سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403
متاورس

قسمت اول کاربردهای متاورس و روش‌های کسب درآمد از آن – پادکست

این روزا در فضای کریپتو همه جا صحبت از یه دنیای مجازیه به نام متاورس که میگن میشه با بازی کردن تو اون پول درآورد 💸 حالا سئوالی که امروز میخوایم بهش جواب بدیم اینه که آیا واقعا میشه با بازی کردن در دنیای متاورس پولدار شد یا نه ؟

پادکست امروز را بشنوید:

این روزا در فضای کریپتو همه جا صحبت از یه دنیای مجازیه به نام متاورس که میگن میشه با بازی کردن تو اون پول درآورد. حالا سئوالی که امروز میخوایم بهش جواب بدیم اینه که آیا واقعا میشه با بازی کردن در دنیای متاورس پولدار شد یا نه ؟ با این اپیزود ما همراه باشید.

ضمنا این اپیزود قسمته اوله این سریاله و باقی قسمت ها پنجشنبه هر هفته از رادیو اکسکوینو پخش میشه . با ما همراه باشید.

اکسکوینویی‌ها سلام. عصر پنج‌شنبه ۱۸ آذر ماهتون بخیر . من ساحل اختری هستم و همراه شمام با اپیزود ۱۲۷ ام از رادیو اکسکوینو

قبل از شنیدن کامل این اپیزود، بهتره بدونید که این پادکست به هیچ عنوان یه توصیه مالی نیست و محتوای این پادکست تحت هیچ‌شرایطی برای من و مجموعه اکسکوینو منفعت مالی نداره

تلاش ما در رادیو اکسکوینو اینه که با کیفیت‌ترین مطالب حوزه رمزارزها، بلاک‌چین و اقتصاد کریپتو رو در اختیار مخاطبانمون قرار بدیم. پس قبل ازینکه هرگونه قدمی برای سرمایه‌گذاری بردارید، خوب مطالعه کنید و بعد آگاهانه و با برنامه جلو برید.

همونطور که در قسمت ۱۰۹ گفتیم متاورس در اصل یه جهان مجازیِ غیرمتمرکز و بدون محدودیت‌های دنیای واقعیه. ینی شما تو این دنیا هرکاری بخواید میتونید بکنید. دنیایی که یه کودک به طور مادرزاد توانایی راه رفتن نداره ولی قهرمان دو ماراتن میشه یا یه زاغه نشین اطراف دهلی بهترین آسمان خراش این دنیا را می‌خره.

اگر کمی فنی‌تر بخوایم بگیم متاورس به نوعی تکامل اینترنت فعلی ما و ترکیب اون با زندگی روزمرمونه.

خب حالا وقتشه بدونیم کاربردای متاورسی که ورد زبون همه شده چیه و دقیقا کجای زندگی ما قراره استفاده بشه. متاورس در کل کاربردهای زیادی داره اما روی یه سری چیزا خیلی بیشتر مانوور داده میشه. مثل ایجاد محیط‌های آموزشی، برگزاری رویدادهای خاص، بازی و حتی خرید!

همه‌گیری کرونا به ما نشون داد برگزاری کلاسای آموزشی و کنفرانسای علمی به صورت آنلاین و عدم حضور افراد سر کلاس روی سطح یادگیری اونا خیلی تاثیر میذاره. حالا فرض کنید همه دانش‌آموزا داخل خونشون با یک عینک واقعیت مجازی (VR) از طریق دنیای متاورس توی یه کلاس مجازی بشیننو به درس گوش بدن!

اینجوری هم بخاطر حضور در کلاس راحتتر مفاهیم گفته شده رو میفهمن و هم مدیریت کلاس برای معلم خیلی آسونتر میشه.

یکی دیگه از جالبترین کاربردهای متاورس تماس از راه دوره. خب شاید با خودتون بگید همین الان هم میتونیم این کارو بکنیم پس مزیت متاورس تو این زمینه چیه؟ خب فرض کنید چندین هزار کیلومتر دورتر از شهرتون مشغول به تحصیل و دلتنگ خونوادتونید.

اینجاست که به لطف این تکنولوژي میتونید خونوادتون رو از نزدیک ببینید، اونها رو به آغوش بکشید و حس لمس کردنشون رو تجربه کنید.

کمی قبل گفتیم میتونید توی این دنیا خرید کنید؛ از خرید اجناس فیزیکی گرفته تا چیزهایی که تو تجربه‌ استفاده از دنیای متاورس رو براتون لذت‌بخش‌تر می‌کنه. شاید تا الان برای شما هم پیش اومده که یه لباس رو از یک فروشگاه اینترنتی بخریدو وقتی دستتون رسیده مدل یا حتی سایزش متفاوت با اون چیزی بوده که فکر می‌کردید.

حالا به لطف متاورس میتونید اونو قبل خرید بپوشید تا ببینید بهتون میاد یا نه!

مهمترین ویژگی که اکثر افراد میتونن از متاورس تجربه کنن جنبه سرگرمی و بازی این دنیاست.

اگه اخبار دنیای رمزارزها رو دنبال می‌کنید حداقل روزی یه خبر از بازی‌های متاورسی رو شنیدید. بازی‌های که می‌تونید ساعت‌ها توشون وقت بذارید و خودتونو سرگرم کنید، دوست‌های جدیدی پیدا کنید و حتی کسب درآمد داشته باشید.

همینجاست که ارزهای دیجیتال وارد متاورس می‌شوند؛ ترکیبی از دنیای غیرمتمرکز و دیفای.

روش‌های کسب درآمد به واسطه متاورس اونقدر زیاده که فکرشو هم نمیتونید بکنید؛ از خرید و فروش زمین‌ها و لباس‌های مجازی گرفته تا کار کردن در مراکز تفریحی-تجاری مجازی!

اگر دوست دارید از این روش‌های کسب درامد بیشتر بدونید برامون کامنت بذارید تا اپیزودهای بیشتری براتون درباره متاورس بسازیم.

خب از کاربردهای متاورس گفتیم وقتشه بدونیم در حال حاضر چه پلتفرمها و بازیهایی متاورسی حساب می‌شن.

پروژه‌های زیادی با برچسب ساخت یا فعالیت به عنوان مکمل دنیای متاورس جذب سرمایه کردن و دارن به فعالیت خودشون ادامه میدن. دیسنترالند، سندباکس، اکسی‌اینفینیتی، انجین، استار اطلس، همسایه من آلیس از بهترینای این بخشند.

بین این پروژه‌ها دیسنترالند، سندباکس و اکسی اینفینیتی از همه معروفترن و بیشترین کاربرای فعالو دارن.

دیسنترالند

– اگه از توکن مانا که تو چند وقت اخیر سود خوبی به سرمایه‌گذاراش داده چشم‌پوشی کنیم، میشه دیسنترالند رو پادشاه تمام پروژه‌های متاورسی دونست. با وجود اینکه بیشتر پروژه‌ها هنوز نسخه آزمایشیشونم راه‌اندازی نکردند، دیسنترالند حدودا یه سالیه که کاملا راه‌ افتاده.

کاربرا میتونن به راحتی با استفاده از کیف پول متاماسک خود یا به شکل مهمان در این پلتفرم ثبت نام کنند و این دنیای مجازی رو زیر و رو کنن.

ازونجایی که گرافیک این بازی بسیار روونه کاربران به راحتی میتونن در نقشه این بازی جهان باز بچرخند، به نمایشگاه‌ها و رویداد‌های متفاوت سر بزنند، بازی کنند و با روش‌های خاصی پول در بیارن.

خبرای جدید این پروژه بسیار هیجان‌انگیزه؛ از استقبال دولت باربادوس ازین پلتفرم گرفته تا سرمایه‌گذاری ۲.۴ میلیون دلاری متاورس گروپ در زمین‌های دیسنترالند. واضحه که این پروژه از باقی رقبا خیلی جلوتره و این لقب واقعا برازندشه. از اونجایی که به نظر میرسه سال ۲۰۲۲ سال خیلی خوبی برای متاورس باشه، احتمالا دیسنترالند هم به رشد خودش به همین شکل ادامه بده.

سندباکس

– میشه گفت کاربرا در میون بازی‌های متاورسی انتظار بیشتری برای موفقیت سندباکس دارن. دنیای مجازی‌ای که تو اون بازیکنا میتونن یه زمین بخرن و با ساخت و ساز، توش پول دربیارن. توکن این پروژه رو هم حتما اسمشو شنیدید؛ ارز سند که به کاربرا اجازه می‌ده دارایی‌های این پلتفرم رو به راحتی بخرن.

نسخه آلفای سندباکس برای اولین بار در ۲۹ نوامبر عرضه شد که البته کاربرای این پلتفرم هم کمی ناامید کرد. در این نسخه محدودیتای زیادی وجود داره که کاربرا به جز یه منطقه کوچک به چیز خاصی تو بازی دسترسی ندارن.

سندباکس برخلاف دیسنترالند از فیزیک واقعی‌تری بهره میبره ولی گرافیک کارتونی‌تری داره که کاربرا رو یاد بازی ماین‌کرفت می‌ندازه.

اکسی اینفینیتی

– آخرین موردی که توی این پادکست بش اشاره میکنیم بازی محبوب اکسی اینفینیتیه. این بازی با فناوری بلاکچین ساخته شده و از توکن بومیش با نماد ای‌ایکس‌اس (AXS) برای خرید و فروش آیتم هاش استفاده میشه.

اکسی اینفینیتی هم مثل بقیه بازی‌های بلاکچینی NFT محوره. این بازی، پر از هیولاهایی به نام اکسیه که هر کدوم ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خودشون رو دارن.

بازیکنا میتونن توی میدان نبرد از اکسی‌هاشون برای مبارزه با سایر بازیکنا و کسب پاداش استفاده کنن. در نهایت میتونن با همین پاداشا، هیولاهای خودشونو ارتقا بدن تا تو نبردا قویتر عمل کنن.

هم این هیولاها و هم پاداشا به عنوان NFT قابل خرید و فروشن.

اکسی اینفینیتی بین بازیای متاورسی ایده جالب و طراحی کاربر پسندی داره که اون رو جز برترینای این دسته قرار میده.

انتظار میره نسخه دوم اکسی اینفینیتی تو سال ۲۰۲۲ رونمایی بشه که قاعدتا ارزش این پروژه رو به راحتی در سال آینده دو برابر میکنه.

یکی از نکات جالب دیگه این پروژه حضورش تو دنیای دیسنترالنده که این اتفاق بسیار قابل تامله.

خب به پایان این محتوای آموزشی و جدیدمون رسیدیم . امیدوارم که این اطلاعات براتون مفید بوده باشه . اگر سوالی دارید زیر همین پست برامون کامنت بذارید تا کارشناسانمون جواب سوالهاتون رو بدن. با رادیو اکسکوینو همراه باشید.

راستی، اگه میخواید درباره این حوزه‌ها بیشتر بدونید، به وبلاگ ما به آدرس اکسکوینو دات‌کام اسلش بلاگ مراجعه کنید. ضمنا، اپیزودهای جدید رادیو اکسکوینو رو میتونید در همه پلتفرم‌های پادکستی مثل ناملیک و کست‌باکس دنبال کنید.

همچنین ببینید

نهنگ‌های اتریوم

وحشت‌زدگی نهنگ‌های اتریوم؛ ماجرا چیست؟

مدتی پیش ویتالیک بوترین و بنیاد اتریوم، ۱۵۰۰۰ اتر در کراکن تخلیه کردند و از …

اکسی اینفینیتی

توکنی با ۲۵ هزار درصد رشد در سال ۲۰۲۱ – پادکست

اکسی‌اینفینیتی یکی از پروژه‌های جذاب در حوزه بازی‌های آنلاین و متاورسه که با چند میلیون …

وینک‌

وینک؛ چراغ چشمک زن دنیای رمز ارزها – پادکست

می‌دونستید پروژه وینک‌لینک (WINkLink) از فرازونشیب‌های زیادی گذشته تا به اینجا برسه و حالا توکن …

سند باکس

همه چیز در مورد سند باکس جهان مکعبی متاورس – پادکست

توکن سند (SAND) به تازگی به یکی از ترندهای بازار کریپتو تبدیل شده اما سند …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.