار دهید؛ اگر توجیه اقتصادی داشت می‌توانید به این روند ادامه دهید.

۳- آیا شیبا اینو قابل استخراج است؟

استخراج مکانیزمی است که در بلاک‌چین‌های اثبات کار استفاده می‌شود. این روش به رایانه‌ها اجازه می‌دهد تا برای حق تایید تراکنش‌ها و کسب جایزه باهم رقابت کنند. بلاک چین شیبا اینو یک بلاک‌چین اثبات کار نیست بنابراین از نظر فنی نمی‌توان آن را استخراج کرد.

۴- چطور می‌توان شیبا اینو را استخراج کرد؟

ارز شیبا اینو را باید به روش‌های غیرمستقیم به کمک گوشی و کامپیوتر، استخراج کرد.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.