سقوط بیت‌ کوین

چگونه سقوط بیت‌کوین را قبل از وقوع پیش‌بینی کنیم؟ – پادکست

همه ما دوست داریم بتونیم سقوط بیت‌کوین رو به موقع پیش‌بینی کنیم تا به سود بیشتری برسیم. اما چطور می‌تونیم سر بزنگاه روند خرسی بازار رو تخیص بدیم و هوشمندانه عمل کنیم؟ در این پادکست، به این سوال‌ها پاسخ دادیم.

پادکست امروز را بشنوید :

شاید برای خیلی از ما جالب باشه که بتونیم سقوط بیت‌کوین رو قبل از وقوعش پیش بینی کنیم . زمانی که حرفه‌ای‌ترها به سود می‌رسن، اقدام به فروش می‌کنن. حالا اگر این حرفه‌ای ها نهنگ باشن، باعث تغییر قیمت بیت‌کوین هم میشن. حالا سوال این‌جاست که این حرفه‌ای‌ترها از کجا می‌فهمن که وقت فروش رسیده؟ علم غیب که ندارن! با پادکست امروز ما همراه باشید.

اکسکوینویی‌ها سلام، عصر چهارشنبه 17 آذر ماهتون بخیر . من ساحل اختری هستم و همراه شمام با اپیزود 127 از فصل اول رادیو اکسکوینو.

فاکتورهای زیادی برای بررسی روند قیمت بیت‌کوین وجود داره؛ یکی از این فاکتورهای مهم، بررسی داده‌های آن‌چین یا همون درون شبکه‌ایه که سایت‌هایی مثل کریپتوکوانت، بصورت تخصصی این داده‌ها رو جمع‌آوری می‌کنن. بیاید سه مورد از این شاخص‌ها رو بررسی کنیم…

شاخص اول

یکی از شاخص‌های مهم داده‌های آن‌چین، بررسی تعداد بیت‌کوین‌های موجود در صرافی‌هاست.

مسئله‌ای که چند ساعت قبل از ریزش اخیر بیت‌کوین خیلی به چشم اومد، ورود تعداد خیلی زیادی بیت‌کوین از کیف‌پول‌ها به صرافی‌ها بود. ظرف چند ساعت، ۴۵ هزار بیت‌کوین به صرافی‌ها واریز شد.

 این رد پای نهنگ‌ها به وضوح توی داده‌های بلاک‌چینی قابل مشاهده بود و نشون می‌داد که عده خیلی زیادی بوی ریزش سنگین بیت‌کوین به مشامشون خورده بود. حالا بماند که فروش نهنگ‌ها، خودش باعث ریزش شدیدتر میشد.

شاخص دوم، بررسی نسبت اهرم‌های معاملاتی در صرافی‌ها است.

این نسبت با تقسیم کردن حجم قراردادهای آتی به میزان موجودی بیت‌کوین توی صرافی‌ها بدست می‌آد. افزایش معاملات آتی، نشون‌دهنده اینه که افراد زیادی متوجه نوسان قریب‌الوقوع بیت‌کوین شده‌ان و روی روند قیمتی، اقدام به شرط‌بندی کردن. پس این هم یک ردپای واضح از نهنگ‌ها و حرفه‌ای‌ها به شمار می‌ره. جالب اینجاست که قبل از ریزش بیت‌کوین، این شاخص به شدت افزایش پیدا کرده بود.

این هم بماند که بیش‌تر از ۲.۵ میلیارد دلارِ کسایی که به اشتباه صعود بیت‌کوین رو شرط بندی کرده بودن، لیکویید شدن و پولشون دود شد رفت هوا

شاخص سوم، نسبت واریز نهنگ ها به صرافی‌ها است.

یعنی علاوه‌بر شاخص بررسی میزان انتقال به صرافی‌ها، شاخص تعداد نقل و انتقالات بزرگ هم بصورت جداگونه بررسی می‌شه. به این صورت که نسبت حجم ۱۰ واریز بزرگ به صرافی‌ها در مقایسه با کل واریزهای بیت‌کوین به صرافی‌ها اندازه گیری میشه.

این شاخص معمولا توی بازارهای صعودی زیر ۸۵ درصد و توی بازارهای نزولی بالای ۸۵ درصده.

جالب اینجاست که این شاخص از چند هفته قبل از ریزش، بالای ۸۵ درصد بود و روزای آخر به بالای ۹۰ درصد رسیده بود.

خب همونطور که می‌بینید، تحلیل تکنیکال به خودی خود ابزار کاملی نیست و برای فهمیدن روند بازار باید خیلی از عوامل دیگه رو هم بررسی کرد.

پس سعی کنید همیشه یک نیم نگاهی هم به داده‌های درون شبکه‌ای داشته باشید تا فریب بعضی از الگوهای تکنیکالی که اطلاعات دروغ به شما میدن رو نخورید.

همراهان عزیز رادیو اکسکوینو خیلی ممنونم که تا پایان این اپیزود همراه ما بودید. ، اگه میخواید در این حوزه‌ها بیشتر بدونید، به وبلاگ ما به آدرس اکسکوینو دات‌کام اسلش بلاگ مراجعه کنید. ضمنا، اپیزودهای جدید رادیو اکسکوینو رو میتونید در همه پلتفرم‌های پادکستی مثل کست باکس و ناملیک دنبال کنید.

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.