اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۳۱ خرداد)

میلیاردر معروف از بانک مرکزی روسیه خواست تا به استقبال بیت کوین برود

اولگ دریپاسکا (Oleg Deripaska) یکی از میلیاردرهای روسی از بانک مرکزی کشورش خواست تا به سمت استفاده همگانی بیت‌کوین برود. به نظر وی، بانک مرکزی مانع از استفاده شهروندان این کشور از ارزهای دیجیتال مانند بیت ‌کوین می‌شود. دریپاسکا همچنین اظهار داشت روسیه باید الگوی السالوادور را دنبال کند و بیت‌ کوین را به عنوان روش پرداخت رسمی بپذیرد.
منبع: cryptopotato

تحلیلگر معروف: کسی نمی‌توانند مانع از رسیدن ارزش بیت کوین به 135 هزار دلار شود

پلن بی (Plan B)، تحلیلگر معروف و خالق مدل انباشت به جریان (S2F)، در توییتر خود نوشت: بیت کوین در بدبینانه‌ترین حالت، سطح ۱۳۵ هزار دلار را تا پایان سال ۲۰۲۱ لمس خواهد کرد. به نظر این تحلیلگر مشهور هلندی، سقوط کنونی بیت کوین ناشی از نظرات اخیر ایلان ماسک (Elon Musk)‌ در خصوص استفاده از انرژی پاک برای استخراج بیت کوین و دستور توقف ماینینگ در چین است.
منبع: u.today

مزارع ماین بیت کوین در استان سیچوآن چین خاموش می‌شوند

در پی تصمیم اخیر دولت چین برای تعطیلی ماینرهای استان سیچوآن، نرخ هش (Hashrate) شبکه بیت کوین از 14 ژوئن با کاهش مداوم روبه‌رو است. طبق اطلاعات به دست آمده از دانشگاه کمبریج (Cambridge)، سیچوآن دومین استان چین است که بیشترین تراکم ماینرها را در خود جای داده است. در حال حاضر نرخ هش شبکه بیت کوین در محدوده کمی بالاتر از ۱۰۰ اگزاهش (exhahash) بر ثانیه (EH/s) در نوسان است.
منبع: bitcoin.com

ثبات موجودی کل تتر از ابتدای ماه ژوئن

موجودی کل استیبل‌کوین (stablecoin) تتر (USDT) از ابتدای ماه ژوئن تغییری نداشته است. پائولو آردانیو (Paolo Ardoino)، مدیر ارشد فناوری در بنیاد تتر،‌ معتقد است تقاضا برای تتر تحت تاثیر کاهش شدید تمایل کاربران به حضور در معاملات آتی (futures) بوده است. از ابتدای ماه جاری میلادی تا روز هفدهم ژوئن، موجودی کل تتر در حجم ۶۴ میلیارد و ۲۵ میلیون دلار متوقف بوده است.
منبع: theblockcrypto

بیت کوین به قیمت 100 هزار دلار می‌رسد

آنتونی ترنچف (Antoni Trenchev)، هم‌بنیانگذار شرکت نکسو (Nexo)، معتقد است بیت کوین سطح قیمت ۱۰۰ هزار دلار را لمس خواهد کرد. او می‌گوید از آنجا که پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال در حال افزایش است و شرکت‌ها، دولت‌ها و افراد مشهور در حال سرمایه‌گذاری در بیت کوین هستند، افزایش قیمت آن امری اجتناب‌ناپذیر است.
منبع: coinquora

سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیارد دلاری صندوق‌ها در ارزهای دیجیتال

صندوق‌های سرمایه‌گذاری پرخطر (Venture Capital funds)‌ از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، معادل ۱۷ میلیارد دلار در حوزه رمز ارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. بنابر داده‌های شرکت پیچ‌بوک (PitchBook)،‌ موسسات مالی حضور فعالی در سرمایه‌گذاری در این حوزه داشته‌اند. این درحالی است که رقم سرمایه‌گذاری این صندوق‌ها در حوزه کریپتو در سال ۲۰۱۸ ، ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیارد دلار بوده است.
منبع: beincrypto

مایکل سیلور: کسی نمی‌تواند رشد بیت کوین را متوقف کند

مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیرعامل مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، بیت کوین (BTC) را با روز‌های ابتدایی شرکت اپل (Apple) مقایسه کرد و افزود: هیچکس نمی‌تواند آن را متوقف کند و عده کمی این را درک می‌کنند. او بیت کوین را یک شبکه پولی توصیف کرد که همه به آن نیاز خواهند داشت.
منبع: beincrypto

توجه ویژه موسسات سرمایه‌گذاری به کاردانو و استلار

پلتفرم‌های کاردانو (Cardano) و استلار لومنز (Stellar Lumens) در حال توسعه هستند و روزبه‌روز مورد توجه بیشتر موسسات سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرند. کوین‌شیرز (CoinShares)، موسسه سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال، این اطلاعات را در تازه‌ترین گزارش خود منتشر کرد. همین گزارش نشان می‌دهد که کاردانو در هفته گذشته، موفق به جذب ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار و استلار موفق به جذب ۱ میلیون دلار سرمایه شده است.
منبع: dailyhodl

شرکت هایو تاییدیه ورود به نزدک را دریافت کرد

شرکت هایو بلاک‌چین تکنولوژیز (Hive Blockchain Technologies) که یکی از ماینر‌های بزرگ در کانادا است، تاییدیه لازم را برای عرضه سهام در بورس نزدک (Nasdaq) دریافت کرده است. تمرکز هایو بر استخراج بیت کوین و اتر است. ورود سهام هایو به نزدک فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاران آمریکایی است که از بورس سنتی برای ورود به حوزه کریپتو استفاده کنند.
منبع: cointelegraph

سختی شبکه بیت کوین به کمترین مقدار خود رسید

بنابر داده‌های سایت بی‌تی‌سی‌دات‌کام (BTC.com)، سختی شبکه بیت کوین در آستانه یک سقوط ۱۱.۱۸ درصدی قرار دارد. سختی شبکه در روزهای ۶ ژوئن و ۳۰ می، دو رکورد منفی ۵.۳۰ درصد و منفی ۱۵.۹۷ درصد را ثبت کرد. سختی شبکه در یک ماه از ۲۵ تریلیون و ۴۶ میلیارد به ۱۹ تریلیون و ۹۳۲ میلیارد تنزل پیدا کرد.
منبع: u.today

استقبال اسپانیایی‌ها از انتشار یوروی دیجیتال

گروهی از نمایندگان اسپانیایی با ثبت یک لایحه، خواستار تسریع در انتشار یوروی دیجیتال شدند. طبق این لایحه که در هشت ژوئن ارائه شده است، نمایندگان خواستار تشکیل یک کارگروه ویژه جهت انجام مطالعات لازم برای راه‌اندازی یک ارز دیجیتال در ناحیه یورو شدند. این گروه مطالعاتی مورد حمایت بانک مرکزی اسپانیا خواهد بود.
منبع: bitcoin.com

رشد استقبال از بیت کوین در آمریکای لاتین

آنتونی ترنچف (Antoni Trenchev)، هم‌بنیانگذار نکسو (Nexo)، در گفتگو با شبکه تلویزیونی بلومبرگ (Bloomberg) گفت که پذیرش بیت کوین به‌عنوان یکی از پول‌های رسمی در السالوادور، مانند کاتالیزوری عمل خواهد کرد که موجب گسترش نفوذ بیت کوین در کشورهای بیشتری می‌شود.
منبع: finbold

رشد قیمت توکن شین‌فین

توکن بومی شبکه شین‌فین (XinFin) با نماد ایکس‌دی‌سی (XDC) پس از لیست شدن در صرافی بیت کوین دات کام (Bitcoin.com)، شاهد یک جهش شدید قیمتی بود. این توکن همچنین در صرافی کوکوین (KuCoin) هم فهرست شده است.
منبع: coinquora

بانک مرکزی اروپا: یوروی دیجیتال امنیت بیشتری دارد

فابیو پانِتتا (Fabio Panetta)، اقتصاددان برجسته ایتالیایی و از اعضای هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا، معتقد است یوروی دیجیتال می‌تواند خطراتی را که سایر رمز ارزها برای حاکمیت پولی اتحادیه اروپا ایجاد می‌کنند، برطرف کند. او با دعوت به همکاری بیشتر تاکید کرد بانک‌های مرکزی توان بیشتری نسبت به شرکت‌های خصوصی برای حفظ حریم خصوصی مشتریان دارند.
منبع: u.today

ادامه روند کاهشی برای کارمزد اتریوم

همزمان با افزایش تقاضا برای محصولات خدمات مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای (DeFi)،‌ میانگین نرخ کارمزد شبکه اتریوم (Ethereum) همچنان روند روبه‌پایین خود را ادامه می‌دهد. بنابر تازه‌ترین داده‌های گلسنود (Glassnode)، میانگین نرخ پرداخت شده کارمزد اتریوم در یک بازه هفت روزه، برابر با کمترین میزان ۵ ماه گذشته بوده و به رقم ۳ دلار و ۹۵ سنت رسیده است.
منبع: coingape.com

کاهش ارزش بیت کوین به‌دنبال اقدام گری‌اسکیل

با نزدیک شدن به پایان دوره 6 ماهه قفل‌شده دارایی‌های سرمایه‌گذاران در شرکت مدیریت سرمایه‌ گری‌اسکیل (Grayscale) و احتمال آزادسازی و فروش آن‌ها، قیمت بیت کوین به زیر 33 هزار دلار سقوط کرد. هم اکنون محدوده مقاومت بعدی در ۳۱ هزار دلار قرار دارد. پیش‌بینی می‌شود تعداد ۱۴۰ هزار بیت کوین در ماه ژولای آزاد شود.
منبع: cointelegraph

ترویج بیت کوین در السالوادور توسط یک پدر روحانی

مایکل پیترسون (Michael Peterson) لقب پدر ساحل بیت کوین را دریافت کرده است. این روحانی مسیحی با استفاده از مبالغ اهدا شده توسط یک فرد ناشناس، موفق شد تا استفاده از بیت کوین را در سراسر ساحل ال زونته (El Zonte) ترویج کند. این مرد ۴۷ ساله در سفری به این ساحل در سال ۲۰۰۴ عاشق این منطقه شد. او با استفاده از قدرت کلیسای اونجلیکال و گروه‌های تبلیغ‌کننده، به توسعه این شهر پرداخت.
منبع: businessinsider.com

شرکت آمریکایی از انرژی مشعل چاه‌ها برای ماین استفاده می‌کند

کروزو انرژی (Crusoe Energy) یک شرکت آمریکایی است که از اتلاف انرژی مشعل‌های چاه‌های نفتی جلوگیری می‌کند و انرژی استحصال شده از این طریق را صرف ماینینگ بیت کوین می‌کند. این شرکت هم اکنون یکی از بزرگترین استخراج‌کنندگان بیت کوین در آمریکا است و موفق یه جذب سرمایه‌گذاری از سوی صرافی کوین‌بیس شده است. انتقاد‌ها موجب شده تا صنعت ماینینگ کریپتو توجه بیشتری به موضوع آب‌و‌هوا داشته باشد. این شرکت مستقر در دنور (Denver) در ایالت کلرادو (Colorado) در حال حاضر یکی از بزرگترین ماینرهای بیت کوین در آمریکای شمالی است. به ادعای کروزو این سیستم می تواند انتشار گاز CO2 حاصل از سوزاندن گاز مازاد استحصال از چاه را تا حد ۶۳ درصد کاهش دهد که این میزان اثری معادل خارج کردن ۱۷۰۰ اتومبیل از خیابان‌ها را دارد.


منبع: businessinsider

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.