نهنگ‌های اتریوم

وحشت‌زدگی نهنگ‌های اتریوم؛ ماجرا چیست؟

مدتی پیش ویتالیک بوترین و بنیاد اتریوم، ۱۵۰۰۰ اتر در کراکن تخلیه کردند و از طرف دیگر، دو نهنگ مهم اتریوم، در مجموع ۱۹۰۹۰ اتر به ارزش تقریبی ۳۵.۷ میلیون دلار، در صرافی یونی سواپ تخلیه کردند. 

بعد از این اتفاق‌ها، یک موج شوک در جامعه اتریوم ایجاد شد و نهنگ‌های ETH، رفتارهای هیجانی و وحشت‌زده‌ای از خود نشان دادند.

شروع وحشت نهنگ‌های اتریوم

همه‌چیز از زمانی جدی‌تر شد که اولین نهنگ با نام 0x6071، چیزی در حدود ۹۹۵۰ اتریوم را با ۱۸.۶۳ میلیون دلار توکن DAI، تعویض کرد. در زمان این تعویض نرخ اتریوم ۱۸۷۳ دلار بود. مدتی بعد از این اتفاق، نهنگ دیگری با نام 0x7641، حرکتی مشابه انجام داد و ۹۱۴۰ اتریوم را با ۱۷ میلیون DAI تعویض کرد. در زمان معامله دوم، نرخ اتریوم به ۱۸۶۷ دلار رسیده بود.

این جابه‌جایی‌های بزرگ و قابل توجه، باعث شروع نگرانی‌های جدی‌تری در میان جامعه اتریوم شد و فعالیت فروش، به گروه‌های دیگر غیر از نهنگ‌ها هم سرایت کرد.

این افزایش فشار فروش از سمت نهنگ‌های اتریوم، تاثیر قابل توجهی روی قیمت اتریوم داشت و در عرض چندساعت، نرخ ETH از ۱۹۰۰ دلار به ۱۸۵۰ دلار رسید. 

ماجرای اتریوم به کجا می‌رسد؟

ارز اتریوم در بازه زمانی اخیر، اتفاق‌های بسیاری را تجربه کرده است؛ از پیاده‌سازی شانگهای اتریوم و آزاد شدن توکن‌های استیک شده، تا جابه‌جایی نهنگ‌های اتریوم و نوسانات قیمتی. 

اقدامات اخیر ویتالیک بوترین و مجموع تمامی اتفاق‌های گفته شده، سوالاتی را درمورد آینده ارز دیجیتال و پیامدهای فروش در مقیاس بالا در بازار ایجاد کرده است. برخی از فعالان بازار ارز دیجیتال این‌گونه استدلال می‌کنند که این فروش‌های گسترده، احتمالا پاسخی به افزایش اخیر دارایی‌های میم کوین در بازار است.

درهرصورت، موج وحشت و هیجانی که در میان نهنگ‌های اتریوم به راه افتاده، آسیب‌پذیری بازار را دربرابر اقدامات افراد و سازمان‌های بانفوذ بالا برده است. جالب است که بدانید، آخرین باری که بنیاد اتریوم اقدام به فروش دارایی‌های خود کرد، بازار وارد دوران نزولی طولانی شد و تا همین امروز، به‌صورت کامل از دوران نزول، خارج نشده است.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.