تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
اخبار ارز دیجیتال

فعالیت دو نهاد در زمینه ارز دیجیتال در فیلیپین

در کشور فیلیپین، بانک مرکزی اجازه‎ی فعالیت دو نهاد فعال در زمینه ارز دیجیتال را صادر کرد.

افزایش قیمت بیت کوین

یکی از مهم‌‏ترین دلایل پیشرفت علم و تکنولوژی نیاز جوامع و بشریت بوده است که باعث شده همه روزه شاهد ظهور و پیدایش فناوری و نوآوری‏‌های جدیدی باشیم. یکی از این فناوری‎ها ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین می ‏باشد که با ظهور خود باعث انقلاب بزرگی در زمینه‏‌ی اقتصاد و تجارت جهانی شد. بسیاری از کشورها خود را با این فناوری همگام نمودند و برای رسیدن به پیشرفت‌‏ها و توسعه‌‏های بیش‏تر در زمینه‌‏ی اقتصادی برنامه‏ ریزی‏‌هایی را برای به کار گیری این تکنولوژی در دل فعالیت‌‏های خود در نظر گرفتند در نقطه‌‏ی مقابل نیز برخی دیگر از کشورها بودند که به مخالفت صریح با این تکنولوژی پرداخته و قوانینی را برای جلوگیری از پیشرفت آن وضع نمودند. در این بین کشور فیلیپین به عنوان یکی از کشورهای حامی تکنولوژی بلاک چین و ارزهای دیجیتال به شمار می‌‏رود.

فیلیپین و فعالیت در حوزه بلاک چین

کشور فیلیپین در شرق آسیا قرار داشته و به عنوان یکی از صنعتی‏‌ترین کشورهای این منطقه به شمار می‌‏رود. این کشور از زمان پیدایش ارز دیجیتال و فناوری بلاک چین ، با این روند همگام بوده و قوانین و فعالیت‏هایی را برای گسترش آن در کشور خود وضع نموده است. این کشور عقیده دارد که استفاده از ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین با وجود ریسک‌‏های بالایش می‏‌تواند در کل مفید بوده و مزایا و خدمات بسیاری را برای کشور در بر داشته باشد. در این راستا بر اساس خبری که از خبرگزاری دنیای تجارت در روز 6 ژولای منتشر شده است، بانک مرکزی کشور فیلیپین قصد دارد که اجازه‏‌ی فعالیت رسمی دو نهاد فعال در زمینه‏‌ی ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین را صادر کند تا این دو نهاد به راحتی و بدون مشکلات و موانع دولتی بتوانند فعالیت خود را در پیش گرفته و آن را توسعه دهند.

این دو نهاد، صرافی ارز دیجیتال آنلاین بوده و نام‏‌های آن‌‏ها، ” Virtual Currency Philippines, Inc ” و ” ETranss ” می‌‏باشد. هدف اصلی فعالیت این دو صرافی ارز دیجیتال آنلاین، این است که پول رسمی کشور فیلیپین یعنی ” Peso ” را به طور مستقیم به ارز دیجیتال و برعکس تبدیل نمایند. در واقع این کار باعث می‏شود تا عمل مبادلات تجاری و خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی به سرعت انجام شده و کاربران و سرمایه گذاران به سرعت بتوانند حساب‏‌های خود را تسویه کرده و یا نسبت به واریز پول در حساب صرافی اقدام نمایند. با این کار، این دو صرافی به جمع صرافی‌‏های ارز دیجیتالی که قبلاً توسط بانک مرکزی فیلیپین تأیید شده بودند، پیوستند. اسامی صرافی‏‌های فعالی که قبلاً از بانک مرکزی مجوز رسمی گرفته بودند، عبارتند از ” Rebittance, Inc. “، ” Betur, Inc. ” و ” BloomSolutions ” که مدتی است فعالیت‌‏های خود را زیر نظر بانک مرکزی ادامه می‏‌دهند.

فواید بلاک چین برای فیلیپین

در این بین دولت فیلیپین و بانک مرکزی از ریسک‎ها و خطرات ناشی از استفاده‏‌ی ارزهای دیجیتال آگاه بوده ولی به دلیل وجود مزایای بی شمار این صنعت، در پی استفاده و همگانی کردن آن است. چرا که اعتقاد دارد با صدور مجوز به چنین نهادهایی علاوه بر حفظ سرمایه‌‏های مردمی در داخل مرزهای کشور، می‌‏تواند فرصت‏‌های شغلی جدیدی را برای مردم خود به وجود آورده و پای رقابت را با قدرت‏‌های اقتصادی بزرگ در دنیا باز کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا