دلایل مهم فروپاشی تری اروز کپیتال Three Arrows Capital

سو ژو Su Zhu و کایل دیویس Kyle Davies، دو بنیان‌گذار ورشکسته صندوق رمزارزی تری اروز کپیتال Three Arrows Capital، طی یک مصاحبه خبری با بلومبرگ که امروز منتشر شد، پرده از سکوت خود برداشتند.

ژو و دیویس فروپاشی این شرکت را از یک طرف به گمانه‌زنی‌های بیش از حد خوش‌بینانه خودشان و از طرفی مشکلات نقدینگی وام‌دهندگانی مثل ولد Vauld و بلاک‌فای BlockFi را به اخراج کارکنان شرکت‌های رده بالای رمزارزی مرتبط می‌دانند. دیویس گفت که ما به همه چیز کاملا مطمئن بودیم.

ژو در تحقیقات بلند‌مدت خود گفت: «جای تعجب نیست» که صندوق تری اروز کپیتال مانند سلسیوس Celesius و سهام وویجر Voyager  اعلام ورشکستگی کرد. آن‌ها تنها کسانی نبودند که سرمای زمستان رمزارزی را احساس کردند.

پلتفرم‌های وام‌دهی مانند ولد Vauld و بلاک‌ فای BlockFi هم دچار فروپاشی شده‌اند. در حالی که برخی از صرافی‌ها مانند کوین بیس Coinbase، جیمینی Gemini، اپن سی OpenSea و بلاک چین دات کام Blockchain.com نیروهای خود را اخراج کردند.

ژو گفت: ما سرمایه و ترازنامه خود را داریم اما بعدا از این پلتفرم‌ها نیز سپرده و سود می‌گیریم. بنابراین، اگر در کسب و کار خود سپرده‌گذاری و سپس تولید بازدهی کنیم بدین معنی است که در نهایت معاملات مشابهی انجام می‌دهیم.

ژو در مورد شبکه ترا Terra گفت که در ابتدا هیچ هشداری در این شبکه نمی‌دیدیم چیزی که ما متوجه نشدیم این بود که لونا می‌تواند در عرض چند روز به صفر برسد و این باعث کاهش اعتبار صنعت رمزارز می‌شود. همین امر فشار قابل‌توجهی بر تمام پوزیشن‌های ما وارد کرد.

یکی دیگر از معاملات پرطرفدار در میان شرکت‌های ضعیف رمزارزی، اتر استیک شده بود. یکی از اثرات مخرب فروپاشی ترا این بود که اتر استیک شده به تدریج برابری خود با اتر را از دست داد.

ژو، یکی دیگر از عوامل سقوط صندوق تری اروز کپیتال را قرار گرفتن در کنار صندوق ارز دیجیتال گری اسکیل بیت کوین تراست GBTC می‌داند؛ این محصول فرصت سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران نهادی فراهم می‌کند. این صندوق در حال حاضر با ۳۰ درصد تخفیف نسبت به بیت کوین معامله می‌شود.

سو ژو مدعی شد دلیل اینکه بنیانگذاران تری اروز کپیتال طی پنج هفته گذشته تقریبا سکوت کرده‌اند، فرار آن‌ها با سرمایه مردم نبود، بلکه به این دلیل است که احساس می‌کردند جانشان در خطر است.

زو گفت: « افراد دیوانه زیادی بودند که من و کایل را تهدید به مرگ می کردند. ما احساس می‌کنیم که اگر بتوانیم از نظر فیزیکی امنیت داشته باشیم به نفع همه خواهد بود.»

شکی نیست که این پایان راه برای این صندوق پوشش ریسک است. با این حال، در حال حاضر، این دو نفر تمرکز خود را برروی انجام تعهدات خود در قبال طلبکاران و در نهایت، نقل مکان به دبی معطوف کرده‌اند که به احتمال زیاد به دلیل رویکردهای قانونی صنعت کریپتو در این شهر است.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.