پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
بازار ارزهای دیجیتال

مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال طی هفت روز گذشته

هفته گذشته شاهد اتفاقات هیجان انگیزی در بازار ارزهای دیجیتال بودیم. در این مقاله مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته خواهیم داشت.

از مهم‌ترین اتفاقات جامعه کریپتو کارنسی در هفت روز گذشته می‌توان به این موضوع اشاره کرد که طبق گزارشات خبرگزاری بلاک، صرافی بزرگ بایننس در مراحل پایانی مذاکرات خود برای خرید کوین مارکت کپ، بزرگ‌ترین پایگاه اطلاع‌رسانی قیمت ارزهای دیجیتال قرار دارد. طبق شایعات، مبلغ این معامله بیش از ۴۰۰ میلیون دلار برآورد شده ولی هنوز مبلغ قطعی این معامله به صورت رسمی اعلام نشده است.

از طرفی ویروس کرونا همچنان ضربات خود را به بازارهای مالی و اقتصاد سراسر دنیا وارد می‌کند. همانطور که قوانین مربوط به قرنطینه در اکثر کشورهای دنیا اجباری و توصیه شده است، شرایط قانون‌گذاری نیز در اکثر کشورها به حالت تعلیق درآمده است. برای مثال روسیه تصویب لایحه ممنوعیت استفاده از ارزهای رمز نگاری شده به عنوان روش پرداخت را به تعویق انداخت.

شبکه ارز دیجیتال بیت کوین باز هم خود را به عنوان یک شبکه کارآمد به رخ جهانیان کشید. هفته جاری یکی از نهنگ‌های این بازار مالی تراکنش بیت کوین خود به ارزش 633  میلیون دلار را تنها با پرداخت 0.26  دلار ( به عنوان کارمزد ) انجام داد. این تراکنش به عنوان یک انتقال داخلی در شرکت بزرگ Xapo صورت گرفت.

درگیری تلگرام و کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا ( SEC ) همچنان ادامه  دارد: تلگرام قادر نیست توکن‌های گرام ( GRAM ) خود را حتی در خارج از ایالات متحده آمریکا بفروشد. طبق اظهارات یکی از قاضی‌های این پرونده شرکت پشتیبان برنامه پیام‌رسانی تلگرام قادر به فروش توکن‌های خود به ساکنین خارج از ایالات متحده آمریکا نیست.

ارزهای دیجیتال

به دنبال نوسانات عمده قیمت بیت کوین در ماه مارس، حجم تتر در گردش به رقم 6 میلیارد رسید. هنگام شکل گیری بحران‌های اقتصادی سرمایه‎‌گذاران به دنبال راه‌هایی برای حفظ سرمایه خود می‌گردند و شاید به همین دلیل حجم تتر در گردش به بالاترین میزان تاریخ خود و حدود 6 میلیارد رسیده است.

فرصتی برای درخشش بیت کوین: در پی شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن در بازارهای مالی جهانی ایالات متحده آمریکا اقدام به چاپ 6.2 تریلیون دلار کرد که این موضوع تاثیر منفی بر دلار گذاشته و از ارزش آن در برابر پورو و GBP کاست. برخی این موضوع را به عنوان فرصتی برای درخشش بیت کوین در نظر گرفته‌اند.

مایک نواگریتز  (Mike Novogratz )، که مدیر عامل قدرتمند دیجیتال گلکسی است پیش‌بینی‌های جسورانه‌ و امیدوارکننده‌ای در خصوص آینده بیت کوین ارائه می‌دهد. وی یکبار دیگر بر روی مواضع صعودی خود درباره پادشاه ارزهای دیجیتال تاکیده کرده و با قطعیت عنوان کرده است ارزش بیت کوین تا پایان سال جاری میلادی به ۲۰هزار دلار خواهد رسید. در مصاحبه‌ای که در تاریخ ۲ آوریل با برنامه تلویزیونی کلوزینگ بل ( Closing bell ) انجام شد، نواگریتز ابراز اطمینان نمود که قیمت بیت کوین حداقل پیش از ماه اکتبر ۲۰۲۰ باید حداقل دو برابر شود.

به گزارش کوین تلگراف، بانک مرکزی فرانسه اکنون به‌طور رسمی در حال راه‌اندازی برنامه‌ای آزمایشی در رابطه با استفاده از ارز دیجیتال ملی در تسویه حساب‌های بین بانکی است. این بانک همچنین، از افراد حقیقی و حقوقی مختلف دعوت کرده تا درخواست خود برای همکاری در این پروژه را ثبت کنند.

بر‌ اساس سندی که ۳۰ مارس (۱۱ فروردین) منتشر شده است، بانک مرکزی فرانسه با هدف بررسی فرصت‌های با‌لقوه ارز دیجیتال ملی برای تسهیل نقل و انتقال دارایی‌های توکن‌سازی‌شده، خواستار ارسال درخواست همکاری و مطرح کردن پیشنهادات در ارتباط با کاربرد‌های مختلف استفاده از یورو دیجیتال شده است.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.