سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
ویتالیک بوترین

هشدار ویتالیک درباره بار اضافه شبکه اتریوم

ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران شبکه اتریوم، به‌تازگی یک پست وبلاگ طولانی منتشر کرده و در آن درباره بار اضافه‌ای که بر اتریوم وارد می‌شود هشدار داده است. بوترین مدافع مینیمالیسم در اجماع اتریوم است و با عدم بارگذاری بیش ازحد روی شبکه بیش‌تر موافق است.

ویتالیک این پست را دیروز با عنوان «Don’t overload Ethereum’s consensus» به معنای «اجماع اتریوم را بیش‌ازحد بارگذاری نکنید» منتشر کرد و در آن هشدار داد که استفاده بیش‌از حد از اجماع شبکه اتریوم برای کارهای حاشیه‌ای، ریسک خطر سیستمی را برای اکوسیستم بالا می‌برد و باید دربرابر این موضوع مقاومت و از آن جلوگیری کرد. او در رابطه با مثال‌هایی از این ریسک‌ها، به اوراکل‌های قیمت اتریوم اشاره داشت که در آن هولدرهای اتریوم یا اعتبارسنج‌ها می‌توانند با پذیرش رشوه به آن رای دهند.

خالق اتریوم همچنین نوشته بود که تمایل طبیعی برای گسترش هسته بلاک چین با قابلیت‌های بیش‌تر وجود دارد، چرا که هسته شبکه بیش‌ترین وزن اقتصادی را به دوش می‌کشد؛ با تمام این اوصاف باید دقت داشت که هر توسعه احتمالا می‌تواند هسته را شکننده‌تر کند.

به‌صورت کلی بوترین اشاره داشت که افزایش وظایف مکانیسم اجماع شبکه اتریوم، می‌تواند هزینه‌ها، پیچیدگی‌ها و ریسک‌های اعتبارسنجی را افزایش دهد. او نوشت که پروژه‌های لایه اجماع برنامه که اقداماتی را در جهت افزایش کارکرد مکانیسم اجماع انجام می‌دهند باید بسیار مراقب باشند.

بوترین در پایان این مطلب گفت که درعوض این اقدامات باید از مینیمالیسم زنجیره محافظت به عمل بیاید و از طرح استیک مجددی حمایت شود تا بار اضافی بر دوش لایه اجماع اتریوم گذاشته نشود. این اقدام به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا استراتژی‌های جایگزینی را برای رسیدن به اهداف امنیتی خود پیدا کنند.

اجماع اتریوم یک روش است که توسط شبکه اتریوم برای تایید و پردازش تراکنش‌ها و ایجاد بلوک‌های جدید استفاده می‌شود. در اجماع اتریوم از روش PoS استفاده می‌شود.

همچنین ببینید

اکسی اینفینیتی

توکنی با ۲۵ هزار درصد رشد در سال ۲۰۲۱ – پادکست

اکسی‌اینفینیتی یکی از پروژه‌های جذاب در حوزه بازی‌های آنلاین و متاورسه که با چند میلیون …

وینک‌

وینک؛ چراغ چشمک زن دنیای رمز ارزها – پادکست

می‌دونستید پروژه وینک‌لینک (WINkLink) از فرازونشیب‌های زیادی گذشته تا به اینجا برسه و حالا توکن …

سند باکس

همه چیز در مورد سند باکس جهان مکعبی متاورس – پادکست

توکن سند (SAND) به تازگی به یکی از ترندهای بازار کریپتو تبدیل شده اما سند …

ایلان ماسک

آیا کنگره به دستکاری ایلان ماسک در قیمت دوج ورود می‌کنه؟ – پادکست

ایلان ماسک به عنوان یک کارآفرین میلیاردر، تاثیر زیادی در بازار کریپتو داره و به …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.