اکسی اینفینیتی

توکنی با ۲۵ هزار درصد رشد در سال ۲۰۲۱ – پادکست

اکسی‌اینفینیتی یکی از پروژه‌های جذاب در حوزه بازی‌های آنلاین و متاورسه که با چند میلیون کاربر فعال در ماه به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های مبتنی بر رمزارز تبدیل شده.

نکته جالب اینه که با استقبال بی‌نظیر کاربران از این بازی، توکن بومی اکسی با نماد AXS تونسته رشدی ۲۵ هزار درصدی رو رقم بزنه. در این اپیزود از پادکست رادیو اکسکوینو، به طور کامل پلتفرم جذاب اکسی رو معرفی کردیم.

پادکست امروز را بشنوید :

این روزا شاهد این هستیم که پروژه‌های گیم‌فای دارن رشد خوبی می‌کنن. پروژه‌هایی که به کاربرا اجازه میدن تا در ازای بازی و ساخت توکن‌های غیرمثلی درونِ بازی پول دربیارن. بعضی از این پروژه‌ها رشدهای بی‌نظیری را از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا الان داشتن. اکسی‌اینفینیتی یکی از اون پروژه‌های جذابی هست که بازی‌های آنلاین، متاورس، پی‌تو‌ایی (P2E) و گیم‌فای را با هم ترکیب کرده و الان با چند میلیون کاربر فعال در ماه در صدر محبوب‌ترین پلتفرم‌های این حوزه جدیده. با استقبال بی‌نظیر کاربرا از این بازی، توکن بومی اون با نماد ای‌ایکس‌اس (AXS) یا همون اکسی (Axie) در سال جاری، ۲۵ هزار درصد رشد کرده.

اکسکوینویی‌ها سلام عصر یکشنبه 28 آذر ماهتون بخیر . من ساحل اختری هستم و همراه شمام با اپیزود 137 رادیو اکسکوینو

اما قبل از شنیدن کامل این اپیزود، حواستون باشه که این پادکست به هیچ عنوان یه توصیه مالی نیست و محتوای این پادکست در هیچ‌شرایطی برای من و مجموعه اکسکوینو منفعت مالی در بر نداره. تاکید میکنم، پیش از اتخاذ هرگونه تصمیم مالی، خوب مطالعه کنید و آگاهانه گام بردارید.

چندی پیش صرافی اکسکوینو هشت پروژه جدید را به پلتفرم معاملاتی خودش اضافه کرد. علتش هم این بود که کارشناسای اکسکوینو تشخیص دادن پروژه‌های متاورس، گیم‌فای و ترون میتونن پتانسیل خوبی برای رشد داشته باشن و با این اقدام یه فرصت عالی در اختیار کاربرای ایرانی قرار داد تا اونا بتونن در یه سری از بهترین پروژه‌های کریپتو سرمایه‌گذاری کنن.

چند وقتی هست که صنعت گیم‌فای (GameFi) داره همه رو با رشد خودش متحیر میکنه. قبلا در اپیزود مربوط به گالا ویژگی «بازی برای کسب درآمد» یا همون «پی‌تو‌ایی» (P2E) صحبت کردیم و گفتیم حوزه «توکن‌های غیر مثلی» یا همون «ان‌اف‌تی» (NFT) فناوری‌های تشکیل‌دهنده این صنعت هستن و همه اینها میان در دنیایی به نام متاورس.

ما قبلا راجع به اینکه متاورس چی هست و چه میکنه در اپیزودهای صدو‌نهم و صدو بیست و هفتم حرف زدیم و ازتون میخوام اگه به اون اپیزودامون گوش ندادید حتما اون‌ها را پیدا کنید و بهشون گوش بدین.

اکسی اینفینیتی

وبسایت پروژه اکسی اینفینیتی میگه دو میلیون و هشتصد هزار نفر کاربر به طور روزانه از این پلتفرم انلاین گیمینگ استفاده می‌کنن و کاربرای موفق اکسی‌هاشون را میفروشن و پول درمیارن. طبق آنچه همین وبسایت میگه گرونترین اکسی فروخته شده به قیمت ۸۲۰ هزار دلار معامله شده و تا الان

۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در بازار این پلتفرم معامله شده. این بازی که با همه‌گیر شدن بیماری کووید ۱۹ محبوب تر شد و کاربرای بیشتری پیدا کرد، یک روش جذاب و سرگرم‌کننده برای معرفی فناوری بلاک‌چین به جهانه.

اکسی اینفینیتی هم مثل بیشتر پروژه‌های حوزه متاورس، یک پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چینه که در زمینه ترید و بازی و سرگرمی کاربرد داره. این بازی تحت تاثیر بازی معروف و جنجالی پوکمون، به بازیکنان امکان می‌ده تا موجوداتی خشن و تهاجمی به اسم اکسی‌ها را جمع‌آوری و بزرگ کنند، یا به تولید مثل اونا کمک کنن و در نهایت اونا را به فروش برسونن.

تیم اکسی

بازی اکسی اینفینیتی در سال ۲۰۱۸ توسط شرکت ویتنامی اسکای ماویس (Sky Mavis) ساخته شد. اسکای ماویس یه استودیو گیم تکنولوژی محوره که در اویل سال ۲۰۱۸ بنیانگذاری شد.

تیم توسعه دهنده این پروژه از ۴۰ نیروی تمام وقت تشکیل شده که در دفتر مرکزی این پروژه در شهر هوچی‌مین (Ho Chi Minh) ویتنام مشغول هستن.

ترونگ تان نگوین (Trung Thanh Nguyen) ‌از هم بنیانگذاری این پروژه است که الان به عنوان مدیرعامل در این پروژه فعالیت میکنه. این آدم زمانی که ۱۹ سالش بوده هم‌بنیانگذار و مسئول فنی سایت لوزی دات وی‌ان (Lozi.vn) بوده که جزء اولین استارت‌آپ‌های ای‌کامرس ویتانمی بوده و در حدود ۱۰ میلیون دلار جذب سرمایه‌کرده بود. ترونگ تان نگوین زمانی که بیزینس لوزی به ثبات رسید و از مرحله تاسیس و شکل‌گیری به مرحله توسعه کسب‌وکار رسید از اون جدا شد و چندین کسبو  کار موفق دیگه اینترنتی را راه‌انداخت.

الکساندر لئونارد لارسن (Aleksander Leonard Larsen) هم از هم‌بنیانگذارای این پروژه ست که الان نقش مدیر اجرایی این پروژه رو داره.

تو دو‌آن (Tu Doan) هم از هم‌بنیانگذارای این پروژه ست و الان مدیر هنری و طراح گیم این پروژه است. اون اولین طراحی بوده که طرح اولیه اکسی را ارائه داده. مسئولیت طراحی و نظارت بر طراحی بسیاری از کانسپت‌های این بازی بر عهده تو دو‌آن هست.

اندی هو (Andy Ho) یه هم‌بنیانگذار دیگه این پروژه است که الان نقش مدیر فنی این پروژه رو بر عهده داره. اندی هو همزمان که تیم مهندسی رو مدیریت میکنه، مسئول تدوین استراتژی فنی و عملیات مهندسی این پروژه هم هست.

 جفری زیرلین (Jeffrey Zirlin) یکی دیگه از همبنیانگذارای این پروژه است و الان مسئول هدایت و رهبری رشد این پروژه را بر عهده داره.

توکنامیک اکسی

توکن این پروژه یه توکن ایی‌آر‌سی بیست هست که طبق اطلاعات سایت کوین‌گکو (coingecko) ارزش بازار اون الان در حدود 8 میلیارد و 825 میلیون دلار هست و رتبه‌اش در همین سایت بیست و هشته. عرضه کل این توکن 270 میلیون هست و تا الان تقریبا ۲۵ درصد از این عدد منتشر شده.

یعنی عرضه در گردش این توکن الان در حدود 6۷ میلیون و ۸00 هزار  هست. برآوردها نشون میده 41 هزار و 851 نفر این توکن را هولد میکنن و 6/98 درصد از کل توکن‌ها در اختیار 10 نهنگ هستش. تعداد کم عرضه کل، کاربردی بودن، و خوشنامی بنیان‌گذاران این پروژه از مزیت‌های اون محسوب میشن. حجم معاملات و همچنین نقد‌شوندگی این توکن بالاست و این مزیت‌ها اون را بدل به یکی از توکن‌های برتر حوزه متاورس کرده.

پیش بینی قیمتی و آینده اکسی

کانال یوتیوبی کوین بیرو (Coin Bureau)، در ویدیویی به پتانسیل بالای توکن اکسی پرداخته. تحلیلگرای این کانال اعتقاد دارن که اکسی، پرچمدار مدل «بازی برای درآمدزایی» هست.

به گفته همین منبع، بازی اکسی اینفینیتی تونسته به‌طور متوسط، ۲ میلیون کاربر جدید رو در ماه جذب کنه و از این نظر، اکسی اینفینیتی، مهم‌ترین توکن بازی در بازار رمزارزهاست.

توکن AXS در سال ۲۰۲۱، با رشد بیشتر از ۲۵ هزار درصدی، از قیمت ۵۳ سنت  به رکورد ۱۳۴ دلاری هم رسید. گای (Guy)، مجری معروف این کانال یوتیوبی، معتقده توکن اکسی هنوز پتانسیل بالایی برای رشد داره.

البته، اکسی، حجم بازار بالایی داره؛ یعنی برای بالا بردن قیمت این توکن، پول زیادی باید وارد بازار اون بشه. در همین حال، کاربرای بازی اکسی اینفینیتی، پاداشاشون رو به شکل این توکن دریافت می‌کنن که احتمالا بخش زیادی از اون را می‌فروشن

در نهایت، این کانال یوتیوبی تحلیل می‌کنه که با وجود برخی از فشارهای فروش در بازار اکسی، محبوبیت این بازی همچنان روبه رشده، پس به احتمال زیاد باید منتظر رشد بیشتر قیمت AXS بود.

اگه میخواید در مورد کریپتو، بلاک‌چین و انواع تحلیل بیشتر بدونید، به وبلاگ ما به آدرس اکسکوینو دات‌کام اسلش بلاگ مراجعه کنید.

ما مقاله مفصلی در مورد اکسی داریم که دوست خوبم پوریا فیروزنژاد اونو نوشته و میتونید در وبلاگمون راجع‌بهش کامل مطالعه کنید. ضمنا، اپیزودهای جدید رادیو اکسکوینو رو میتونید در همه پلتفرم‌های پادگیر مثل کست باکس و ناملیک دنبال کنید.

یک دیدگاه

  1. سلام حمید ازاده هستم.من خودم مریص بودم افسرده بودم خیلی دوست دارم کار بازی میکنم.تازه نگاه نکردم.همین الان نگاه کردم تعجب کردم.خیلی تشکر میکنم..خودم مشکل زندگی هستم.همسرم فوت کردن.یک فرزند دختر دارم.زندگی بی پول شدم.تازه نگاه کردم باورنمیکنم خوشحال شدم پیگیری میکنم تلاش میکنم.ازشما بسیاربسیار تشکر وخیلی ممنون.دلم شادباشم.افسرده کنار کنم…سپاسگزارم

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.